motorscooter kopen via veiling site ?

gespierde spijker

MF veteraan
23 jul 2011
7.242
18
ik kom af en toe advertenties tegen van intressante motorscooters voor echt spotprijzen.
(zijn de start prijzen natuurlijk)

ik heb hier geen ervaring mee,maar zijn er hier leden die dat wel hebben?
kun je je gewoon aanmelden bij zo'n veiling site en dan een bod plaatsen?
of zitten hier allemaal addertjes onder het gras?

graag jullie ervaringen hierover.

gr nutty
 
Addertje, veiling kosten en vergeet de BTW niet, en evt. Bpm als het voertuig uit het buitenland komt.
Niet proefrijden soms geheimzinnige bieder, die de prijs opdrijft
Prijzen lijken soms gunstig maar alles bij elkaar, en het risico moet je wel veel geluk hebben.

Suc6.
 
sorry maar vindt de reactie hierop maar flauwekul,
waarom zou je geen pracht occasie kunnen doen via een veiling site?
Bij de meeste kan je altijd om een proefrit vragen
 
Veilingsites. Collega kocht van de week een motorjack op avb-auctions ofzo. Was inderdaad allerlei veilingkosten vergeten met als gevolg dat'ie voor hetzelfde geld ook bij een motorzaak terecht had gekund. Daarnaast kan hij dat jack alleen ophalen vanmiddag tussen zo-en-zo laat. In Apeldoorn. Vanuit Den Haag. En dan ook nog zegene de greep dat het past....

Ik zie er de lol wel van in hoor, veilingen. Maar dan moet 't alleen om bedragen gaan waar je je echt geen buil aan kan vallen. Alleen als je denkt de aankoop van het jaar gedaan te hebben EN je hebt het geluk aan je zijde maak je kans. Maar anders is mij iig het risico op een miskleun te groot.
 
Laatst bewerkt:
Er staan regelmatig Beverly 500's op zo'n veilingsite met eenlaag openingsbod, meestal niet op kenteken, lijkt leuk, maar als de laatste dag in aantocht is, gaat de prijs rap omhoog, dan komen er inderdaad de volgende kosten bij, keuren RDW plus kentekenaanvraag, BPM, BTW, veilingkosten en transportkosten, en dan maar afwachten wat de staat is, dus weet waar je aan begint.
 
Laatst bewerkt:
Je hebt soms kijkdagen.
Dan kun je even kijken naar het object waar je oog op gevallen is.
Vervolgens kun je het zelf zo gek maken als je zelf wilt.

Maar ... inderdaad ... let goed op de bijkomende kosten!
En kijk ook naar de kleine lettertjes van de voorwaarden!

Als je net begint, zou ik toch maar zoeken bij een BOVAG dealer,
of een betrouwbaar particulier (hier op mf bijv.) ... dat zeg ik uit ervaring :)

Succes!
 
bedankt voor de reacties.
als iets te mooi is om waar te zijn,dan is dat het ook 9 van de 10 keer.
maar kon het op zn minst voorstellen hier.
er zitten voor mij teveel haken en ogen aan waar ik simpelweg te weinig kaas van gegeten heb en dus vast en zeker voor een vervelende verassing kom te staan.

ik weet genoeg,ik hou het bij MP of een mede forum lid :)

bedankt voor de waarschuwingen
 
laatst had iemand hier in Zwolle bij een Veiling een Truimph Street triple gekocht voor weinig 5 a 6000.- bleek dat ding met sloop onderdelen in elkaar gezet te zijn

De kosten omdat ding weer helemaal goed te krijgen was die bijna het zelfde kwijt, als een Nieuwe

Kun je zo'n ding echt voor minder dan 1000.- kopen kun je het gokje wagen wordt het meer en er mankeert van alles aan ben je zo 2 a 3000,- extra kwijt
 
Ja ja die veilingssite's , als je in nederland het gevoel nog niet had dat je langzaam wordt uitgekleedt ,dan moet je bij zo'n veilingsite kijken... 1 keer aan meegedaan en op het moment dat ik er een bod op deed ,ging automatisch het bod weer een keer omhoog ,volgens mij loopt er een tooltje mee met een "loop" dat als er geboden wordt er automatich weer een hogerbod wordt gegenereerddoor die bloody computer,.....bah nooit meer.....


Ed
 
sorry maar vindt de reactie hierop maar flauwekul,
waarom zou je geen pracht occasie kunnen doen via een veiling site?
Bij de meeste kan je altijd om een proefrit vragen
En toch heeft hij gelijk..

Bij veilingen kun je normaliter geen proefrit maken..

En we hebben het hier niet over ebay, marktplaats enz he
 
Even mijn ervaringen,

2 motoren bij de domeinen gekocht, ex politie. Nieuwe accu erin, verse olie en gaan. Dingen rijden top. Je moet er dus net geluk mee hebben
 
Terug
Bovenaan Onderaan