Motorrijles: Kletsen over lessen #16 oefening baart kunst

Okee, weer effe ontopic. (Hoewel dit was een duidelijke beginnersfout, dus wellicht ook geschikt voor dit topic).

Wie is er nog aan het lessen? Wie gaat er starten? Wie moet er nog welk examen doen?
 
Okeeeeej......
* Doet een walk of shame*
* kruipt heel diep weg in een hoekje*

3x raden wat het toch was... |(|(|(
G*dallemachtig wat voel ik me stom nu :$

Thanks @Sebas84 :}:]*O*
Bier wordt geregeld 8-)

Ah joh, gebeurt je 1 keer.

Het is mij jaren geleden ook een keer gebeurd. Pak het ding uit de garage, contact aan, startknop indrukken.. niks -O-
Van alles geprobeerd, zelfs proberen aan te lopen.. niks.. :(

En ineens zie je die mooie rode knop verkeerd staan. Had achteraf één van de kinders op z'n geweten. Hij leeft nog ;)
 
ach joh....

ik heb ook zoiets gehad. Mijn motor heeft een middenbok en zijstandaard. Soms zet ik em eerst weg op de zijstandaard en daarna op de middenbok.
Ik was vergeten de zijstandaard in te klappen.

Ik start de motor, wil em in zijn 1 zetten..... uit... ik denk HUH??
Dus ik zet em in zijn N, start em, wil em in versnelling zetten, en weer uit....
ben zo even bezig geweest, balen, ik dacht: potver, net gekocht en nu al iets mis??????
Tot ik afstapte, em weer op de middenbok zette, even wegliep, terugkwam en de standaard nog uitgeklapt zag......
|(
 
@BadBert
Hoe is het trouwens met je vrouw is zij weer opgestapt?
nog niet, maar er is nog geen tijd voor haar geweest om te rijden ook. Het is prive een "beetje" druk.... te druk....
Vanaf volgende week weer wat rustiger, dus we gaan het zien.... ze wil het wel weer heeft ze aangegeven iig!
 
ach joh....

ik heb ook zoiets gehad. Mijn motor heeft een middenbok en zijstandaard. Soms zet ik em eerst weg op de zijstandaard en daarna op de middenbok.
Ik was vergeten de zijstandaard in te klappen.

Ik start de motor, wil em in zijn 1 zetten..... uit... ik denk HUH??
Dus ik zet em in zijn N, start em, wil em in versnelling zetten, en weer uit....
ben zo even bezig geweest, balen, ik dacht: potver, net gekocht en nu al iets mis??????
Tot ik afstapte, em weer op de middenbok zette, even wegliep, terugkwam en de standaard nog uitgeklapt zag......
|(

Ik heb dat met mijn RT nog steeds regelmatig... Ik zet hem eerst op de zijstandaard, om na het afstappen hem alsnog op de middenbok te zetten (ik blijf het eng vinden om die RT op de zijstandaard te laten staan)... Vervolgens de zijstandaard te vergeten als je wilt wegrijden op een later moment. Het stomme is dat je vanaf je zitpositie niet kan zien of de zijstandaard is uitgeklapt, en er gaat ook geen lampje branden zoals bij andere motoren het geval is. Recent heeft dit er helaas voor gezorgd dat ik de RT keurig op zijn kant heb gelegd, omdat de motor ineens af sloeg terwijl ik weg wilde rijden.
 
Ik heb dat met mijn RT nog steeds regelmatig... Ik zet hem eerst op de zijstandaard, om na het afstappen hem alsnog op de middenbok te zetten (ik blijf het eng vinden om die RT op de zijstandaard te laten staan)... Vervolgens de zijstandaard te vergeten als je wilt wegrijden op een later moment. Het stomme is dat je vanaf je zitpositie niet kan zien of de zijstandaard is uitgeklapt, en er gaat ook geen lampje branden zoals bij andere motoren het geval is. Recent heeft dit er helaas voor gezorgd dat ik de RT keurig op zijn kant heb gelegd, omdat de motor ineens af sloeg terwijl ik weg wilde rijden.
heel herkenbaar (buiten het op zijn kant leggen dan) idd op de r1200rs en ook hiervoor op de r1100s
 
heel herkenbaar (buiten het op zijn kant leggen dan) idd op de r1200rs en ook hiervoor op de r1100s
dat op zijn kant leggen kwam door een erg ongelukkige samenloop van omstandigheden... en als je stilstaand onbalans hebt met zo'n RT, en je wilt de onbalans opvangen door te gaan rijden, en je hebt je zijstandaard nog uit, dan gaat het mis...
 
Okee, weer effe ontopic. (Hoewel dit was een duidelijke beginnersfout, dus wellicht ook geschikt voor dit topic).

Wie is er nog aan het lessen? Wie gaat er starten? Wie moet er nog welk examen doen?
Dus het was toch de noodstopschakelaar?
Excuus dat ik wat laat en niet helder reageer, maar ik was gisteren even van de radar. Als je wilt weten hoezo dan, dan moet je even kijken bij het kerkenjagers topic. Lert weet er meer van. Kwam vanmorgen uit een gebouw vlakbij een verkeersbord met een grote letter H. Ik voel mij waarschijnlijk een stuk minder comfortabel over mijn handelingen...
 
Okee, weer effe ontopic. (Hoewel dit was een duidelijke beginnersfout, dus wellicht ook geschikt voor dit topic).

Wie is er nog aan het lessen? Wie gaat er starten? Wie moet er nog welk examen doen?
Ik ben ook ook begonnen met mijn motorrijbewijs. Heb m’n theorie al binnen en AVB examen wordt deze week aangevraagd ( zodra ze er bij het CBR tussenkomen.)
Tot dusver gaat het prima met lessen. Heb nu alle langzame oefeningen gehad, en morgen beginnen we met de snelle. Het 8-je gaat goed, en het keren ook. Linksom gaat beter dan rechtsom. Langzame slalom lukt niet altijd. Word daar een beetje onzeker van al die oefeningen en zal zooooo blij zijn als die achter de rug zijn. Is dat herkenbaar voor jullie?
 
Terug
Bovenaan Onderaan