Motorrijles: Kletsen over lessen #16 oefening baart kunst

Gefeliciteerd @BigBoyOrange !

Ik had vandaag weer m'n eerste les na m'n gefaalde AVD-examen vorige week. Toch een beetje de zenuwen, want kwam vorige week behoorlijk gefrustreerd van die motor af. Maar blijkbaar heeft m'n systeem zich weer gereset, want het ging super lekker! *O*

In het begin nog even wat aandacht besteed aan het wegrijden en direct de bocht in (wegrijden parkeervak dus eigenlijk), omdat ik daarbij dus m'n motor had laten vallen}:O. Hij zag direct dat ik m'n gas op een rare manier vasthield, waardoor ik geen controle had. Dus ik het gas op een andere manier vastpakken en hoppa! Geen enkele problemen meer met wegrijden en direct draaien. :]Rest van de rit ging op wat kleine dingetjes na ook gewoon super soepel. Echt zo lekker! Geeft hoop voor de herkansing.
Dankje :D

Precies! Gewoon de moed er in houden. Ik reed echt waardeloos de les voordat we naar het CBR gingen maar tijdens het examen ging het goed genoeg (niet foutloos). Gewoon hoofd leeg en een lekker stukje rijden (makkelijker gezegd dan gedaan ik stond ook strak van de spanning) en dan moet het helemaal goed komen! En zoals @max snelheid al aangaf, lukt het vandaag niet dan morgen. Succes!
 
@Judy1990 Precies! Dat is de instelling waar je er mee moet in gaan. Ga je niet gek maken met de fouten die je in het vorige examen hebt gemaakt of met het feit dat je al eens gezakt bent (dat deed ik dus met mijn herexamens voor rijbewijs B). Nogmaals het klinkt heel makkelijk maar in de praktijk is het anders, wanneer je de verleiding voelt negatief te gaan denken denk dan aan de mooie toertjes die je gaat maken wanneer je dat rijbewijs te pakken hebt! Je zorgen verdwijnen als sneeuw voor de zon :)

@tildes Gefeliciteerd! Je deed dus exact hetzelfde als wat ik deed, een verziekte generale maar een voldoende premiere. Veel plezier :)
 
Vandaag avb gehaald. *O* *O* *O* moest de verplichte oefeningen en daar naast de precisiestop, snelle slalom en stapvoets rijden naast de examinator.


Alleen precisiestop moest over omdat ik op het laatste moment teveel moest bij remmen..... Begrijpelijk... Stom. Ging teveel nadenken.
Verder alles in één keer goed. *O*
Viel me op dat de rijscholen voor ons totaal ongeintresseerd waren in de leerlingen...
Mijn examinator zat lekker te kijken naar ons. Van die rijscholen moesten ook alle oefeningen over.....

En daarna ben ik langs de garage gereden en voor een motor gekeken....

Is een kawasaki er5 geworden. Zit een topkoffer bij, komt een windscherm op.... Krijgt nog een grote beurt....
*O**O**O*
Ik kon em niet laten staan....
 

Bijlagen

  • DSC_2416.JPG
    DSC_2416.JPG
    242,1 KB · Weergaven: 25
Gefeliciteerd met je AVB, en met je mooie Kawa. Ik denk dat je er een hele mooie fiets aan hebt om mee te starten met rijden!
Veel plezier en veel mooie, veilige kilometers ermee.:]:t
 
Geen dank hoor, ik heb het graag voor je gedaan. Deze was echt heel netjes, in vergelijking met de andere er5's.
Dat hij je een ruitje erbij deed omdat je je AVB gehaald had vond ik ook top!
Veel plezier ermee!:]:)
 
Wij hielden in het begin het stuur ook veel te stevig vast, toen moesten we van de instructeur zonder handen door de straat komen.

In het begin van die les was dat met de handjes net boven de handvatten

Rond het einde was het bijna slalommen zonder handen
Bekijk bijlage 1406509

Krijg nou wat.. Dat is ook mijn AVB oefenstraat geweest.. *D

Vandaag avb gehaald. *O* *O* *O* moest de verplichte oefeningen en daar naast de precisiestop, snelle slalom en stapvoets rijden naast de examinator.


Alleen precisiestop moest over omdat ik op het laatste moment teveel moest bij remmen..... Begrijpelijk... Stom. Ging teveel nadenken.
Verder alles in één keer goed. *O*
Viel me op dat de rijscholen voor ons totaal ongeintresseerd waren in de leerlingen...
Mijn examinator zat lekker te kijken naar ons. Van die rijscholen moesten ook alle oefeningen over.....

En daarna ben ik langs de garage gereden en voor een motor gekeken....

Is een kawasaki er5 geworden. Zit een topkoffer bij, komt een windscherm op.... Krijgt nog een grote beurt....
*O**O**O*
Ik kon em niet laten staan....

Gefeliciteerd met AVB! Goed gedaan! En ook met je motor. Ga je die nu later ophalen als je AVD hebt ofzo? Ik twijfel nog steeds of ik al wil kopen, maar hoef pas 9-9 af te rijden.
 
De motor krijgt nog een grote beurt, windscherm erop. Daarna wordt ie bij mij thuis afgeleverd! Super geregeld zo.
En dan kan die achter slot en grendel..... haha.... Dan nog wachten.

Pfoe 9-9 pas???? Hopelijk hoef ik niet zo lang te wachten...
 
Gefeliciteerd @lotje95 en @PongLenisNL !
Dat is zeker een mooie @lotje95 ! Ik hoop dat je er veel plezier aan zal beleven! :)
Moet je toevallig je theorie nog halen? Ik heb nog een licentie voor vekabest als je die wilt hebben. Nog iets van 50 dagen staan open voor de theoriestof en nog iets van 2 uur voor oefenexamens. Zodat je niet net zoals ik 4 x er over doet om je theorie te halen :P mochten er andere geïnteresseerden zijn hoor ik het graag! Zonde om te laten verlopen

@Springbok druk? Je bedoeld ongeorganiseerd :P
 
Laatst bewerkt:
Nog altijd eerder dan ik :+

Ik baal ook wel omdat het bij mij precies de dag na een week vakantie is. Terwijl ik dan lekker had kunnen rijden (ok, moet t nog even halen natuurlijk).

Voordeel is wel dat ik AVD les ook al heel leuk vind, lekker stukje toeren. Mag om 11.30 weer.
 
Ik doe het inmiddels wel altijd terug, of moet het te laat zien....

Zelfs op de heenweg naar avb ging het! 😂
Ik was gisteren vooral thuis heel zenuwachtig. Onderweg in de auto ging het al wat beter. Stapte op de motor en het was zo goed als weg.... Toen nog wat oefenen... Helemaal nergens last van.
Ook bij het avb examen terrein niet..
Maar toen we het hokje in moesten bij de examinatoren...... Pfff toen begon de spanning te stijgen...

Maar waren super aardige mannen. Dus was ook zo weer weg.
Mocht zelfs kiezen of ik met langzaam of snel wilde beginnen. Heb langzaam gekozen, ik dacht, ben ik daar maar vanaf O-)
Scheelt misschien ook dat we daar al eens geoefend hadden..
 
Terug
Bovenaan Onderaan