Motorrijles: Kletsen over lessen #16 oefening baart kunst

:+

Verder wel mee eens hoor. Herinner me nog wel dat ik in mijn lesmotor meer vertrouwen had dan de tiendehands motor die ik kocht toen ik m'n rijbewijs gehaald had.
 
Na 2 jaar gereden te hebben heb ik gisteren examen gedaan voor het A rijbewijs. Geslaagd, maar ik vind het toch raar dat in 2 jaar tijd de positie op de weg is aangepast op examens. 2 jaar geleden moest ik 'spelen' met mijn positie op de weg. Constant je veilige ruimte opzoeken. Tegenwoordig rij je net niet rechts in de berm (overdreven gezegd..)

Voor de rest lekker rondje gereden. Wel leuk om zo'n terug draaier de snelweg op met 100km/h te pakken. Vond de examinator ook wel leuk om te zien 'weer eens wat anders dan normaal' zei hij. Wel blij dat ik het heb gehaald want, ja.. het moet wel even gebeuren.
 
Apart want ik moet precies in het midden rijden , en zo staat het ook in mijn theorie boek.
Achja je bent geslaagd dus van harte gefeliciteerd *O*
 
Dank jullie wel!
Klopt.. maar ik rij zelf altijd tegen de middenstreep aan. Dus voor mij voelt het alsof ik net niet in de berm rij.
Ik ben gewend om constant te anticiperen en de veilige ruimte op te zoeken.
Komt er iemand tegemoet ga ik wat naar rechts. Bocht naar links, rechterkant van mijn rijstrook etc. In het midden rijden is dat allemaal niet meer nodig, nouja niet zo extreem meer. Jammer. Word je een stuk minder scherp van is mijn ervaring.
 
Na 2 jaar gereden te hebben heb ik gisteren examen gedaan voor het A rijbewijs. Geslaagd, maar ik vind het toch raar dat in 2 jaar tijd de positie op de weg is aangepast op examens. 2 jaar geleden moest ik 'spelen' met mijn positie op de weg. Constant je veilige ruimte opzoeken. Tegenwoordig rij je net niet rechts in de berm (overdreven gezegd..)

Voor de rest lekker rondje gereden. Wel leuk om zo'n terug draaier de snelweg op met 100km/h te pakken. Vond de examinator ook wel leuk om te zien 'weer eens wat anders dan normaal' zei hij. Wel blij dat ik het heb gehaald want, ja.. het moet wel even gebeuren.
Goed werk Frysker! *O*
Stond er bij die "terugdraaier" (bedoel je zo'n bocht van 270 graden?) geen bord met snelheidsbeperking? Ik dacht dat dat tegenwoordig gebruikelijk was.

Ik heb ook geleerd iets links van het midden te rijden. Je zit dan midden in het blikveld van de bestuurder achter je en hij kan je niet over je eigen rijstrook inhalen.
Dank jullie wel!
Klopt.. maar ik rij zelf altijd tegen de middenstreep aan. Dus voor mij voelt het alsof ik net niet in de berm rij.
Ik ben gewend om constant te anticiperen en de veilige ruimte op te zoeken.
Het midden van de veilige ruimte, dat leer je idd bij de VRO Risico van de KNMV.

En komt er nu ook een grotere motor?
 
@max snelheid Jaa klopt! Stond een autoweg bord en daarvoor een eind 60km/h. Dus kon mooi optrekken naar 100km/h. Heerlijk!
Ik heb 2 jaar geleden ook gelest bij een KNMV instructeur. Dat scheelt echt een hoop bij wie je lest.. Allemaal handige bruikbare tips toen van hem gekregen.

Jazeker! Heb een Honda CRF1000l Africa Twin 2018 aangeschaft :Y
 
@max snelheid Jaa klopt! Stond een autoweg bord en daarvoor een eind 60km/h. Dus kon mooi optrekken naar 100km/h. Heerlijk!
Ik heb 2 jaar geleden ook gelest bij een KNMV instructeur. Dat scheelt echt een hoop bij wie je lest.. Allemaal handige bruikbare tips toen van hem gekregen.

Jazeker! Heb een Honda CRF1000l Africa Twin 2018 aangeschaft :Y

Ken ik niet maar aan een Honda kan je je geen buil vallen :t
 
links van het midden bij eenrichting z
@max snelheid Jaa klopt! Stond een autoweg bord en daarvoor een eind 60km/h. Dus kon mooi optrekken naar 100km/h. Heerlijk!
Ik heb 2 jaar geleden ook gelest bij een KNMV instructeur. Dat scheelt echt een hoop bij wie je lest.. Allemaal handige bruikbare tips toen van hem gekregen.

Jazeker! Heb een Honda CRF1000l Africa Twin 2018 aangeschaft :Y
netjes hoor, je laat hem gelijk flink uit de broek hangen
 
@VluggeJapiee Hiervoor heb ik 2 jaar een NC700x gereden en voor de wintermaanden een pekelfietsje.
Klopt, dit is de vervanger tot aan de volgende winter als ze weer beginnen met strooien. Heb dus de hele zomer om weer een nieuwe pekelfiets te zoeken. Blijft leuk, een beetje rond sneupen in motorzaken en internet wat in de gaten houden.
 
@VluggeJapiee Hiervoor heb ik 2 jaar een NC700x gereden en voor de wintermaanden een pekelfietsje.
Klopt, dit is de vervanger tot aan de volgende winter als ze weer beginnen met strooien. Heb dus de hele zomer om weer een nieuwe pekelfiets te zoeken. Blijft leuk, een beetje rond sneupen in motorzaken en internet wat in de gaten houden.

heb je net je vol rijbewijs dan en waren de andere aangepast ?

heb je die nc700 en je oude pekel verkocht ?
 
Zo ik heb weer 2 blokken AVD gehad , begin beetje lax te worden soms maar het begint allemaal wel goed erin te komen.
En dan begint natuurlijk ook het lax zijn soms.
Maar gaat best aardig en vind het ook steeds leuker worden.
Morgen nog een blok en dan is het afwachten of het allemaal zo goed erin zit *O*
 
als je niet zeker bent over het afschuinen ('hoe ver kan ik gaan?') vraag je instructeur het eens voor te doen, terwijl jij op de buddyseat zit. voor mij was het een eye-opener. je kan verder afschuinen dan je denkt.
 
Dinsdag een blok AVD gehad, op de snelweg in en uit voegen. Het lampje ging ook branden dat je bij de "U-opritten" een heel stuk harder kan dan je denkt. Bij de eerste mijn instructeur voor laten gaan en toen kreeg ik door hoe hard je eigenlijk door zo'n bocht ging. Verder ging het prima, morgen op voor theorie en een motorpak halen *O*
 
Succes @JuH , as je geleerd hebt zal het wel goedkomen.
Ik was binnen 5 minuten klaar *D

Die bochten kan je inderdaad vrij hard pakken , ben zelf ene die zoiets heel leuk vind en moet dus uitkijken dat ik niet asociaal overkom met een examinator achter me _O-
 
Succes @JuH , as je geleerd hebt zal het wel goedkomen.
Ik was binnen 5 minuten klaar *D

Die bochten kan je inderdaad vrij hard pakken , ben zelf ene die zoiets heel leuk vind en moet dus uitkijken dat ik niet asociaal overkom met een examinator achter me _O-
Op het examen moet je model rijden.
En daarna natuurlijk ook, want dan hangt niet maar je examen, maar ook je leven ervan af … :]
 
Klopt , maar dan mag je net wat harder erdoor :]


Vannacht al gedroomd over mn examen en was geslaagd dus hopelijk is dat een voorbode van wat gaat komen _O-_O-
 
Thx , thx .
Gaat zeker lukken , voel me redelijk zeker op dat ding en zo meteen nog even wat puntjes op de i zetten wat betreft kijk werk en mooie lijnen rijden en dan komt dat vast goed :)
 
@x-marieke-x Hè wat zuur. Die klotezenuwen doe je weinig aan, maar misschien is het bij poging twee al wat minder. Dan weet je immers al precies wat je te wachten staat.

Heb je al 'n datum voor je herexamen?

Nee, helaas nog niet. Ik heb al wel laten weten wanneer ik niet kan. Mijn man zei ook al, nu weet je hoe het is en volgende keer rij je gewoon je rit. Ik hoop het. Vind het nu wel mooi geweest dat lessen ;-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan