Natascha92
MF'er
- 7 jan 2020
- 84
- 98
Dankjewel hier heb ik inderdaad wat aan !!Dit is een vaker oplaaiende discussie met grofweg twee kampen. De een zegt dat je goedkoper moet beginnen, omdat je als beginner je motor waarschijnlijk nog wel een keer gaat laten vallen, en dan heeft het minder (dure) gevolgen bij een goedkope(re) motor dan bij een (bijna) nieuwe. Kamp 1 bevat meestal ook de mensen die vinden dat je op een lichte motor met weinig vermogen moet beginnen, aangezien je dan beter zou leren om de motor te controleren, en minder snel over je grenzen heen rijdt.
Kamp 2 vindt dit onzin, je moet gewoon de motor kopen die je wil. Als je het geld ervoor hebt, en altijd al 'die ene' motor wilde hebben, waarom zou je het dan niet doen? Deze mensen vinden het vaak ook onzin om met een lichte motor te beginnen, aangezien je het verstand toch vooral in je rechterhand hebt zitten.
Ik val zelf in kamp 2. De enige reden dat ik niet voor een nieuwere motor ben gegaan was mijn budget, anders was mijn eerste motor toch echt wel wat nieuwer/duurder geweest. Daarnaast kun je zelfs een Hayabusa rustig rijden, zolang je maar een beetje oplet. Maar goed, mijn huidige motor vind ik ook prachtig, dus je hoeft niet per se duur/nieuw te kopen, zolang je hem zelf maar wil hebben!
Koop die Harley. Hij is prachtig, heel erg waardevast, en het is je droommotor. Als je het geld hebt, waarom zou je het niet doen? Als je hem een keer neerlegt is het misschien wat duurder, maar daar kun je je desnoods voor verzekeren, of je verlies nemen en hem weer oplappen. De enige tip die ik je wel wil meegeven is even goed proefrijden. Misschien een dagje huren, of in ieder geval een tijdje mee rijden zodat je zeker weet dat je hem ook echt wil hebben. Je zult niet de eerste zijn die verliefd wordt op een motor, hem koopt, en er na een tijdje achterkomt dat hij toch niet zo lekker rijdt als je dacht.
Ik ga hier nog even goed over nadenken, mocht ik wel een wat goedkopere motor willen kopen wat
Raden jullie mij aan?
ik zou graag een motor willen hebben om lekker op te touren wil lekker kunnen zitten, en tegelijkertijd wel een stoere motor...
Nu hoor ik ook veel meningen om me heen dat het niet slim is om meteen al een dure motor aan te schaffen maar om eerst te beginnen met een wat goedkopere motor,
Wat zijn jullie meningen hier over vind namelijk fijn om dat te horen en dat ik niet overhaast een motor koop omdat ik die zo graag wil!!
Dankjewel voor de reactie!Meeste is eigenlijk al gezegd, maar heb nog 1 toevoeging: het hangt er echt vanaf wat je rijstijl is en hoe stressgevoelig!
Ik ga voor een goedkope motor, omdat ik graag veel wil oefenen en de limieten wil gaan opzoeken van mijn kunnen. Daarom weet ik vrij zeker dat ik sowieso een paar keer ongewenst hard zal gaan afstappenAls jij gewoon lekker wil touren en geen rare fratsen wil uithalen, dan zal die kans wellicht ook minder zijn.
En wat betreft stress: als jij een type bent dat het ontzettend zonde gaat vinden om een krasje op je geliefde motor te krijgen, dan zul je vooral in het begin een beetje krampachtig zijn en minder genieten van de rit.
Keuzes keuzes! Ben benieuwd wat je gaat kiezen!
En heb je al een datum voor je AVD examen staan inmiddels?
Ik ben nog een stapje verder gegaan en heb zo'n 883 al gekocht terwijl ik nog aan het lessen ben. Is dat stom? volgens kamp1 zeer waarschijnlijk wel ondanks dat ik heel veel motoren mooi vind (en ook een redelijk aantal ben gaan bekijken), uiteindelijk wil ik toch die Harley en willekeurig wat ik zou kopen (en ongetwijfeld veel plezier aan zou beleven) die Harley moet er komen dus dan liever maar één keer goed geld uitgeven.Waar ik dus al vanaf het begin af aan naar aan het kijken ben is een Harley street of een iron 883...
Goed argument, limieten opzoeken is niet direct iets wat je van de gemiddelde Harley-rijder zal verwachten. Limieten willen opzoeken zou wel een doorslaggevende reden zijn om niet gelijk voor nieuw te gaan.Meeste is eigenlijk al gezegd, maar heb nog 1 toevoeging: het hangt er echt vanaf wat je rijstijl is en hoe stressgevoelig!
Ik ga voor een goedkope motor, omdat ik graag veel wil oefenen en de limieten wil gaan opzoeken van mijn kunnen.
nee johDaarom weet ik vrij zeker dat ik sowieso een paar keer ongewenst hard zal gaan afstappen
...
Koop die Harley. Hij is prachtig, heel erg waardevast, en het is je droommotor. Als je het geld hebt, waarom zou je het niet doen? Als je hem een keer neerlegt is het misschien wat duurder, maar daar kun je je desnoods voor verzekeren, of je verlies nemen en hem weer oplappen. De enige tip die ik je wel wil meegeven is even goed proefrijden. Misschien een dagje huren, of in ieder geval een tijdje mee rijden zodat je zeker weet dat je hem ook echt wil hebben. Je zult niet de eerste zijn die verliefd wordt op een motor, hem koopt, en er na een tijdje achterkomt dat hij toch niet zo lekker rijdt als je dacht.
Er zijn helaas geen garanties dat je nooit onderuit zult gaan, net zoals er geen garanties zijn dat je koekblik altijd op zijn vier wielen zal blijven staannee joh
Gewoon alles rustig opbouwen, dan zie je je limieten ook wel aankomen
Garanties niet, maar wat ik probeer te zeggen: bouw het rustig op en voorkom daarmee veel problemenEr zijn helaas geen garanties dat je nooit onderuit zult gaan, net zoals er geen garanties zijn dat je koekblik altijd op zijn vier wielen zal blijven staan
Kamp 2 ftw
Overigens toevallig vandaag zitten kijken naar de Harley 883.. Wat een gaaf ding! Als je/ik het budget hebt/had, was het voor mij een no-brainer! @Natascha92
Wel zou ik idd eerst ff proefrijden, zitten..
Ben weer beter morgen weer lesje na werk !!Ahh hoop dat je nu weer beter bent dan! Succes
Ik ben nog een stapje verder gegaan en heb zo'n 883 al gekocht terwijl ik nog aan het lessen ben. Is dat stom? volgens kamp1 zeer waarschijnlijk wel ondanks dat ik heel veel motoren mooi vind (en ook een redelijk aantal ben gaan bekijken), uiteindelijk wil ik toch die Harley en willekeurig wat ik zou kopen (en ongetwijfeld veel plezier aan zou beleven) die Harley moet er komen dus dan liever maar één keer goed geld uitgeven.
Het mag wel gezegd worden dat ik heel beslist weet wat ik wil, comfortable toeren is fijn maar ik kies bewust voor wat meer hardcore met een knipoog naar het verleden.
Jij bent er dus vanaf het begin af naar het kijken en ik ook maar heb 'm al gekocht terwijl ik nog aan het lessen ben. Die 883 (mijn 883 dus) staat nu braaf in de berging te wachten totdat ik dat roze kaartje heb.Waar ik dus al vanaf het begin af aan naar aan het kijken ben is een Harley street of een iron 883...
Oohhhhh zoo nu begrijp ik je !!@Natascha92
Jij bent er dus vanaf het begin af naar het kijken en ik ook maar heb 'm al gekocht terwijl ik nog aan het lessen ben. Die 883 (mijn 883 dus) staat nu braaf in de berging te wachten totdat ik dat roze kaartje heb.
Deze dus. Dat kleine logo op de het oliereservoir heeft wel wat weg van mijn user-icon vind je niet?
Daar ben ik ook heel erg benieuwd naar!Ik hoor ook bij kamp 2. Van mezelf weet ik dat ik ga denken "had ik maar..." En er is ook geen garantie dat je een duurdere motor niet meer laat vallen met een aantal jaren rijervaring. Beter meteen kopen waar je verliefd op bent en elke keer met een wow-gevoel naar je motor lopen.
Ben zelf nog steeds op zoek, vanwege drukke periode op mijn werk nog geen kans gehad om ergens te gaana kijken/proefrijden. Volgende week gaat kijken en zitten op de motorbeurs zeker wel lukken.
Nu had een vriend van me wel een goed punt en dat is dan meteen een vraag aan de kleinere mensen onder ons. Dealers hebben vaak geen verlaagde modellen staan, hoe hebben jullie dat opgelost met proefrijden?