Motorrijles: Kletsen over lessen #16 oefening baart kunst

Gisteren ook mijn eerste motor aangeschaft, een zwarte KTM 790 Duke. Eind volgende week kan ik hem zeer waarschijnlijk ophalen. Foto's volgen uiteraard zodra ik hem kan ophalen :+

Mag ik vragen wat je heeft besloten om voor een ktm te gaan? Of heb je geen andere merken geprobeerd?

Ben zelf ook al aan het rondkijken naar een motor, kan helaas nog geen proefritten maken.

Heb momenteel de volgende op het oog
Yamaha mt07
Kawasaki z650/800/900
Ktm 790 duke
 
Mag ik vragen wat je heeft besloten om voor een ktm te gaan? Of heb je geen andere merken geprobeerd?

Ben zelf ook al aan het rondkijken naar een motor, kan helaas nog geen proefritten maken.

Heb momenteel de volgende op het oog
Yamaha mt07
Kawasaki z650/800/900
Ktm 790 duke

Omdat ik het budget ervoor heb en omdat zo'n beetje alles er opzit wat je maar kan bedenken. Ik vond hem het fijnst zitten toen ik nog aan het lessen was, op de Kawasaki z650 heb ik gelest. Begrijp me niet verkeerd maar ik vindt de KTM kwa uiterlijk de mooiste motor. Op de MT-07 heb ik kort gereden maar die vindt ik niks. Wel de overweging gemaakt om de MT-09 uit te proberen maar dat heb ik uiteindelijk niet gedaan.

Ik ken mezelf, ik heb bewust geen motor gekocht toen ik nog aan het lessen was omdat ik daar dan op ga rondrijden en dat is geen strak plan. Mijn advies blijft om lekker door te lessen, paar keer naar de dealers gaan en rustig gaan zitten op de diverse motoren en als je dan je rijbewijs hebt lekker gaan proefrijden en dan je beslissing maken. Niet luisteren naar wat anderen de mooiste of fijnste vinden, dat moet je zelf besluiten en uiteindelijk rij alleen jij op die motor.
 
Omdat ik het budget ervoor heb en omdat zo'n beetje alles er opzit wat je maar kan bedenken. Ik vond hem het fijnst zitten toen ik nog aan het lessen was, op de Kawasaki z650 heb ik gelest. Begrijp me niet verkeerd maar ik vindt de KTM kwa uiterlijk de mooiste motor. Op de MT-07 heb ik kort gereden maar die vindt ik niks. Wel de overweging gemaakt om de MT-09 uit te proberen maar dat heb ik uiteindelijk niet gedaan.

Ik ken mezelf, ik heb bewust geen motor gekocht toen ik nog aan het lessen was omdat ik daar dan op ga rondrijden en dat is geen strak plan. Mijn advies blijft om lekker door te lessen, paar keer naar de dealers gaan en rustig gaan zitten op de diverse motoren en als je dan je rijbewijs hebt lekker gaan proefrijden en dan je beslissing maken. Niet luisteren naar wat anderen de mooiste of fijnste vinden, dat moet je zelf besluiten en uiteindelijk rij alleen jij op die motor.

Klopt! Ga ook lekker proefritjes maken.
Gefeliciteerd met je aankoop in ieder geval! Ben benieuwd naar de foto’s en je bevindingen!
 
  • Leuk
Waarderingen: JuH
Gisteren ook mijn eerste motor aangeschaft, een zwarte KTM 790 Duke. Eind volgende week kan ik hem zeer waarschijnlijk ophalen. Foto's volgen uiteraard zodra ik hem kan ophalen :+

Gaaf hoor! Ik vind het ook een mooie motor. Maar met proefzitten leek ik er toch niet helemaal lekker op te zitten. Voet zat voor mn gevoel in minder ideale hoek.

Ga t nog x proberen zodra ik AVB heb.

Gister een na laatste les gehad en ging erg lekker. Nu nog 1 les maandag en dan dinsdag afrijden (ervoor nog even oefenen).
 
Gisteren ook mijn eerste motor aangeschaft, een zwarte KTM 790 Duke. Eind volgende week kan ik hem zeer waarschijnlijk ophalen. Foto's volgen uiteraard zodra ik hem kan ophalen :+
Heel toffe machine, heb persoonlijk vaak een haat/liefde moment met KTM qua uiterlijk. Op het ene moment heel tof, op het andere moment een beetje in de war :? Maar misschien als ik er ooit op heb gereden lost dat in de war op...
Voor nu blij met mijn hornetje
 
  • Leuk
Waarderingen: JuH
Uiterlijk is maar schijn, als je op de motor rijd, zie je dat allemaal niet meer...
Houding, karakter, zit en dat soort dingen is veel belangrijker dan uiterlijk.


Zo vind ik de cb1000rr uit 2004 helemaal geweldig...
Maar ja , is wel het summum van Honda liniar qua gas reactie. Houding is me ondanks dit model toch iets extreem voor mijn gevoelige polsen en ellebogen.....
Cb650f uit 2014 tri color, is perfect qua houding,en uiterlijk en zéker kleurstelling maar mist wel weer iets power..

Tsja de mt09 sp is het ,qua houding, power, en wendbaarheid! ... maar qua uiterlijk, en dan met name de kleur, whaa niet echt....
Zoals ik al zei, rijd je erop zie je er niets meer van! Word tijd voor een garage, dan kan dat lelijke hok uit de woonkamer... :+
 
Dat gaat goed. Waar ging het nog wat minder soepel? Er is altijd wel iets wat eigenlijk mooier had gekund, meestal wat je bij het lessen ook mooier had gedaan. :)

We waren met 3 leerlingen en ik mocht als eerste. Begonnen met lopen/achteruit inparkeren ging prima. Daarna langzame slalom ging ook goed alhoewel ik de 3e pylon licht schampte. Uitwijkoefening ging goed, noodstop had ik een 2e poging voor nodig omdat ik de 1e keer te voorzichtig remde. Daarna nog de vertragingsoefening welke perfect ging, kreeg een hand van de examinator en de woorden gefeliciteerd! *D
 
We waren met 3 leerlingen en ik mocht als eerste. Begonnen met lopen/achteruit inparkeren ging prima. Daarna langzame slalom ging ook goed alhoewel ik de 3e pylon licht schampte. Uitwijkoefening ging goed, noodstop had ik een 2e poging voor nodig omdat ik de 1e keer te voorzichtig remde. Daarna nog de vertragingsoefening welke perfect ging, kreeg een hand van de examinator en de woorden gefeliciteerd! *D

Goed gedaan hoor!

Dus met schampen van pion is de langzame slalom niet afgekeurd? Wel lekker na 5 oefeningen klaar!
 
Terug
Bovenaan Onderaan