Motorrijles: Kletsen over lessen #16 oefening baart kunst

vandaag de eerste les ingehaald lekker bezig geweest met bochtjes maken en balans hebben op de motor op mijn marnier heerlijk bezig geweest onder het zonnetje, nou al zin in maandag als we weer verder gaan.
 
@Dirk79 ; Wel balen dat de communicatie slecht gegaan is en je als nog niet hebt kunnen rijden. Hopelijk volgende keer meer succes. en veel plezier gewenst ieder geval alvast...


Wat is er heerlijker dan rijden in een heerlijk zonnetje, als je 's morgens ook gewoon in de regen kan lessen. Ik had vanmorgen om 06:30 nog een lesje gepland en het zou ook niet normaal zijn als de zon scheen :) .
Maar maandag echt totalle offday... vandaag ging het eigenlijk weer lekker en zat ik dus meer in mijn focus. Geen bord gemist, geen straat of afslag gemist. Communicatie ging dus stuk beter. ook gewoon wel weer genoten van het rijden met alle aandachtspuntjes in me hoofd.

het grappige alleen is dat me instructeur vindt dat ik soms harder moet afremmen want dan maak ik de bochten mooier. En ik heb soms echt het idee bij bochten dat ik juist te zacht erdoor heen ga.
Over de landwegen ging het goed, lekker wat bochten gereden en het fijne in de ochtend les is de drukte op de stukjes snelweg. Goeie planning hebben en netjes uitvoeren.

Al met al.. Zin in morgen!! We doen nog 2 uurtjes voor de examen even rondrijden. en dan lunchen en op weg naar het CBR...
Succes morgen!
 
vandaag de eerste les ingehaald lekker bezig geweest met bochtjes maken en balans hebben op de motor op mijn marnier heerlijk bezig geweest onder het zonnetje, nou al zin in maandag als we weer verder gaan.
Ook lekker bezig! Welke oefeningen heb je mogen doen? Van wat ik hier aflees vooral snelle slalom denk ik?
 
Nu begin ik toch wel nieuwsgierig te worden.
Had wel verwacht dat hij de uitslag hier als eerste zou melden, of zou @ThaKing84 misschien wel een leven hebben buiten MF?

Kan maar 2 dingen betekenen:

Of hij is aan het drinken om het net verkregen pasje te vieren;
Of hij is aan het drinken om zn verdriet door te spoelen van niet geslaagd te zijn.

Kortom, het kan alle kanten nog op. Ik hoop het eerste *O*
 
Kan maar 2 dingen betekenen:

Of hij is aan het drinken om het net verkregen pasje te vieren;
Of hij is aan het drinken om zn verdriet door te spoelen van niet geslaagd te zijn.

Kortom, het kan alle kanten nog op. Ik hoop het eerste *O*
Ik had ook al aan bovenstaande gedacht, maar inderdaad bezatten kan beide kanten uit. Meestal links/rechts in plaats van rechtdoor.
 
Tot mijn verdriet las ik gister dat je zelfs pas een hele dag ná het behalen je rijbewijs mag aanvragen ;(
 
Tot mijn verdriet las ik gister dat je zelfs pas een hele dag ná het behalen je rijbewijs mag aanvragen ;(
Je kan vooraf al foto laten maken bij erkende fotograaf die digitaal de foto doorstuurt naar RDW. Dan kan je de dag na behalen van je rijbewijs, je nieuwe rijbewijs digitaal aanvragen en ligt hij met beetje geluk volgende werkdag klaar bij gemeente. (note, in je gemeente moet het wel mogelijk zijn digitaal rijbewijzen te verlengen ect.) Ik ben 25 geslaagd, afgiftedatum op mijn nieuwe rijbewijs is 26 en heb hem 27 opgehaald.
 
Laat ik op een vrijdag moeten afrijden 🤣 komt er nog weekend overheen haha.

mijn plan is ook inderdaad om asap na behalen de foto te laten maken en sturen. Kun je dezelfde foto ook fysiek erbij krijgen? Moet nog een paspoort aanvragen 😅
 
Laat ik op een vrijdag moeten afrijden 🤣 komt er nog weekend overheen haha.

mijn plan is ook inderdaad om asap na behalen de foto te laten maken en sturen. Kun je dezelfde foto ook fysiek erbij krijgen? Moet nog een paspoort aanvragen 😅
Je kan pasfoto ook gewoon paar dagen vooraf laten maken, en digitale pasfoto kan je ook gebruiken voor verlengen paspoort.
 
Ook lekker bezig! Welke oefeningen heb je mogen doen? Van wat ik hier aflees vooral snelle slalom denk ik?
nee was het maar zo eerst nog bezig met balans zoeken en pootjes tegen de tank houden en langzame oefening denkbeeldig naast examinator rijden (in dit geval instructeur) waarbij het me opviel als je deze oefening doet met gebruik van de achter rem deze denkbeeldige rechte lijn beter te controleren is dan met slippende koppeling verder wat ruimere bochten gedaan en dingen besproken de instructeur had wel progressie gezien zei die en ik heb een leuke les gehad nu al zin in maandag gaan we weer lekker verder.

jij moet binnenkort op voor je examen toch?
 
Super goed gedaan! Hoe vond je de rit zelf, heb je tips voor mij voor volgende week? 🤣

@Dirk79 klopt, volgende week vrijdag mag ik op!
Tips.. eigenlijk is wat iedereen al zegt.. wees relaxed en rij zoals je op je lessen rijdt. Doe geen gekke dingen of fratsen dan komt het wel goed.

Ik had van te voren nog gereden en heb de routes gereden die ze vaak doen. En zo kwam het vandaag ook uit!! Let op alle valkuilen op die routes en je rijdt ze lachend voorbij op je examen!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan