motorscooter kopen via veiling site ?

gespierde spijker

MF veteraan
23 jul 2011
7.242
18
ik kom af en toe advertenties tegen van intressante motorscooters voor echt spotprijzen.
(zijn de start prijzen natuurlijk)

ik heb hier geen ervaring mee,maar zijn er hier leden die dat wel hebben?
kun je je gewoon aanmelden bij zo'n veiling site en dan een bod plaatsen?
of zitten hier allemaal addertjes onder het gras?

graag jullie ervaringen hierover.

gr nutty
 
Addertje, veiling kosten en vergeet de BTW niet, en evt. Bpm als het voertuig uit het buitenland komt.
Niet proefrijden soms geheimzinnige bieder, die de prijs opdrijft
Prijzen lijken soms gunstig maar alles bij elkaar, en het risico moet je wel veel geluk hebben.

Suc6.
 
sorry maar vindt de reactie hierop maar flauwekul,
waarom zou je geen pracht occasie kunnen doen via een veiling site?
Bij de meeste kan je altijd om een proefrit vragen
 
Veilingsites. Collega kocht van de week een motorjack op avb-auctions ofzo. Was inderdaad allerlei veilingkosten vergeten met als gevolg dat'ie voor hetzelfde geld ook bij een motorzaak terecht had gekund. Daarnaast kan hij dat jack alleen ophalen vanmiddag tussen zo-en-zo laat. In Apeldoorn. Vanuit Den Haag. En dan ook nog zegene de greep dat het past....

Ik zie er de lol wel van in hoor, veilingen. Maar dan moet 't alleen om bedragen gaan waar je je echt geen buil aan kan vallen. Alleen als je denkt de aankoop van het jaar gedaan te hebben EN je hebt het geluk aan je zijde maak je kans. Maar anders is mij iig het risico op een miskleun te groot.
 
Laatst bewerkt:
Er staan regelmatig Beverly 500's op zo'n veilingsite met eenlaag openingsbod, meestal niet op kenteken, lijkt leuk, maar als de laatste dag in aantocht is, gaat de prijs rap omhoog, dan komen er inderdaad de volgende kosten bij, keuren RDW plus kentekenaanvraag, BPM, BTW, veilingkosten en transportkosten, en dan maar afwachten wat de staat is, dus weet waar je aan begint.
 
Laatst bewerkt:
Je hebt soms kijkdagen.