Motorscootertest in Scootin

Theunie

MF veteraan
8 feb 2007
1.139
117
midden-Limburg
Vorige week heb ik test gereden met de Sym VS125 naar aanleiding van de goede recensie in het scooterblad Scootin.
Het exemplaar waar zij mee reden trok als een lier en had "na enig aandringen"een topsnelheid van 115 km/h.
Waar ik mee reed was niet voor uit te branden en had "na enig aandringen"een top van 80 km/h!
Ik heb toen een e-mail naar Scootin gestuurd met de vraag of zij een speciaal exemplaar hadden meegekregen of dat hier andere belangen speelden....
E-mail is een week geleden verstuurd en uiteraard hebben ze het fatsoen niet gehad om te reageren :N
Ik begin steeds meer te denken dat de tests die je zo voor en na leest in opdracht van de importeurs wat erg positief neergezet worden!
 
Als een importeur een nieuw model levert voor een test, dan is het natuurlijk niet ondenkbaar dat daarvoor een "aangepast" model geleverd kan worden.
Maar Theunie, een verschil van 35 km, dat betekent bijna de helft sneller als het exemplaar als waarop jij gereden hebt.............en dat kan gewoon niet :N
Als ik naar de test kijk, welke ik van jou heb gekregen, daarin staat 108 echte kilometers vermeld. Ik heb tot nu toe net over de 120 gepiekt, dat zou dan plus minus 10% tellerafwijking zijn...............
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan