Je moet iig als voorste én achterste rijder iemand hebben die veel ervaring heeft met rijden in groepen!Is uiteindelijk afhankelijk van welk "volgsysteem" je gebruikt.
Mijn persoonlijke ervaring is dat dat voor veel extra handelingen zorgt...
Dus mijn favoriet is, neem een positie in de groep, en blijf op die positie, ga niet lopen inhalen.
Langzame rijders vooraan in de groep, snelle rijders achteraan.
Op deze manier kan een voorrijder bij een niet al te grote groep, zelf de groep redelijk bij elkaar houden door iets minder vlot te rijden...
Als rijder in de groep hoef je dus wat betreft de groep alleen "direct" op je voorligger en achterligger te letten.
Wie voor je zit zodat je de juiste blijft volgen (mocht er toevallig een voorbijkomende motorrijder zijn)
en wie achter je ligt voor het geval de voorrijder te laat doorheeft dat de laatste bijvoorbeeld toch wel besloten heeft om voor het oranje licht te stoppen.
(en dan kan je eventjes iets langzamer rijden om de groep iets op te rekken en de achterliggers makkelijker de groep terug te laten vinden)