Heerlijk hè als het dan ineens zo lekker gaat??
Ik zit wel te denken om naar de motorbeurs te gaan.
Werk sowieso in Utrecht dus zou dan wel een x in de avond gaan.
Weet het alleen nog niet zeker.
Maar niet gratis …Vooral als het 2 lessen op rij Niet lekker ging, was er na die 2de slechte les ook wel bijna klaar mee... "misschien is motorrijden op de weg wel niets voor mij"... Maar na gister... Yeah, is het weer helemaal terug.
Motorbeurs 9?jaar geleden een keer geweest, toen mocht ik gratis omdat ik voor BMW werkte. Nu voor het eerst ook als (bijna) rijder.
Maar niet gratis …
Vandaag weer mogen lessen. Het ging weer eens lekker. De afgelopen 2 lessen op de weg waren niet prettig. Te snel de bochten in, gelijke kruispunten verkeerd inschatten, voetgangers bij zeebrapad niet zien... Je weet wel, van die dagen dat je denkt... Ik had de motor moeten laten staan.
Vandaag daarentegen, heerlijk... Ik zat ontspannen maar geconcentreerd op de fiets heerlijk. Ik zag alles, keek ver vooruit, bochten gingen lekker... Nabespreken was dan ook kort, want weinig op te merken.... Nu klaar maken voor vakantie, 2 weekjes ski'n. Dan is het alweer Februari, dan de laatste lesjes inplannen om 21 Februari examen te doen.... En 22ste dan naar de Motorbeurs gaan er nog andere lessende/netafgereden mensen naar de Beurs?
Alvast fijne vakantie!
Zojuist weer gereden, bij een andere rijschool en dus besloten om de andere uit te zwaaien. Ging wel lekker, snelle oefeningen gaan prima. Wellicht niet 100% maar wel goed, de langzame daarin tegen.. Dat constante houden van de gas wil nog niet helemaal lukken, heb iedere keer de neiging of gas los te laten of meer gas te geven waardoor ik soms te langzaam ga en soms uit de bocht vlieg :p
Ben overigens ook van plan om naar de jaarbeurs te gaan, welke dag hoe of wat weet ik alleen nog niet. Ben nog zoekende naar een motorjeans die ik daar wil scoren =]
Alvast fijne vakantie!
Zojuist weer gereden, bij een andere rijschool en dus besloten om de andere uit te zwaaien. Ging wel lekker, snelle oefeningen gaan prima. Wellicht niet 100% maar wel goed, de langzame daarin tegen.. Dat constante houden van de gas wil nog niet helemaal lukken, heb iedere keer de neiging of gas los te laten of meer gas te geven waardoor ik soms te langzaam ga en soms uit de bocht vlieg :p
Het is overigens niet verplicht om het gas erbij te doen he. Gewoon aankomen rijden zoals je hoort, voordat je begint je motor trekkend maken, terwijl je dat doet, laat je je gas los totdat je deze niet meer verder kunt terugdraaien. Het gaat immers om het in balans houden van de motor, niet om een specifiek aantal toeren te halen door de oefening heen. Op deze manier haal je een heel vervelende variabele beweging uit de oefening zonder je balans te verliezen.
Op deze manier heb ik het ook op mijn examen gedaan en gewoon in 1 keer gehaald !!
Serieus? De oefeningen kom ik namelijk met enkel de koppeling of stationair wel door, maar zodra gas + achterrem erbij moet doen gaan dingen mis xD
Overigens merk ik wel, wanneer het lukt, dat met licht het gas open de oefening(en) wel stukken makkelijker verloopt.
Je moet wel gas geven, maar dit hoeft niet "gelijk" te zijn met de langzame oefeningen. De truuk is om dat met je koppeling te regelen.
He is ook wel mogelijk hoor met gas erbij, maar het is onnodig eigenlijk.
Om de motor trekkend te houden heb je koppeling en voetrem nodig. Zolang die 2 samen in balans blijven tijdens de oefening, hoef je je alleen nog te zorgen dat je langs de pionnen komt. Het gas zorgt ervoor dat je dus meer trekkende - of minder trekkende motor krijgt. En dat zorgt er weer voor dat je ook je koppeling weer moet bewegen om te compenseren. Beweeg je daar teveel mee, dan ga je bokken en uit balans. Het gas moet stabiel zijn, of je nou op 2000 toeren zit of 1200. dat maakt niet uit.
Ik heb het gas eruit gehaald en gezorgd dat ik maar 1 variabele overhield; de koppeling.
Het is een tip. Probeer het maar eens.
Die snap ik even niet
Bespreek het met je instructeur. Ik herken het zo! Ik vond die langzame slalom ook de lastigste oefening en moest die op 't examen overdoen. Toen lukte het wel. Niet naar beneden kijken naar de eerstvolgende pylon, maar een paar pylonen vooruit kijken.Ik heb 27 januari mijn avb
Heb eigenlijk met de snelle oefeningen geen probleem remmen ook niet..
Vind alleen de langzame oefeningen lastig met slippende koppeling
De langzame sla om die gaat naar mijn weten k*t
Iemand tips ??
Bij de langzame slalom is de truuk om "gas te geven", maar puur om je motor goed draaiende te houden. Je gebruikt je koppeling hetzelfde als wanneer je geen gas zou geven (wat je dus lukt)… Maar omdat je wel Gas geeft, heb je een "ruimer" punt waar je Koppeling pakt.
Als je teveel gas geeft.... koppeling beetje intrekken.... Vooral spelen met de koppeling voor vaart.... Zo had ik em ineens onder de knie!Ik heb 27 januari mijn avb
Heb eigenlijk met de snelle oefeningen geen probleem remmen ook niet..
Vind alleen de langzame oefeningen lastig met slippende koppeling
De langzame sla om die gaat naar mijn weten k*t
Iemand tips ??
Niet naar beneden kijken naar de eerstvolgende pylon, maar een paar pylonen vooruit kijken.
Als je teveel gas geeft.... koppeling beetje intrekken.... Vooral spelen met de koppeling voor vaart.... Zo had ik em ineens onder de knie!
Het is overigens niet verplicht om het gas erbij te doen he. Gewoon aankomen rijden zoals je hoort, voordat je begint je motor trekkend maken, terwijl je dat doet, laat je je gas los totdat je deze niet meer verder kunt terugdraaien. Het gaat immers om het in balans houden van de motor, niet om een specifiek aantal toeren te halen door de oefening heen. Op deze manier haal je een heel vervelende variabele beweging uit de oefening zonder je balans te verliezen.
Op deze manier heb ik het ook op mijn examen gedaan en gewoon in 1 keer gehaald !!
Bij mij wilde de examinator echt wel horen dat de motor wat meer toeren maakte tijdens de langzame oefeningen.
Zo hebben ze het mij ook geleerd en juist door wat extra toeren kun je meer doen met koppeling en voetrem.
Jup, dit werd mij ook wel echt geleerd. Werd ook verteld dat de Examinator hier op zou letten… @A.S.Moto niet lullig bedoeld, maar wanneer heb jij examen gedaan?
Tip welke voor sommige ook wel helpt… Als het balance met de motor wel lukt, maar je de "bochten" niet red... Probeer "Achter deze pylon" langs te rijden.. ipv "Voor de volgende". Klinkt vreemd, maar maakt een wereld van verscheel.
Sja, hoe moet dat dan met een elektrische lesmotor?