Motorrijles: Kletsen over lessen #16 oefening baart kunst

Bijzondere verrichtingen zul je altijd uitvoeren onbewust als je eenmaal je rijbewijs hebt. ik heb die van mij inmiddels een aantal weken en ben vorige weekend met een hele club voor de 2de keer naar de eifel gereden en Luxemburg. Het leuke van dit weekend is dat mijn instructeur er ook bij was....we deden wedstrijdje stapvoets rijden bij het stoplicht ect onderweg onbewust elkaar een beetje uitdagen wie iets het langst of best kon...uiteraard binnen de kaders van de wet he ;)

Geweldig dagje was dat en heerlijk rijden zonder zijn commentaar in me oor haha

Carburateur van harte met het behalen van je verrichtingen ! nu gaat het leuk worden echt waar :)
 
Wat leuk Sandor! Dan doe je de AVB oefeningetjes natuurlijk meer voor de fun.. Voor mij is het nu nog verplichte kost :')

Vandaag ging erg lekker! Op de heenweg stukje van de ring meegepakt en voor het eerst harder dan 70 gereden. Ik moet alleen even een nieuw vizier kopen want degene die ik nu heb beslaat echt donders snel. Mijn lesmaatje had vandaag echt een rotdag en is twee keer omgedonderd in zijn achtjes. Zo sneu om te zien, hopelijk gaat het zaterdag voor hem weer beter hij had even een dipje denk ik.
 
De bijzondere verrichtingen vond ik leuk om te doen, het voelde als een beetje spelen met de motor.
Echter had ik vooral veel zin om de weg op te gaan, want het mag meer zijn dan alleen maar ronddollen op een parkeerplaats.

Ambutr1 fijn dat het goed ging! Sommige dingen moet je gewoon blijven doen, en dsn gaat het uiteindelijk vanzelf. Over dat vizier, ik heb veel goede ervaringen over Pinlock binnenvizieren gehoord, maar hier zijn vast veel meer mensen die er iets zinnigs over kunnen vertellen.
 
Tnx Carburateur, daar hoorde ik mijn instructeur inderdaad ook over.
Heb al even zitten rondkijken dus komt goed, wordt een nieuwe helm want het oudje dat ik heb daar zijn bijna geen nieuwe vizieren meer voor te krijgen ha ha.
 
Tnx Carburateur, daar hoorde ik mijn instructeur inderdaad ook over.
Heb al even zitten rondkijken dus komt goed, wordt een nieuwe helm want het oudje dat ik heb daar zijn bijna geen nieuwe vizieren meer voor te krijgen ha ha.

Veel nieuwe helmen hebben tegenwoordig al standaard een vizier met Pinlock. Heb zelf een Shark helm waar ik al gelijk Pinlock bij kreeg. Ik wil nooit meer zonder!
 
InZane welke helm heb jij? Er zijn er veel in de prijsklasse onder de 150 euro (even mijn budget voor nu) die alleen pinlock voorbereid zijn waar dus nog een nieuw vizier op moet (denk ik). Er zijn er enkele die wel een pinlock hebben al maar die zijn dan van een merk zoals Vinz en dat is voor mij eigenlijk een onbekend merk. Ik heb ook een maatje XXS of XS nodig (52-53 cm) dus dat maakt het er niet heel makkelijk op. Ga binnenkort gewoon maar een paar bestellen en passen of even langs de shop.
 
mag ik effe melden dat ik vanochtend mijn AVD heb gehaald... op de rit naar het CBR knallen twee vrachtwagens op elkaar terwijl ik ze inhaalde, die waren zeker afgeleid door mijn stoere motorjas :-)
maar serieus: dat is niet goed voor je adrenaline gehalte, maar in ieder geval: geslaagd,
ik moet zeggen: de rit terug van het CBR naar huis voelde heel wat relaxter dan er naar toe :-)
vanmiddag maar eens naar de motorwinkel... fijn weekend allemaal ook
 
mag ik effe melden dat ik vanochtend mijn AVD heb gehaald...
*O* *O* *O*
op de rit naar het CBR knallen twee vrachtwagens op elkaar terwijl ik ze inhaalde, die waren zeker afgeleid door mijn stoere motorjas :-)
maar serieus: dat is niet goed voor je adrenaline gehalte, maar in ieder geval: geslaagd,
ik moet zeggen: de rit terug van het CBR naar huis voelde heel wat relaxter dan er naar toe :-)
vanmiddag maar eens naar de motorwinkel... fijn weekend allemaal ook
:t :t :t

Gefeliciteerd! Veel plezier en veilige en vrolijke motorkilometers gewenst!

Weet je al zo'n beetje wat het gaat worden?
 
Laatst bewerkt:
InZane welke helm heb jij? Er zijn er veel in de prijsklasse onder de 150 euro (even mijn budget voor nu) die alleen pinlock voorbereid zijn waar dus nog een nieuw vizier op moet (denk ik). Er zijn er enkele die wel een pinlock hebben al maar die zijn dan van een merk zoals Vinz en dat is voor mij eigenlijk een onbekend merk. Ik heb ook een maatje XXS of XS nodig (52-53 cm) dus dat maakt het er niet heel makkelijk op. Ga binnenkort gewoon maar een paar bestellen en passen of even langs de shop.
Pinlock voorbereid betekent dat er pinnetjes in het meegeleverde vizier zitten waar je de pinlock aan kan bevestigen
Je hoeft dus niet een ander vizier erbij te kopen alleen het pinlock zelf

De pinlock is een soort plastic achtig schermpje wat je aan de binnenkant van het vizier zelf bevestigt

0008828_hjc-pinlock-insert-hj-09-clear_600.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Ja wel... Maar ik denk wel dat ik gemotiveerd ben hem goed vast te houden.... Ik heb tijdens een van de eerste AVB lessen uitgeprobeerd hoe het is om hem te laten vallen (sloeg af tijdens een net iets te traag 8-je) en dat was niet echt een succes... -O-
 
Laatst bewerkt:
Ziet er zeer strak uit. Veel plezier ermee!

Ik hoop oprecht dat je gebruik maakt van een grondanker of iets dergelijks om 'm te beveiligen tegen diefstal!

Zeker! Sterker nog: het grondanker heb ik al, en zit al gemonteerd *O*, terwijl de Ninja zelf nog ergens tussen importeurs en dealer rondhangt... -O-
 
.-. Eerste berichtje hier op het forum .-.

Na enkel ervaring met (be)rijden van een scooter (wat toch alweer 15 jaar geleden is:eek:) en dus 0,0 ervaring met motoren.
Van de week geslaagd voor mijn AVB, 8 uurtjes intensief sturen heeft zijn vruchten afgeworpen !
Nu op naar het deelnemen aan het verkeer, ik ben benieuwd :oops:

Ben van plan om het forum te volgen en hier en daar "gebruik" te maken van alle kennis en enthousiasme van dit forum, mocht er binnenkort een 2-wieler komen dan zal ik dit uiteraard met jullie delen :]
 
.-. Eerste berichtje hier op het forum .-.

Na enkel ervaring met (be)rijden van een scooter (wat toch alweer 15 jaar geleden is:eek:) en dus 0,0 ervaring met motoren.
Van de week geslaagd voor mijn AVB, 8 uurtjes intensief sturen heeft zijn vruchten afgeworpen !
Nu op naar het deelnemen aan het verkeer, ik ben benieuwd :oops:

Ben van plan om het forum te volgen en hier en daar "gebruik" te maken van alle kennis en enthousiasme van dit forum, mocht er binnenkort een 2-wieler komen dan zal ik dit uiteraard met jullie delen :]
Gefeliciteerd en welkom op MF! Je bent een van de eersten die aankomt op de nieuwe versie van MF na de massive upgrade van afgelopen vrijdag, dus verwacht her en der nog wat reboots, kinderziektes en andere toestanden :)
 
De bijzondere verrichtingen vond ik leuk om te doen, het voelde als een beetje spelen met de motor.

kijk, zo moet je het AVB-verhaal zien! als AVB op gegeven moment 'spelen met de motor' wordt, heb je het aardig onder de knie, en weet je wat je met een motor kan doen. maar eer je zover bent... :mad:

succes en plezier, allemaal! vergeet 2 dingen niet: blijven ademhalen en geniet van de tijd die je op de (les-)motor zit!

:]
 
Nou, ik ben vanmiddag gezakt voor mijn AVB. Eerste poging, maar rich vaak ik als een stekker, zeker omdat de laatste paar lessen best goed gingen.

Ik ben gezakt om mijn remmen, dat ging te haqrd waardoor de motor blokkeerde. En toen ik ook nog mijn langzame slalom niet netjes deed was het bekeken.

Zenuwen.

Wel jammer dat mijn instructeur het begrip 'opbouwende kritiek' niet kent...
 
Nou, ik ben vanmiddag gezakt voor mijn AVB. Eerste poging, maar rich vaak ik als een stekker, zeker omdat de laatste paar lessen best goed gingen.

Ik ben gezakt om mijn remmen, dat ging te haqrd waardoor de motor blokkeerde. En toen ik ook nog mijn langzame slalom niet netjes deed was het bekeken.

Zenuwen.

Wel jammer dat mijn instructeur het begrip 'opbouwende kritiek' niet kent...

Balen! Ik zou een andere instructeur zoeken, die jou wel het gevoel geeft van opbouwende kritiek.

Veel succes. Houd het doel voor ogen en het komt goed! :]
 
Vandaag even balen, volgende keer haal je het gewoon, Linnas! Daarna ben je lekker van die avb oefeningen af!
 
Ben nu al twee maanden bezig met lessen, de oefeningen voor bijzondere verrichtingen gaan me steeds beter af,
heb in het begin heel veel moeite gehad met het 8-je.

Ben al een keer op geweest voor theorie maar was helaas gezakt.
En heb vandaag voor de eerste keer op de openbare weg gelest.

Instructeur heeft vandaag met mij afgesproken dat we naar het examen bijzondere verrichtingen toe gaan werken,
heeft als datum 8 november laten vallen maar daar kan nog speling in zitten.

Heb ondertussen ook al een jas, handschoenen, schoenen en een helm aangeschaft, broek komt er aan.
Zit nog wel erg te kijken met de motor die ik wil gaan rijden als ik eenmaal mijn felbegeerde pasje binnen heb,
heb er namelijk nog geen idee van.

Systematic Chaos
Lessend rijbewijs: A
Eerste rijles: Wo 4 Juli 2018
Theorie: nog niet
AVB: nog niet
AVD: nog niet
Rijschool: VOC Van Oijen Helmond
Lesmotor: Kawasaki Z650
 
Terug
Bovenaan Onderaan