Motorrijles: Kletsen over lessen #16 oefening baart kunst

Beetje gas + slepende achter-rem.... niet voorrem!
Dat van de slepende achter-rem terwijl je gas geeft... gebruik ik eigenlijk (onbewust) vrij veel...
Bijvoorbeeld om scherper een bocht in te "vallen" (en zo vlotter te rijden)
Of als ik al een lange bocht maak deze (naar binnen) te corrigeren zonder gas dicht te hoeven draaien.
Vanzelfsprekend de achterrem. Zou ook niet zo'n beste instructeur zijn als dat niet op zou vallen. ;)

Dank voor je perspectief. Ik begin pas net dus we gaan het zien hoe het in de praktijk relevant gaat worden. Voor nu een boel gehort en gestoot. :+
 
Zo, rijden in een stortbui is niet fijn. Helemaal niet op de snelweg. Dat ik doorweekt was prima, droogt wel weer op...Maar de rest. Net geen 7 kleuren ****! Zag geen hand voor ogen, bril besloeg waardoor ik met het vizier op een kiertje moest rijden. Heb je ook nog van die gekken die je moeten inhalen zonder lampen aan. Maar merk gelukkig wel dat het op de snelweg wat beter is qua opspattend water. Al met al een leuk rondje gehad. Mocht samen met iemand rijden die binnenkort examen heeft dus examen rondje gedaan. Veel geleerd en daar gaat het om. Nu hopen dat ik snel mijn AVB heb.
 
Dat rijden in de regen went. Zeker als je goede kleding (normale motorjas met hema regenjas eroverheen is al goed voor mij) en helm hebt (maar die heb je misschien al).

Wel doe ik altijd van die wegwerplenzen in als ik het zie aankomen. Die heb ik sowieso altijd in mijn tas, je bril kan immers ook kapot. Want rijden met een bril die beslaat is op zich wel te doen, maar gewoon irritant. Vooral omdat je dan je vizier even open doet om te luchten, maar dan komen er regendruppels op je bril en dan doe je je vizier half dicht, en plotseling heb je twéé dieptes met een laag regendruppels. Maar goed, gelukkig makkelijk op te lossen met een reservesetje lenzen.
 
Dat rijden in de regen went. Zeker als je goede kleding (normale motorjas met hema regenjas eroverheen is al goed voor mij) en helm hebt (maar die heb je misschien al).

Wel doe ik altijd van die wegwerplenzen in als ik het zie aankomen. Die heb ik sowieso altijd in mijn tas, je bril kan immers ook kapot. Want rijden met een bril die beslaat is op zich wel te doen, maar gewoon irritant. Vooral omdat je dan je vizier even open doet om te luchten, maar dan komen er regendruppels op je bril en dan doe je je vizier half dicht, en plotseling heb je twéé dieptes met een laag regendruppels. Maar goed, gelukkig makkelijk op te lossen met een reservesetje lenzen.
Ik heb een all-season pak, maar vond het niet nodig (stom) om de regen voering erin te doen. Helm is pefect, HJC RPHA70. Maar ik kan zonder bril prima rijden, ik kan alleen de borden niet zo goed aflezen. Lensen krijg ik niet in. Normaal bewerk ik mijn bril met een goedje voor de tijd, maar dat was ik nu ook vergeten.

Wel mooi rondje door Zwolle centrum kunnen doen over de gladde klinkers. Ging bij het oude Politie bureau rechtdoor ipv links af (macht der gewoonte). Dus dat was een leuke leer moment, beetje glibberen. Heb me verder prima vermaakt.
 
Ik heb een all-season pak, maar vond het niet nodig (stom) om de regen voering erin te doen.
Dat heb ik dus ook altijd, ik vind het ontiegelijk gepruts en daarom zit die zooi er OF altijd in, OF altijd niet in, waardoor je, als je veel rijdt, heel vaak ofwel onnodig dik gekleed bent en spijt hebt dat je het er niet hebt uitgehaald, ofwel kletsnat bent en spijt hebt dat je het er niet in hebt gedaan.

Daarom ben ik jaren geleden al opgehouden met die dure onhandige luxe rommel, en houd ik me nu gewoon bij een goedkope regenjas van een paar tientjes voor over de motorjas. En dat werkt ook nog veel beter dan die overrated-AF Goretex binnenvoering. Zo'n regenjasje kun je tenminste in 10 seconden aan of uit doen. Ik zou zeggen, overweeg het toch eens.

Bijkomend voordeel: je kunt 'm in het knalgeel nemen, wat best wel helpt voor de zichtbaarheid, zonder dat je dan altijd als een wannabe motorpliesie rondrijdt :)
 
Dat heb ik dus ook altijd, ik vind het ontiegelijk gepruts en daarom zit die zooi er OF altijd in, OF altijd niet in, waardoor je, als je veel rijdt, heel vaak ofwel onnodig dik gekleed bent en spijt hebt dat je het er niet hebt uitgehaald, ofwel kletsnat bent en spijt hebt dat je het er niet in hebt gedaan.

Daarom ben ik jaren geleden al opgehouden met die dure onhandige luxe rommel, en houd ik me nu gewoon bij een goedkope regenjas van een paar tientjes voor over de motorjas. En dat werkt ook nog veel beter dan die overrated-AF Goretex binnenvoering. Zo'n regenjasje kun je tenminste in 10 seconden aan of uit doen. Ik zou zeggen, overweeg het toch eens.

Bijkomend voordeel: je kunt 'm in het knalgeel nemen, wat best wel helpt voor de zichtbaarheid, zonder dat je dan altijd als een wannabe motorpliesie rondrijdt :)
Ik had het hier thuis er ook al over om straks gewoon zo'n hema regenjas te kopen. Kost niks, weegt niks. Maar nu tijdens het lessen prima. Alles is een leer moment :) En dan inderdaad geel. Heb nu een Macna jas met Nighteye, maar dat zie je natuurlijk niet als je een hesje aanhebt van de rijschool :P
 
Morgen mijn tweede rijles, de eerste was super leuk, en de klik met de instructeur is er gelukkig ook wel. Misschien een rare vraag, maar indien jullie je motorkleding nog lenen van de rijschool, wat dragen jullie eronder? Ik ging direct door vanuit mijn werk met een broek en overhemd en dat was niet bijzonder comfortabel maar wel erg warm.
 
Ik heb van begin af aan mijn eigen kleding gehad. Ik houd er niet zo van kleding te delen.
Hier op het werk de gelegenheid om mij om te kleden, dus in pak naar werk en in kevlar naar de lesschool.
 
Ik heb een all-season pak, maar vond het niet nodig (stom) om de regen voering erin te doen. Helm is pefect, HJC RPHA70. Maar ik kan zonder bril prima rijden, ik kan alleen de borden niet zo goed aflezen. Lensen krijg ik niet in. Normaal bewerk ik mijn bril met een goedje voor de tijd, maar dat was ik nu ook vergeten.

Wel mooi rondje door Zwolle centrum kunnen doen over de gladde klinkers. Ging bij het oude Politie bureau rechtdoor ipv links af (macht der gewoonte). Dus dat was een leuke leer moment, beetje glibberen. Heb me verder prima vermaakt.

Les je bij de geelzwarte lesschool?
 
Vandaag met een dunne trainingsbroek eronder en een t-shirt, was al een hele verbetering; eerdaags naar een kledingzaak; was wederom een goede les, nu begonnen met de trage slalom en stapvoets rijden, en twee remoefeningen.

Merk dat ik er veel meer naar uitkijk dan met mijn autorijlessen. :)

Zou je willen adviseren; als je met AVD lessen gaat beginnen, dan kleedt je de eerste keer wél warm. De wind die je voelt bij 80 km/h bvb is heel anders dan de wind die je voelt op het parkeerplein tijdens de AVB lessen.

Mooi dat je er zo naar uitkijkt! Ik merkte dat als ik plezier had, het meeste ook wel goed ging.
 
Afgelopen weekend nog wat meer motivatie geregeld voor het vrouwtje.... oeps....
20220611_114137-X2.jpg

zie ze glunderen :P hihi
Tjah, als je iets ziet wat je echt mooi vind, en goed is qua maat (want dat was toch wel een uitdaging, en wilde toch liever geen verlaagde) dan moet je het toch kopen??
Er waren sowieso maar weinig motoren die ze echt mooi vind.... dit was er 1 van :)

Dus die staat over een tijdje naast mijn RS-je in de garage op haar te wachten.
Af en toe even teasen door er op te rijden (ik dan he, niet zij).

Volgende week dinsdag mag ze voor de herkansing AVB. Ze heeft ondertussen op verschillende motoren gereden dus die zenuwen zullen er niet hoeven te zijn.
Moet goedkomen :)

Dan hopen dat AVD inplannen niet TE lang duurt ....
 
Zou je willen adviseren; als je met AVD lessen gaat beginnen, dan kleedt je de eerste keer wél warm. De wind die je voelt bij 80 km/h bvb is heel anders dan de wind die je voelt op het parkeerplein tijdens de AVB lessen.

Mooi dat je er zo naar uitkijkt! Ik merkte dat als ik plezier had, het meeste ook wel goed ging.
Goede tip, thanks. :t
 
Als ik mijn rijbewijs nog zou moeten halen zou ik daar zo heen gaan :)

Veel van z'n filmpjes gezien en ook 2 keer met een ritje meegeweest van 'm. Aardige gast die weet waar ie het over heeft.
Als ik in die regio gewoond had, had ik ook bij hem gaan lessen :)
had ik destijds ook op zijn YT kanaal als reactie achter gelaten hahahaha

leuke en leerzame filmpjes. Ik kijk ze nog steeds ookal heb ik mijn rijbewijs al.

Vrouwtje heb ik zijn filmpjes ook laten kijken (tot nu toe over avb) want die zijn gewoon erg duidelijk en goed.
 
Als ik mijn rijbewijs nog zou moeten halen zou ik daar zo heen gaan :)

Veel van z'n filmpjes gezien en ook 2 keer met een ritje meegeweest van 'm. Aardige gast die weet waar ie het over heeft.
Als ik in die regio gewoond had, had ik ook bij hem gaan lessen :)
had ik destijds ook op zijn YT kanaal als reactie achter gelaten hahahaha

leuke en leerzame filmpjes. Ik kijk ze nog steeds ookal heb ik mijn rijbewijs al.

Vrouwtje heb ik zijn filmpjes ook laten kijken (tot nu toe over avb) want die zijn gewoon erg duidelijk en goed.

Ik kijk zijn filmpjes dus ook zeer regelmatig :Y

Heeft me geholpen bij mijn AVB, hoop binnenkort ook bij mijn AVD 🙃
 
Ik had het hier thuis er ook al over om straks gewoon zo'n hema regenjas te kopen. Kost niks, weegt niks. Maar nu tijdens het lessen prima. Alles is een leer moment :) En dan inderdaad geel. Heb nu een Macna jas met Nighteye, maar dat zie je natuurlijk niet als je een hesje aanhebt van de rijschool :P
Vorige week AVB gehaald in de stromende regen :') was blij met mijn Hema regenpak, haha!
 
Die planningen zijn niet best inderdaad.
De mijne werd in maart aangvraagd en kon eigenlijk pas in aug.
Gelukkig voor mij hebben ze hem 2 maand naar voren getrokken. Ik klaag niet
 
Les nu om de twee weken en merk dat het toch wel iets te weinig is om lekker in de flow te blijven. Vandaag was ik ook niet helemaal aanwezig tijdens het rijden. Het was geen dagdromen maar meer minder oplettend. Heel apart. Bepaalde dingen zag ik gewoon niet of laat. Alles was een beetje op een half-bakke automatische piloot. Alsof je half aanwezig bent.

Totaal niet tevreden en als het zo zou blijven dan kan ik echt niet genieten want dan rijd ik mezelf dood. Die hyperfocus die je soms hebt is heerlijk, je ziet alles aankomen en denkt mega ver voorruit. helaas dus soms van zulke dagen..
 
Terug
Bovenaan Onderaan