Motorrijles: Kletsen over lessen #16 oefening baart kunst

Gefeliciteerd Peter! Van harte, goed gedaan. Fijn dat je examinator je even wees op je gedrag, dat maakt wel dat je het goed hebt kunnen afronden denk ik! Lekker hoor, en nu binnenkort zonder getetter in je oor de weg op.

Welkom RWB, goed bezig! Ik heb als eigen motor een XJ6 en vind 'm heel fijn. Je hebt al wel veel oefeningen doorgenomen zo in je eerste lessen zo te zien maar je had dus al schakel ervaring :) Veel succes met lessen en ook met je theorie halverwege maart. Gewoon veel online oefenen dan komt het goed
 
Zo ik ben er in ieder geval vanaf *O**O*
Werd wel aan de kant gezet door de examinator en vroeg of ik bewijs van goed gedrag aan het halen was.
En vroeg me om eens te laten zien dat ik motor rijder ben en dus door rijden .


Ik had juist zoiets met dat natte weer van gedraag je maar en trek niet vol gas door maar hij vond dat ik aan het trutten was.

Laatste 15 minuten dus wat meer gas gegeven en dus gehaald *O**O*
Gefeliciteerd jonguh … Goed werk! :t *O* Blijkbaar geschikte examinator met een lieve vrouw _O-
 
Zo ik ben er in ieder geval vanaf *O**O*
Werd wel aan de kant gezet door de examinator en vroeg of ik bewijs van goed gedrag aan het halen was.
En vroeg me om eens te laten zien dat ik motor rijder ben en dus door rijden .


Ik had juist zoiets met dat natte weer van gedraag je maar en trek niet vol gas door maar hij vond dat ik aan het trutten was.

Laatste 15 minuten dus wat meer gas gegeven en dus gehaald *O**O*

Gefeliciteerd *O* nu lekker :]

Zojuist gehoord dat ik op 18-03-19 AVB examen heb, daarvoor nog lekker 4 lessen geplant inclusief voorrijden. Schiet lekker op zo :)
 
Thx allemaal.
Examinator was echt relaxed en begon al gelijk met ouwehoeren en flauwekullen dus dan sta je al voor met 1-0.
Alleen dus wel even op 1-1 gezet dankzei het stoppen , echter daarna gewoon wat meer gas gegeven en gereden zoals ik normaal ook zou rijden alleen met meer kijkwerk zoals je in het echte leven zou doen en dus toch geslaagd.

Had ook tegen de instructeur gezegd van ja je ziet dat hij wel weet wat die doet met dat ding en ziet ook de gevaren wel goed :)
Net aanvraag gedaan met spoed alleen dankzei het feit dat heel Limburg op zn gat ligt met carnaval krijg ik mijn pasje pas woensdag.
Gelukkig vettig weer dus niet echt iets om te gaan toeren.
Zo meteen nog maar even naar een vies weer brommer gaan kijken zodat ik de nieuwe mooi kan houden *O*
 
Dankzij al jullie tips ging de halve draai en de denkbeeldige acht een stuk beter. Alleen wel een keer de motor laten vallen met de halve draai naar links. Het achtjes blijft ook lastig, maar ging al stukken beter. De langzame slalom vandaag voor het eerst gedaan en die ging eigenlijk wel goed.
 
Hoort erbij om een keer de brommer neer te leggen , gebeurd de meeste wel gok ik zo :)

Ik hoop het nooit te doen, ben echt vang dat de motor dan beschadigd. Bij de eerste les sloeg de motor wel af bij het optrekken in een bocht en toen viel hij bijna. Maar ik ben lang en zwaar, volgens de instructeur zal het mij daarom niet snel gebeuren. Maar daar geloof ik niet veel van want het kostte mij behoorlijk veel moeite om hem rechtop te houden. Ik weet niet zeker of mij dat nog een keer zou lukken.

Maar kan je die les fiets echt latten vallen zonder dat hij daar schade door oploopt? Niet dat ik het wil proberen, maar het zou wel een fijn idee zijn als ik weet dat het echt geen kwaad kan.

Vanmorgen trouwens de tweede les gehad. 5 van de 6 snelle oefeningen uitgevoerd. Ging vandaag echt veel lekkerder dan eerst. Langer dan 1,5 uur vindt mijn instructeur niet zinvol omdat je na die tijd de aandacht kwijtraakt. En daar zit ook best wat in, het is immers best inspannend.

Het was wel even afkicken van het lekkere weer van de afgelopen weken. Plots 7 graden op de motor vanmorgen was best even afzien in een dun spijkerbroekje.

Gisteren wel al mijn eigen jas gekocht, vandaag dan ook maar meteen een bijpassende broek besteld want met regen en kou ga ik die zeker wel nodig hebben.
 
Dingen hebben allemaal valbeugels dus schade krijg je alleen aan de beugels.
Anders heeft de rijschool dat niet goed geregeld en zou het best een domme rijschool zijn natuurlijk :9

Ik had blokken van 100minuten en vond dat voor AVB vaak wat aan de korte kant , maar ik vond het dan ook gewoon heel erg leuk.
In 5 blokken ook examen gehad en had het bij het 3e blok wel onder de knie.
AVD was wel wat anders trouwens , daar heb ik ook wat extra blokken bijgepakt gewoon omdat ik vond dat ik het best kon gebruiken en mijn instructeur had ook zoiets van dat is misschien wel beter.
Laatste 3 blokken had ik het ook wel onder de knie en waren misschien overbodig geweest maar beter iets teveel dan een herexamen moeten doen :)
 
Ik had blokken van 100minuten en vond dat voor AVB vaak wat aan de korte kant , maar ik vond het dan ook gewoon heel erg leuk.
In 5 blokken ook examen gehad en had het bij het 3e blok wel onder de knie.
AVD was wel wat anders trouwens , daar heb ik ook wat extra blokken bijgepakt gewoon omdat ik vond dat ik het best kon gebruiken en mijn instructeur had ook zoiets van dat is misschien wel beter.

Even uitgaande van mijn geplande AVB examen zal ik ook 5-6 blokken van 1,5 uur krijgen. Uiteraard wanneer de instructeur niet opeens gaat zeggen dat het echt niets gaat worden en hem verzet. Voor mijn gevoel zijn die bijzondere verrichtingen juist zo moeilijk. Mijn instructeur zij echter ook al dat het AVD veel lastiger zou worden. Maar voor mijn gevoel weet ik daar door jaren veel autorijden, dagelijks scooter rijden al best veel van als het aankomt op verkeersinzicht, plaats op de weg. Dus ik ben echt heel erg benieuwd hoe dat gaat bevallen.. vergis ik mij daar echt zo in😂?
 
Ja daar vergis jij je in :Y
Ik dacht het ook wel allemaal te weten en kon ook wel motor rijden , net als dat ik jaren scooter gereden heb in 15 jaar schade vrij auto.
Daarbij ook lessen in de vrachtwagen.
Totdat je AVD moet doen en moet rijden zoals het CBR het graag wilt dan valt het toch even tegen _O-

Is uiteraard allemaal heel goed te doen maar aangezien ik door de AVB zo heen stuurde had ik niet verwacht toch wat last te hebben met AVD.
AVB moet je gewoon een instructeur hebben die het je goed uitlegt en zelf moet je gewoon fatsoenlijk luisteren en doen wat hij zegt dan komt het meestal vrij snel goed *O*
 
Ik zou het niet afleren, want dan wordt jij in blik een gevaar op de weg! :o

tenzij je na het behalen van je A alleen nog maar op een motor stapt natuurlijk O-):]
Hier kun je toch niet in rijden?!

Blik.jpg
 
Straks tweede les. Wel een ontzettend verschillend weer tov vorige week, dus zal wel frisser zijn. En hoop dat het wegdek beetje droog is, maar dat zal erom hangen.

Helaas nog geen tijd gehad om eigen kleding te kopen afgelopen week, morgen maar eens gaan kijken.
 
Straks tweede les. Wel een ontzettend verschillend weer tov vorige week, dus zal wel frisser zijn. En hoop dat het wegdek beetje droog is, maar dat zal erom hangen.

Helaas nog geen tijd gehad om eigen kleding te kopen afgelopen week, morgen maar eens gaan kijken.


Moet je nagaan hoe ik me gevoel heb gisteren , miezel en kou brr.
Ben 19-2 begonnen met AVD en heb dus alleen maar geweldig weer gehad en dan afrijden in zn tering weer _O-_O-
Maar ach met AVB ook maar keer gehad dan wel met eigen kleding en als het waterdicht is dan is het best te doen .


Wat betreft dat afleren moest ik het fietsen afleren en heb dus week niet gefietst dus ben blij als ik zo erop kan kruipen pfff
 
Awesome lotje, die heb ik ook :] Past goed bij mn zwarte motor en het roze op de helm is ook het enige roze wat ik draag. Maar toch een soort van feminine touch :YY
 
Goede smaak heb je! Haha O-)
Mijn jas is wel met een klein streepje roze, maar het valt bijna niet op.

Zin in lessen straks. Hopelijk blijft het droog. :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan