Motorrijles: Kletsen over lessen #16 oefening baart kunst

Net mijn pasje opgehaald bij het gemeentehuis, nu wachten op mooi weer (zonder pekel :) )

Totaal 17 lessen gehad uit m'n hoofd, ik ben tevreden.


M0t0rgast
Lessend rijbewijs: (A)
Eerste rijles: 22 september 2018
Theorie: 23 oktober (geslaagd)
AVB: 26 oktober (geslaagd)
AVD: 12 december (geslaagd)
Rijschool: Huis in 't Veld (Twello)
Lesmotor: Yamaha XJ6 (AVB) Kawasaki Z750 (AVD)


@nb1234 succes! Het hoeft niet allemaal perfect, gewoon lekker rijden en laten zien dat je alles onder controle hebt.
 
@nb1234 Ik duim voor je!

Morgen is het ook mijn dag om te slagen. Ik ben erg benieuwd of ik de zenuwen onder controle kan houden. Op het moment gaat het nog prima, net als met mijn AVB toen, maar daar had ik op een bepaald punt zo'n moment van realisatie, nu of nooit. (klopt natuurlijk niet, maar zo voelde het toen :P) We gaan het meemaken morgen. Duimen zijn ook hier welkom! :Y
 
@nb1234 Ik duim voor je!

Morgen is het ook mijn dag om te slagen. Ik ben erg benieuwd of ik de zenuwen onder controle kan houden.
Dag Mar, even snel een berichtje van een andere Mar;)
Een tip om je zenuwen onder controle te houden: rij gewoon alsof je een les hebt. Luister in je hoofd naar je instructeur (in deze situatie zou hij zeggen....) en blijf bedenken dat je kàn rijden. Anders mocht je geen examen doen!
 
  • Leuk
Waarderingen: Mar_
Morgen AVD. Ben benieuwd.
Volgens m'n instructeur ben ik laatste tijd behoorlijk gegroeid en moet het lukken.
Merk zelf alleen toch al dagen last van zenuwen te hebben.
Bij AVB destijds pakte dat niet helemaal uit zoals ik had verwacht en dat baart me wel wat zorgen.
Hopelijk dat ik morgen voor 30 min even de spanning kan vergeten en het koppie erbij kan houden.
Ik las in voorgaande topic dat er een duimteam is? Kan wel wat support gebruiken ;)
@nb1234 Ik duim voor je!

Morgen is het ook mijn dag om te slagen. Ik ben erg benieuwd of ik de zenuwen onder controle kan houden. Op het moment gaat het nog prima, net als met mijn AVB toen, maar daar had ik op een bepaald punt zo'n moment van realisatie, nu of nooit. (klopt natuurlijk niet, maar zo voelde het toen :P) We gaan het meemaken morgen. Duimen zijn ook hier welkom! :Y
Ik geloof daar niet zo in maar wens jullie allebei wel veel succes! Gewoon lekker een eindje :] want dat is leuk. Je examinator heeft het destijds ook moeten leren. En dan horen we het wel hè?
 
  • Leuk
Waarderingen: Mar_
AVD-examen: gewoon een fijn stukje rijden. je hebt het al gelezen: je kan met 30 minuten weer terug zijn van je ritje. en dat hoeft dus niet te betekenen dat je gezakt bent. het laatste wat de examinator wil is jouw snoet een 2e keer zien, voor een her-examen.

bedenk dit: JIJ hebt het leukste voertuig, de motor! rijd alsof je les hebt, maar ga niet verkrampt op die brommer zitten. en al helemaal niet als een automobilist die 'toevallig' op een motor zit. ga de examen-auto niet in de gaten houden, ze hebben liever dat je ze zoek rijdt. tijdens de rit zitten ze te kleppen over de (inmiddels uitgebloeide) viooltjes in de voortuin van de buurvrouw. ze kijken alleen of een eventuele vertraging in het verkeer of getoeter door jou veroorzaakt wordt.

het wil sommigen nog wel eens helpen om voor de rijles+examen een banaantje te eten tegen de zenuwen. echt, zenuwen zijn echt het laatste waar je je zorgen over hoeft te maken. als je niet kan rijden, had de instructeur geen examen aangevraagd.en waarschijnlijk heeft je instructeur je strenger beoordeeld dan dat de examinator dat zal doen.

het kan zijn dat je tijdens het examen nog 1 bv uit te voeren krijgt: de 'stop&go'. je wordt dan gevraagd om 'ergens in de straat' langs de stoep te stoppen en weer weg te rijden. dat is voor de examinator om te kijken of je wel kijkt. niet vanuit ooghoeken, maar echt je koppie verdraaien. doe dat je hele examenrit! weet wat er om je heen gebeurt. hoe je het kijken na je examen doet, is aan jou. de examinator wil gewoon zien dat je kijkt (doordat je je hoofd verdraait).
 
  • Leuk
Waarderingen: Mar_
Toen ik voor mijn examen ging, zei de examinator, "ik let niet zozeer op de snelheid en wegmarkeringen, maar wat ik wil zien is dat je je motor kan beheersen, en inzicht in het verkeer hebt, en daarop kan anticiperen. Natuurlijk 80 rijden in een zone 50 is not done, maar je begrijpt me wel."
Alleen al doordat hij me dat zei, nam de zenuwachtigheid bij mij al voor minstens de helft weg :t
 
Gaat jullie vast en zeker lukken. Wat hierboven geschreven is , beschouw het gewoon als een les. Let niet op de auto achter je waar de examinator inzit. Gewoon lekker stukje rijden. Gewoon doen wat je geleerd hebt in de lessen. Komt het allemaal goed! Succes!
 
Wat een goede berichten hier! Gefeliciteerd allemaal *O*

Mijn motor gaat zo naar de garage voor handvatverwarming. Luxe :9
 
Worden er eigenlijk examens afgenomen in deze periode? kerst/oud en nieuw? Valt me op hoe weinig lessers ik op de weg zie! (je gaat er toch op letten!)
 
Worden er eigenlijk examens afgenomen in deze periode? kerst/oud en nieuw? Valt me op hoe weinig lessers ik op de weg zie! (je gaat er toch op letten!)
Ik weet dat ik de laatste was die nog zou moeten afrijden dit seizoen, de rest wilde allemaal weer in het voorjaar opstappen. In principe hadden ze van mijn instructeur wel door mogen lessen (zolang het niet sneeuwt kan dat natuurlijk gewoon)
 
Tsja, je kan hem beter nu hebben, en straks in het voorjaar genieten! Ik zag mn rijinstructeur net ook staan toen ik boodschappen ging doen, bikkel
 
Worden er eigenlijk examens afgenomen in deze periode? kerst/oud en nieuw? Valt me op hoe weinig lessers ik op de weg zie! (je gaat er toch op letten!)
Ik had de 22e nog een rijles, lekker windje toen. Nu zijn ze ff dicht (zou er ook echt geen behoefte aan hebben) en 5 januari mag ik er weer op klimmen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan