Motorrijles: Kletsen over lessen #16 oefening baart kunst

Ik heb nog twee lesjes en dan maandag AVD! Heb nog wat moeite met snelweg. Vooral vlug snelheid maken en niet twijfelen om met 125 km/u in te halen... dat is blijkbaar niet meer dan normaal, terwijl ik dan denk aiii ik wil geen boete :+
 
Ik heb nog twee lesjes en dan maandag AVD! Heb nog wat moeite met snelweg. Vooral vlug snelheid maken en niet twijfelen om met 125 km/u in te halen... dat is blijkbaar niet meer dan normaal, terwijl ik dan denk aiii ik wil geen boete :+

Dat had ik ook heel lang, maar inmiddels houd ik 110 aan op de snelweg en wanneer ik een vrachtwagen nader gaat t gas er extra op om een vrachtwagen sneller te passeren.

In ieder geval succes maandag!
 
Dat had ik ook heel lang, maar inmiddels houd ik 110 aan op de snelweg en wanneer ik een vrachtwagen nader gaat t gas er extra op om een vrachtwagen sneller te passeren.
Vervelend is wel als je dan net geflitst wordt, en je moet het niet te vaak doen want dan zal ook de trajectcontrole een signaal naar Leeuwarden sturen.
 
Ze zullen echt niet moeilijk gaan doen als jij je aan de maximum snelheid houd. Je moet wel goed anticiperen en jezelf niet in een moeilijke situatie brengen.
 
het is geen 'afkeur' als je met 125 inhaalt. als je het maar veilig doet en daarna weer terugzakt naar 110. je rijdt altijd iets harder dan de rest. ik moest daar erg aan wennen, want mijn werk als buschauffeur vereist dat ik de reiziger, if any, veilig van A naar B breng. daar paste het dus niet dat ik op de motor harder dan de rest moest rijden. ik noemde dat altijd 'structureel te hard rijden'. totdat mijn instructeur en motorrijdende collega's me uitlegden dat het niet 'structureel te hard rijden' was, maar 'wegrijden bij het gevaar'. want je wil geen 30 tons truck op je buddy seat. bovendien heb je geen keukelzones, zoals bij een auto. de keukelzone, dat ben je zelf. en die moet je heel houden.
 
het is geen 'afkeur' als je met 125 inhaalt. als je het maar veilig doet en daarna weer terugzakt naar 110. je rijdt altijd iets harder dan de rest. ik moest daar erg aan wennen, want mijn werk als buschauffeur vereist dat ik de reiziger, if any, veilig van A naar B breng. daar paste het dus niet dat ik op de motor harder dan de rest moest rijden. ik noemde dat altijd 'structureel te hard rijden'. totdat mijn instructeur en motorrijdende collega's me uitlegden dat het niet 'structureel te hard rijden' was, maar 'wegrijden bij het gevaar'. want je wil geen 30 tons truck op je buddy seat. bovendien heb je geen keukelzones, zoals bij een auto. de keukelzone, dat ben je zelf. en die moet je heel houden.
Dat klopt, ik wil ook altijd ruimte om me heen hebben! :Y
 
het is geen 'afkeur' als je met 125 inhaalt. als je het maar veilig doet en daarna weer terugzakt naar 110. je rijdt altijd iets harder dan de rest. ik moest daar erg aan wennen, want mijn werk als buschauffeur vereist dat ik de reiziger, if any, veilig van A naar B breng. daar paste het dus niet dat ik op de motor harder dan de rest moest rijden. ik noemde dat altijd 'structureel te hard rijden'. totdat mijn instructeur en motorrijdende collega's me uitlegden dat het niet 'structureel te hard rijden' was, maar 'wegrijden bij het gevaar'. want je wil geen 30 tons truck op je buddy seat. bovendien heb je geen keukelzones, zoals bij een auto. de keukelzone, dat ben je zelf. en die moet je heel houden.

Fijne uitleg! Zo maar eens in praktijk proberen te brengen 😊
 
Precies, die waren er in onze tijd nog niet '(

"In het Gedenkboek van de Nederlandse Staatsspoorwegen van 1913 staat een grote foto van het lossen van een bananenboot uit West-Indië in Rotterdam. De bananen worden met handkracht uit het schip gehaald en in daarvoor speciaal ingerichte goederenwagens geladen. Volgens het onderschrift vond een dergelijk vervoer voor het eerst in 1910 plaats. Als er op die schaal al in 1910 bananen werden geïmporteerd, moet de banaan in Nederland toch al wel redelijk bekend zijn geweest, niet als volksvoedsel misschien, maar wel als gezonde lekkernij"

:+ *D
 
Aan alle geslaagden, Gefeliciteerd!

Vandaag op "date" geweest met @Diaantje ;)
Denk niet dat ik d'r van gedachten heb laten veranderen, heb het idee dat ze nog steeds hartstikke verliefd is op Mr.Bandit :+

Route voor de "Ex-lessers toer Noord Brabant" heeft geloof ik de "seal of approval" gekregen....
Waar ik @Diaantje van te voren heel erg waarschuwde voor grind, modder en paardenstront....
bleek alle bochten waar ik die met het verkennen van de route had, nu allemaal schoongemaakt te zijn. (op een enkel steentje hier en daar na)
Desalniettemin, liever een keer te veel gewaarschuwd hebben dan te weinig.

Ga er voorlopig even van uit dat de rit Zaterdag 15 Augustus plaats zal vinden, mocht het weer slecht zijn die zaterdag dan kan er nog uitgeweken worden naar Zondag 16 Augustus.
En Zaterdag 29 Augustus zal ik 'm nog een keer herhalen voor de mensen die de 15e/16e niet kunnen aansluiten. (met ook Zondag 30 als uitwijk ivm weer)

"statistieken"
Totale afstand: 201.01 Km (Kleine variatie ivm momenteel afgezette stukjes weg)
~2 uur rijden tot de lunch stop. (met ongeveer halverwege een "leg-stretch" pauze)
~1,5 uur uitgebreid lunchen.
~2 uur rijden terug naar de start. (met ongeveer halverwege een "leg-stretch" pauze)

Er zijn verschillende tankmogelijkheden maar het makkelijkst is om af te tanken bij de start.
En indien je niet verder dan 125Km op een tank kan rijden, iets na de lunch weer te tanken.
 
Aan alle geslaagden, Gefeliciteerd!

Vandaag op "date" geweest met @Diaantje ;)
Denk niet dat ik d'r van gedachten heb laten veranderen, heb het idee dat ze nog steeds hartstikke verliefd is op Mr.Bandit :+

Route voor de "Ex-lessers toer Noord Brabant" heeft geloof ik de "seal of approval" gekregen....
Waar ik @Diaantje van te voren heel erg waarschuwde voor grind, modder en paardenstront....
bleek alle bochten waar ik die met het verkennen van de route had, nu allemaal schoongemaakt te zijn. (op een enkel steentje hier en daar na)
Desalniettemin, liever een keer te veel gewaarschuwd hebben dan te weinig.

Ga er voorlopig even van uit dat de rit Zaterdag 15 Augustus plaats zal vinden, mocht het weer slecht zijn die zaterdag dan kan er nog uitgeweken worden naar Zondag 16 Augustus.
En Zaterdag 29 Augustus zal ik 'm nog een keer herhalen voor de mensen die de 15e/16e niet kunnen aansluiten. (met ook Zondag 30 als uitwijk ivm weer)

"statistieken"
Totale afstand: 201.01 Km (Kleine variatie ivm momenteel afgezette stukjes weg)
~2 uur rijden tot de lunch stop. (met ongeveer halverwege een "leg-stretch" pauze)
~1,5 uur uitgebreid lunchen.
~2 uur rijden terug naar de start. (met ongeveer halverwege een "leg-stretch" pauze)

Er zijn verschillende tankmogelijkheden maar het makkelijkst is om af te tanken bij de start.
En indien je niet verder dan 125Km op een tank kan rijden, iets na de lunch weer te tanken.
My one and only True love 😋
20200710_165515.jpg


Maar gezellig was het wel en leuke route 😎 hopelijk volgende maand wat meer zon en geen regen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan