Motorrijles: kletsen over lessen (en niets anders aub!)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik moet morgen afrijden voor AVD en op de reserveringsbevestiging staat dat ik de volgende dingen moet meenemen:
-ID
-Theoriecertificaat
-Uitslagformulier van AVB
en nog wat logische dingen.....
Maar ik heb bij me AVB nooit een uitslagformulier gehad. Kreeg een dikke handdruk en die vent zei gefeliciteerd. Heb ik wat gemist of hoor ik geen formulier te krijgen?

Heeft je rijschool als het goed is, en anders staat dat bij hun ook nog in het systeem niet te druk om maken!

succes morgen!
 
Ik moet morgen afrijden voor AVD en op de reserveringsbevestiging staat dat ik de volgende dingen moet meenemen:
-ID
-Theoriecertificaat
-Uitslagformulier van AVB
en nog wat logische dingen.....
Maar ik heb bij me AVB nooit een uitslagformulier gehad. Kreeg een dikke handdruk en die vent zei gefeliciteerd. Heb ik wat gemist of hoor ik geen formulier te krijgen?

Dat staat er nog steeds inderdaad, maar die krijg je al een tijdje niet meer. Gaat allemaal elektronisch tegenwoordig :)
Examinator bij AVB voert het in, in het CBR systeem. Jij krijgt er niks van mee en je rijschool ook niet.
Zelfde als theoriecertificaat, gaat ook elektronisch. Daarom hoef je er nu ook geen pasfoto meer voor mee te nemen. Je krijgt nog wel een certificaat, die kan je uiteraard meenemen. Maar verplicht is het niet, aangezien ze alles kunnen uitlezen uit hun systeem.

Succes morgen!
 
Ik moet morgen ook afrijden voor avd, en ik moet wel mijn theorie certificaat verplicht meenemen.

Veel suc6 trouwens morgen. Hopelijk blijft het een beetje droog.
 
Vanmorgen ook weer les gehad. In 1 woord te beschrijven...KOUD. Had te weinig aan onder de niet-waterdichte kleding van de rijschool, zit nu nog steeds te rillen. Vanmiddag heb ik nog een blokuur, die ga ik dus met skikleding doen :+ En woensdag AVD (met nog meer regen volgens de voorspellingen).

Succes aan degene die vandaag moeten.
 
Laatst bewerkt:
Geslaagd! Wat een takkeweer zeg....
Even een lekker rondje gereden op snelweg en over wat dijkjes.
Ging allemaal best, op een gegeven moment moest ik wel half stil gaan staan om de onderborden bij een verboden in te rijden bord te gaan lezen(wat een zin...). Je zag echt geen hand voor ogen.
Examinator vond dat ik het allemaal veilig deed dus was zeer tevreden. Jammer genoeg niet gelijk me rijbewijs aan kunnen vragen dus morgenochtend vroeg naar het gemeentehuis.
 
Gefeliciteerd!!! Misschien dat het weer in je voordeel heeft gewerkt qua veilig rijden :9
 
Ook ik ben geslaagd, eerste keer in de regen rijden, en vond het stiekem best leuk. Lekker zwemmen op de motor haha!
Lekker ritje gereden, helemaal top!
Morgen rijbewijs aanvragen, Woop Woop!
 
@ Miconjo & @ Schwantz340 Gefeliciteerd met je A-tje!!

Zelf vandaag theorie gehaald, nog 2 weken en dan heb ik mijn AVD. Ik kan niet wachten!
 
De langzame slalom moet je die insturen met je heupen of gewoon met de stuur? En wil nog wat tips over de snelheid gelijk houden(constant) want het lukt voor geen meter blijft maar haperen.
 
Laatst bewerkt:
Insturen en met je heupen sturen.
Snelheid is net wat jij lekker vind. Ik hield hem constant, anders ging ik na een perfecte bocht ineens te snel en haalde ik de volgende pion niet meer.
 
ik heb dus helemaal niet ingekanteld met de langzame slalom maar gewoon gestuurd.
Let op dat je flink voor in het zadel kruipt, zodat je door de stuurbeweging niet je gas gaat veranderen.

Snelheid: aan komen rijden en dmv de koppeling en het gas de snelheid iets te hoog houden en dat constant houden.
Dan afremmen met je achterrem dus in feite daar je snelheid mee regelen. Ik deed dat niet constant maar steeds een beetje pompen ahw.
 
ik heb wat papierwerk binnen die ik alvast kan studeren over AVB van mn rijschool.

ik lees nu iets van hoe je op de motor stapt met de standaart inklappen ect.
Denk ik bij mezelf.. maar hoe doe ik dat met mn brommer dan? nou ik weet het niet ik spring er gewoon op :+

zoals ik het nu lees is het wel allemaal héél precies klopt dat?
maar heb er wel zin in lesje staat gereseveerd! voor 7 july :D na 28 july theorie halen.. want dan mag het en rbw pakken! :)
 
't is wel nodig als hun systeem het laat afweten, maar die kans is maar klein.

Toen ik theorie deed, deed de computer het niet en konden ze geen certificaten maken, en moesten ze de uitslag een voor een voorlezen. Systemen kunnen het dus laten afweten.
 
Ben heel de avond de theorie aan het leren en via de software van vekabest gaat het goed. Alleen ik vind de software van de anwb zo onduidelijk. Op welke software lijken de cbr vragen het meeste? Heb ook nog de software van verja.
 
Ik heb morgen en donderochtend nog een uurtje les en dan donderdagmiddag om 15.00 avd met nog een klein uurtje daar voor les. Ik hoop dat ik een beetje geluk heb met de examinator
 
Ben heel de avond de theorie aan het leren en via de software van vekabest gaat het goed. Alleen ik vind de software van de anwb zo onduidelijk. Op welke software lijken de cbr vragen het meeste? Heb ook nog de software van verja.

die van vekabest lijken het meest op de examen vragen
 
Vanmiddag AVD...zenuwachtig :P Al denk ik dat het wel over gaat met het uurtje rijden van tevoren. Enige waar ik me een beetje zorgen om maak is dat ik na 6u vanochtend niet meer kon slapen dus vrij moe ben B| Maar goed, we gaan gewoon voor een lekker ritje :]
 
Succes inderdaad!

Voor wat betreft theorie...Heb zelf digitaal een testding met 1400 examenvragen waar de meest achterlijke vragen tussen zitten ("U loopt met de motor aan de hand. Bent u verplicht uw helm te dragen? Ja/Nee"). Daarnaast afgelopen week via GroupOn, voor een eurootje of 9, toegang tot online tests besteld. Iemand daar toevallig al ervaringen mee? Ik heb zo'n gevoel dat ik de theorie ga onderschatten door al die onnozele vragen die er in de tests zitten. Is er hier hard gestudeerd of zijn er mensen die er zo doorheen fietsen (rijden...)?
 
Ik moet volgende week donderdag op voor de theorie, en heb nu 5x een test gedaan op internet waarvan ik er maar voor eentje geslaagd zou zijn :o :X

dus heb ook zon pakketje van het internet gekocht om een week onbeperkt te kunnen oefenen. en daarnaast heb ik het boek nog wat deze week toch wel vaak door gelezen gaat worden...

dus ja ben hard aan het oefenen :P
 
Laatst bewerkt:
Wat is veel? Heb gisteren een paar uur geleerd en afgelopen week af en toe een proefexamen gedaan. Zelf leer ik via de anwb/vekabest/verja/nog een onbekend programma online. Zo krijg je veel verschillende vragen. Sommige duidelijker dan de andere.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan