Motorrijles: kletsen over lessen (en niets anders aub!)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb iig vrijdag gelest met iemand in een spijkerbroek, dus schijnbaar mag dit gewoon.. Ze hebben liever echte motorkleding, maar spijkerbroek was toch wel het minimum bij mijn rijschool.. Dus hangt denk ik ook beetje van de rijschool af of ze dit willen of niet..

Of je er examen mee mag doen is weer een heel andere vraag, weet niet of het CBR zo streng is wat dat betreft..
 
Bij mijn rijschool hebben ze een hoop verschillende maten motorkleding & helmen die je mag gebruiken tijdens lessen. Wel moet je je eigen motorlaarzen of stevige schoenen die boven de enkel uitkomen meenemen.
 
Je hebt waarschijnlijk na je rijlessen toch het idee om een motor te kopen, dan heb je ook kleding nodig, dus waarom zou je het niet nu al kopen? :) Heb ik iig ook gedaan, en mijn instructeur zei dat de meeste dat doen... Hoef je tenminste ook geen kleren aan die 100 anderen ook al aangehad hebben, en het past goed...
 
Op je examen wordt er verwacht dat je motor kleding aan hebt.
Staat trouwens ook in de examen regels beschreven in het theorie boek.
En waarom zou je het niet doen?
 
Je hebt waarschijnlijk na je rijlessen toch het idee om een motor te kopen, dan heb je ook kleding nodig, dus waarom zou je het niet nu al kopen? :) Heb ik iig ook gedaan, en mijn instructeur zei dat de meeste dat doen... Hoef je tenminste ook geen kleren aan die 100 anderen ook al aangehad hebben, en het past goed...

Heb je helemaal gelijk in. Ik heb ook bijna al mijn gear al aangeschaft. Ik moet alleen nog een jas + broek kopen, maar ik ben bezig met de eeuwige discussie van textiel of leer :P

Omdat ik in een dorpje woon van ongeveer een half uur van Leeuwarden heb ik een rijschool uit Leeuwarden. Zodat ik straks niet elke keer naar Leeuwarden moet rijden, wat ik voor mijn B wel moest. En het is in feite een lang stuk rechtdoor rijden, en dat is mij geen €20,- waard. :N

Het komt er dus op neer dat ik met het OV naar Leeuwarden ga en dan is het een beetje onhandig om al je gear mee te nemen. :Y Een setje laarzen past nog precies in mijn schooltas :+
 
Dit klinkt als weer zo'n typisch geval van: de algemene indruk is niet ok, dus moet er even wat verzonnen worden. Dus: hoe was het algehele beeld (ook volgens je instructeur)?

Of kwam er net een vrachtwagen aan en bleef je op dezelfde plek rijden?

Dat gevoel had ik er ook bij dus, Ma vreemde is dat ik meer punten aangaf van goh dat had ik even wat netter of tactischer moeten doen en meneer de examinator juist zei oh nee dat ging allemaal wel goed :S Volgens mijn rijschoolhouder was het algemeen beeld gewoon netjes en hij had zoiets oh die haald hem wel. Maar goed a.s. donderdag voor de herkansing ! dan overal even extra goed opletten :D en hopen dat ik dan eindelijk de weg op mag *O*
 
Mag je hier een linkje plaatsen? Ik heb een linkje gevonden waar je gratis examenvragen kan oefenen.
 
Plaats maar, dan kijk ik er wel naar. Is het in strijd met de regels, dan kan ik het altijd nog verwijderen. En zoniet, dan zijn er ongetwijfeld mensen erg blij mee.
 
Sja, ik zou gewoon een textiel pak kopen ofzo om mee te lessen, is ook ff wat meer waterdicht dan leer voor zover ik weet.. Als je een beetje neutraal pak koopt, kan je er straks ook nog op elke motor mee rondrijden.. En als je dan straks je RBW + Moto hebt, kan je altijd nog een bijpassend leren pak kopen.. Dat is mijn strategie dan in ieder geval.. Ik heb ook de luxe dat ik al een eigen auto en rijbewijs heb, en 5 minuten van de rijschool afwoon, dus pleur gewoon de hele zooi in de auto en ff daarnaartoe kachelen.. Autorijden met motorlaarzen en motorkleren is zo moeilijk :+
 
product_9679.jpg


Deze heb ik tenminste al binnen, samen met laarzen van Richa en handschoenen en een regenjas gaan er morgenochtend bij komen. De helm en motorbroek leen ik wel gewoon nog bij de rijschool omdat die makkelijk aan te trekken zijn.

Als het budget het wat meer toelaat(vakantiegeld komt er weer aan) komt er natuurlijk een mooie bijbehorende leren broek bij en een goed eigen helm.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben vandaag voor het eerst na 8 maanden weer begonnen met lessen. Vorig jaar AVB en theorie gehaald, toen echter na vakantie en erna volgende verhuisplannen niet meer verder gegaan met lessen.
Nu dus weer begonnen. Ik dacht dat ik tot juli de tijd had om m'n examen te halen, alleen kom ik er nu pas achter dat ik vorig jaar m'n AVB op 15 juni had |(
Nu wordt het plan om 6 of 7 lessen in te plannen en dan kan ik nog 6 juni m'n AVD doen. Alleen enorm hopen dat ik het dan in 1 keer haal, anders mag ik ook weer alle andere examens doen.
 
Ik ben vandaag voor het eerst na 8 maanden weer begonnen met lessen. Vorig jaar AVB en theorie gehaald, toen echter na vakantie en erna volgende verhuisplannen niet meer verder gegaan met lessen.
Nu dus weer begonnen. Ik dacht dat ik tot juli de tijd had om m'n examen te halen, alleen kom ik er nu pas achter dat ik vorig jaar m'n AVB op 15 juni had |(
Nu wordt het plan om 6 of 7 lessen in te plannen en dan kan ik nog 6 juni m'n AVD doen. Alleen enorm hopen dat ik het dan in 1 keer haal, anders mag ik ook weer alle andere examens doen.


Volgens mij zijn beide 18 maande geldig, althans op het theorie certificaat wat ik heb liggen (gehaald op 05-04-2012) staat dat.

Dus ik denk dat je niet teveel moet stressen
 
Zag daar gister bij het CBR ook wat over staan.. Zou het inderdaad ook ff bij jouw controleren.. Kreeg die melding overigens toen ik een theorie-examen wou reserveren.. Heb alleen ff gekeken wanneer er tijd was, nog niets gereserveerd, dus als je even kijkt daar, krijg jij die melding als het goed is ook :)
 
Volgens mij zijn beide 18 maande geldig, althans op het theorie certificaat wat ik heb liggen (gehaald op 05-04-2012) staat dat.

Dus ik denk dat je niet teveel moet stressen
Volgens mij Volgens CBR is AVB maar 1 jaar geldig en theorie tegenwoordig inderdaad 18 maanden.
Quote van site CBR;
Hoe lang is het uitslagformulier motorexamen voertuigbeheersing geldig?

Het uitslagformulier motorexamen voertuigbeheersing is een jaar geldig.
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij Volgens CBR is AVB maar 1 jaar geldig en theorie tegenwoordig inderdaad 18 maanden.
Quote van site CBR;
Hoe lang is het uitslagformulier motorexamen voertuigbeheersing geldig?

Het uitslagformulier motorexamen voertuigbeheersing is een jaar geldig.


Aha, van het AVB wist ik het niet zeker. Thanx voor de aanvulling
 
Ik heb iig vrijdag gelest met iemand in een spijkerbroek, dus schijnbaar mag dit gewoon.. Ze hebben liever echte motorkleding, maar spijkerbroek was toch wel het minimum bij mijn rijschool.. Dus hangt denk ik ook beetje van de rijschool af of ze dit willen of niet..

Of je er examen mee mag doen is weer een heel andere vraag, weet niet of het CBR zo streng is wat dat betreft..

Ik heb gelukkig wel mn eigen motor jas al. broek nog niet.
Maar waarscheinlijk hebben ze niet veel motor broeken in mn maat |(
E n anders trek ik wel een veiligheids broek aan :P
 
Dat was ook de reden dat ik zelf kleren gekocht heb, zullen ook wel niet zoveel in mijn maat hebben.. Nu heb ik tenminste goed passende kleding :)
 
Ik ben 1.5 week geleden helaas gezakt voor mijn AVD.. mag over een paar weekjes weer op...en we doen tussendoor nog 1 lesje per week.

AVB en Theorie heb ik beide in een keer gehaald :)

Hopelijk slaag ik dan over paar weekjes en dan op zoek naar een motor ;)
 
Dat was ook de reden dat ik zelf kleren gekocht heb, zullen ook wel niet zoveel in mijn maat hebben.. Nu heb ik tenminste goed passende kleding :)

Nja, ik vind het nog tricky om straks kleren te kopen ben nu 1.85 en behoorlijk dun.. Natuurlijk ga ik het wel doen. maar niet het duurste van het beste. ben dan nét 18, zal dus vast nog wel wat zwaarder/breeder worden.. mischien ook niet maar dat zie ik op mn 20e dan wel *O*
 
Bedankt voor de hulp gisteren, vandaag geslaagd voor mijn theorie. 1 van de 3 is binnen (de makkelijkste haha)
 
Ik heb na m'n proefles direct een helm, handschoenen en laarzen gekocht.
Na m'n tweede les een textiel pak gekocht.
Zag het niet zitten alle keren "les" kleding aan te moeten trekken, zeker wanneer het regent.
 
ik heb mn hele lesperiode kleding van de rijschool aangehad, behalve handschoenen en helm. Ik vond dat ik beter op de jas van de rijschool kon vallen, dan op mn eigen jas!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan