Motorrijles: Kletsen over lessen #16 oefening baart kunst

Hi All,

Na heel lang meelezen toch ook maar even kort voorstellen hier.

Lessend rijbewijs: A
Eerste rijles: 22 September 2023
Theorie: 12 September 2023
AVB: 04 Oktober 2023
AVD: 04 November 2023
Rijschool: De Mug in Haarlem
Lesmotor: Kawasaki Z650

Ik heb afgelopen 4 november mijn A bij mogen schrijven dus echt ontzettend blij. Ik wil een ieder in dit topic bedanken voor de geweldige tips, heb uiteindelijk alles mogen halen in 6 weken tijd. @saabert , je kent me niet maar wat heeft jouw opmerking van 'een fijn stukje rijden met het avd examen' mij enorm geholpen. Veel dank daarvoor!! Iedereen hier die nu nog bezig is met lessen, heel veel succes en met name plezier! Ik zit eigenlijk nog ergens in 2021 met dit topic qua lezen maar hoop snel bij te zijn zodat ik hier wellicht wat vaker kan posten.

Groetjes Carola
 
Hi All,

Na heel lang meelezen toch ook maar even kort voorstellen hier.

Lessend rijbewijs: A
Eerste rijles: 22 September 2023
Theorie: 12 September 2023
AVB: 04 Oktober 2023
AVD: 04 November 2023
Rijschool: De Mug in Haarlem
Lesmotor: Kawasaki Z650

Ik heb afgelopen 4 november mijn A bij mogen schrijven dus echt ontzettend blij. Ik wil een ieder in dit topic bedanken voor de geweldige tips, heb uiteindelijk alles mogen halen in 6 weken tijd. @saabert , je kent me niet maar wat heeft jouw opmerking van 'een fijn stukje rijden met het avd examen' mij enorm geholpen. Veel dank daarvoor!! Iedereen hier die nu nog bezig is met lessen, heel veel succes en met name plezier! Ik zit eigenlijk nog ergens in 2021 met dit topic qua lezen maar hoop snel bij te zijn zodat ik hier wellicht wat vaker kan posten.

Groetjes Carola
Gefeliciteerd met dit succes *O* en welkom!
 
Hi All,

Na heel lang meelezen toch ook maar even kort voorstellen hier.

Lessend rijbewijs: A
Eerste rijles: 22 September 2023
Theorie: 12 September 2023
AVB: 04 Oktober 2023
AVD: 04 November 2023
Rijschool: De Mug in Haarlem
Lesmotor: Kawasaki Z650

Ik heb afgelopen 4 november mijn A bij mogen schrijven dus echt ontzettend blij. Ik wil een ieder in dit topic bedanken voor de geweldige tips, heb uiteindelijk alles mogen halen in 6 weken tijd. @saabert , je kent me niet maar wat heeft jouw opmerking van 'een fijn stukje rijden met het avd examen' mij enorm geholpen. Veel dank daarvoor!! Iedereen hier die nu nog bezig is met lessen, heel veel succes en met name plezier! Ik zit eigenlijk nog ergens in 2021 met dit topic qua lezen maar hoop snel bij te zijn zodat ik hier wellicht wat vaker kan posten.

Groetjes Carola
Damn in 4 maand das echt snel haha heb er veel langer overgedaan

Gefeliciteerd!
 
Damn in 4 maand das echt snel haha heb er veel langer overgedaan

Gefeliciteerd!
Haha ik had ook echt wel mazzel hoor, de rijschool neemt expres niet teveel leerlingen tegelijkertijd aan zodat de leerlingen die er zijn alle mogelijkheden krijgen om flink door te gaan met lessen. Ook koopt hij vantevoren flink examens in dus als je er klaar voor bent kan je dan ook heel snel op.

Wel moest ik daarvoor iedere les naar Haarlem vanaf Enkhuizen maar het was het meer dan waard ;-)
 
Haha ik had ook echt wel mazzel hoor, de rijschool neemt expres niet teveel leerlingen tegelijkertijd aan zodat de leerlingen die er zijn alle mogelijkheden krijgen om flink door te gaan met lessen. Ook koopt hij vantevoren flink examens in dus als je er klaar voor bent kan je dan ook heel snel op.

Wel moest ik daarvoor iedere les naar Haarlem vanaf Enkhuizen maar het was het meer dan waard ;-)
Hoeveel heeft je dat aan brandstof gekost? :?
 
Hoeveel heeft je dat aan brandstof gekost? :?
Hahaha uhhh toch wel aardig wat denk ik maar goed op deze manier kon ik wel snel aan het rijbewijs komen plus dat de manier van lesgeven mij heel erg goed lag.

Ook ik heb last van faalangst en daar is deze instructeur erg goed mee, heeft echt m'n vertrouwen flink geboost. Hier in de buurt zou ik eerst namelijk gaan lessen maar dat beviel niet dus ben ik na een proefles en 1 echte les overgestapt.
 
Hi All,

Na heel lang meelezen toch ook maar even kort voorstellen hier.

Lessend rijbewijs: A
Eerste rijles: 22 September 2023
Theorie: 12 September 2023
AVB: 04 Oktober 2023
AVD: 04 November 2023
Rijschool: De Mug in Haarlem
Lesmotor: Kawasaki Z650

Ik heb afgelopen 4 november mijn A bij mogen schrijven dus echt ontzettend blij. Ik wil een ieder in dit topic bedanken voor de geweldige tips, heb uiteindelijk alles mogen halen in 6 weken tijd. @saabert , je kent me niet maar wat heeft jouw opmerking van 'een fijn stukje rijden met het avd examen' mij enorm geholpen. Veel dank daarvoor!! Iedereen hier die nu nog bezig is met lessen, heel veel succes en met name plezier! Ik zit eigenlijk nog ergens in 2021 met dit topic qua lezen maar hoop snel bij te zijn zodat ik hier wellicht wat vaker kan posten.

Groetjes Carola
ben begonnen in juni en heb het afgerond afgelope 10 november, pak en beet 6 maandjes, maar inderdaad het echt leren begint nu pas
 
ben begonnen in juni en heb het afgerond afgelope 10 november, pak en beet 6 maandjes, maar inderdaad het echt leren begint nu pas
Gefeliciteerd!!!! En ja, dat zeker hoor, iedere dag leer je bij. Ik doe woon werk verkeer ook. Eerste dat ik leerde was in ieder geval een beter winddicht pak te halen haha. Maar het is heerlijk toch dat we nu gewoon zelf mogen rijden zonder getetter in ons oor;-)
 
Zo, een les met twee gezichten vandaag. Liep het eerste half uur (van de anderhalf) echt flink te klooien, bij parkeervak uitrijden zowel links- als rechtsom de motor een keer laten vallen terwijl me dat tot vandaag überhaupt nog niet overkomen was.. Daarna weer even bedacht dat ik toch beter naar het eind van het oefenterrein kon kijken in plaats van naar de pionnen voor me en warempel, toen ging het weer. Bij de langzame slalom en het achtje daarna ook nog even slordig omdat ik weer vergat waar ik heen moest kijken, maar met het parkeervak nog in m'n achterhoofd hierbij iets minder aansporingen van m'n instructeur nodig om ze weer netjes te krijgen, al zal de langzame slalom niet m'n favoriet worden. Tot slot een iets groter rondje dan normaal gemaakt terug naar de rijschool, fijn om nog even te kunnen rijden in plaats van steeds van de ene oefening in de andere te rollen.

Donderdag staat m'n AVB gepland, maandag en dinsdag heb ik nog les. Ik merk dat ik alle oefeningen wel snap, maar het zou toch fijn zijn om er maandag wat soepeler doorheen te rollen 😇
Succes donderdag!
Ze zeggen altijd dat iedere motorrijder zijn/haar motor wel een keer laat vallen(lijkt me stug..) maar dan heb je dat alvast gehad!
 
Na het behalen van mijn rijbewijs in oktober toch aardig wat km's gemaakt op de motor van een kennis.
Vind het rijden nu zo leuk dat het me niets uit maakt of het regent.
Ik geniet gewoon van het moment

ohja, het is een CBF 600 :)
 
Na het behalen van mijn rijbewijs in oktober toch aardig wat km's gemaakt op de motor van een kennis.
Vind het rijden nu zo leuk dat het me niets uit maakt of het regent.
Ik geniet gewoon van het moment

ohja, het is een CBF 600 :)
Ik herken dat wel. Van regen heb je onder het rijden niet veel last omdat je stil zit (en dus niet de natte boel om je heen voelt schuren) en omdat je de regen niet in je gezicht krijgt. Het wordt pas lastig als je thuiskomt en je natte plunje gaat uittrekken. Tenzij je een goed regenpak hebt natuurlijk. Maar ik kreeg nog niet lang geleden een plensbui over me heen terwijl ik in mijn doorwaaipak reed. Pas na thuiskomst een probleem 😩
 
Ik herken dat wel. Van regen heb je onder het rijden niet veel last omdat je stil zit (en dus niet de natte boel om je heen voelt schuren) en omdat je de regen niet in je gezicht krijgt. Het wordt pas lastig als je thuiskomt en je natte plunje gaat uittrekken. Tenzij je een goed regenpak hebt natuurlijk. Maar ik kreeg nog niet lang geleden een plensbui over me heen terwijl ik in mijn doorwaaipak reed. Pas na thuiskomst een probleem 😩

en hoe.

Vaak gehad dat ik tot in mijn motorschoenen doorweekt was. Liep niet bepaalt lekker 🤣
 
heeft iemand een handige tip wellicht om een motor in je eentje op een paddock te krijgen?
Eerste keer idd met iemand samen.
Goed de achterkant vast pakken.
Zorgen dat je haken goed om de bobbins zitten of (in mijn geval) de platte kanten goed de achterbrug 'omvatten'.
Dan de paddock stand naar beneden duwen en niet twijfelen.

Let bij het terugzetten dat je zijstandaard uitstaat voor je m van de paddock afhaalt. En trek de motor dan naar die kant (dus naar je toe). Er af is 'griezeliger' dan er op
Succes!
 
Zo, een les met twee gezichten vandaag. Liep het eerste half uur (van de anderhalf) echt flink te klooien, bij parkeervak uitrijden zowel links- als rechtsom de motor een keer laten vallen terwijl me dat tot vandaag überhaupt nog niet overkomen was.. Daarna weer even bedacht dat ik toch beter naar het eind van het oefenterrein kon kijken in plaats van naar de pionnen voor me en warempel, toen ging het weer. Bij de langzame slalom en het achtje daarna ook nog even slordig omdat ik weer vergat waar ik heen moest kijken, maar met het parkeervak nog in m'n achterhoofd hierbij iets minder aansporingen van m'n instructeur nodig om ze weer netjes te krijgen, al zal de langzame slalom niet m'n favoriet worden. Tot slot een iets groter rondje dan normaal gemaakt terug naar de rijschool, fijn om nog even te kunnen rijden in plaats van steeds van de ene oefening in de andere te rollen.

Donderdag staat m'n AVB gepland, maandag en dinsdag heb ik nog les. Ik merk dat ik alle oefeningen wel snap, maar het zou toch fijn zijn om er maandag wat soepeler doorheen te rollen 😇
Héél herkenbaar allemaal! Ik heb toevallig mijn motor ook voor de eerste keer laten vallen de laatste les. Tijdens de eerste bocht van het 8- je. Ik voelde m gaan en kon er zelf vanaf stappen. Dus lag zelf (gelukkig) niet op de grond. 😆
Hoop dat het gister en vandaag goed ging, dan ga je voor je gevoel toch wat fijner het examen in…
ikzelf mag de 21ste v December op. Vind het nogal spannend allemaal, zie echt tegen t examen op… Ook omdat ik het perfect wil doen.
bij dat 8-je lukt het me niet om alle dingen tegelijk te doen… gas, remmen, soms koppeling . Hij begint dan of te bokken, of ik ga te langzaam of te snel. Als ik die oefening stationair doe dan lukt het wel. De langzame slalom lukt wel, maar vaak pas na 2 keer. En aangezien je een oefening 2x mag doen… 😅😂

emperorbone, veel succes donderdag en we horen het graag! 💪🏼👊🏽
 
dat 8-je lukt het me niet om alle dingen tegelijk te doen… gas, remmen, soms koppeling . Hij begint dan of te bokken, of ik ga te langzaam of te snel.
8tje in de eerste versnelling doen en van de koppeling afblijven. Lange aanloop dat je je rust kan pakken en dan gaan, in een ruk.
Kijkgedrag is het meest belangrijk bij deze oefening.
 
ik kreeg het bij het achtje pas door toen mijn instructeur 20 meter achter me over de lengte as van het achtje ging staan en me zei dat ik zodra ik het achtje inzette naar hem moest kijken
 
ik kreeg het bij het achtje pas door toen mijn instructeur 20 meter achter me over de lengte as van het achtje ging staan en me zei dat ik zodra ik het achtje inzette naar hem moest kijken
Dat herken ik.
Naar mij kijken!
Nu naar de middenpion!
Nu hier naartoe!
Tot dat da routine er in zat. :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan