Motorrijles: Kletsen over lessen #16 oefening baart kunst

Ik wil het plezier niet wegkapen van emporor maar toch even een vraag over iets heel anders😅

Mijn midseasons beginnen al wat te vormen en minder strak aan te voelen, op aanraden van mn instructeur zomer handschoenen besteld omdat je dan wat meer feeling heb bij de kleine knopjes. Ik heb de Rev'It Volcano binnen, maat XXL (midseasons zijn grappig genoeg XL). Op zich zit het qua vorm goed maar merk ik bij mn rechterringvinger dat de bescherming erg drukt tegen de huid. Met onderhandschoen erbij aan geen last. Kwestie van vaak dragen en uit laten lopen of is het de maat/constructie?
Zelf een tijd in een motorzaak gewerkt en altijd heel tevreden over Rev'it.
Maar wat deze handschoenen betreft moet ik je helaas teleurstellen; dit drukpunt verdwijnt niet :/ .
Het is echt de naad in combinatie met de protectie en naden rekken niet op helaas....
Voor een soepele beginnershandschoen zou ik de Rev'it Mosca je kunnen aanraden, heel dun maar wel veilig en goed contact met alle kleine knopjes:) (let wel op dat je de zomer variant koopt en niet de H20 variant, dan heb je 2 paar mid seasons_O-)
 
Voor de spoed-aanvragers, kunnen jullie niet digitaal aanvragen? Duurde bij mij een dagje.
Ik ben vorig jaar tegelijk als een collega geslaagd. Zelfde gemeente. Ik heb een gewone aanvraag gedaan en hij een spoed (extra bij betalen). Beiden mochten we het rijbewijs op de zelfde dag ophalen(woensdag afrijden vrijdag ophalen). Dus dat spoed werkt niet overal.
Was een grapje over "wel/niet" in je laatste zin 😉
Net als friet metzonder mayonaise
Is friet zonder Mayo geen Patat?
 
Zelf een tijd in een motorzaak gewerkt en altijd heel tevreden over Rev'it.
Maar wat deze handschoenen betreft moet ik je helaas teleurstellen; dit drukpunt verdwijnt niet :/ .
Het is echt de naad in combinatie met de protectie en naden rekken niet op helaas....
Voor een soepele beginnershandschoen zou ik de Rev'it Mosca je kunnen aanraden, heel dun maar wel veilig en goed contact met alle kleine knopjes:) (let wel op dat je de zomer variant koopt en niet de H20 variant, dan heb je 2 paar mid seasons_O-)
@KawaRonin Mosca kan ik je ook aanraden. Heb ik nu ook voor de zomer. Erg fijn.
 
Zelf een tijd in een motorzaak gewerkt en altijd heel tevreden over Rev'it.
Maar wat deze handschoenen betreft moet ik je helaas teleurstellen; dit drukpunt verdwijnt niet :/ .
Het is echt de naad in combinatie met de protectie en naden rekken niet op helaas....
Voor een soepele beginnershandschoen zou ik de Rev'it Mosca je kunnen aanraden, heel dun maar wel veilig en goed contact met alle kleine knopjes:) (let wel op dat je de zomer variant koopt en niet de H20 variant, dan heb je 2 paar mid seasons_O-)
Kijk, dat is nog eens handig!
Ben zelf ook wel fan van Rev'it, qua wat ze hebben in de casual range maar ook wel leuk om een Nederlands bedrijf te kunnen supporten :D
Eens kijken of MKC ook op de beurs is vanavond en dan zien of ik de Volcanos moet terugsturen of in de winkel 1:1 kan swappen. Thanks voor het advies!
 
Ah leuk! Ik vlieg vanavond ook nog even langs de beurs denk ik.
Al mag ik echt niks meer kopen van mezelf _O-

Ik ben ook zeer fan van Rev'it, paar keer bij hun in Oss langs geweest en het is simpelweg indrukwekkend:9~bizar mooi allemaal.
Ben ook wel een beetje bevooroordeeld want mijn vriend werkt met ze samen, ik zie alleen maar meer spullen om te kunnen stelen:+O-)
 
Ik wil het plezier niet wegkapen van emporor maar toch even een vraag over iets heel anders😅
Haha geen probleem hoor!

Ik merk zelf met kleding dat ik het meestal toch echt even moet passen. Ik had toen ik begon met lessen al wat mooie handschoenen online gevonden, maar toen ik in de winkel stond zat dat model toch echt niet zo lekker, ook al was het wel de goede maat. Uiteindelijk op de Revit Boxxer H20 uitgekomen, terwijl me die online niet eens opgevallen was..
 
Haha geen probleem hoor!

Ik merk zelf met kleding dat ik het meestal toch echt even moet passen. Ik had toen ik begon met lessen al wat mooie handschoenen online gevonden, maar toen ik in de winkel stond zat dat model toch echt niet zo lekker, ook al was het wel de goede maat. Uiteindelijk op de Revit Boxxer H20 uitgekomen, terwijl me die online niet eens opgevallen was..
Is ook echt zo inderdaad!
Vooral met helmen en handschoenen zien mensen vaak een kleur/printje die mooi is maar gewoon niet het beste aansluit qua maat, was altijd moeilijk om ze daarvan te overtuigen, sommigen gingen gewoon met een te grote helm weg terwijl deze door 5 collega's was afgeraden.
'Maar het was zo'n mooi kleurtje en zal wel meer doen dan niks op je hoofd zetten' :+

Heel verstandig van je om gewoon voor de beste pasvorm te kiezen*O*
 
Haha geen probleem hoor!

Ik merk zelf met kleding dat ik het meestal toch echt even moet passen. Ik had toen ik begon met lessen al wat mooie handschoenen online gevonden, maar toen ik in de winkel stond zat dat model toch echt niet zo lekker, ook al was het wel de goede maat. Uiteindelijk op de Revit Boxxer H20 uitgekomen, terwijl me die online niet eens opgevallen was..
Het is heel persoonlijk. De ene vind het geweldig en de andere niet. Ik koop mijn motorkleding nooit online, ga altijd naar de winkel. Het moet goed passen, gaat toch om je veiligheid en het moet goed zitten op lange stukken.
 
Het is heel persoonlijk. De ene vind het geweldig en de andere niet. Ik koop mijn motorkleding nooit online, ga altijd naar de winkel. Het moet goed passen, gaat toch om je veiligheid en het moet goed zitten op lange stukken.
Laarzen, helm en handschoenen koop ik altijd persoonlijk. Broek en jas wel online.
 
Is ook echt zo inderdaad!
Vooral met helmen en handschoenen zien mensen vaak een kleur/printje die mooi is maar gewoon niet het beste aansluit qua maat, was altijd moeilijk om ze daarvan te overtuigen, sommigen gingen gewoon met een te grote helm weg terwijl deze door 5 collega's was afgeraden.
'Maar het was zo'n mooi kleurtje en zal wel meer doen dan niks op je hoofd zetten' :+

Heel verstandig van je om gewoon voor de beste pasvorm te kiezen*O*
Ik heb ook wel enige spijt van mijn Ruroc helm. Hij zit prima hoor, maar het kinschot is te kort dus je krijgt volledig de koude wind op je nek. Niet erg in de zomer maar nu volet het na 2 uur toch behoorlijk fris en stijve nek bijna gegarandeerd. Kon deze niet ergens passen maar kon wel redelijk vlot (met extra kosten voor de verzending dan wel) omwisselen. Ik heb al een Shoei Glamster op het oog, nu begreep ik dat Shoei ook een fitment dingetje heeft bij motorzaken. Topmerk met jarenlange goede reputatie en een gegarandeerde fit. Eerst de rest van de kleding eigen maken (kleding die ik nu heb is wel prima op zich, maar je wilt toch het best passende hebben), daarna de Shoei maar nemen!

Het is heel persoonlijk. De ene vind het geweldig en de andere niet. Ik koop mijn motorkleding nooit online, ga altijd naar de winkel. Het moet goed passen, gaat toch om je veiligheid en het moet goed zitten op lange stukken.
Ik ben lichtelijk verpest daarin. Gemak van bestellen en retourneren zeg maar. Al vind ik het dan weer niet erg om ze in de shop om te wisselen. Zit vooral met de tijd dat ik niet na werk langs de shop kan en de weekenden zijn vaak ook wel ingepland. Dan maar online en hopen dat het goed past!
 
Het is heel persoonlijk. De ene vind het geweldig en de andere niet. Ik koop mijn motorkleding nooit online, ga altijd naar de winkel. Het moet goed passen, gaat toch om je veiligheid en het moet goed zitten op lange stukken.
En je koopt ook liever niet ff een nieuwe set het jaar erop omdat het niet lekker zit. Toch een aanschaf voor een paar jaar.
 
Ik ben lichtelijk verpest daarin. Gemak van bestellen en retourneren zeg maar. Al vind ik het dan weer niet erg om ze in de shop om te wisselen. Zit vooral met de tijd dat ik niet na werk langs de shop kan en de weekenden zijn vaak ook wel ingepland. Dan maar online en hopen dat het goed past!
Je moet het zo zien, als je naar de winkel gaat kan je met de motor. Dus win win. En een leuke rit en goed spul gekocht. En ik herken het hoor, moet er zelf ook tijd voor vrij maken. Maar zo nu en dan zeg ik tegen de vrouw dat ik even naar de winkel ga (en over het algemeen krijg ik dan vreemde gezichten want ik heb een hekel aan winkelen).

Shoei heeft inderdaad een fitting systeem. Ik ga na mijn Schotland toer kijken naar nieuwe zomerhandschoenen en een andere helm. Revit Dirt 4 ga ik denk ik halen qua handschoenen. Helm twijfel ik nog, Shoei Neotec 3 of HJC RPHA 91.
 
Ik heb al een Shoei Glamster op het oog, nu begreep ik dat Shoei ook een fitment dingetje heeft bij motorzaken. Topmerk met jarenlange goede reputatie en een gegarandeerde fit. Eerst de rest van de kleding eigen maken (kleding die ik nu heb is wel prima op zich, maar je wilt toch het best passende hebben), daarna de Shoei maar nemen!
Klopt, Shoei heeft personal fitting, hiermee wordt de binnenvoering van de helm aangepast naar de vorm van je hoofd.
Let wel; Hierbij is het nogsteeds van belang dat je de juiste schaalmaat aanschaft en je hier dus goed over laat adviseren.
Ze kunnen de helm niet groter maken, en als hij heel veel kleiner gemaakt moet worden kun je beter kiezen voor een kleinere/lichtere schaal.
Overigens is een fitting nieteens voor iedereen nodig, ik heb hem zelf pas na een jaar gedaan op mijn shoei; in het begin zat hij eigelijk perfect en ik heb hem pas wat kleiner gemaakt toen hij 'uitgelopen' was.

Verder is een Shoei zeker een goede keuze :)
(afhankelijk van de vorm van je hoofd:Y)
 
Niet te vroeg.... Ik kan pas in half April afrijden voor mijn AVD... ;) en als ik hem in 1 keer haal dan moet ik nog even de ideale motor uitzoeken.


ik heb wel al een wensen lijstje die denk ik past , maar toch wil je een motor even voor een proefrit meenemen.
Hebben jullie iemand meegenomen die al vaker een motor had gekocht/langer rijdt? of toch uitgegaan van het advies van een verkoper?
 
Niet te vroeg.... Ik kan pas in half April afrijden voor mijn AVD... ;) en als ik hem in 1 keer haal dan moet ik nog even de ideale motor uitzoeken.


ik heb wel al een wensen lijstje die denk ik past , maar toch wil je een motor even voor een proefrit meenemen.
Hebben jullie iemand meegenomen die al vaker een motor had gekocht/langer rijdt? of toch uitgegaan van het advies van een verkoper?
Als het kan zou ik altijd een bekende meenemen (met ook enigszins ervaring). dit om 2 redenen 1. heeft misschien net wat meer oog op wat belangrijk is en 2. het wordt niet zijn of haar motor dus is de emotie er minder en is er een grotere kans op een objectief oordeel.
 
Niet te vroeg.... Ik kan pas in half April afrijden voor mijn AVD... ;) en als ik hem in 1 keer haal dan moet ik nog even de ideale motor uitzoeken.


ik heb wel al een wensen lijstje die denk ik past , maar toch wil je een motor even voor een proefrit meenemen.
Hebben jullie iemand meegenomen die al vaker een motor had gekocht/langer rijdt? of toch uitgegaan van het advies van een verkoper?
Ik sluit me volledig aan bij @squashedraven

Als je iemand mee hebt die jij kent krijg je altijd een objectiever ordeel dan van een verkoper.
Naast dat jij misschien helemaal verliefd bent op een bepaald type motor wat wellicht niet ideaal aansluit op je wensen, zal een verkoper je ook proberen te upsellen; denk aan een luxere editie proberen te verkopen of een hoop extra's die je misschien nooit meer gebruikt maar op aanraden van de verkoper 'wel handig' lijken.
Een objectief persoon kan je hier weer een beetje doorheen helpen, omdat diegene jou/jouw wensen kent en geen emotie heeft bij hoe mooi het kleurtje is bijvoorbeeld :)
 
En wees ook vooral niet bang om weg te lopen en het even te laten bezinken. Dat is soms moeilijk als je verliefd naar een motor aan het staren bent, maar een goede verkoper snapt ook dat je niet even een grote zak geld overmaakt zonder wat bedenktijd. Geen enkele motor is echt uniek (op de zelfstandig verbouwde na dan, en veel daarvan moeten wat mij betreft ook vooral uniek blijven), dus het is niet zo dat je per se nu die motor moet hebben. Mijn eerste motor was bij de eerste keer kijken al raak, bij de tweede heb ik twee andere proefgereden voor ik hem kocht, en de huidige heb ik drie proefritten nodig gehad (los van twee ritten op een geheel andere motor). Je kunt best een beetje shoppen.

Ik zie niet in je profiel waar je woont, maar ik ben bijvoorbeeld toen ik naar de Tiger zocht eens bij Barbier Motorsport binnengelopen, die had drie motoren staan die mij de ideale opvolger van de V-Strom leken. Ik kon bij wijze van spreken nog net aanwijzen over welke ik twijfelde voordat ik de proefritformulieren in de hand gedrukt kreeg met een 'ga gewoon even rijden, dan weet je het meteen'. Zo gezegd, zo gedaan, en hoewel ik uiteindelijk geen van de 3 gekocht heb waren het uiterst vriendelijke mensen en heb ik wel meteen twee modellen af kunnen schrijven als volgende motor. Het shoppen is ook gewoon leuk. :Y
 
  • Leuk
Waarderingen: Lert
Bedankt voor de input...

ik heb voormezelf gewoon een budget vastgesteld en hierin wil ik mijn eerste motor kopen. Nieuwer , leuker mooier maakt me op zich niet heel veel uit wanneer het boven mijn budget gaat zitten. Ik ben redelijk nuchter bij aankopen en loop ook liever weg of ga nog ergens anders kijken als het daar beter/goedkoper kan.

Wel een goeie tip om toch altijd iemand anders mee te nemen. Ook omdat een persoon die al een motor heeft vaak net even anders naar wat dingen kijkt qua techniek en onderhoud.

Toevallig heb ik een Triumph op mijn lijstje staan, vanwege het rechter zitten. Sportmodellen heb ik al uitgesloten na er een paar keer opgezeten te hebben :)
 
Niet te vroeg.... Ik kan pas in half April afrijden voor mijn AVD... ;) en als ik hem in 1 keer haal dan moet ik nog even de ideale motor uitzoeken.


ik heb wel al een wensen lijstje die denk ik past , maar toch wil je een motor even voor een proefrit meenemen.
Hebben jullie iemand meegenomen die al vaker een motor had gekocht/langer rijdt? of toch uitgegaan van het advies van een verkoper?
Stop er dan maar meteen mee, want de ideale motor bestaat niet. Aan allemaal mankeert wel wat, al was 't alleen maar de prijs 😄
 
Eerste keer in denk ik zo'n 28 jaar dat ik bij de motorbeurs ben geweest, ik vond de motorzaak stands vrij rommelig maar wat was ik blij dat de Eliminator 500 bij de Kawasaki stand stond! En wat zit hij heerlijk😍 werd door de kawameneer ook uitgenodigd om van de zomer tijdens de kawadagen om er een ritje op te doen. Denk dat mn avd dan al wel behaald is dus ik ga er lekker naar uitkijken!
 
Zelf had ik even een pauze genomen met lessen op de motor omdat ik mijn rijexamen B had, helaas was ik gezakt dus ik moet nog even wat bliklessen en een herexamen doen.

Ma: "Ga je nu niet gewoon verder met motorlessen?"
Ik: "Nee ik wil nu eerst even dat papiertje hebben."
Ma: "Maar je gaat wel je motorrijbewijs halen toch 🥺?"

Bof met mijn moeder *O*.
succes alvast
 
Terug
Bovenaan Onderaan