Nou ik ben geslaagd voor het AVD. Nadat ik vorige keer mijn examinator kwijt was geraakt, was ik op 1 of andere manier super nerveus op de motor. Begon al niet lekker bij het wegrijden. Ging uiteindelijk wel lekker, totdat ik de snelweg op moest en natuurlijk op precies hetzelfde moment dat ik aan kwam rijden er ook een vrachtwagen naast mij reed. Korte invoegstrook en had de beslissing eerder moeten maken. Vol gas uiteindelijk er voorlangs gegaan, maar wel met een stukje vluchtstrook. Dat ging beetje in mijn hoofd zitten en bleef zenuwachtig....Uiteindelijk gingen we een wijk in, waarvan mijn instructeur al aangaf dat het een wijk is waar ze heen gaan als ze twijfelen. Omdat het vol met rot kruispunten zit en verboden in te rijden wegen. Dat ging aanvankelijk goed, totdat bij een t splitsing een auto voor mij ontzettend zat te treuzelen. Kon al lang en breed afslaan en ik dacht dat ik er direct achteraan kon. Zag ik opeens auto, trapte vol op de rem en liet bijna de motor vallen.... Op dat moment dacht ik echt, dit is gezakt. Bij stop & go kwam de examinator zelfs naar mij toe en gaf aan probeer minder nerveus te zijn en maak een goed plan. Vanaf dat moment ging het best goed, de rest van de wijk goed doorgekomen en naar de examen locatie gereden. Toch zag ik het niet positief in, totdat hij mij een hand gaf. Waarbij hij wel aangaf dat ik snel nog maar meer ervaring op moest doen en niet zo zenuwachtig hoef te zijn.
Denk dat ik best mazzel heb gehad met mijn examinator, want waren toch 2 flinke fouten in mijn optiek. Wist zelf ook dat ik een stuk beter kon dan dit.
Maar voor iedereen die nog moet, probeen je hoofd koel te houden en blijf doen wat je geleerd hebt. Ga niet in zitten over een fout die je maakt, in mijn geval zag de examinator wel dat ik de motor volledig onder controle had en het kijk gedrag goed was. Fouten door zenuwen kunnen gebeuren. Niet het einde van de wereld.
Nu opzoek naar een motor. Iemand nog een mooie naked bike in de aanbieding.
Nou ik ben geslaagd voor het AVD. Nadat ik vorige keer mijn examinator kwijt was geraakt, was ik op 1 of andere manier super nerveus op de motor. Begon al niet lekker bij het wegrijden. Ging uiteindelijk wel lekker, totdat ik de snelweg op moest en natuurlijk op precies hetzelfde moment dat ik aan kwam rijden er ook een vrachtwagen naast mij reed. Korte invoegstrook en had de beslissing eerder moeten maken. Vol gas uiteindelijk er voorlangs gegaan, maar wel met een stukje vluchtstrook. Dat ging beetje in mijn hoofd zitten en bleef zenuwachtig....Uiteindelijk gingen we een wijk in, waarvan mijn instructeur al aangaf dat het een wijk is waar ze heen gaan als ze twijfelen. Omdat het vol met rot kruispunten zit en verboden in te rijden wegen. Dat ging aanvankelijk goed, totdat bij een t splitsing een auto voor mij ontzettend zat te treuzelen. Kon al lang en breed afslaan en ik dacht dat ik er direct achteraan kon. Zag ik opeens auto, trapte vol op de rem en liet bijna de motor vallen.... Op dat moment dacht ik echt, dit is gezakt. Bij stop & go kwam de examinator zelfs naar mij toe en gaf aan probeer minder nerveus te zijn en maak een goed plan. Vanaf dat moment ging het best goed, de rest van de wijk goed doorgekomen en naar de examen locatie gereden. Toch zag ik het niet positief in, totdat hij mij een hand gaf. Waarbij hij wel aangaf dat ik snel nog maar meer ervaring op moest doen en niet zo zenuwachtig hoef te zijn.
Denk dat ik best mazzel heb gehad met mijn examinator, want waren toch 2 flinke fouten in mijn optiek. Wist zelf ook dat ik een stuk beter kon dan dit.
Maar voor iedereen die nog moet, probeen je hoofd koel te houden en blijf doen wat je geleerd hebt. Ga niet in zitten over een fout die je maakt, in mijn geval zag de examinator wel dat ik de motor volledig onder controle had en het kijk gedrag goed was. Fouten door zenuwen kunnen gebeuren. Niet het einde van de wereld.
Nu opzoek naar een motor. Iemand nog een mooie naked bike in de aanbieding.
Nou ik ben geslaagd voor het AVD. Nadat ik vorige keer mijn examinator kwijt was geraakt, was ik op 1 of andere manier super nerveus op de motor. Begon al niet lekker bij het wegrijden. Ging uiteindelijk wel lekker, totdat ik de snelweg op moest en natuurlijk op precies hetzelfde moment dat ik aan kwam rijden er ook een vrachtwagen naast mij reed. Korte invoegstrook en had de beslissing eerder moeten maken. Vol gas uiteindelijk er voorlangs gegaan, maar wel met een stukje vluchtstrook. Dat ging beetje in mijn hoofd zitten en bleef zenuwachtig....Uiteindelijk gingen we een wijk in, waarvan mijn instructeur al aangaf dat het een wijk is waar ze heen gaan als ze twijfelen. Omdat het vol met rot kruispunten zit en verboden in te rijden wegen. Dat ging aanvankelijk goed, totdat bij een t splitsing een auto voor mij ontzettend zat te treuzelen. Kon al lang en breed afslaan en ik dacht dat ik er direct achteraan kon. Zag ik opeens auto, trapte vol op de rem en liet bijna de motor vallen.... Op dat moment dacht ik echt, dit is gezakt. Bij stop & go kwam de examinator zelfs naar mij toe en gaf aan probeer minder nerveus te zijn en maak een goed plan. Vanaf dat moment ging het best goed, de rest van de wijk goed doorgekomen en naar de examen locatie gereden. Toch zag ik het niet positief in, totdat hij mij een hand gaf. Waarbij hij wel aangaf dat ik snel nog maar meer ervaring op moest doen en niet zo zenuwachtig hoef te zijn.
Denk dat ik best mazzel heb gehad met mijn examinator, want waren toch 2 flinke fouten in mijn optiek. Wist zelf ook dat ik een stuk beter kon dan dit.
Maar voor iedereen die nog moet, probeen je hoofd koel te houden en blijf doen wat je geleerd hebt. Ga niet in zitten over een fout die je maakt, in mijn geval zag de examinator wel dat ik de motor volledig onder controle had en het kijk gedrag goed was. Fouten door zenuwen kunnen gebeuren. Niet het einde van de wereld.
Nu opzoek naar een motor. Iemand nog een mooie naked bike in de aanbieding.
Nou ik ben geslaagd voor het AVD. Nadat ik vorige keer mijn examinator kwijt was geraakt, was ik op 1 of andere manier super nerveus op de motor. Begon al niet lekker bij het wegrijden. Ging uiteindelijk wel lekker, totdat ik de snelweg op moest en natuurlijk op precies hetzelfde moment dat ik aan kwam rijden er ook een vrachtwagen naast mij reed. Korte invoegstrook en had de beslissing eerder moeten maken. Vol gas uiteindelijk er voorlangs gegaan, maar wel met een stukje vluchtstrook. Dat ging beetje in mijn hoofd zitten en bleef zenuwachtig....Uiteindelijk gingen we een wijk in, waarvan mijn instructeur al aangaf dat het een wijk is waar ze heen gaan als ze twijfelen. Omdat het vol met rot kruispunten zit en verboden in te rijden wegen. Dat ging aanvankelijk goed, totdat bij een t splitsing een auto voor mij ontzettend zat te treuzelen. Kon al lang en breed afslaan en ik dacht dat ik er direct achteraan kon. Zag ik opeens auto, trapte vol op de rem en liet bijna de motor vallen.... Op dat moment dacht ik echt, dit is gezakt. Bij stop & go kwam de examinator zelfs naar mij toe en gaf aan probeer minder nerveus te zijn en maak een goed plan. Vanaf dat moment ging het best goed, de rest van de wijk goed doorgekomen en naar de examen locatie gereden. Toch zag ik het niet positief in, totdat hij mij een hand gaf. Waarbij hij wel aangaf dat ik snel nog maar meer ervaring op moest doen en niet zo zenuwachtig hoef te zijn.
Denk dat ik best mazzel heb gehad met mijn examinator, want waren toch 2 flinke fouten in mijn optiek. Wist zelf ook dat ik een stuk beter kon dan dit.
Maar voor iedereen die nog moet, probeen je hoofd koel te houden en blijf doen wat je geleerd hebt. Ga niet in zitten over een fout die je maakt, in mijn geval zag de examinator wel dat ik de motor volledig onder controle had en het kijk gedrag goed was. Fouten door zenuwen kunnen gebeuren. Niet het einde van de wereld.
Nu opzoek naar een motor. Iemand nog een mooie naked bike in de aanbieding.
Gefeliciteerd!Nou ik ben geslaagd voor het AVD. Nadat ik vorige keer mijn examinator kwijt was geraakt, was ik op 1 of andere manier super nerveus op de motor. Begon al niet lekker bij het wegrijden. Ging uiteindelijk wel lekker, totdat ik de snelweg op moest en natuurlijk op precies hetzelfde moment dat ik aan kwam rijden er ook een vrachtwagen naast mij reed. Korte invoegstrook en had de beslissing eerder moeten maken. Vol gas uiteindelijk er voorlangs gegaan, maar wel met een stukje vluchtstrook. Dat ging beetje in mijn hoofd zitten en bleef zenuwachtig....Uiteindelijk gingen we een wijk in, waarvan mijn instructeur al aangaf dat het een wijk is waar ze heen gaan als ze twijfelen. Omdat het vol met rot kruispunten zit en verboden in te rijden wegen. Dat ging aanvankelijk goed, totdat bij een t splitsing een auto voor mij ontzettend zat te treuzelen. Kon al lang en breed afslaan en ik dacht dat ik er direct achteraan kon. Zag ik opeens auto, trapte vol op de rem en liet bijna de motor vallen.... Op dat moment dacht ik echt, dit is gezakt. Bij stop & go kwam de examinator zelfs naar mij toe en gaf aan probeer minder nerveus te zijn en maak een goed plan. Vanaf dat moment ging het best goed, de rest van de wijk goed doorgekomen en naar de examen locatie gereden. Toch zag ik het niet positief in, totdat hij mij een hand gaf. Waarbij hij wel aangaf dat ik snel nog maar meer ervaring op moest doen en niet zo zenuwachtig hoef te zijn.
Denk dat ik best mazzel heb gehad met mijn examinator, want waren toch 2 flinke fouten in mijn optiek. Wist zelf ook dat ik een stuk beter kon dan dit.
Maar voor iedereen die nog moet, probeen je hoofd koel te houden en blijf doen wat je geleerd hebt. Ga niet in zitten over een fout die je maakt, in mijn geval zag de examinator wel dat ik de motor volledig onder controle had en het kijk gedrag goed was. Fouten door zenuwen kunnen gebeuren. Niet het einde van de wereld.
Nu opzoek naar een motor. Iemand nog een mooie naked bike in de aanbieding.
Super, van harte gefeliciteerd.
Al een idee welke naked het moet worden?
Verstandig!Thanks allen!
Ik wil max 3500-4000 euro uitgeven. En als ik dan rondkijk lijkt mij een Yamaha FZ6N of Yamaha XJ 6 n diversion heel tof. Lees ook positieve berichten en wil ook niet direct naar de 1000cc. Gewoon eerst lekker blijven bij leren op een motor die fouten toestaat.
Dacht eerst aan een Ducatti monster. Maar die schijnt wat meer onderhouds gevoelig te zijn en ik moet toegeven ik ben geen techneut.
1 ding is nog wel dat de motor qua uiterste breedte niet te breed kan zijn. Anders wordt het vrij lastig om hem in mijn opslagruimte te krijgen. Dus mocht iemand nog een motor weten met een smal stuur voor dat budget, let me know.
Thanks allen!
Ik moet zeggen ik was er gisteren nog niet super blij mee. Omdat ik de rit gewoon niet super vond. Maar inderdaad, als ik terugkijk heb ik mijn fouten wel rustig goed opgelost. En inderdaad het mag zeker een keer mee zitten.
Ik wil max 3500-4000 euro uitgeven. En als ik dan rondkijk lijkt mij een Yamaha FZ6N of Yamaha XJ 6 n diversion heel tof. Lees ook positieve berichten en wil ook niet direct naar de 1000cc. Gewoon eerst lekker blijven bij leren op een motor die fouten toestaat.
Dacht eerst aan een Ducatti monster. Maar die schijnt wat meer onderhouds gevoelig te zijn en ik moet toegeven ik ben geen techneut.
1 ding is nog wel dat de motor qua uiterste breedte niet te breed kan zijn. Anders wordt het vrij lastig om hem in mijn opslagruimte te krijgen. Dus mocht iemand nog een motor weten met een smal stuur voor dat budget, let me know.
Mijn eerste was een GSR600 van 2007 met 20000km
Gekocht voor 2250eur in Duitsland , vond dat een hele gave brommer met de uitlaten uit de kont.
Super betrouwbaar ook nog.
Heb er dan nooit mee gereden omdat die na 2 weken was ingeruild voor een nieuwe GSX S750 maar dat was een luxe probleem.
Wat betreft dat zware motor verhaal was ik er wel heel snel achter dat ik wel een 1000er wou.
Maar rij dan ook altijd auto`s met wat vermogen en veel koppel onderin en kan ook niet wennen aan toerenjagers dus nu op een 1000er nadat ik 3 maanden op de 750 gereden had.
Verstand zit in je rechterhand
Thanks allen!
Ik moet zeggen ik was er gisteren nog niet super blij mee. Omdat ik de rit gewoon niet super vond. Maar inderdaad, als ik terugkijk heb ik mijn fouten wel rustig goed opgelost. En inderdaad het mag zeker een keer mee zitten.
Ik wil max 3500-4000 euro uitgeven. En als ik dan rondkijk lijkt mij een Yamaha FZ6N of Yamaha XJ 6 n diversion heel tof. Lees ook positieve berichten en wil ook niet direct naar de 1000cc. Gewoon eerst lekker blijven bij leren op een motor die fouten toestaat.
Dacht eerst aan een Ducatti monster. Maar die schijnt wat meer onderhouds gevoelig te zijn en ik moet toegeven ik ben geen techneut.
1 ding is nog wel dat de motor qua uiterste breedte niet te breed kan zijn. Anders wordt het vrij lastig om hem in mijn opslagruimte te krijgen. Dus mocht iemand nog een motor weten met een smal stuur voor dat budget, let me know.
Gefeliciteerd!Zo, die kan van het lijstje af:
Theorie is binnen
Goed werk. Zo maar doorgaan, steeds een examentje halen, en dat heb je het op een gegeven moment binnenZo, die kan van het lijstje af:
Theorie is binnen
Goed werk. Zo maar doorgaan, steeds een examentje halen, en dat heb je het op een gegeven moment binnen
Gefeliciteerd geslaagde en succes voor wie nog moeten...
Vandaag m'n adv gehaald... zoooooo blij!
Alhoewel ik nu wel baal dat ik niet elke week kan rijden....
Binnenkort maar een motor huren...
Zat te denken aan kawa versys 650 , iemand ervaring met huren?
Bedankt, en voor de tip, ik kan zeker even kijken op de site!Gefeliciteerd!
Huren is inderdaad een perfecte manier om eens wat verschillende motoren uit te proberen. Ik zou Motoshare aanraden, is een soort autodeelplatform, maar dan voor motoren. Huren direct van de (meestal particuliere, al staan er ook wat dealers tussen) eigenaar, en over het algemeen een stukje goedkoper dan de dealer. Goede verzekering, wel met een relatief hoog eigen risico (al kun je dat ook vrij goedkoop verlagen). Wat ik vooral het voordeel vind is dat je een motor kunt huren die je zelf ook daadwerkelijk zou willen kopen. Via een dealer/verhuurbedrijf huur je vaak een nieuwe/1 a 2 jaar oude, terwijl je zelf vaak met een wat oudere motor begint. Voorbeeldje; dit voorjaar gaat mijn tractor weer richting Marktplaats, en ben ik van plan een andere te gaan kopen. Gezien mijn budget wordt het een oudere motor, die allang niet meer in de reguliere verhuur aangeboden wordt. Op Motoshare staan ze echter wel, en dan krijg ik er dus eentje die precies van het type en uit het jaar is dat ik zou willen kopen. Vaak zegt een dagje huren meer dan een proefrit, aangezien je dan toch eens kunt testen hoe het is om ermee te leven, in plaats van een halfuurtje/uurtje ermee rijden en weer inleveren.