motorrijdertje van 1.52

Wel weinig vermogen, maar misschien is een zzr250 wat. Ik ken iemand die 1.56 is en niet op een cbr400rr paste, omdat haar benen kort zijn, maar al wel een end kwam op een zzr250.

Ik kan nu zelf ook niet zo goed met mijn voeten bij de grond, maar heb nu veel meer ervaring en dan maakt het niet zoveel meer uit. Ik ken ook wel kleine mannen die op een crosser bijna rijdend opstappen. Maar ja, daar moet je wel net zin in hebben...
 
heb zelf 2 keer les gehad(onofficieel) op een gs500 en ben 1.63
1ste keer had ik dunne zolen, waardoor ik alleen met de tenen aan de grond kwam.
2de keer had ik kisjes aangeschaft en ik kwam met de hele bal van de voet aan de grond, dat scheelde echt veel qua grip moest ik zeggen.

je kan ook als je stil staat gewoon naar een kant leunen en daar je voet op balanceren.

verder weet ik niet echt wat je eraan kunt doen..
 
Niet treuren. Ik ben zelf 1.58 lang en heb een 650s die verlaagd is (5cm) en voor een zeker gevoel is de zitting uitgehold (hoefde achteraf niet). Probeer nu de Hayabusa van mijn man uit, die ook 5 cm verlaagd is, alleen een heeeel stuk zwaarder. Ps. ben maar net 50 kilootjes. Bij jou zal het zeker lukken!! Succes.
 
Ik heb mijn motor (Fazer 600) laten verlagen bij Switch Motors in Zoetermeer.
De motor is nu ruim 3cm lager en ik kan nu met beide voeten goed plat op de grond staan. Voelt een stuk zekerder! (en ik ben 1.63m) :}
 
Als je voorkeur uitgaat naar een racer zul je waarschijnlijk geen chopper willen, die zijn natuurlijk zeer laag bij de grond. Ik ben ook 1.52m en rij een SV 650. Vering laten veranderen, vulling uit het zadel gehaald, extra zool onder m'n laarzen en rijden maar! Elke motor kan verlaagd worden, maar er zijn grenzen, dus de meeste racers zullen na verlagen nog te hoog zijn. Laat eens weten wat je gaat aanschaffen!
 
Hi Rebel,

Ik heb een ZX6R, en ben 1.61. Toen ik m'n motor kocht was het wel de bedoeling
dat tie verlaagd zou zijn. Tot mijn verbazing was tie te laag..... Dus zelfs een ZX6R is dusdanig te verlagen zodat jij er ook op past :]
Het voordeel van Kawa is dat deze aan de voor- en achterant verlaagt kan worden. En vergeet de zitting niet. Misschien is een ZXR400 ook een optie, heb ik ook gehad, fantastische fiets! En sowieso een stukje kleiner.

Veel succes!

ZX6G
 
Elk nadeel heb zun voordeel.

Jaren geleden in een documentaire over Tokio een 1,5 meter grootte Japanner op een Honda CBX zien stoppen voor het stoplicht. Komt niet met zijn voetjes aan de grond. Is dat een probleem? Neen!!! Hij klapte nét voordat hij stil stond zijn zijstandaard uit en liet zijn bike naar links kiepen.
Stoplicht springt op groen. Hij geeft een ruk rechts en gas tegelijk, klapt zijstandaard al rijd weer in. Weg was die. Gewéldig!!

(Moet je natuurlijk wel even de zijstandaard beveiliging onklaar maken.)
 
Als je voorkeur uitgaat naar een racer zul je waarschijnlijk geen chopper willen, die zijn natuurlijk zeer laag bij de grond. Ik ben ook 1.52m en rij een SV 650. Vering laten veranderen, vulling uit het zadel gehaald, extra zool onder m'n laarzen en rijden maar! Elke motor kan verlaagd worden, maar er zijn grenzen, dus de meeste racers zullen na verlagen nog te hoog zijn. Laat eens weten wat je gaat aanschaffen!

Een oude vent met een goed gevulde portemonnee. Dit geintje gaat echt knaken kosten.
 
Ik ben ook maar 1.54 en rijd nu op een verlaagde kawa er5. Toeval wil (??) dat 'ie te koop staat. Heb nl. iets anders op het oog! Misschien dat het voor jou wel iets zou zijn? Kijk maar eens bij de advertenties of je 't wat vindt.
 
wanneer ben je te klein voor een motor? wat wordt er bedoeld met "ik pas er niet op"

als ik met mijn motor (rs250 (die echt een stuk hoger "zit" dan een kawa/honda/yamaha 400)) niet met 2 benen op de grond kan, pas ik er dan niet op?

bij stoplichten enzo sta ik gewoon altijd aan 1 kant en rijdend heb je er helemaal geen last van, dat zit prima als je wat kleiner bent. zon ding is om mee te rijden enniet om mee stil te staan, dan kan ik er ook niet mee overweg.

dus ja, wanneer ben je te klein/kort :?
 
Een oude vent met een goed gevulde portemonnee. Dit geintje gaat echt knaken kosten.

Bedoel je dat verlagen geld gaat kosten, of die mooie duc die je hebt zien staan ;) Komt allebij vast helemaal goed. Ennen ik heb mijn laarzen ook ff naar de schoenmaker gebracht.
 
De kosten voor verlagen vallen best mee. Bij mij kostte de buddy 50 euro. Nou, dat kost je de kop toch niet? Wanneer je niet op een motor past? Als je je daar niet veilig op voelt. Ik sta ook niet graag stil met het gevoel dat ik de motor misschien niet kan houden... Daarom is 'ie ook verlaagd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan