Motorrijles: Kletsen over lessen #16 oefening baart kunst

Ik denk dat het echt aan jou ligt, we zijn met genoeg :]
IMG_0363.jpeg
 
Mijn vrouw wil ook een Harley als ze haar AVD heeft gedaan, mits de proefritten bevallen natuurlijk. Ik neig zelf niet naar een Harley overigens. Mijn vrouw zit ook bij een facebook groep met de naam motormeiden en daar zitten er ook een aantal met een Harley tussen.
 
Gisteren m'n eerste echte les gehad. Ik had eerder in oktober een proefles gedaan met alleen een aantal AVB oefeningen, gisteren gelijk achter de instructeur aan naar het oefenterrein (ritje van 5 minuten) en daar alle remoefeningen, de snelle slalom en de uitwijkoefening behandeld. Soms nog een beetje rommelig, maar over het algemeen was m'n instructeur erg tevreden. Na afloop voor hem uit teruggereden naar de rijschool. Beviel allemaal erg goed! Uitgezonderd deze week heb ik twee lessen per week gepland staan, maar ik had deze week ook best nog een les willen hebben :) Examens staan ook al gepland, 10 november theorie, 23 november AVB en 12 december AVD.
 
Vanmorgen mocht ik op voor m'n AVB.
En ook die is nu in the spreekwoordelijke pocket:)

Was wel wat nerveus maar vond het eigenlijk best relax gaan.
7 oefeningen gedaan, 1 onvoldoende (precisie stop lukte niet helemaal, stond een half metertje te vroeg stil).
Langzame slalom ging in twee keer goed, overige opdrachten gingen in 1 keer.

Hopelijk kan ik dit jaar nog voor m'n AVD opgaan:)
 
Vanmorgen mocht ik op voor m'n AVB.
En ook die is nu in the spreekwoordelijke pocket:)

Was wel wat nerveus maar vond het eigenlijk best relax gaan.
7 oefeningen gedaan, 1 onvoldoende (precisie stop lukte niet helemaal, stond een half metertje te vroeg stil).
Langzame slalom ging in twee keer goed, overige opdrachten gingen in 1 keer.

Hopelijk kan ik dit jaar nog voor m'n AVD opgaan:)
Gefeliciteerd, die heb je alvast binnen. :)
 
Vanmorgen mocht ik op voor m'n AVB.
En ook die is nu in the spreekwoordelijke pocket:)

Was wel wat nerveus maar vond het eigenlijk best relax gaan.
7 oefeningen gedaan, 1 onvoldoende (precisie stop lukte niet helemaal, stond een half metertje te vroeg stil).
Langzame slalom ging in twee keer goed, overige opdrachten gingen in 1 keer.

Hopelijk kan ik dit jaar nog voor m'n AVD opgaan:)
Gefeliciteerd!
 
In ieder geval beter dan een half metertje te laat.
In de praktijk wel maar van je instructeur krijg je dan te horen: het heet niet voor niets  precisiestop. Precies op dit punt stoppen. 🙄
Ik mocht vandaag weer afstand houden op de snelweg oefenen. En veilig invoegen. En ik had mijn dikkere handschoenen aangetrokken dus het was wel even wennen met gevoel voor gas en koppeling.
Maar ja, met koude handen is het ook niet lekker sturen.
Door de Beneluxtunnel waar van de week nog een motorrijder is verongelukt. Waarom moet ik dan precies op dat moment eraan denken. :?
 
In de praktijk wel maar van je instructeur krijg je dan te horen: het heet niet voor niets  precisiestop. Precies op dit punt stoppen. 🙄

En terecht dat het niet wordt goedgekeurd als je te vroeg of te laat stil staat.. zoals je zegt.. het is een precisiestop, geen noodstop.

En beter te vroeg dan te laat? Waarom? Als ik op dat éne punt wil stilstaan is te vroeg net zo fout als te laat...
 
Vanmorgen mocht ik op voor m'n AVB.
En ook die is nu in the spreekwoordelijke pocket:)

Was wel wat nerveus maar vond het eigenlijk best relax gaan.
7 oefeningen gedaan, 1 onvoldoende (precisie stop lukte niet helemaal, stond een half metertje te vroeg stil).
Langzame slalom ging in twee keer goed, overige opdrachten gingen in 1 keer.

Hopelijk kan ik dit jaar nog voor m'n AVD opgaan:)
Gefeliciteerd!!!! *O*

Ik ben er jaloers op (goede zin van het woord). Wou dat ik kon zeggen dat ik die had! Wat zal ik blij zijn als ik m'n avb ik de pocket heb.
Weet niet precies hoe het komt, maar ik zie echt tegen dat examen op. Die ik op 21 december heb, dus dat duurt nog ff. De snelle oefeningen gaan allemaal heel goed, maar die langzame.....☹️ Vooral de langzame slalom gaat pas goed als ik die eerst een paar keer geoefend heb. Rechtsom keren gaat ook lastiger dan linksom.
Volgende week weer flink oefenen en hopelijk gaan ze zo goed dat ik er weer een beetje luchtiger tegenaan kijk... 😅😅

Groetjes van een zeurende motormeid. 😆🤣 nee hoor... hoort er gewoon ff bij.
 
Vooral de langzame slalom gaat pas goed als ik die eerst een paar keer geoefend heb.
Neem de tijd voor een lange aanloop waarbij je je je gas en slippende koppeling goed kan instellen en dan in één ruk er doorheen, niet naar beneden kijken en niet aarzelen, alleen sturen.
Zo lukte het bij mij.
Rechtsom keren gaat ook lastiger dan linksom.
Elleboog van rechterarm losjes buigen anders blijf je onbedoeld meer gas geven omdat je aan het stuur trekt.

Je hebt nog een paar weken de tijd om te oefenen. :Y
 
Gefeliciteerd!!!! *O*

Ik ben er jaloers op (goede zin van het woord). Wou dat ik kon zeggen dat ik die had! Wat zal ik blij zijn als ik m'n avb ik de pocket heb.
Weet niet precies hoe het komt, maar ik zie echt tegen dat examen op. Die ik op 21 december heb, dus dat duurt nog ff. De snelle oefeningen gaan allemaal heel goed, maar die langzame.....☹️ Vooral de langzame slalom gaat pas goed als ik die eerst een paar keer geoefend heb. Rechtsom keren gaat ook lastiger dan linksom.
Volgende week weer flink oefenen en hopelijk gaan ze zo goed dat ik er weer een beetje luchtiger tegenaan kijk... 😅😅

Groetjes van een zeurende motormeid. 😆🤣 nee hoor... hoort er gewoon ff bij.
Bij de langzame slalom een snelheid zoeken waar het bij klikt. Bij sommigen is dat 7a8 km en bij anderen (zoals bij mij) 11a12km per uur. En inderdaad de ruimte nemen om alles even klaar te zetten fysiek en mentaal
 
Als ik dit allemaal lees ben ik blij dat ik mijn rijbewijs in andere tijden heb behaald. Precisiestop? Wij hadden een noodstop die ik net wat belangrijker vind, hoewel dat tegenwoordig met abs ook een fluitje van een cent is geworden. Zoonlief kan eind volgend jaar beginnen, gaat lachen worden met 6 jaar circuit ervaring 🙄
 
Gefeliciteerd!!!! *O*

Ik ben er jaloers op (goede zin van het woord). Wou dat ik kon zeggen dat ik die had! Wat zal ik blij zijn als ik m'n avb ik de pocket heb.
Weet niet precies hoe het komt, maar ik zie echt tegen dat examen op. Die ik op 21 december heb, dus dat duurt nog ff. De snelle oefeningen gaan allemaal heel goed, maar die langzame.....☹️ Vooral de langzame slalom gaat pas goed als ik die eerst een paar keer geoefend heb. Rechtsom keren gaat ook lastiger dan linksom.
Volgende week weer flink oefenen en hopelijk gaan ze zo goed dat ik er weer een beetje luchtiger tegenaan kijk... 😅😅

Groetjes van een zeurende motormeid. 😆🤣 nee hoor... hoort er gewoon ff bij.
Alvast succes gewenst!

Moet heel eerlijk bekennen dat ik mijn avb examen echt slecht gedaan heb en mijn instructeur al zag kijken man man man...

uitendelijk gewoon geslaagd dus dat druk maken is nergens voor nodig je haalt het echt wel :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan