Motorrijders weren van dijkwegen

Struikrover

MF'er
8 feb 2008
57
0
Aan de hand van een artikel over het weren van motorrijders op dijkwegen wat staat in de consumentengids vansep -08 is er een discussie forum geopend waar iedereen er zijn menig erover kan geven.
Sommige van die reacties zullen ook worden geplaatst in de consumentengids van oktober.

http://www.consumentenbond.nl/forum/forumdisplay.php?f=25

Ik kwam al weer teveel onzin reacties tegen van wandelaars en fietsers die de gehele dijk aan zichzelf toeeigenen. alsof er niet honderden alternatieve fiets en wandelroutes zijn.
Maarja, ik dacht daarom ik plaats dit snel op MF forum zodat we flink wat posts daar krijgen die voor de motorrijders zijn. :]
Want motorrijders van dijkwegen weren is gewoon puur racisme :(
 
Laatst bewerkt:
Haha, ik lees het volgende:

Wij als fervente fietsers rijden graag op dijkweggetjes, je kijkt zo leuk uit over het landschap. Wat een ergernis als er dan regelmatig zo'n ***** gemotoriseerde "natuurminnaars" stinkend voorbij voorbij komt bulderen!
Motoren en auto's horen niet voor de lol op dijkweggetjes. Wij gaan toch ook niet voor de lol op autosnelwegen fietsen?
Gerrit Mooi
Meppel

Hij mag van mij dus wel op de snelweg fietsen :+ Sinds wanneer stinken motoren? B|
 
'Met motorrijders zijn we blij als ze files verminderen en de parkeergelegenheid minder belasten, maar daar waar we ons aan hen storen verbieden we hen de toegang.'

WTF ga is dood
 
Ik kan melden dat de overlast van motorrijders heel,heeeeeel groot is.
Er mag 50 km gereden worden op de weg voor ons huis, maar snelheden van 80 tot 120 km is heel normaal.
Zeker in het weekend dan komen er soms wel groepen van 20 tot 50 motorrijders voorbij. Heb een keer geteld en ik kwam in totaal van 135 motorrijders. Sommige het liefst op 2 achterwielen. Het lawaai is oorverdovend en van rustig buiten zitten en genieten van de natuur ,dat kunnen we wel vergeten. Soms moeten we de paarden binnenhalen want door veel motoren zijn ze door het geluid helemaal overstuur.
Rustig met elkaar praten kunnen we ook vergeten ,we komen niet boven de herrie uit. We gunnen iedere motorrijder z'n uitje,maar de weekenden zijn voor ons een straf als de motorclub voorbij raast. Had het "buitenwonen"me anders voorgesteld.

die vind ik dan wel weer terecht... lastige situatie :N
 
maar zo staat er ook zo'n stuk over een dude die al gewaarschuwd was bij het kopen van een huis dat er veel motoren langskomen. dan moet je er wel rekening mee houden lijkt me

je gaat toch ook niet zeuren als je bewust direct naast de a2 gaat wonen?
 
Aan de hand van een artikel over het weren van motorrijders op dijkwegen wat staat in de consumentengids vansep -08 is er een discussie forum geopend waar iedereen er zijn menig erover kan geven.
Sommige van die reacties zullen ook worden geplaatst in de consumentengids van oktober.

http://www.consumentenbond.nl/forum/forumdisplay.php?f=25

Ik kwam al weer teveel onzin reacties tegen van wandelaars en fietsers die de gehele dijk aan zichzelf toeeigenen. alsof er niet honderden alternatieve fiets en wandelroutes zijn.
Maarja, ik dacht daarom ik plaats dit snel op MF forum zodat we flink wat posts daar krijgen die voor de motorrijders zijn. :]
Want motorrijders van dijkwegen weren is gewoon puur racisme :(

idd

ik keek even rond bij de topics en kwam deze reactie tegen


Is dit een onderwerp voor de Consumentengids/Consumentenbond? Zoja, dan heb ik nog enkele categorien die in de verdrukking zitten: Ouderen, voetgangers, fietsers, automobilisten, zieken en gezonden, gezondheidszorg (verpleeghuis-medewerkers) etc. etc. Bijgevoegde brief aan de MAG stuur ik hierbij.

Hallo Nico Perk,
Laat ik maar gelijk met de beroemde deur in “uw huis” vallen:
“naar mijn overtuiging weet u beter, mits u in de afgelopen jaren allerlei berichtgeving hebt gevolgd!”.

Samen met mijn vrouw wonen wij sinds 1995 in Zwolle.
Wij beiden zijn liefhebbers van fietsen o.a. langs de prachtige rivier de IJssel. Sinds 1996 zijn wij gestopt om tijdens het weekend op de prachtige dijken van de IJssel te fietsen.
Daarvoor hebben wij de volgende redenen:
1. Deze dijken hebben een snelheidsbeperking van momenteel 60 km./uur.
2. Indien je in dit prachtige landschap fietst en zeer regelmatig door motorrijders wordt ingehaald die met veel lawaai en zeer hoge snelheid langs je heen scheuren is het plezier van het recreëren op de fiets er heel gauw in het weekend af.
3. U weet heel goed, dat t.a.v. punt 2 het niet een enkele motorrijder is die zich bezondigd aan snelheid- en lawaaiovertreding.
4. Voor bewoners die aan deze dijken wonen is elk weekend een verschrikking: minimaal 2 dagen lawaai en stank.
5. Voor ons is het onverteerbaar, dat het “gezag” zich wel bezig houdt met de snelheid van een automobilist maar nauwelijks van de motorrijder.
6. Ook wij weten, dat er goede motorrijders zijn.
7. Wij zullen de dag zegenen als alle rivierdijken in Nederland verboden worden voor het bereiden door motoren: zijn we eindelijk van de vorm van terroriseren af die in onze samenleving nauwelijks voorkomt.

Overigens begrijp ik niet, dat een organisatie als de Consumentenbond zich bezig houdt met het klagen van de motorrijders.

Voor alle duidelijkheid: ik ben een liefhebber èn een bewonderaar van prachtige motoren zoals bijvoorbeeld de BMW. Helaas mag ik om medische redenen geen motor rijden.

Bert Noorlander

Geachte redactie: ik ben al tientallen jaren lid van uw organisatie. En uw organisatie is niet bedoeld (naar mijn mening) om al het ONGENOEGEN VAN DEZE SAMENLEVING op deze manier te behandelen. Stop hiermee!
H. Noorlander,
Zwolle


2. Natuurlijk word je regelmatig door motorrijders ingehaald op de fiets, tenzij je 60/70 km/h kan fietsen

4. Dat is net zoals bij schiphol wonen, en dan klagen over geluidsoverlast van vliegtuigen

5. Haha, politie die zich alleen met automobilisten bezighoud _O- :W

7. Oh shit, ik ben nu een terrorist, snel verstoppen die nucleare wapens :+

and last but not least
Helaas mag ik om medische redenen ( lees: vrouw) geen motor rijden.

:')
 
Laatst bewerkt:
die vind ik dan wel weer terecht... lastige situatie :N
Lees die quote nog eens door; op 2 achterwielen? Eens zoeken waar ze die laten dan. Voel me afgezet :(

Haha, ik lees het volgende:Hij mag van mij dus wel op de snelweg fietsen :+ Sinds wanneer stinken motoren? B|
Ruikt lekker toch?


Ik rijdt niet zo heel veel dijkjes, maar wanneer ik het doe rijd ik wel door natuurlijk, en nee, m'n uitlaat is niet subtiel. Maar zoals al eerder in dit draadje de treffende vergelijking werd gemaakt: als je bij schiphol gaat wonen moet je ook niet zeiken over vliegtuigen.
 
Laatst bewerkt:
2T olie!!!!

Heerlijk!

Maar goed, het is tegenwoordig in om elkaar niets meer te gunnen en dan voorál in het verkeer. Tuurlijk er zijn er een aantal die het nodig vinden om echt met een noodgang over de dijken te knallen die moet je dan aanpakken. Ik ben niet voor controles maar op plaatsen waar dit nodig is (op wegen waar vaak erg hard gereden word of waar zich gevaarlijk situaties voordoen) heb ik hier geen moeite mee. Zoals het bekeuren van mensen die 120 op een dijk van 60 rijden. Of geluidsmetingen...

@Unruled, maar het verschil is dat Schiphol tot bepaalde hoogte lawaai mág maken en dat wij met een open uitlaat al strafbaar zijn. Dus als mensen klagen over een motor met standaard pijpen moeten ze niet zeuren, maar met open pijpen....
 
Laatst bewerkt:
pffff moraal ridders :(

ga lkkr in een boomhut diep int bos wonen of zo :W
in nederland is 80 % kloteweer dat we niet een dagje kunnen genieten |(
en kan het een x en Kunnen we een x over een dijkje knallen en dan nog zeuren ook.
ga lkkr aan de andere kant van het huis zitten of doe oordopjes in

wel grappig ik ben net ook even wezen knalle op de westfriese dijk hier in de buurt :]
komt er ook een man die net voor begin van die dijk woont(krabbendam)
weg opgerend dat ik niet zo hard moet rijden ik reed 60 of zo _O-

best leuk zo'n open pijp *O* *O*
full
 
Even wat reacties geplaatst.

'Totaal verrot gescholden?
Dan ben ik benieuwd hoe vaak dat gebeurd is (want ik neem aan dat u meestal niet de kans krijgt om een motorrijder op zijn misgedragingen aan te spreken... ze zijn nogal vlotjes weer weg ;-) ) en hoe u (al) deze mensen dan benaderd hebt. Niet-motorrijders gaan er namelijk vrij regelmatig vanuit dat iedere motorrijder een stuk onbenul is die alleen maar hele duidelijke taal verstaat. Tja en dat opent maar zelden de deur naar een vruchtbare discussie.'

_O-
 
pffff moraal ridders :(

ga lkkr in een boomhut diep int bos wonen of zo :W
in nederland is 80 % kloteweer dat we niet een dagje kunnen genieten |(
en kan het een x en Kunnen we een x over een dijkje knallen en dan nog zeuren ook.
ga lkkr aan de andere kant van het huis zitten of doe oordopjes in

wel grappig ik ben net ook even wezen knalle op de westfriese dijk hier in de buurt :]
komt er ook een man die net voor begin van die dijk woont(krabbendam)
weg opgerend dat ik niet zo hard moet rijden ik reed 60 of zo _O-

best leuk zo'n open pijp *O* *O* [afbeelding]
gek dat het steeds meer verboden gaat worden door dit soort egoistische gedachtes :W

Het is allemaal heel begrijpelijk dat er wat harder gereden wordt op de dijkweggetjes. Over het algemeen goed zicht, goede/redelijke wegen, mooi bochtjes enz enz. Maar feit is dat we geen remy zijn. Hoe gek dit ook voor sommige mag klinken.
 
Volgens mij betaal ik gewoon wegenbelasting. Lijkt me dus behoorlijk knap als ik van bepaalde wegen ineens geweerd zou worden. Juridisch niet mogelijk enzo.
 
gek dat het steeds meer verboden gaat worden door dit soort egoistische gedachtes :W

Het is allemaal heel begrijpelijk dat er wat harder gereden wordt op de dijkweggetjes. Over het algemeen goed zicht, goede/redelijke wegen, mooi bochtjes enz enz. Maar feit is dat we geen remy zijn. Hoe gek dit ook voor sommige mag klinken.

wat vind jij egoistisch aan mijn gedachten als ik vragen mag :?
 
Hier in de buurt zijn al diverse wegen afgesloten dmv een verbod voor motorrijders met een onderbord met de tekst:
vr 20.00u t/m ma 06.00u

lekker gaar want het is een heerlijk stuurweggetje :(
 
Ik kan melden dat de overlast van motorrijders heel,heeeeeel groot is.
Er mag 50 km gereden worden op de weg voor ons huis, maar snelheden van 80 tot 120 km is heel normaal.
Zeker in het weekend dan komen er soms wel groepen van 20 tot 50 motorrijders voorbij. Heb een keer geteld en ik kwam in totaal van 135 motorrijders. Sommige het liefst op 2 achterwielen

:') Zal wat worden met de MFMM
 
~Ik kan melden dat de overlast van motorrijders heel,heeeeeel groot is.
Er mag 50 km gereden worden op de weg voor ons huis, maar snelheden van 80 tot 120 km is heel normaal.
Zeker in het weekend dan komen er soms wel groepen van 20 tot 50 motorrijders voorbij. Heb een keer geteld en ik kwam in totaal van 135 motorrijders. Sommige het liefst op 2 achterwielen.

Hey... dat wil ik ook kunnen -O-

Het lawaai is oorverdovend en van rustig buiten zitten en genieten van de natuur ,dat kunnen we wel vergeten. Soms moeten we de paarden binnenhalen want door veel motoren zijn ze door het geluid helemaal overstuur.
Rustig met elkaar praten kunnen we ook vergeten ,we komen niet boven de herrie uit. We gunnen iedere motorrijder z'n uitje,maar de weekenden zijn voor ons een straf als de motorclub voorbij raast. Had het "buitenwonen"me anders voorgesteld.~
die vind ik dan wel weer terecht... lastige situatie

Wat een gelul. Dít zijn dus de mensen die wat mij betreft geen recht van spreken hebben.
Komen vanuit de 'grote stad' en de daar heersende drukte naar het 'platteland' voor de rust die daar heerst.
Ze kijken 2x bij zo'n huisje, hebben geen idee waar ze terecht komen, kopen het voor 'hun rust' en gaan er vervolgens de sfeer verkloten... wánt:

- in het weekend rijden er motoren langs en zitten ze dus met geluiden die de kwetterende vogeltjes en klaterende beekjes overtreffen. En dat dan zogenaamd IEDER weekend, van iedere maand, het hele jaar door als je ze hoort. "Verbieden die hap, want IK woon hier en mijn levensgenot is belangrijker dan dat van een ander!";

- dan zijn er nog boeren die hun mest durven uit te rijden in een straal van 5 km rondom hun woning!! "Ja zég, wat stinkt die koeienpoep! Dáár hebben we niet mee ingestemd! Daar moet de gemeente wat aan doen, dit verpest mijn middagjes met m'n krantje in de tuin." Hup, klagen!

- en dan die trekkers die rondrijden, "lé-vens-gevaarlijk! Heerlijk ik kan weer es klagen!"


Mijn punt?
Ik zie het heel regelmatig gebeuren (werk in de makelaardij) dat mensen vanuit de grotere steden een huisje op het platteland kopen en er maar blindelings vanuit gaan dat ze zogauw ze zich omringen met natuur, dat er dan 0,0 overlast meer is van andere mensen in de omgeving.
Erg dom en erg kortzichtig, maar het gebeurt keer op keer op keer.
Het ligt bovendien altijd aan een ander en voorál NIET aan het feit dat ze zich niet goed laten voorlichten over/interesseren voor de omgeving waarin ze komen te wonen.
 
Laatst bewerkt:
ik zeg niet dat ze dat moeten toen :X
en dat ik de enigste ben die dijk is een kilometer of 10 en mensen wonen er niet pal naast .
en ik net in die 15 min tijd op die dijk
een motorrijder of 30 gezien heb dus lang de enigste niet ben met die gedachten :z
maar als je het zo plaatst kan ik je mening best begrijpen :Y


en gebeurt niet snel dat ik gelijk geef aan de tegepartij O-) :o



maar ik blijf toch lkkr knalle op dat dijkje this zo lkkr race stukje :z
 
Terug
Bovenaan Onderaan