Je moet iig als voorste én achterste rijder iemand hebben die veel ervaring heeft met rijden in groepen!Is uiteindelijk afhankelijk van welk "volgsysteem" je gebruikt.
Mijn persoonlijke ervaring is dat dat voor veel extra handelingen zorgt...
Dus mijn favoriet is, neem een positie in de groep, en blijf op die positie, ga niet lopen inhalen.
Langzame rijders vooraan in de groep, snelle rijders achteraan.
Op deze manier kan een voorrijder bij een niet al te grote groep, zelf de groep redelijk bij elkaar houden door iets minder vlot te rijden...
Als rijder in de groep hoef je dus wat betreft de groep alleen "direct" op je voorligger en achterligger te letten.
Wie voor je zit zodat je de juiste blijft volgen (mocht er toevallig een voorbijkomende motorrijder zijn)
en wie achter je ligt voor het geval de voorrijder te laat doorheeft dat de laatste bijvoorbeeld toch wel besloten heeft om voor het oranje licht te stoppen.
(en dan kan je eventjes iets langzamer rijden om de groep iets op te rekken en de achterliggers makkelijker de groep terug te laten vinden)
Is uiteindelijk afhankelijk van welk "volgsysteem" je gebruikt.
Mijn persoonlijke ervaring is dat dat voor veel extra handelingen zorgt...
Dus mijn favoriet is, neem een positie in de groep, en blijf op die positie, ga niet lopen inhalen.
Langzame rijders vooraan in de groep, snelle rijders achteraan.
Op deze manier kan een voorrijder bij een niet al te grote groep, zelf de groep redelijk bij elkaar houden door iets minder vlot te rijden...
Als rijder in de groep hoef je dus wat betreft de groep alleen "direct" op je voorligger en achterligger te letten.
Wie voor je zit zodat je de juiste blijft volgen (mocht er toevallig een voorbijkomende motorrijder zijn)
en wie achter je ligt voor het geval de voorrijder te laat doorheeft dat de laatste bijvoorbeeld toch wel besloten heeft om voor het oranje licht te stoppen.
(en dan kan je eventjes iets langzamer rijden om de groep iets op te rekken en de achterliggers makkelijker de groep terug te laten vinden)
Ik moet nog mijn AVB, AVD en als kers op de taart m'n theorie, maar daar hebben we het maar niet over
Klopt, dan heb je er al genoeg van als je 's morgens bij het startpunt aankomt, en dan moet je 's avonds ook nog terugMisschien niet verkeerd om iets van een herkenningspunt een lintje,vlaggetje of bandana met allemaal dezelfde kleur te hebben ofzo zodat je elkaar altijd weet te onthouden?
Want het klinkt heel mooi en eenvoudig onthou wie er voor je en achter je rijd,maar ik ken mezelf en weet vooral in nieuwe situaties dat wel n ding kan zijn.
Maar ik rij voorlopig nog niet mee,overigens ook wel n eind weg.
Ik woon zelf in Drenthe dus da's voor mij sowieso als beginneling die ooit eens slaagt te ver weg
Thnx voor de uitlegIs uiteindelijk afhankelijk van welk "volgsysteem" je gebruikt.
Mijn persoonlijke ervaring is dat dat voor veel extra handelingen zorgt...
Dus mijn favoriet is, neem een positie in de groep, en blijf op die positie, ga niet lopen inhalen.
Langzame rijders vooraan in de groep, snelle rijders achteraan.
Op deze manier kan een voorrijder bij een niet al te grote groep, zelf de groep redelijk bij elkaar houden door iets minder vlot te rijden...
Als rijder in de groep hoef je dus wat betreft de groep alleen "direct" op je voorligger en achterligger te letten.
Wie voor je zit zodat je de juiste blijft volgen (mocht er toevallig een voorbijkomende motorrijder zijn)
en wie achter je ligt voor het geval de voorrijder te laat doorheeft dat de laatste bijvoorbeeld toch wel besloten heeft om voor het oranje licht te stoppen.
(en dan kan je eventjes iets langzamer rijden om de groep iets op te rekken en de achterliggers makkelijker de groep terug te laten vinden)
Ik sluit me daar helemaal bij aan, het lijkt me super leuk en gezellig maar het moet wel ook verantwoord zijn. Als ik af moet gaan op wat ik om me heen hoor, kan in een groep rijden lastiger zijn dan alleen of met zijn 2en. Gezien er veel net geslaagde (waaronder ik zelf) bij zitten vind ik het dan verstandig om vaker dan 1 keer te stoppen, ook zodat je kan bekijken hoe het gaat etc. Als je in een groep rijd ben je denk ik toch ook bezig met iedereen om je heen in de gaten te houden en daarbij te zorgen dat de groep bij elkaar blijft. Dat kan dan toch voor beginners, (of zal ik het gewoon voor mijzelf noemen) best spannend en lastig zijn....
Maarja, wie ben ik
En misschien maak ik me ook wel te druk, kan ook....
Thnx voor de uitleg
Ik ga me dalijk aan een ritje wagen in mn uppie
Klopt, dan heb je er al genoeg van als je 's morgens bij het startpunt aankomt, en dan moet je 's avonds ook nog terug
Thnx voor de uitleg
Ik ga me dalijk aan een ritje wagen in mn uppie
Ik woon ook in Drenthe.... dus lijkt me mooi om wat meer naar het noorden ook nog eens een rit te organiseren. Lijkt me erg leuk wat rijders van hier te ontmoeten. Al ben ik ook niet te beroerd om een stukkie te rijden maar denk niet dat ik die rit al haal met nog een examen te gaan.Verhaal...
Ik woon zelf in Drenthe dus da's voor mij sowieso als beginneling die ooit eens slaagt te ver weg
Met 'n 125 cc'tje wil je zulke afstanden niet rijdenId, ik geloof niet dat ik zulke afstanden gelijk zou trekken of misschien überhaupt niet.
Ik ga voor de fun,op zich zou zo'n mug (125cc) voor mij al genoeg zijn,maar da's echt niet stoer dan zo'n joekel van 600 cc onder je te hebben, bovendien lijkt t ook nergens naar als ik mezelf zou zien op zo'n mug met 120kilo ,dan blijf ik hangen op 60 km per uur
Je moet iig als voorste én achterste rijder iemand hebben die veel ervaring heeft met rijden in groepen!
Id, ik geloof niet dat ik zulke afstanden gelijk zou trekken of misschien überhaupt niet.
Ik ga voor de fun,op zich zou zo'n mug (125cc) voor mij al genoeg zijn,maar da's echt niet stoer dan zo'n joekel van 600 cc onder je te hebben, bovendien lijkt t ook nergens naar als ik mezelf zou zien op zo'n mug met 120kilo ,dan blijf ik hangen op 60 km per uur
Met 'n 125 cc'tje wil je zulke afstanden niet rijden
Mocht er vanuit Noord / Noord-Oost interesse zijn, dan kunnen kan dat altijd gepland worden natuurlijk. grote of kleine groep. Ik ben welliswaar geen Drentenaar, maar Twentenaar... maar dat is toch om de hoek..
LolHier hebben we het achter de schermen ook nog over gehad, en we hebben het erop gehouden dat we voor de 125cc'er dan gewoon een wielrenner laten voorrijden, of dat die op 80/100-wegen in mijn zijkoffer mag parkeren voor dat stukje.
Hier hebben we het achter de schermen ook nog over gehad, en we hebben het erop gehouden dat we voor de 125cc'er dan gewoon een wielrenner laten voorrijden, of dat die op 80/100-wegen in mijn zijkoffer mag parkeren voor dat stukje.
Dan moet ik eerst emigreren - hoewel ik de buurt daar wel een beetje kenIdem, ik kom uit Utrecht, dus vrijwel alles is voor mij wel binnen een uur tot anderhalf uur te bereizen, tenzij we een Delfzijl-rit willen gaan organiseren natuurlijk.
Wat ik een poosje heb gedaan is een boom of paal opzoeken en daar dan netjes omheen gaan rijden in steeds kleiner wordende cirkeltjes, dan krijg je de feeling hoeveel snelheid je moet/kan maken en hoeveel afschuining daarbij kan. Als je om zo'n paal nette kleine rondjes kan blijven rijden dan krijg je bij het achtje ook die feeling van een klein rondje maken zodat je bij de acht terugdraaien meer speelruimte over hebt.. . .achtje rijden vind ik verreweg de moeilijkste verrichting.
Wie heeft goede tips om het achtje onder de knie te krijgen?
Vorige week ben ik ook maar begonnen met mijn lessen voor het A-rijbewijs. Inmiddels zit de tweede les voor AVB erop. De meeste oefeningen gaan mij prima af, maar het achtje rijden vind ik verreweg de moeilijkste verrichting. Telkens neem ik de bocht de groot óf te klein, waardoor ik de acht in het midden niet af kan maken. Vanmiddag viel ik zelfs om met de motor omdat ik mijn balans verloor door te lage snelheid in de bocht. Een motor blijkt een heel stuk zwaarder te zijn dan een gewone scooter
Wie heeft goede tips om het achtje onder de knie te krijgen? Volgende maand heb ik mijn examen en ik hoop de bijzondere verrichtingen natuurlijk snel te beheersen.
Mocht de datum voor mij uitkomen van de rit, wil ik best als achterrijder meedoen hoor. Rij al een tijd motor (37 jaar slechts) en heb ook ervaring met groepen.Achter zal hier wel meevallen want het tempo zal niet megahoog liggen. Zal niet iemand zijn die ook net zijn rijbewijs heeft, dat moet wel goedkomen. Het gaat er ook vooral om dat degene die achter rijd mocht er iets gebeuren op zijn minst de persoon gerust kan stellen en daarbij blijft.
Sleutelervaring is hier verwacht ik niet heel erg aan de orde, maar wel altijd handig
Mocht de datum voor mij uitkomen van de rit, wil ik best als achterrijder meedoen hoor. Rij al een tijd motor (37 jaar slechts) en heb ook ervaring met groepen.
Dusse, het aanpassen aan anderen is geen probleem, rust geven en erbij blijven als iets mis gaat, hopelijk niet natuurlijk, is ook goed.
Om even een klein inzicht te krijgen vragen wij jullie om simpelweg ja of nee aan te klikken in de onderstaande link:
Interesse peiling MF ex lessersrit
Voornemen is om ergens in augustus/september te rijden. Eventueel meerdere dagen, maar dit hangt af van het animo. Gezelligheid staat voorop, maar we houden ons wel aan de (eventuele) nog geldende samenscholings regels.
Alvast bedankt!
Hallo allen,
Onlangs geregistreerd en vooral veel aan t lezen, 26 mei mijn theorie examen behaald en 30 mei mijn eerste rijles gehad (ook de eerste keer op een tweewieler). Blij verrast en meer affiniteit als verwacht.
4 juni mijn tweede les gehad, zwaar teleurgesteld huiswaarts gekeerd. De weersomstandigheden waren niet fantastisch (regen), de opdracht was een soort snelle slalom vanuit je heupen zodat je leerde de motor vanuit je heupen te besturen. Voor mijn gevoel waren mijn heupen geblokkeerd en kreeg ik er geen beweging in.
Hebben jullie tips? (Wellicht dat de keuze van mijn broek (skinny-jeans) niet ideaal was maar dat lijkt mij sterk.)