Motorrijden met een doel

Volgens mij gaat het daar niet om, maar om ideeën om het motorrijden een ’doel’ te geven. Zijn voorbeelden geven uitstekend aan wat TS bedoelt.
shopping
 
@ 40 kW powerrr
inderdaad.

Blijkbaar is mijn openingspost wat onduidelijk.
Ik zal hem proberen te verduidelijken.

Iedereen rijdt op zijn eigen manier motor, en uiteraard is genieten het ultieme doel.
Hoe, dat is ieder voor zich.

De ene motorrijder vindt het heerlijk om ‘hun hoofd leeg te maken’ tijdens een stukje toeren.
Motor starten, en we zien wel waar we uitkomen.

Een andere categorie motorijders rijdt wekelijks alleen of met een groepje dezelfde route.
Ook daar is mijn inziens niks mis mee.

Daarnaast zijn er ook motorrijders (zoals ik bv) die vooraf routes uitstippelen vaak met een bepaald doel of onderwerp.

Voor @Tmanneke is bv een doel om alle landen in West europa te bezoeken (gaaf idee trouwens)
Een ander wil van oost naar west Engeland te rijden.
Zelf gaf ik al het voorbeeld om zoveel mogelijk voetbalstadions te bezoeken.
Zijn er meer motorrijders die zulke ‘uitdagingen’ hebben met de motor?
 
Zijn er meer motorrijders die zulke ‘uitdagingen’ hebben met de motor?
Zelf geen autorijbewijs, ook weinig zin er een te halen. Dus altijd van brommer / OV afhankelijk geweest. Nu ik een motor heb wil ik:

- Wat vaker familie bezoeken, die wonen 150km+ weg, dus dat is met brommer / OV een stuk minder te doen
- Wat vaker musea bezoeken. Overloon staat bovenaan m'n lijstje
- Wat vaker metal concerten bezoeken. De laatste keer was alweer een paar jaar terug
- Een rit naar Polen maken, heb daar een hele goede vriendin wonen die ik graag een keer zou zien
- Een keer een toerrit meemaken. Iemand bekend met ASOM uit Zevenaar? Is dat een beetje een goed gezelschap?
 
Mijn doel met motorrijden is het plezier en de grote grijns die het rijden op mijn gezicht brengt. Het verlangen om te rijden steekt zo nu en dan de kop op. De bestemming is ook duidelijk: veilig weer thuis arriveren. Waar ik rijdt is verder bijzaak. Heb een paar jaar terug eens een fotoshoot meeting gedaan met fotografen en andere motorrijders. Zoiets zou voor 2023 een leuk doel zijn.
 
De kleine 250 km trips in het weekend noem ik altijd 'De gebaande paden'. Gewoon rijden door plaatsen of streken waar je al vaker hebt rondgereden. Saai, niet spannend, bekend, maar je doet het om even uit te waaien. Meermaals per jaar moet ik er even serieus tussen uit. Naar streken waar ik nog nooit was, en waar ik in een weekendje een duizend kilometer op de teller kan zetten. Een of twee keer per jaar dan een serieuze trip van 3000 of 4000 km ergens in Europa om nieuwe landen te bezoeken. Inmiddels staan er 17 landen op de teller en daar moeten er nog een aantal bij voordat ik te oud ben om nog te kunnen rijden. Noorwegen en Schotland zijn een paar die ik nog mis op de bucketlist. ;)

Alpentour 2010_020.jpg
 
Tja doelloos een rondje rijden is wat lastig in het groene hart, de omgeving ken ik ondertussen wel, en als je een klein beetje gaat doorrijden kost het me m'n rijbewijs.

Met een doel rijd ik lekker op mn gemakje, heb geen auto, als ik die wel zou hebben zou ik die wel pakken ben ik bang.

Verder 2 keer per jaar naar de Eifel met de vriendengroep. Van de zomer naar Spanje met m'n broer, en de maand september alleen vanaf Kroatië naar Griekenland? (Of verder). Genoeg doelen gelukkig 👍
 
Terug
Bovenaan Onderaan