Motorrijles: Kletsen over lessen #16 oefening baart kunst

Yeessss, AVB gehaald! *O**O*
Het duurde even, maar dan heb je ook wat *D

Ik moest de uitwijkoefening, 8tje draaien, de precisiestop, de noodstop, lopen met de motor, langzame slalom en de vertragingsoefening. Alleen de langzame slalom moest opnieuw, want de eerste poging was ik niet goed voorbereid en mislukte bijna direct. Gelukkig was de examinator heel chill, tweede poging verdiende ook geen schoonheidsprijs, maar hij zei "ach, het was een langzame slalom, snel door!".

Ben zo blij. AVD staat gepland voor 26 juni :]
:t
 
Yeessss, AVB gehaald! *O**O*
Het duurde even, maar dan heb je ook wat *D

Ik moest de uitwijkoefening, 8tje draaien, de precisiestop, de noodstop, lopen met de motor, langzame slalom en de vertragingsoefening. Alleen de langzame slalom moest opnieuw, want de eerste poging was ik niet goed voorbereid en mislukte bijna direct. Gelukkig was de examinator heel chill, tweede poging verdiende ook geen schoonheidsprijs, maar hij zei "ach, het was een langzame slalom, snel door!".

Ben zo blij. AVD staat gepland voor 26 juni :]

Gefeliciteerd!!

Ik mag donderdag. Vandaag laatste lesje gehad.
Alles ging goed, behalve uitwijk oefening.
Dit kwam vooral omdat wij niet op het vaste plekje konden oefenen. Moesten ivm kermis uitwijken naar een parkeerplaats met klinkers. Door het stuiteren van de motorfiets durfde ik de uitwijk niet met 50km/h te doen...

Hopelijk gaat het donderdag wel goed. Want die krijg ik zeker!!
 
ik snap eerlijk gezegd niet wat precies het probleem is? als je niet bijremt dan lukt het wel om de halve draai te maken naar rechts? Dat de Duke klein is en jij lang bent is lastig maar niet kunnen remmen en sturen lijkt mij vreemd?

Overigens is het niet verplicht om bij te remmen (neem ik aan) in de 8 en halve draai dus wat dat betreft geen probleem :) Maar wel handig als je de achterrem er even bij kunt pakken, vooral in het achtje.

Bedankt voor je reactie, mijn vraag was inderdaad of het een probleem is om niet bij te remmen bij het examen.

Het punt is namelijk dat mijn rechter stuurhendel fysiek niet naar achter kan om naar rechts te sturen omdat mijn knie daar zit om met de voet te remmen, maar daar is dus weinig aan te doen ben ik bang...
 
30 maart een try-out genomen bij de rijschool om eens te proeven van het motor rijden. Bij terugkomst gelijk een pakket aangeschaft en lessen ingepland! Ben 25 jaar en les op een V-Strom 650. Wel zo fijn om direct het A te kunnen halen.

1e les ging het rijden uitstekend alleen de bochten alles behalve. Veel te bang om te vallen! Deze les grote slalom geoefend, op de terug weg na wat tips van de instructeur de bocht wat beter door gekeken en voila, de bocht ging vlekkeloos. Echt genieten die bochten!

2e les bij het wegrijden de motor laten vallen in de bocht, ik kneep de koppeling in in de bocht bij een lage snelheid en voor ik het wist lag de motor plat. Motor weer overeind en we reden weer naar het oefenterein. Daar weer de snelle slalom gedaan en nu ook de stop oefeningen. Alles ging perfect en de instructeur plande bij terugkomst mijn AVB examen in. Omdat dit nog anderhalve maand duurde hoefde ik een tijdje niet te lessen omdat ik een snelle leerling ben aldus de instructeur.

Gisteren mijn 3e les gehad, blok van 4 uur om alle avb oefeningen te oefenen en door te nemen. Alles gaat perfect alleen de langzame slalom is toch vrij pittig. Morgenavond weer 2 uurtjes oefenen en volgende week woensdag het examen. Vorige week vrijdag theorie examen al wel behaald dus zijn op de goede weg :]

To be continued....
 
Laatst bewerkt:
@P.d.H. Dankjewel! Ja, theorie had ik al binnen, dus kan mooi direct door. :)

@Hugo80 Dankje! Oh, dat komt dan vast wel goed met die uitwijkoefening. CBR-terrein heeft hoogstwaarschijnlijk geen klinkers ;) . Alvast heel veel success!

Klinkt goed @Daveyy, alvast heel veel success! Die langzame slalom is inderdaad een lastige, maar ik heb me er ook doorheen gebluft. Dan lukt het jou vast ook wel _O- .
 
Klinkt goed @Daveyy, alvast heel veel success! Die langzame slalom is inderdaad een lastige, maar ik heb me er ook doorheen gebluft. Dan lukt het jou vast ook wel _O- .

Thanks! Haha ik hoop 't *D
Ik keek iets teveel naar beneden naar de pionnen, vanavond met de laatste les eens vooruit kijken en kijken of het dan beter gaat.
 
Thanks! Haha ik hoop 't *D
Ik keek iets teveel naar beneden naar de pionnen, vanavond met de laatste les eens vooruit kijken en kijken of het dan beter gaat.

Dat helpt serieus! Ik keek de eerste 20 pogingen ook telkens - bewust en onbewust - naar de pilonnen en het lukte gewoon niet. Uiteindelijk echt geforceerd naar de horizon gaan kijken en hop, geen enkele pilon omver. Vraag desnoods of je instructeur een stukje erachter gaat staan, dat je hem aan blijft kijken.
 
Mooi nieuws weer de afgelopen tijd in dit topic! Het wordt nog druk komende zomer! :+
Dat merken de handelaren in motoren helaas ook ;-) was laatst in een zaak die aangaf dit jaar 20% meer motoren te hebben verkocht in vergelijk met vorig jaar. Volgens hem is ook de voorraad om uit te putten flink kleiner aan het worden.
Natuurlijk is dit deels ook een verkoop praatje maar toch ;-)
 
Dat helpt serieus! Ik keek de eerste 20 pogingen ook telkens - bewust en onbewust - naar de pilonnen en het lukte gewoon niet. Uiteindelijk echt geforceerd naar de horizon gaan kijken en hop, geen enkele pilon omver. Vraag desnoods of je instructeur een stukje erachter gaat staan, dat je hem aan blijft kijken.
Het zal voor iedereen net weer anders zijn, maar ik weet nog dat het mij enorm hielp toen iemand zei dat je niet voor de volgende pion langs hoeft, maar achter de vorige langs moet. Dan heb je opeens meer ruimte.
 
Het zal voor iedereen net weer anders zijn, maar ik weet nog dat het mij enorm hielp toen iemand zei dat je niet voor de volgende pion langs hoeft, maar achter de vorige langs moet. Dan heb je opeens meer ruimte.
Voor mij was het dan weer kijken in de richting waar ik bij de volgende pion moest zijn. Dus als je naar links stuurt al rechts van de 2e pion voor je kijken.
Wat nu ik dit schrijf heel raar klinkt .... maar het werkt wel :)
 
Joepie....*D
AVB staat ingeplannend.
Komende maandag (27ste)...
En 's middags ook nog theorie. Dus maar een dagje vrij genomen :-)
Anderhalf lesje die ik nog voor het examen heb, optimaal gebruiken. Maar ik denk dat het wel in orde moet komen. Nog in ieder geval de vertagingsoefening een keer gaan doen en 8je. Dat zijn de wat zwakkere punten. Laatste les ging de langzame slalom super... Hopelijk morgen ook (als het goed is mijn volle laatste les op het oefenterrein).
 
Joepie....*D
AVB staat ingeplannend.
Komende maandag (27ste)...
En 's middags ook nog theorie. Dus maar een dagje vrij genomen :-)
Anderhalf lesje die ik nog voor het examen heb, optimaal gebruiken. Maar ik denk dat het wel in orde moet komen. Nog in ieder geval de vertagingsoefening een keer gaan doen en 8je. Dat zijn de wat zwakkere punten. Laatste les ging de langzame slalom super... Hopelijk morgen ook (als het goed is mijn volle laatste les op het oefenterrein).

Succes!!
 
Vandaag geslaagd voor de AVB! Snelle slalom moest een keer opnieuw, de rest in 1 keer gehaald. De langzame slalom ging zowaar gelijk goed, terwijl ik er van uit ging dat ik die niet zou halen.
Hele relaxte examinator, was erg fijn.

Hopelijk over niet al te lange tijd de AVD :)
Topper!
 
Vandaag geslaagd voor de AVB! Snelle slalom moest een keer opnieuw, de rest in 1 keer gehaald. De langzame slalom ging zowaar gelijk goed, terwijl ik er van uit ging dat ik die niet zou halen.
Hele relaxte examinator, was erg fijn.

Hopelijk over niet al te lange tijd de AVD :)
*O*

Juist vorige week nog in het nieuws dat er 1,5 miljoen Nederlanders met een A-rijbewijs zijn, dat dat een record is en dat het aantal motorfietsen op kenteken navenant toeneemt.
 
Dat merken de handelaren in motoren helaas ook ;-) was laatst in een zaak die aangaf dit jaar 20% meer motoren te hebben verkocht in vergelijk met vorig jaar. Volgens hem is ook de voorraad om uit te putten flink kleiner aan het worden.
Natuurlijk is dit deels ook een verkoop praatje maar toch ;-)

Er worden ook veel motoren uit Duitsland gehaald.
Toen ik op zoek ging naar mijn huidige motor bij een paar motorzaken ook een Yamaha dealer was ik telkens net te laat maar s ;vonds zou er alweer een nieuwe lading komen uit Duitsland.
met de mijne had ik geluk gewoon een NL fiets bij de 1e eigenaar particulier gekocht compleet met boekjes.
 
Terug
Bovenaan Onderaan