Motorrijles: kletsen over lessen (en niets anders aub!)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik leer wel veel, ik probeer elke week 5 hoofdstukken door te nemen en te leren.
Dit doe ik dagelijks, totdat ik het hele boek heb gehad.
De planning is dat ik halverwege juli theorie examen ga doen. (halverwege april begonnen met leren)
Tevens heb ik iedere woensdag theorie oefenavonden van de rijschool (gratis).
Daar leer ik heel veel van.
Misschien leer ik wel extreem veel, maar wil het zeker weten dat ik het in 1x kan halen.

Ik zou sowieso het theorieboek helemaal doornemen.

Greetz en succes!
 
Laatst bewerkt:
ik maakte elke avond een stuk of 5 oefenexamens, en daarna nog een uurtje lezen in het theorie boek.
elke dag deed ik dat. ben toen geslaagd voor het examen met 2 foutjes :)
 
Ligt er maar net aan hoe goed jij dingen onthoud. Ik heb zelf het boek 1 keer doorgelezen en daarnaast proefexamens op de pc gemaakt door de proefexamens leer je meer en beter de dingen te onthouden vind ik. Bij het examen kwamen er beetje rare vragen waarvan ik zoiets had waar had ik dat kunnen leren maar dan moet je logisch nadenken of gokken.

Uiteindelijk in 1 keer geslaagd met 3 fout
 
godsgruwelijk, een motor die ik niet gewend ben en een paar keer afsloeg, een instructeur die ik voor het eerst zie en het ergste...2 uur wachten bij het CBR. Dat moet straks toch goed komen zou je zeggen :p
 
godsgruwelijk, een motor die ik niet gewend ben en een paar keer afsloeg, een instructeur die ik voor het eerst zie en het ergste...2 uur wachten bij het CBR. Dat moet straks toch goed komen zou je zeggen :p

Dan ben ik toch blij dat ik voor een rijschool heb gekozen die maar 1 motor heeft en 1 instructeur :P :+
 
Dan ben ik toch blij dat ik voor een rijschool heb gekozen die maar 1 motor heeft en 1 instructeur :P :+

Bij mijn rijschool zorgde ik er gewoon voor dat ik altijd op dezelfde motor les had. Ze hebben één XJ6N waarop ik les had en als iemand anders die tijdens mijn les wilde pakken werd er gewoon wat gezegd, meestal gaf de instructeur dit al aan. Helemaal richting mijn examen.
 
Afgelopen maandag ook geslaagd voor mijn AVD *D Spoedaanvraag rijbewijs gedaan, vrijdag ophalen, en deze zaterdag naar een Harley dag om een paar Harleys uit te proberen 8-)

(Met dank aan Adil Versnel en zijn team!)
 
Laatst bewerkt:
Ik had eerst heel veel problemen met de langzame slalom opeens ging het vandaag goed raar.

Maar nu zit ik met de achtje die vind ik best lastig iemand wat tips
 
Afgelopen maandag ook geslaagd voor mijn AVD *D Spoedaanvraag rijbewijs gedaan, vrijdag ophalen, en deze zaterdag naar een Harley dag om een paar Harleys uit te proberen 8-)

(Met dank aan Adil Versnel en zijn team!)

Gefeliciteerd *O*

Maar eh, je hebt maandag spoedaanvraag rijbewijs gedaan en je haalt hem vrijdag pas op? Is dat niet een beetje zonde van het geld van die spoedaanvraag? Grote kans (80%) dat ie er sowieso vrijdag wel geweest zou zijn als je hem maandag hebt aangevraagd.
 
Gefeliciteerd *O*

Maar eh, je hebt maandag spoedaanvraag rijbewijs gedaan en je haalt hem vrijdag pas op? Is dat niet een beetje zonde van het geld van die spoedaanvraag? Grote kans (80%) dat ie er sowieso vrijdag wel geweest zou zijn als je hem maandag hebt aangevraagd.

Nee maandag had ik geen tijd, gisteren heb ik die aanvraag gedaan. Gewone aanvraag zou volgende week pas worden omdat het na 4 uur was. Nu werd het vrijdag, wat toch mooi uitkomt voor wat proefrijden dit weekend :)

Kost 80 Euro, maargoed. Ik wil gewoon rijden :]
 
Nee maandag had ik geen tijd, gisteren heb ik die aanvraag gedaan. Gewone aanvraag zou volgende week pas worden omdat het na 4 uur was. Nu werd het vrijdag, wat toch mooi uitkomt voor wat proefrijden dit weekend :)

Kost 80 Euro, maargoed. Ik wil gewoon rijden :]

Aah ok, ik las het dat je de spoedaanvraag gelijk na het behalen had gedaan. Maar dit verklaard het wel :P

Veel plezier dit weekend dan *D
 
Succes inderdaad!

Voor wat betreft theorie...Heb zelf digitaal een testding met 1400 examenvragen waar de meest achterlijke vragen tussen zitten ("U loopt met de motor aan de hand. Bent u verplicht uw helm te dragen? Ja/Nee"). Daarnaast afgelopen week via GroupOn, voor een eurootje of 9, toegang tot online tests besteld. Iemand daar toevallig al ervaringen mee? Ik heb zo'n gevoel dat ik de theorie ga onderschatten door al die onnozele vragen die er in de tests zitten. Is er hier hard gestudeerd of zijn er mensen die er zo doorheen fietsen (rijden...)?

Ik heb het boek goed doorgelezen en toen stuk of 20 oefenexamens gedaan. En van alle foute antwoorden nog eens het boek opgeslagen hoe het nou precies zit.
En dat werkte; in 1 x ruim geslaagd.
 
Ik had eerst heel veel problemen met de langzame slalom opeens ging het vandaag goed raar.

Maar nu zit ik met de achtje die vind ik best lastig iemand wat tips
niet kijken naar de oranje krengen, motor behoorlijk plat drukken en oefenen, oefenen & oefenen.
ik vond m zo lastig dat ik er zelfs een keer een heel lesuur mee bezig ben geweest.. en toen uiteindelijk op de datum van mn avb kon ik m perfect: HOEFDE IK M NIET TE DOEN!
 
Soms zitten er fouten in de proefexamens. Op de CD van de rijschool was een vraag wat je moet doen als het olielampje gaat branden, en het goede antwoord was "gelijk naar de garage rijden", terwijl wat je moet doen is "gelijk stoppen en motor uitzetten". Het anwb proefexamenboekje geeft het goede antwoord, gelijk stoppen.
 
Geslaagd *O* Reed voor m'n gevoel te gehaast en slordig, maar blijkbaar wel veilig en vlot genoeg :) Wat heerlijk om geen stress meer te voelen.
Gefeliciteerd! Ik heb zelf om 15.00 en ik voel de spanning al.
Om 08.00 uur nog een lesje en dan nog naar school voor een tentamen en dan kan ik eindelijk mijn rijbewijs halen

(Hoop ik) :P
 
Theorie verneukt vandaag Voel me zo dom. Had redelijk goed geleerd dacht ik. 28 juni pas weer en volgende week mijn avb. Als ik mijn avb haal moet ik twee weken wachten, pffffff

Vanaf volgende week weer de boeken in. Morgen lekker weer lessen.

Weet iemand een goed boek voor de theorie? Met vragen over invalide personen en speciale manoeuvres? Deze vragen kreeg ik op het examen maar er staat in mijn oude boek vrij weinig over in.
 
Laatst bewerkt:
Theorie verneukt vandaag Voel me zo dom. Had redelijk goed geleerd dacht ik. 28 juni pas weer en volgende week mijn avb. Als ik mijn avb haal moet ik twee weken wachten, pffffff

Vanaf volgende week weer de boeken in. Morgen lekker weer lessen.

Dit klinkt alsof je behoorlijk veel fout hebt.
Jammer joh, volgende keer beter.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan