Motorrijles: Kletsen over lessen #16 oefening baart kunst

Lopend parkeren, zouden er echt nog lui zijn die dat doen? :?
Jup ik. Ik krijg hem anders voor geen mogelijkheid in de garage. Ja kan hem erin rijden maar eruit is dan een ding. Tussen de garage en de oprit zit een goede 30cm hoogte verschil. En eruit is ook iets, past net niet lekker. Staan teveel Otto's/Klikko's/Containers(onderstreep maar welke afhankelijk van hoe je het noemt).

(doet me herinneren, moet de oprit nog verhogen)
 
Proficiat! Moest je de noodstop trouwens volgens de "nieuwe" CBR voorschriften uitvoeren?
Dankjewel.
Eeeuhmmm…
Welke verschillen zijn er bij het CBR oud/nieuw?
ik weet alleen dat IBKI en CBR twee onafhankelijke instellingen zijn met hun eigen normeringen.
Althans, dat vertelde me een examinator van het CBR.
 
Dankjewel.
Eeeuhmmm…
Welke verschillen zijn er bij het CBR oud/nieuw?
ik weet alleen dat IBKI en CBR twee onafhankelijke instellingen zijn met hun eigen normeringen.
Althans, dat vertelde me een examinator van het CBR.
Echt nieuw is het niet, want ik denk dat de meeste mensen het zo al krijgen aangeleerd, maar sinds vorige week is het verplicht bij de noodstop direct te ontkoppelen als je de remming begint. Hiervoor werd de oefening ook al goedgekeurd als je later ontkoppelen, maar nu niet meer. Het mag dus geen mislukte stopproef zijn.

Maar ik denk dat de meesten sowieso al hebben geleerd om direct te ontkoppelen bij de noodstop.
 
Echt nieuw is het niet, want ik denk dat de meeste mensen het zo al krijgen aangeleerd, maar sinds vorige week is het verplicht bij de noodstop direct te ontkoppelen als je de remming begint. Hiervoor werd de oefening ook al goedgekeurd als je later ontkoppelen, maar nu niet meer. Het mag dus geen mislukte stopproef zijn.

Maar ik denk dat de meesten sowieso al hebben geleerd om direct te ontkoppelen bij de noodstop.
'In mijn tijd' mocht je zelfs last minut, flak voor het bokken ontkoppelen...
Vanwaar de regel dat je direct moet ontkoppelen? Je remt in principe harder zonder te ontkoppelen
 
Gefelicteerd, bij het IBKI zijn de normen veel strenger dan bij CBR. De redenering is dat je het vlekkeloos moet kunnen demonstreren.
 
Deksels! En toch gehaald? :t Respect! Lopend parkeren, zouden er echt nog lui zijn die dat doen? :?

Ja hoor, ik loop altijd met de motor achteruit de garage in. Hoe zou jij dat rijdend doen??

Afgelopen weekend ook nog mijn motor achteruit de wasbox in geduwd om 'm eens goed te wassen. Dat was wel nodig na een week bergjes rijden in de Dolomieten.
Als je nog eens bochtjes wil oefenen zit je daar wel goed trouwens :P Dacht dat ik in de Eifel en Luxemburg al fun had gehad, maar dit sloeg alles met een rondrit van ruim 1000km en 20+ bergpassen, waaronder de Stelvio en Gavia (absolute nr 1!) :D
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Tuh
Terug
Bovenaan Onderaan