Motorrijles: Kletsen over lessen #10, 'Gaan voor de tien!'

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nou ik mag a.s. dinsdag (13 januari) voor me AVD examen gaan, vandaag laatste les gehad en het gaat prima! Één dingetje wel en dat was een vrachtwagen die van rechts 2 banen overstak naar links waar ik reed om ook nog af te slaan, minder prettig als je wilt in gaan voegen en er schiet een vrachtwagen met oplegger voor je langs :') Verder vooral fris op de snelweg, maar in de stad goed te doen. Heb eindelijk die irritante verkeerspleinen in Utrecht onder de knie, wat een gekloot is dat daar toch B|

Als ik hem dan heb kan ik alleen 1,5 maand niet rijden... oldtimer in de overgangsregeling helaas!

Binnenkort ga ik weer een aantal lessen volgen voor mijn overstap van A1 > A2

Nog meer mensen die dit gaan doen?

Nee, heb expres gewacht voor A2 (35kW is meer dan genoeg als je op brikken/klassiekers wilt rijden). Wel jaren gebrommert, en als ik de opmerkingen mag geloven zijn die 125cc 11kw motoren vooral "opgevoerde scootertjes". Je hoeft met je A1 alleen je AVD voor A2 toch te halen?
 
Laatst bewerkt:
...


Nee, heb expres gewacht voor A2 (35kW is meer dan genoeg als je op brikken/klassiekers wilt rijden). Wel jaren gebrommert, en als ik de opmerkingen mag geloven zijn die 125cc 11kw motoren vooral "opgevoerde scootertjes". Je hoeft met je A1 alleen je AVD voor A2 toch te halen?

Er gaat wel iets veranderen... Je moet vanaf 19 januari wel een paar bijzondere verrichtingen laten zien op je AVD examen. Zie dit artikel;

http://www.anwbmotor.nl/nieuws/bijzondere-verrichtingen-bij-rijexamen-a2
 
Laatst bewerkt:
Zo net terug. Geslaagd *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* :) Kwam nog voor mijn examen nog mijn oude instructeur tegen bij het CBR (en gek genoeg ook bij mijn AVB) dus wenste me nog even sterkte en op voor het examen even de BRAVOK gedaan alles gedaan van de rem (had de remmen zelf al getest eerder) en de examinator je moet nog een ding laten zien. Ik eeeeehhh maar hij was vergeten dat ik de remmen al had getest dus ik dacht klaar was. Gelukkig geen probleem laten zien en alles goed. Dus weg rijden motor was weer koud geworden meh (minder een bokkige 2 cilinder) maar weg rijden ging goed toen over het industrieterrein goed kijken en hoppa de woonwijken door ging allemaal wel aardig (was zelf niet super tevreden) toen hup de kade over bij Den Helder en daar gelijk links rechts en toen helling proef. Sloeg mijn motor af gelukkig zo weer gestart en weggereden maar wel de balen over in maar gewoon gaan rijden want dan maken we het af ook. Daarna lekker gereden mooie lijnen gedaan door de bochten bij de boot van Texel. Nog rare dingen moeten doen vage straatjes in etc en toen terug naar het CBR. Verder kleine dingen vond ik was niet mijn beste rit maar goed genoeg volgens de examinator maar het was wel een popenkast hij had graag gezien dat ik normaal reed en geen examen rit. :? Dus overdreven kijken hoefde niet maar anyways hij vroeg nog wat ik er zelf van vond en ik gaf aan dat ik het geen super rit vond. Maar geslaagd is geslaagd!!!!

Ik ben klaar. Nu rijbewijs aanvragen morgenochtend en dan volgende week motor halen (de garage is nu eindelijk ruim aan het worden dus er is plaats.) en dan kan ik het weekend even wat kilometer op de teller zetten om hem netjes in te rijden. Helaas op 6 dagen na onze challange niet gehaald maar close enough!!! dus wie is er op voor een tour ritje? Moet toch mijn motor goed leren kennen voordat ik er woonwerk mee gaan doen.
 
Congrats Mezzin!

En vooral de banden ontdoen van het nieuwe vet wat er nog in zit!

Het is dat die nog in onderhoud staat, anders had ik best nog wat tijd over!
 
Gefeliciteerd met je rijbewijs! Poppenkast... tja het is ook nooit goed ;) Veel plezier aankomend weekend!
 
Tnx all en ja het is of links niet goed of rechts maar gehaald is gehaald dus ik ben klaar gelukkig kreeg ik gewoon een goede kans om het te halen maar het was overal wel goed alleen die puntjes maar tja verder kan ik nu stoppen met als een idioot kijken en gewoon een beetje kijken (heb ook nog een helm waarbij is volledig zicht heb dus ik hoe niet zo te kijken om alles te zien.

@Markus rustig inrijden op de binnen wegen moet hem ophalen in wormerveer dus dat is een leuke bekende rit voor mij dus die lekker rijden op mijn gemaakt en dan nog ruim 300 op de teller zetten dan zijn be banden ook weer goed moet hem alleen even goed in spuiten tegen de pekel. en de hogedruk reiniger klaar hebben staan zodat ik hem gelijk kan afspoelen. :)
 
Gefeliciteerd mezzin!!!!

Zo zie je maar de ene rijd nagenoeg een perfecte rit en zakt en ander slaagt bij een juist mindere rit...
Ik hoop dat ik dinsdag met zelfde bericht mag komen!!
Zaterdag en maandag nog les...
 
Gewoon doen en als je het gevoel heb dat je iets fout heb gedaan er overheen stappen en gewoon doorgaan het hoeft helemaal niet zo te zijn dat je gezakt ben. Gewoon rit afmaken en afwachten wat hij / zij zegt. Maar het lijkt soms wel willekeur maar je best doen uiteindelijk lukt het je. Mijn eerste auto examen had ik een examinator die nogal jumpy was dus gelijk binnen 1 minuut een ingreep (ik remde een split seconde later) maar omdat ik gewoon alles netjes oploste was het uiteindelijk goed. Dit examen ook ik maakte wel kleine foutjes maar ik los ze gewoon op en dus daarom. Maar lekker je zelf zijn en gewoon rijden dan rijden we in februari een leuke rit in noordholland ergens en dan voor wie later is nog een een maand later ofzo (je kan niet genoeg tochtjes maken toch :)
 
Jep can't wait nu alleen nog 5 dagen wachten op mijn rijbewijs :( Maar geduld is een schone zaak ik heb er lang genoeg over gedaan een weekje maakt nu ook niet meer uit.

Plus kunnen we het weekend echt een mooi plekje maken voor de motor in de garage waar hij veilig en droog staat.
 
Haha die 5 dagen zullen dan wel lang duren,maar idd die kunnen er ook nog wel bij. Februari gaat mij niet lukken vrees ik hoor,heb weer een lekkere blunder begaan vandaag,reed een straat in waar ik niet mocht. Moest ik steken en omkeren,pff
 
Yvon neem je tijd en gewoon goed opletten op de borden ik had ook tijdens mijn examen dat hij me 2 langs een weg stuurde waarbij de doorgaande weg doodliep of verboden in te rijden dus gewoon goed kijken en misschien moet je instructeur eens vragen om alleen aanwijzing te geven (links rechts) en je gewoon alleen te laten rijden zodat je meer rust vind. Ik heb het ook dat ik fouten maak als hij begint met praten dan ben ik gewoon afgeleid meer dan zou moeten. Zonder praten maak ik geen fouten (behalve tijdens examen was toch weer gespannen) Dus de rit terug was ik ook wat minder netjes an het rijden was gewoon blij. Maar nu zonder oortje wat heerlijk nu alleen nog even wachten en dan lekker rijden zonder gedoe :) Alleen nog mijn motor goed beschermen tegen de pekel wil niet dat hij lelijk wordt.
 
Heb bijna 200km alleen gereden, geen instructeurs, geen niemand. Vind ik veel beter meevallen, omdat je niet meer moet letten op je instructeur. (ook geen geblaar in de oren op een ongezond volume :'))
Plan is minstens +-5000km te maken om daarna m'n examen AVD te doen.
(66km/dag x 5 dagen in de week, + extra toertjes)
Moet nog vertrouwd raken met "nog niet helemaal aan de grond komen met de voeten".
 
Thanks Mezzin. Hij zei op het moment zelfs niet rechtdoor. En ik hoorde alleen rechtdoor en croste zo dat bord voorbij.

Achja 1 stap vooruit en weer 2 terug. Mijn instructeur is er van overtuigd dat het helemaal goed gaat komen

Wat voor motor heb je ook alweer gekocht? wel super,straks lekker voor jezelf rijden
 
Laatst bewerkt:
Tnx gaat lukken.

Yvon zolang je doorzet kom je er wel en asl je maar wilt. Maar blijf rustig en zorg dat je goed oplet wat je doet jij kan het alleen doen probeer meer tijd te nemen dus alles ruim van te voren te bekijken dan loop je stukken minder in de problemen.

En deze staat op mij te wachten (showroom foto maar bijna exact hetzelfde ik heb alleen extra zij koffers erbij)

f800gt%20showroom.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan