Motorrijles: Kletsen over lessen #16 oefening baart kunst

Ik heb ze tijdens lessen en examen niet gebruikt omdat ik tijdens lessen moeite zat had om de instructies te verstaan. De kwaliteit van de set was erg slecht. De set die het CBR verstrekte bij het AVD examen was weer erg goed en ik denk dat ik die wel door oordoppen heen zou verstaan.
 
Gebruikt er hier iemand gehoorbescherming tijdens het lessen eigenlijk? Ik ben wel van plan die te gebruiken maar ik vroeg mij af hoe dat zit met de communicatie van de instructies, vergeet het ook steeds aan de instructeur te vragen...
Nee niet gebruikt omdat ik de intercom in me oor heb. Moet zeggen dat ik ze wel heb maar eigenlijk niet genoeg gebruik. Is voor mij nog wat onzekerheid denk ik.
 
ja, hagelnieuwe kraakheldere Kenwood communicatieset. Misschien omdat met de toen nog geldende coronaregels(maart 2022) de eigen instructeur niet mee mocht rijden met de examinator en dat het CBR(dordrecht) daarom eigen communicatiesets heeft.
 
Gebruikt er hier iemand gehoorbescherming tijdens het lessen eigenlijk? Ik ben wel van plan die te gebruiken maar ik vroeg mij af hoe dat zit met de communicatie van de instructies, vergeet het ook steeds aan de instructeur te vragen...
Mijn advies : altijd gebruiken.... Ik heb ze tijdens het lessen altijd gebruikt en alles was goed hoorbaar.

Ik heb zelf gehoorschade opgelopen ( weliswaar voordat ik mijn motorrijbewijs op zak had ) en het is onomkeerbaar.... :N Je kan het maar 1x fout doen...
 
Dragen wanneer mogelijk inderdaad. Bij mijn lessen kreeg ik zo'n standaard oortje in mijn linkeroor, en in de rechter ging dan gewoon een oordop. Je hoort de instructeur nog prima, en je oren kun je maar 1x verpesten en je zit er de rest van je leven aan vast. Tijdens AVB valt het nog mee, maar windgeruis is de grootste boosdoener, dus zodra je AVD gaat lessen of tussendoor naar het oefenterrein rijdt zou ik alle gehoorbescherming die je hebt gewoon indoen. E.e.a. is natuurlijk afhankelijk van wat voor oortjes/communicatiesysteem je rijschool gebruikt, maar 1 oor dempen kan altijd.

Inmiddels een cardo in de helm, die hoor ik nog steeds glashelder door de Alpine's heen. Een goede oordop dempt windgeruis en andere schadelijke geluidsbronnen, maar maakt een normaal gesprek nog steeds mogelijk.
 
Volgende week heb ik mijn avd examen. Laatste les was een privé les en dat was een geslaagd volgens mijn instructeur.. Maar om 9 uur examen in hartje Zaandam zal ongetwijfeld wel wat onvoorspelbare situaties opleveren. Ook dat moet je kunnen, maar een examen in de middag is fijner denk ik. Met name op de snelweg met spits nog niet echt ervaring in. Ik zie alweer beren op de weg.. heb ook nog nooit in de regen gereden dus zal je net zien dat het die dag gaat plenzen.

Als dit achter de rug is sta ik weer positief in het leven _O- verdomme elke dag zit ik eraan te denken.
 
Had vandaag weer een AVD lesje :]. Was een prima ritje rondom Eindhoven, ging wel goed ook! Wel een fout gemaakt waardoor ik bij het examen zeker was gezakt :'). Bij een stopbord niet volledig tot stilstand gekomen (kwam he-le-maal niks aan in de verste verte) maar vertraagd tot net onder de 5km p/u en toen weer opgetrokken. Dat doen we ook niet meer fout :').. Zaterdag weer les, nu al zin in!
 
Roze pasje is binnen en vandaag is dit haar geworden 😋 een 2016 NC750X
02656E62-9E2C-4971-9D8F-82988D6B1C4C.jpeg
126E1D59-CB93-44C1-B6DF-AA3CF187A605.jpeg
 
Vrijdag mijn theorie gehaald. Ondanks de grote wachtlijst voor theorie zijn die examenlokalen maar half gevuld, dit was zo bij mijn auto theorie 9 maanden terug en nu weer.
Is het een beetje te vergelijken (en te doen) met dat zwikkie examenoefeningen van (bijvoorbeeld) theorieleren icm theorieboek? Ik mag binnenkort en ben toch beetje zenuwachtig aangezien zakken weleens mijn AVD kan vertragen...
 
Is het een beetje te vergelijken (en te doen) met dat zwikkie examenoefeningen van (bijvoorbeeld) theorieleren icm theorieboek? Ik mag binnenkort en ben toch beetje zenuwachtig aangezien zakken weleens mijn AVD kan vertragen...
Heb het zelf met ANWB A boek gedaan en examens geoefend via theoriesucces.nl. Dat beviel mij prima. Oefenexamens waren net zoals bij CBR en geen hoofdprijs.
 
Eerder in dit topic bleek dat er rijscholen zijn die AVB en AVD lessen door elkaar husselen. Het is dus niet altijd zo dat je een AVB moet hebben gehaald voordat je de weg op gaat 😁. Ligt aan de rijschool (bij mij is het eerst AVB halen en tijdens de AVB lessen alleen over de weg naar de locatie rijden en terug).
oh wauw oke dat wist ik niet :O

is het niet dat mensen avb en avd door elkaar halen :$
 
oh wauw oke dat wist ik niet :O

is het niet dat mensen avb en avd door elkaar halen :$

Nee, ik heb ook na de eerste avb les een rondje mogen rijden om te kijken hoe dat ging. Daarna meedere keren avd na avb oefeningen gehad. Het ligt aan de rijschool. En ik moet zeggen dat was heel fijn want je vertrouwen in de motor groeit sneller, ze hadden bij mij ook al avd examen ingepland terwijl ik avb nog moest afronden. Vorig jaar daardoor in ongeveer 2 maanden het rijbewijs gehaald.
 
Mag je de langzame slalom zonder gas doen? Dus alleen beetje koppeling om het eventuele bokken tegen te gaan en beetje voetrem?
 
Terug
Bovenaan Onderaan