Chrisssssie
MF'er
- 22 okt 2022
- 73
- 66
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
helaas betalen we al heel wat jaren geen wegenbelasting meer.... maar houderschapsbelasting... (of MotorRijtuigenBelasting)gelukkig betalen we wegenbelasting... Anders hadden we belgische wegen en had iedereen Off-road moeten rijden
Eerder doorschakelen, ja. Je motor heeft een powerband waarin hij het meeste koppel en vermogen geeft. Dat zal zo'n beetje rond de 2/3 van je toerenbereik liggen, dus daar schakel je door als je snel op wil trekken, zodat je in je volgende versnelling ook in die powerband zit, zonder hem helemaal hoog in de toeren te jagen. Ik weet niet hoe je oefenterrein er uit ziet of hoeveel afstand je hebt om de 50 te halen, maar ik moest altijd wel flink doortrekken maar beheerst, zonder als een bezetene te racen, om het te halen.Ik kwam steeds net onder de 50 uit en toen vertelde mijn instructeur dat ik veel liever met de motor om moest gaan en dat hij die geluiden van de hoge toeren niet wil horen.
Ik denk dat het gewoon echt niet haalbaar is en dat de instructeur vandaar gewoon wil dat ik gewoon beheerst schakel (liever omgaan met de motor). Ik had ook de powerband van de lesopgezocht en toen puur gefocust op het optrekken en zelfs dan red ik de 50 niet. A1 blijft toch een beetje knudde.Eerder doorschakelen, ja. Je motor heeft een powerband waarin hij het meeste koppel en vermogen geeft. Dat zal zo'n beetje rond de 2/3 van je toerenbereik liggen, dus daar schakel je door als je snel op wil trekken, zodat je in je volgende versnelling ook in die powerband zit, zonder hem helemaal hoog in de toeren te jagen. Ik weet niet hoe je oefenterrein er uit ziet of hoeveel afstand je hebt om de 50 te halen, maar ik moest altijd wel flink doortrekken maar beheerst, zonder als een bezetene te racen, om het te halen.
Dat is ook belangrijk om gewoon te kunnen trouwens, beheerst doortrekken.
Ja, dat blijft wel een punt. Ik reed op een volledige A fiets.A1 blijft toch een beetje knudde.
Yep, die motor heeft waarschijnlijk wel 5 keer zo veel vermogen. Als ik zie hoe snel zij schakelen zou ik met mijn les motor niet eens bij de 30 komen.OK, hier verder. Deze gezien? Motorrijles: Kletsen over lessen #16 oefening baart kunst
Ik zie het nut van hoog in de toeren jagen ook niet in. Met mijn vorige motor (Diversion 900S) kon ik makkelijk in z'n 2 de 100 km/u halen, maar ik deed dat verder nooit. En de BMW-boxers zijn geen toerenmonsters.Dag allemaal,
gisteren heb ik mijn derde motorrijles gehad en moest ik de vertragings oefening doen. De eerste keer kwam ik niet eens in de buurt van de 40, mijn instructeur vertelde mij toen om meer te gassen. Vervolgens draaide ik het gas helemaal open in zijn 1e versnelling tot zo'n beetje maximale toeren en bij de 2 ook en dan snel naar zijn drie voor de pionetjes. Ik kwam steeds net onder de 50 uit en toen vertelde mijn instructeur dat ik veel liever met de motor om moest gaan en dat hij die geluiden van de hoge toeren niet wil horen.
later vertelde de instructeur mij dat ik me niet druk hoef te maken om deze oefening omdat ze hem bijna nooit geven bij het a1 praktijkexamen. Nou vroeg ik af wat jullie hier over denken en of er mensen zijn die ervaring hebben met deze oefeningen op een a1 motor?
Kylojazz
En dóórrrr..
Hij heeft een A1 lesmotor. Die halen de 100 niet in z'n 2.Ik zie het nut van hoog in de toeren jagen ook niet in. Met mijn vorige motor (Diversion 900S) kon ik makkelijk in z'n 2 de 100 km/u halen, maar ik deed dat verder nooit. En de BMW-boxers zijn geen toerenmonsters.
Dat halen ze heel moeizaam in z'n 5Hij heeft een A1 lesmotor. Die halen de 100 niet in z'n 2.
Vrijdag afrijden, zorgen dat je foto's al digitaal hebt, en zaterdag digitaal aanvragen. Met beetje geluk dinsdag rijden.Zo, hopelijk m'n laatste les gehad! Het was wel een goede les, de lastige afslag 2x gepakt eerste keer voegde ik te laat uit, 2e keer heel veel beter. Herken het punt nu ook. Ook andere gemene kruisingen goed gepakt. Ik heb er wel vertrouwen in
Enige wat ik merkte is dat het schakelen het laatste deel niet lekker meewerkte. Misschien door koude tenen ofzo, had ook een andere motor dan gebruikelijk (wel zelfde model maar iets recenter ingekocht, alles stond behoorlijk strak afgesteld, mijn reguliere lesmotor pakt alles lekker soepel op)
Vrijdag afrijden, dan hopelijk het weekend de motor wassen en woensdag/donderdag zelf rijden mits geslaagd
Hey ik heb ook mijn A1 rijbewijs gehaald dus weet hoe het is. Je gaat de 50 ook pas nét voor de pionnen aantikken, maar het is mogelijk. Sowieso is het nu wat lastiger omdat je nog een beetje moet wennen (denk ik) aan de motor met het perfecte punt voor koppeling en gas.Dag allemaal,
gisteren heb ik mijn derde motorrijles gehad en moest ik de vertragings oefening doen. De eerste keer kwam ik niet eens in de buurt van de 40, mijn instructeur vertelde mij toen om meer te gassen. Vervolgens draaide ik het gas helemaal open in zijn 1e versnelling tot zo'n beetje maximale toeren en bij de 2 ook en dan snel naar zijn drie voor de pionetjes. Ik kwam steeds net onder de 50 uit en toen vertelde mijn instructeur dat ik veel liever met de motor om moest gaan en dat hij die geluiden van de hoge toeren niet wil horen.
later vertelde de instructeur mij dat ik me niet druk hoef te maken om deze oefening omdat ze hem bijna nooit geven bij het a1 praktijkexamen. Nou vroeg ik af wat jullie hier over denken en of er mensen zijn die ervaring hebben met deze oefeningen op een a1 motor?
Kylojazz
En dóórrrr..
Succes! Gaat je vast en zeker lukken! Leuk om al je ervaringen te hebben mogen volgen hierZo, hopelijk m'n laatste les gehad! Het was wel een goede les, de lastige afslag 2x gepakt eerste keer voegde ik te laat uit, 2e keer heel veel beter. Herken het punt nu ook. Ook andere gemene kruisingen goed gepakt. Ik heb er wel vertrouwen in
Enige wat ik merkte is dat het schakelen het laatste deel niet lekker meewerkte. Misschien door koude tenen ofzo, had ook een andere motor dan gebruikelijk (wel zelfde model maar iets recenter ingekocht, alles stond behoorlijk strak afgesteld, mijn reguliere lesmotor pakt alles lekker soepel op)
Vrijdag afrijden, dan hopelijk het weekend de motor wassen en woensdag/donderdag zelf rijden mits geslaagd
Foto heb ik inderdaad maandag gelijk laten maken goeie tip inderdaad! Stiekem zou ik al wel eerder willen rijden maar dan ben je niet verzekerd als er wat gebeurd. Ach, die 2 dagen kunnen ook nog wel hahaVrijdag afrijden, zorgen dat je foto's al digitaal hebt, en zaterdag digitaal aanvragen. Met beetje geluk dinsdag rijden.
Foto heb ik inderdaad maandag gelijk laten maken goeie tip inderdaad! Stiekem zou ik al wel eerder willen rijden maar dan ben je niet verzekerd als er wat gebeurd. Ach, die 2 dagen kunnen ook nog wel haha
Ik zit te denken om een gopro 10 meer chest mount te halen om m'n vrije tijd trips te filmen. Mocht het zover zijn dan deel ik die uiteindelijk in m'n eigen topic
Heb je het de lesgever laten voordoen op de A1 motor?Ik denk dat het gewoon echt niet haalbaar is en dat de instructeur vandaar gewoon wil dat ik gewoon beheerst schakel (liever omgaan met de motor). Ik had ook de powerband van de lesopgezocht en toen puur gefocust op het optrekken en zelfs dan red ik de 50 niet. A1 blijft toch een beetje knudde.
Daar had ik inderdaad niet over gedacht eigenlijk, misschien de camera iets tilten. De ruroc helm die ik heb heeft ook een speciale mount ervoor, voor 25 euro is dat ook het geld nietzwaar off-topic maar ik weet niet hoe je op de motor zit maar gaan we met een chest mount niet alleen de tank zien? je hebt ook van die mooie mounts die je op de kin van je helm kan plakken. Zelf heb ik de gopro gemonteerd op de lichtmontagebeugels (Valbeugels) van mijn Tracer geeft een mooi laag bij de gronds beeld.
Wat als je nou (zelf vind dat je) een hele mooie tank hebt?zwaar off-topic maar ik weet niet hoe je op de motor zit maar gaan we met een chest mount niet alleen de tank zien?