Motorrijles: Kletsen over lessen #16 oefening baart kunst

Hoi Allemaal,
Ik heb nu al een paar keer de vraag gekregen van leerlingen, en overige aspirant motorrijders, of het een keer mogelijk is om met de eigen motor te rijden, bijvoorbeeld rondje om de kerk, of een dagje naar bijvoorbeeld Valkenburg. Ja dat is mogelijk!!! Mocht hier interesse in zijn dan mogen jullie contact opnemen, dan kunnen we kijken wat de mogelijkheden zijn!!! Ja bij mij kan je ook rijles volgen met je eigen motor...
 
@Wicked-Wendy En, hoe gaan de eerste dagen met eigen motor? Al lekker kunnen rijden? :]
Zondag alleen vanuit Den Haag naar huis gereden, met een kleine detour naar m'n oudrs toe. Want, ik had m'n verzekering meteen afgesloten, maar die was nog niet goed gekeurd 😬.... Dus officieel mocht ik er niet mee rijden.
Gisteren dus braaf de fiets laten staan. Smiddags was de verzekering goedgekeurd, maar toen kon ik niet meer rijden.

Vanmorgen had ik tijd en ruimte voor een 'toeristische route' naar m'n werk. Dus dat heb ik wel gedaan... Omgereden om een ritje te rijden 🤭. En vanavond ook weer terug. Maar dat was toch wel ff errug donker in de polder.... 😬 Ach, heb ik m'n grootlicht meteen uit kunnen testen.... (Al was het na een dag van 11 uur werken niet zo heel handig om te doen, dus dat gaan we niet meer doen).

Nog maar kleine stukjes dus, maar wel al gereden 😁
 
AVD is eindelijk ingepland. Op 8 januari... Dus de eerstvolgende rijles is pas in november weer.

De rijinstructeur gaf al aan dat het echt drama is met het CBR hier. Voor AVB is er voorlopig zelfs geen enkele plek meer.
Dat is balen, hier zitten ze nog begin november (Venlo), maar is wel een drama.
 
AVD is eindelijk ingepland. Op 8 januari... Dus de eerstvolgende rijles is pas in november weer.

De rijinstructeur gaf al aan dat het echt drama is met het CBR hier. Voor AVB is er voorlopig zelfs geen enkele plek meer.
Dat is balen, hier zitten ze nog begin november (Venlo), maar is wel een drama.
Pechtold is directeur van het CBR. Jullie weten dus op welke partij je niet moet stemmen in november.
 
Pechtold is directeur van het CBR. Jullie weten dus op welke partij je niet moet stemmen in november.

Ik snap werkelijk niet wat de directeur van het CBR met de politiek heeft te maken. Ja, ik weet wel dat ie bij D66 vandaan komt, maar wat heeft dat in godsnaam met de verkiezingen in november te maken?

Maar goed, beetje offtopic

AVD is eindelijk ingepland. Op 8 januari... Dus de eerstvolgende rijles is pas in november weer.

De rijinstructeur gaf al aan dat het echt drama is met het CBR hier. Voor AVB is er voorlopig zelfs geen enkele plek meer.

Ik vind het echt te belachelijk voor woorden! Hopelijk kun je sneller terecht.
 
Ik snap werkelijk niet wat de directeur van het CBR met de politiek heeft te maken. Ja, ik weet wel dat ie bij D66 vandaan komt, maar wat heeft dat in godsnaam met de verkiezingen in november te maken?

Maar goed, beetje offtopic



Ik vind het echt te belachelijk voor woorden! Hopelijk kun je sneller terecht.
Ik snap hem wel, waarom zou je op klootzakken stemmen die het zo verkloten? Ten tweede om dit soort netwerkcorruptie af te straffen.
Of dacht je dat er ook leuke baantjes geregeld worden voor fvd en pvv leden?
Instituties zijn vergeven van dit soort pionnen van kartelpartijen. "Stem ze weg" lijkt me dan ook een topadvies.
Ontopic: sterkte met het geduld en veel succes met de examens alvast!
 
Offtopic: Denk niet dat meneer Pechtold er wat aan kan doen dat er zo weinig Examinators zijn.

Ontopic: Succes met wachten, maar weet, het is het meer dan waard!
Hoe lang zit ie dr al? Als ie er niks aan kan doen waarvoor betalen we hem dan?
 
Woensdag toch nog een stukkie gereden.
Naar Burgh-Haamstede gereden.
Ennuh, het is toch wel errug tof als je op je eigen fiets voor het eerst begroet wordt 🥰.
Ik snap nu wel waarom snelweg rijden saai is.... Dat had ik dit ritje al 😅.

Ik merk wel dat ik nog te gespannen op de motor zit. Ik heb namelijk best wel een soort van spierpijn/stijf gevoel in m'n jatten 🤭.
Sowieso moet ik nog wennen natuurlijk.
Ik moet van de week m'n banden maar es ff controleren, misschien scheelt dat wat met het gevoel.

Vandaag was het wat nat onderweg terug naar huis en ik zat veeeeeeeel te veel te denken op de fiets. Ik hoorde bij elke bocht en witte streep m'n rijinstructeur in m'n kop. Best irritant kan ik je zeggen :Y.

En ik moet écht echt écht dat kijken en die fiets meenemen meer gaan doen/durven....
Word er nog een beetje moe van....
Maar, toch al wel metertjes gemaakt...
 
Laatst bewerkt:
Woensdag toch nog een stukkie gereden.
Naar Burgh-Haamstede gereden.
Ennuh, het is toch wel errug tof als je op je eigen fiets voor het eerst begroet wordt 🥰.
Ik snap nu wel waarom snelweg rijden saai is.... Dat had ik dit ritje al 😅.

Ik merk wel dat ik nog te gespannen op de motor zit. Ik heb namelijk best wel een soort van spierpijn/stijf gevoel in m'n jatten 🤭.
SSowieso moet ik nog wennen natuurlijk.
Ik moet van de week m'n banden maar es ff controleren, misschien scheelt dat wat met het gevoel.

Vandaag was het wat nat onderweg terug naar huis en ik zat veeeeeeeel te veel te denken op de fiets. Ik hoorde bij elke bocht en witte streeo m'n rijinstructeur in m'n kop. Best irritant kan ik je zeggen :Y.

En ik moet écht echt écht dat kijken en die fiets meenemen meer gaan doen/durven....
Word er nog een beetje moe van....
Maar, toch al wel metertjes gemaakt...
Het gaat de goede kant op, maar je moet nog wat plezier in het rijden opbouwen. En dan nog, ik betrap me er ook nog wel eens op dat ik het stuur te stijf vasthoud. Tip: hou het alleen met duimen/wijsvingers vast en laat de overige vingers losjes hangen. Je zult merken dat je meer ontspannen zit.
Burgh-Haamstede is een mooie buurt, paar jaar geleden in dat hotel gelogeerd. Die grote grasvlakte daar (hoop dat die er nog is) was het eerste vliegveld van de KLM, Schiphol kwam pas later.
 
Woensdag toch nog een stukkie gereden.
Naar Burgh-Haamstede gereden.
Ennuh, het is toch wel errug tof als je op je eigen fiets voor het eerst begroet wordt 🥰.
Ik snap nu wel waarom snelweg rijden saai is.... Dat had ik dit ritje al 😅.

Ik merk wel dat ik nog te gespannen op de motor zit. Ik heb namelijk best wel een soort van spierpijn/stijf gevoel in m'n jatten 🤭.
SSowieso moet ik nog wennen natuurlijk.
Ik moet van de week m'n banden maar es ff controleren, misschien scheelt dat wat met het gevoel.

Vandaag was het wat nat onderweg terug naar huis en ik zat veeeeeeeel te veel te denken op de fiets. Ik hoorde bij elke bocht en witte streeo m'n rijinstructeur in m'n kop. Best irritant kan ik je zeggen :Y.

En ik moet écht echt écht dat kijken en die fiets meenemen meer gaan doen/durven....
Word er nog een beetje moe van....
Maar, toch al wel metertjes gemaakt...

Gaat helemaal goed komen hoor. In het begin was ik altijd wat nerveus als dat rechterbeen over het zadel zwaaide, en na een ritje vaak het gevoel dat het toch niet 100% liep zoals ik zou willen, maar met kilometers maken komt dat helemaal goed.

Ik heb een soort dagboek bijgehouden met de gereden kilometers, welke route, en hoe ik me voelde. Nu is dat leuk om daarop terug te kijken en beseffen hoeveel ik bijgeleerd hebt. Alles komt goed.
 
Morgen es ff m'n bandenspanning controleren en smiddags (na MotoGP) ff een rondje rijden....
En dan daarna eens even kijken of ik m op m'n paddockstand kan zetten, dan kan ik m'n oliepijl goed controleren....
Alleen mis ik volgens mij onderdelen om m erop te zetten.....
 
Heb je wat aan onderstaande afbeelding?
IMG_20230902_223859.jpg
 
Woensdag toch nog een stukkie gereden.
Naar Burgh-Haamstede gereden.
Ennuh, het is toch wel errug tof als je op je eigen fiets voor het eerst begroet wordt 🥰.
Ik snap nu wel waarom snelweg rijden saai is.... Dat had ik dit ritje al 😅.

Ik merk wel dat ik nog te gespannen op de motor zit. Ik heb namelijk best wel een soort van spierpijn/stijf gevoel in m'n jatten 🤭.
Als je de volgende winter denkt dat je thermo kleding is versleten..:? :N
Noop, je zit dan ontspannen en maak je zelf minder warmte.
SSowieso moet ik nog wennen natuurlijk.
Ik moet van de week m'n banden maar es ff controleren, misschien scheelt dat wat met het gevoel.

Vandaag was het wat nat onderweg terug naar huis en ik zat veeeeeeeel te veel te denken op de fiets. Ik hoorde bij elke bocht en witte streeo m'n rijinstructeur in m'n kop. Best irritant kan ik je zeggen :Y.

En ik moet écht echt écht dat kijken en die fiets meenemen meer gaan doen/durven....
Word er nog een beetje moe van....
Maar, toch al wel metertjes gemaakt...
 
Vandaag was een dag van eerste keren.... 😳

Eerste keer oliepeil checken (wat best een dingetje is als je geen middenbok hebt of de paddockstand nog niet kan gebruiken)

Eerste keer bandenspanning meten en oppompen (jemig, gaat dat altijd zo kut? Of ben ik gewoon motorisch gestoord en onhandig.... ) Ik denk ik zet m er 'plop' op en ff pompen en klaar, maar allemachtig, eer dat dat goed lukte |(

Eerste keer benzine erin gooien. Zelfs dát ging raar en onwennig. Echt serieus, hoe moeilijk kan dat zijn?! Nou ja, voor mij moeilijk schijnbaar... (en ik durfde hem niet te vol te stoppen toen ik de benzine zag..... 🙈)

Oh en als laatste....
Voor de eerste keer de fiets neergelegd... Letterlijk.... M'n srandaard schoof weg en ik kon d'r niet meer houden... Dus zacht op de grond neergelegd en toen weer opgetild.... Dat was ook wel ff een ding en dat moet ik de volgende keer toch anders gaan doen.

*Gaat meer squatoefeningen doen*

Kortom een leerzame avondrit.... 😳
 
Laatst bewerkt:
Vandaag was een dag van eerste keren.... 😳

Eerste keer oliepijl checken (wat best een dingetje is als je geen middenbok hebt of de paddockstand nog niet kan gebruiken)

Eerste keer bandenspanning meten en oppompen (jemig, gaat dat altijd zo kut? Of ben ik gewoon motorisch gestoord en onhandig.... ) Ik denk ik zet m er 'plop' op en ff pompen en klaar, maar allemachtig, eer dat dat goed lukte |(

Eerste keer benzine erin gooien. Zelfs dát ging raar en onwennig. Echt serieus, hoe moeilijk kan dat zijn?! Nou ja, voor mij moeilijk schijnbaar... (en ik durfde hem niet te vol te stoppen toen ik de benzine zag..... 🙈)

Oh en als laatste....
Voor de eerste keer de fiets neergelegd... Letterlijk.... M'n srandaard schoof weg en ik kon d'r niet meer houden... Dus zacht op de grond neergelegd en toen weer opgetild.... Dat was ook wel ff een ding en dat moet ik de volgende keer toch anders gaan doen.

*Gaat meer squatoefeningen doen*

Kortom een leerzame avondrit.... 😳
Meis je kompt er zo wel :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan