Motorrijles: Kletsen over lessen #16 oefening baart kunst

Voor parkeren met de motor krijg je zelden een bekeuring, dus ik denk dat ze met de auto was.
Klopt. Moest een paar jaar geleden in het centrum van Den Haag zijn en heb toen vooraf bij de gemeente geïnformeerd naar de regels voor parkeren met de motor. Wisten ze niet eens … _O-
 
Laatst bewerkt:
Klopt. Moest een paar jaar geleden in het centrum van Den Haag zijn en heb toen vooraf bij de gemeente geïnformeerd naar de regels voor parkeren met de motor. Wisten ze niet eens … _O-
Nederland kent volgens mij geen strikte regels voor het parkeren van een motorfiets, per gemeente kan wel wat geregeld zijn.
Hier geldt in het algemeen voor een motor zonder zijspan, tenzij een officieel bord anders aangeeft:
  • Motor bij voorkeur in een gratis parkeervak.
  • Bij gebrek aan een gratis parkeer vak: motor gratis parkeren op de stoep zolang deze de doorgang van het verkeer niet hinderd. Gebruik je gezonde verstand!
  • Motor vrij parkeren op plaatsen waar een parkeerschijf plicht is.
  • Zet je de motor in een betaald-parkeren vak, dan moet je ook betalen.
Noorwegen is bijvoorbeeld wat strenger, daar zie nog wel eens bij betaald-parkeren speciale gratis plekken voor motoren waar je verplicht de motor moet parkeren.
 
Het hangt echt af van je gevoel voor motorrijden. Bij mij duurde dat wat langer maar ik heb wel een gedegen basis gelegd en rijd nu ~10000km per jaar :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan