Motorrijders boos op EU-regelneven

Al die regeltjes...

  • Moeten

    Stemmen: 1 1,4%
  • Zijn nodig, maar er komen te veel

    Stemmen: 20 27,0%
  • Maak ik zelf wel

    Stemmen: 42 56,8%
  • Regels??!

    Stemmen: 11 14,9%

  • Totaal aantal stemmers
    74
Stel dat die eikels gelijk krijgen, dan ligt toch gelijk de hele motorindustrie plat. Dat gaat tienduizenden arbeidsplaatsen kosten,wie koopt er nou eencylinder?? Hele delen van fabrieken kunnen weg, of worden opgeheven. Een merk zoals BMW zal zoiets nooit laten gebeuren. Die leven van de twee-cylinders.
En dan heb ik het nog niet over andere merken. Feit blijft wel dat ze het ons motorrijders in Europa moeilijker gaan maken, je moet dit meer zien als een voorschotje op b.v. het stellen van maximum vermogens (b.v 100 pk) of cylinderinhoud. Verder vind ik ook dat de EU dat ook met auto"s moet doen, maar daar zal men zich wel niet snel aan wagen.. Maar als het gebeurt dan moeten wij gewoon een front vormen tegen de EU en de boel daar platleggen met een demonstratie van enkele honderdduizenden motoren, kijken hoe ze daar op reageren..
 
wie koopt er nou eencylinder??

Ik ! *O*
Maar geen automaat, alsjeblieft zeg !
Autoindustrie laten ze lekker zo, kunnen ze veel meer aan verdienen.
Zou niet verkeerd zijn om ook limieten voor auto's te gaan gebruiken, 60kw limiet voor de eerste 5 jaar :P
 
Zolang je daarmee niet mijn maaltijd verpest vind ik het prima :)

Ik dacht dat het was óf een goed werkend afzuigsysteem óf rookvrij?

Wordt wel interessant trouwens als een ober alleen in het rookvrije gedeelte wil serveren ...

(volgens mij krijgt ie gelijk als ie het aanvecht)
Er zijn toch al sinds jaar en dag rookvrije en rokersruimten. Dit is altijd goed gegaan. Zeker met een fatsoenlijke afzuiging zou er geen molekuletje rook bij de niet-rokers afdeling kunnen komen.
Toch moet de regering zich hier weer mee gaan bemoeien!
Hetzelfde geldt voor bv verplicht dim-licht op motoren. Dit wordt ook al sinds jaar en dag geregeld, en toch weer dat bemoeizuchtige gedrag...

We zijn geen kleine kinderen meer. Dat er een enkele rotte appel tussen zit, zou in onze samenleving niet automatisch de ondergang van de rest mogen betekenen...
 
Iedereen heeft 't hier over statistieken, maar de cijfers die daarin gebruikt worden, worden zo uitgelegd dat ze de vooraf al vaststaande mening van de onderzoeker onderbouwen. Voorbeeldje, heeft welliswaar weinig met motorrijden te maken, een tante van me werkte lang geleden als verpleegkundige in een ziekenhuis, en volgens de statistieken overleed er nooit iemand in de recovery(bijkomkamer na operatie). Als er toch iemand daar dreigde te overlijden, werd die snel teruggebracht naar de zaal. Anders zouden de statistieken niet meer kloppen. Dus statistieken: leugens :r
 
Oh ja? :(

Van mij mag iedereen roken maar niet als ze de lucht bij mij in de buurt ermee verzieken. Laat ze zichzelf maar vergiftigen!

Ik heb dus echt een schurfthekel aan sigaretterook :(

Edit: iedereen moet zelf weten of hij/zij rookt (dat gezeur van de ziektekostenpremies en zo vind ik onzin) maar hou er dan ook rekening mee dat sommige mensen die lucht niet kunnen uitstaan!

Idd, en dit geld precies zo voor open uitlaten... :Y :P


Oeh, ik krijg het "one man can make a difference" gevoel bij deze post :X

Dat kan hij/zij ook.
Of denk je van niet ??



Als die ene mens macht heeft. Jan met de pet kan wel gaan protesteren in Brussel maar zonder torentje in Den Haag en Harry-potterkapsel met bijbehorende bril zul je weinig klaarmaken.

Degene die nu in dat torentje zit met dat kapsel was ook ooit eens iemand met net zoveel invloed als jij en ik.


Er zijn ook tussen oplossingen mogelijk ipv verbieden (waar ze in NL zo goed in zijn).
Zie mijn vorige post. Een fatsoenlijke afzuiging in de horeca doet meer dan simpelweg het roken verbieden.

Ik vind de lucht van bier ook niet om uit te staan, toch zal ik het nooit voor elkaar krijgen om alcohol (of iig bier) te verbieden. Dit zou ik ook nooit willen, maar het geeft wel aan dat een paar personen op de verkeerde plaats heel het land kunnen verzieken met hun meningen!

Als iedereen zich houdt aan afspraken wel...maar aangezien zelf wettelijke regels in sommige gevallen alleen maar "dat maak ik zelf wel uit" gevoelens oproepen...( zie open uitlaat-topic's) ...hoeven we daar in Nederland niet op te rekenen.

Verzieken...??? Dat is een uiterst subjectieve mening... }) :P

Zoals ik laatst ergens las..."Vrijheid eindigt waar de vrijheid van anderen beperkt wordt." ..ofzoiets... :?
 
:r :r :r :r :r :r

is het niet zo dat ghost rider uit protest zo "opvallend) rijd?
altans volgen mij wel om dat het motor rijden steets meer aan banden word gelegt.

volgens mij rijden de mensen die dit voorstellen zelf geen motor,
"de klok horen luiden maar niet weten waar de klepel hankt"



beetje jammer '(
 
:r :r :r :r :r :r

is het niet zo dat ghost rider uit protest zo "opvallend) rijd?
altans volgen mij wel om dat het motor rijden steets meer aan banden word gelegt.

volgens mij rijden de mensen die dit voorstellen zelf geen motor,
"de klok horen luiden maar niet weten waar de klepel hankt"



beetje jammer '(
opgewonden of toch een taalprobleempje?
 
Ik ben een opgewonden mannetje die al 23 jaar asbest, vrachtwagen diesel, uitlaatgassen snuift en met ingang van morgen 24.

Roken who cares?
 
Iedereen heeft 't hier over statistieken, maar de cijfers die daarin gebruikt worden, worden zo uitgelegd dat ze de vooraf al vaststaande mening van de onderzoeker onderbouwen. Voorbeeldje, heeft welliswaar weinig met motorrijden te maken, een tante van me werkte lang geleden als verpleegkundige in een ziekenhuis, en volgens de statistieken overleed er nooit iemand in de recovery(bijkomkamer na operatie). Als er toch iemand daar dreigde te overlijden, werd die snel teruggebracht naar de zaal. Anders zouden de statistieken niet meer kloppen. Dus statistieken: leugens :r
:^
Alleen statistieken liegen niet, het gaat erom hoe je ze uitlegt. Statistisch gezien heb je met volle maan meer kans op de geboorte van een jongen. Heeft het iets met elkaar te maken, nee.

Zo ook met ongevallenstatitieken, wat is het verhaal erachter. In dit geval, hoe maak ik een motorrijder boos B|
 
zo, eindelijk tijd gevonden om héél het topic te lezen...

Wat wil je nu eigenlijk zeggen? :?

Motorrijden is nu eenmaal gevaarlijker dan autorijden. Welke statistiek je er ook bijpakt, je hebt op de motor nu eenmaal meer kans op een ongeluk en bij een ongeluk meer kans op (ernstig) letsel dan in de auto. En aangezien de auto er ook redelijk ongunstig uitkomt in vergelijking tot bijv. bus, vliegtuig, trein, etc. is motorrijden bijgevolg ook gevaarlijker dan gebruik maken van die vervoermiddelen. Ontkennen daarvan is, imho, dan ook niet echt realistisch.

Dat wij dat risico voor lief nemen, doet niks af aan het risico op zich.

als voetganger heb je hoe dan ook altijd méér kans op ernstig letsel bij gelijk welk ongeluk, zelfs al trap je in een drol.

Ws. heeft dat iets te maken met het gegeven dat de gemiddelde motorfiets ongeveer net zoveel gebruikt als een auto met maar een kwart van het gewicht?

Weet iemand mij te vertellen hoe het komt dat een voertuig met gemiddeld 1 vijfde gewicht en 100pk toch gemakkelijk 6 liter op 100 kan verbruiken?

We hebben hier op M-F zoveel studenten, waarom maken die niet een analyse waar de ongevallen statistieken, verbruik e.d. in verwerkt zijn?

bestaat reeds
http://www.swov.nl/cognos/cgi-bin/ppdscgi.exe?DC=Q&E=/Nederlands/Ongevallen,%20bestuurders%20en%20slachtoffers/Ongevallen

Ja, zo lust ik er nog wel eentje ... ik vlieg heel veel maar ben nog nooit neergestort. Ik rij ook veel motor en ben al verschillende keren onderuit gegaan.
Wanneer je dan toch met een vliegtuig neerstort, valt er meestal niet veel meer te redden, en dan heb je gelijk 50 - 200? slachtoffers...

Vind dat je niet zonder gordel kan lopen over straat.

:^

ik heb de hulpdiensten nog niet gehoord in deze discussie.

Gisteren nog even een babbel gehad met een motoragent en had het over de veiligheid. Hij was die dag tot 3 x toe bijna aangereden door koekblikkers die niet oplette of zelfs door rood reden. Dus ook 3 koekblikkers op de bon geslingerd })

Ik denk dat de veiligheid niet samenhangt met het type vervoermiddel maar met de bestuurder ervan. Tja en wat kan je daar aan doen?? Regels van het puntenrijbewijs veranderen.

zouden het dan toch de manoeuvres van de anderen zijn die de oorzaak zijn van véél méér ongevallen dan de snelheid waar nu enkel en alléén wordt op gecontroleerd?

Nee! Wij leven in een parlementaire democratie.

We hebben als samenleving onze bevoegdheden gedelegeerd aan onze volksvertegenwoordigers.

Wanneer is er gekozen voor een parlementaire democratie?
Het lijkt mij iets te zijn wat de politiekers er zelf van gemaakt hebben, en nu met alle middelen proberen te verdedigen.

En de huidige volksvertegenwoordigers gaan maar door met de EU trein, terwijl er tot op vorig jaar nooit iets over gevraagt is. Partijen hebben de bevolking nooooit maar dan ook nooit verteld wat ze van plan waren, en waar de EU heen wilt.


Mark my words, over 2 jaar hebben we een schitterende europese grondwet. Professioneel er doorheen gedrukt door onze "volksvertegenwoordigers"


Om te kotsen :r

:^
In feite moet NL en FR voor de europese grondwet stemmen, want dan bestaat de mogelijkheid om UIT de EU te stappen.

Zijn ze ook, is geregeld in een verdrag :+

(immuniteit van europarlementariërs en commissarissen kan alleen worden opgeheven door het Europese Hof)

zoals gezegd dus, politiekers beschermen zichzelf en de inkomsten die ze voor zichzelf genereren.

...
Wat dat betreft zijn de (meeste) Nederlanders meer een stel koeien die gewoon maar meelopen met de rest, niemand durft voor zijn mening uit te komen als het er echt op aankomt!! :r

Als je een mening hebt die NIET overeenkomt met wat de politiek of de "publieke opinie" wil, dan wordt je afgeknald (letterlijk en of figuurlijk), of wordt je onmiddellijk vergeleken met een persoon die in de eerste helft van de vorige eeuw de wereld heeft wakkergeschud.

Het gaat bij politici eenvoudig om het scoren, doel is het terugbrengen van verkeers slachtoffers ongeacht de gevolgen. Als er 2 doden minder zijn per jaar dan heb je gescoord, als daardoor 10 mensen zelfmoord plegen omdat ze helamaal in de put zijn geraakt (doordat het leven niet leuk meer is om omdat ze financieel in de problemen komen) dat boeit niet, doe varantwoordelijkheid ligt bij een ander minsterie.

Zo ook met rookbeleid, maak de sigaretten maar duurder! gaat een echt verslaafde roker daardoor minder roken? NEE dat gebeurt niet. gevolg is dan dat het gezin gewoon over minder geld beschikt en er wordt ergens onders op bezuinigd, slachtoffer zijn dus de partner van de roker en de kinderen.

Politiek gezien vind ik dit allemaal niet kloppen

bwah, op de rug van de verkeersdeelnemer kan er véél cash gegenereerd worden voor de overheid. In het kader van "veiligheid" kan ongeveer alles doorgedrukt worden. Flitscamera's zijn de beste investering die de regering ooit voor zichzelf gedaan heeft. Miljoenenopbrengst voor enkele duizenden investering... wie doet beter?
En de politiek weet héél goed dat de bevolking slechts voor héél weinig dingen de straat op komt, dus de politiekers kunnen gewoon hun gangetje gaan...
 
zo, eindelijk tijd gevonden om héél het topic te lezen...zouden het dan toch de manoeuvres van de anderen zijn die de oorzaak zijn van véél méér ongevallen dan de snelheid waar nu enkel en alléén wordt op gecontroleerd?Wanneer is er gekozen voor een parlementaire democratie?
Het lijkt mij iets te zijn wat de politiekers er zelf van gemaakt hebben, en nu met alle middelen proberen te verdedigen.:^
In feite moet NL en FR voor de europese grondwet stemmen, want dan bestaat de mogelijkheid om UIT de EU te stappen.zoals gezegd dus, politiekers beschermen zichzelf en de inkomsten die ze voor zichzelf genereren.Als je een mening hebt die NIET overeenkomt met wat de politiek of de "publieke opinie" wil, dan wordt je afgeknald (letterlijk en of figuurlijk), of wordt je onmiddellijk vergeleken met een persoon die in de eerste helft van de vorige eeuw de wereld heeft wakkergeschud.bwah, op de rug van de verkeersdeelnemer kan er véél cash gegenereerd worden voor de overheid. In het kader van "veiligheid" kan ongeveer alles doorgedrukt worden. Flitscamera's zijn de beste investering die de regering ooit voor zichzelf gedaan heeft. Miljoenenopbrengst voor enkele duizenden investering... wie doet beter?
En de politiek weet héél goed dat de bevolking slechts voor héél weinig dingen de straat op komt, dus de politiekers kunnen gewoon hun gangetje gaan...

Niks aan toe te voegen :Y
:}

Laat ze eerst eens wat aan die randdebielen in koekblikken (bv halfords jeugd ,bejaarden met een rijbewijs ,de dronken rijder etc ) doen :( ,dan motorrijders
Deze zijn over het algemeen zich beter bewust van verkeerssituaties :Y

Zoals ik laatst ergens las..."Vrijheid eindigt waar de vrijheid van anderen beperkt wordt." ..ofzoiets... :?

Het is :"vrijheid eindigt wanneer de politiek zich ermee gaat bemoeien |( B| "
 
Laatst bewerkt:
Kan best zijn. Maar helaas hebben ze wel heel wat meer invloed op het beleid dan de MAG, KNMV, etc. bij elkaar.

Face it... Motorrijden is een met uitroeiing bedreigde hobby.

niet zolang ik er ben.... ik predik aleen de mooie dingen en lul iedereen die luisteren wil naar een motorrijschool (is al bij 4 man gelukt)

Ik ben het wel met 'm eens, eigenlijk. Open dempers zijn irritant. Wordt tijd dat ze een hoop van de inzet die er nu voor snelheidscontroles getoond wordt, gaan inzetten voor controles op illegale dempers.

laat maar komen ik heb volledig legale BOS demper met E-keur :X o.k alleen die ring is verandert maar goed er staat een E-keur op O-)
 
Die dikke uitgezakte K.U.T. - parlementariërs waarvan de helft op wachtgeld zichzelf ergens op de bahama's laat afzuigen door een of andere vieze.....
moeten zich gvrd eens druk gaan maken over de dingen die er toe doen.
In plaats van de bevolking van Europa te gaan betuttelen met van deze onzin. :( :(

Waarschijnlijk is degene die over deze onzin gaat een of andere randdebiel die op twee km. afstand van zijn huis met zijn solex naar het werk kan, en zich nooit verslaapt waardoor die de Pk´s van onze motoren ook nooit hoeft te gebruiken. :+

Alles wat hier boven staat is geschreven in een bui van emotie ;)
 
En ik hoop dat die solex met bestuurder een keer onder een dikke stadsbus verdwijnt, omdat hij hem niet uit kon accellereren 8-)

En nou ga ik slapen, ik trek het niet meer :Z :z
 
Het is werkelijk waar te gek voor woorden dat dat nog steeds gebeurt.

Verders hoe komen ze erop dat een motorfiets inefficient zou zijn?

Als het door deze "briljante" regelgeving onmogelijk gemaakt wordt om een motor te rijden die IK wil koop ik wel een HUMMER. Die zijn lekker efficient :W
 
Gisteren op de HD-dag in Breda geweest.
Hoewel het geluid van de meeste errug mooi is, kan ik me er toch wel iets van voorstellen dat het vervelend kan zijn.
Zeker als je van dit soort show-figuren hebt die even extra gas gaan geven om iedereen mee te laten genieten.
Ik geloof ook niet dat de meerderheid van de motoren die daar stonden gebruikt worden om mee te rijden anders dan voor de show.
Mocht zo'n motor s'ochtends om een uur of 7 bij ons door de straat rijden dag in dag uit, dan zou ik er op een gegeven moment ook de balen van krijgen.
Misschien heeft degene die deze regeltjes bedacht heeft wel gewoon een slechte buur getroffen.
Dit neemt echter niet weg dat de meerderheid van de motoren niet zo extreem is, dus om het te gaan verbieden is ook weer overdreven.
 
Terug
Bovenaan Onderaan