Motorrijles: Kletsen over lessen #16 oefening baart kunst

Ik zeg boek gewoon een weekje in het mooie Venlo...... dan gaat ze er na naar huis met een Motorrijbewijs (moet ze wel in het bezit zijn van Theorie). Gewoon woensdag AVB examen en vrijdags AVD *O*8-)
In één week je motorrijbewijs halen 🤔?
 
Ja dat ik mogelijk.
Je krijgt dan 6-8 uur les per dag. Ik geef alleen motorrijles vanaf de motor en lesssen worden gefilmd. Doordat leerlingen altijd 1 op 1 les krijgen (AVB en AVD) leren ze veel sneller, waardoor de kans op de eerste keer slagen vele malen groter wordt.
 
Ja dat ik mogelijk.
Je krijgt dan 6-8 uur les per dag. Ik geef alleen motorrijles vanaf de motor en lesssen worden gefilmd. Doordat leerlingen altijd 1 op 1 les krijgen (AVB en AVD) leren ze veel sneller, waardoor de kans op de eerste keer slagen vele malen groter wordt.
Is 6 tot 8 uur les per dag wel effectief? Het lijkt mij dat bepaalde zaken toch ook moeten bezinken?
 
Het is ook niet voor iedereen geschikt, maar voor de meeste wel.. Het is wel echt vermoeiend.
Ik heb mijn twijfels :Y. Ik denk dat 6 tot 8 uur concentreren per dag vrijwel niet mogelijk is, dus wat steek je dan effectief op van zo’n dag?

Ik zal wel een fossiel zijn, maar het is toch de bedoeling dat je leert rijden, niet dat je een kunstje leert?
 
Ik heb mijn twijfels :Y.
Gelukkig, dat je twijfels hebt, zou niet goed zijn als je alles maar aan neemt voor zoete koek. Je moet het ook anders zien als een "normale" dag. Je begint s'morgens met ontbijt en dan stap je op de motor, s'middags heb je een lekker lunch en gaat die middag weer aan de slag. Tegen 5- 6 uur ga je terug naar het hotel, Daarna eten, en je bent blij dat je op je bed kunt liggen. S'morgens weer hetzelfde riedeltje. Je eet/slaapt en droomt motorrijden. Dus eigenlijk doe je die week helemaal niks anders.
 
Gelukkig, dat je twijfels hebt, zou niet goed zijn als je alles maar aan neemt voor zoete koek. Je moet het ook anders zien als een "normale" dag. Je begint s'morgens met ontbijt en dan stap je op de motor, s'middags heb je een lekker lunch en gaat die middag weer aan de slag. Tegen 5- 6 uur ga je terug naar het hotel, Daarna eten, en je bent blij dat je op je bed kunt liggen. S'morgens weer hetzelfde riedeltje. Je eet/slaapt en droomt motorrijden. Dus eigenlijk doe je die week helemaal niks anders.
Soort van crash course dus. Misschien dat ‘t voor een aantal mensen werkt. Het doet mij een beetje denken aan wachten met studeren voor je schoolexamen tot de laatste avond, en dan alles erin stampen :+.
 
Soort van crash course dus. Misschien dat ‘t voor een aantal mensen werkt. Het doet mij een beetje denken aan wachten met studeren voor je schoolexamen tot de laatste avond, en dan alles erin stampen :+.
Yup, daarvoor het werkt ook niet voor iedereen, en eerlijk is eerlijk, zitten ook risico's aan. Het is niet dat je 100% garantie krijgt.
 
Vandaag de nieuwe motor kunnen ophalen!
Helaas begon het net toen ik hem ging halen met regenen, dus niet heel veel gereden.
Kort stukkie wat ik gereden heb was al genoeg om mij een grijns van oor tot oor te geven.
Gas niet eens echt open gehad maar HOLY SHIT wat heeft ding een vermorgen vergelijken mijn 47pk Kawa hahaha onmenselijk

Nu hopen op mooi weer!


Bekijk bijlage 1934648Bekijk bijlage 1934649Bekijk bijlage 1934650Bekijk bijlage 1934651Bekijk bijlage 1934652

Da's een mooie fiets, gefeliciteerd!

Zit al een SW-Motech tankring op zie ik, ideaal :)
 
Da's een mooie fiets, gefeliciteerd!

Zit al een SW-Motech tankring op zie ik, ideaal :)
Yes! Kwam echt met super veel opties.
Alle accesoires zijn van Rizoma (Spiegels, knipperlichten, kentekenplaathouder etc). Originele Yamaha handvatverwarming, aanstuurbaar via het display. Tankring van SW Motech inderdaad. USB DC charger origineel yamaha en vast nog meer wat ik nog niet gespot heb :P
 
Gelukkig, dat je twijfels hebt, zou niet goed zijn als je alles maar aan neemt voor zoete koek. Je moet het ook anders zien als een "normale" dag. Je begint s'morgens met ontbijt en dan stap je op de motor, s'middags heb je een lekker lunch en gaat die middag weer aan de slag. Tegen 5- 6 uur ga je terug naar het hotel, Daarna eten, en je bent blij dat je op je bed kunt liggen. S'morgens weer hetzelfde riedeltje. Je eet/slaapt en droomt motorrijden. Dus eigenlijk doe je die week helemaal niks anders.
Je hebt een kongsi met een aardig hotel? Voor lessers die (aanmerkelijk) jonger zijn dat @gixxer-san zie ik er wel wat in :t
 
Mooi om te lezen dat het CBR de wachttijd blijkbaar alweer flink heeft weten terug te dringen! Op welk drama doel je precies?:+
Nee zonder gein, ik kan me voorstellen dat het vervelend is om 3 maanden te moeten wachten. Maar...zo'n 3 jaar geleden konden we alleen maar dromen van een wachttijd van 3 maand..om het even in perspectief te zetten.;)

Succes in ieder geval!:t
Normaal gesproken zou je binnen 2 weken weer mogen of na 6 maar 3 maanden vind ik wel absurd, zat ik de vorige keer daar zaten niet echt veel mensen dus vanwaar dat gezeik dan zou je denken
 
Normaal gesproken zou je binnen 2 weken weer mogen of na 6 maar 3 maanden vind ik wel absurd, zat ik de vorige keer daar zaten niet echt veel mensen dus vanwaar dat gezeik dan zou je denken
Ik ben het helemaal met je eens hoor dat het allemaal wel wat beter kan! ;) Ik bedoelde alleen dat ik zo om me heen hoor dat de wachttijden voor A een stuk korter(maar nog steeds veel te lang) lijken te zijn dan een paar jaar geleden.
Beetje offtopic, maar voor BE examen bijvoorbeeld zijn hier nog steeds vreselijk lange wachttijden. Ik heb half juli de eerst mogelijke examendatum gereserveerd: eind januari mag ik..:X
 
Ik ben het helemaal met je eens hoor dat het allemaal wel wat beter kan! ;) Ik bedoelde alleen dat ik zo om me heen hoor dat de wachttijden voor A een stuk korter(maar nog steeds veel te lang) lijken te zijn dan een paar jaar geleden.
Beetje offtopic, maar voor BE examen bijvoorbeeld zijn hier nog steeds vreselijk lange wachttijden. Ik heb half juli de eerst mogelijke examendatum gereserveerd: eind januari mag ik..:X
Dus op tijd je rijbewijs verlengen!
 
Vandaag voor het eerst een ritje gemaakt met vrouwlief achterop ...
Ging rustig en goed, maar zou een rijles met passagier achterop niet van toegevoegde waarde zijn?

Natuurlijk ben je met zn tweeën nog zwaarder (440 kg alles bij elkaar). Minder snel in optrekken en minder soepel van links naar rechts. Remmen gaat in theorie misschien beter, maar in de praktijk rem ik toch zachter door de passagier.

Heeft iemand goede tips waar je op moet letten als je gaat duo-rijden?
 
Vandaag voor het eerst een ritje gemaakt met vrouwlief achterop ...
Ging rustig en goed, maar zou een rijles met passagier achterop niet van toegevoegde waarde zijn?

Natuurlijk ben je met zn tweeën nog zwaarder (440 kg alles bij elkaar). Minder snel in optrekken en minder soepel van links naar rechts. Remmen gaat in theorie misschien beter, maar in de praktijk rem ik toch zachter door de passagier.

Heeft iemand goede tips waar je op moet letten als je gaat duo-rijden?
Gewoon wat rustiger aan doen dan normaal werkt meestal wel. Voor de passagier eigenlijk heel makkelijk: bocht naar rechts? Over rechterschouder van bestuurder meekijken. Bocht naar links? Je raadt het al, over linker schouder meekijken 😉
 
Ik mag 21 december op voor mijn AVB (in Erp). ook al is het nog een eindje weg, ik vind het erg spannend…
ik heb nog best wat lessen staan, maar als ik echt tot die 21ste lessen zou moeten nemen dan is mijn pakket met lessen al op! Haha
zijn er mensen die op een ’eigen’ terrein oefenen met een ‘eigen’ motor?
 
Terug
Bovenaan Onderaan