Motorsleutel kopiëren 1999

Martijndb

Rookie
16 jun 2023
6
4
Hallo!

Ik heb laatst een mooie Suzuki Bandit uit 1999 op de kop getikt, maar nu had de garage waar ik hem heb opgehaald maar één sleutel. Daarom wil ik hem graag laten kopiëren. Helaas heb ik in Eindhoven, waar ik woon, geen plek kunnen vinden waar ik deze sleutel kan laten kopiëren. Het 'model' van de sleutel is te oud (combinatie van lengte, breedte, etc.), en mij werd verteld dat niet veel zaken deze sleutel nog hebben liggen. Daarom heb ik de vraag aan jullie: Weet iemand misschien een service point, een ouderwetse schoenenzaak of hobbyist met een sleutelkopieermachine die deze oude sleutels nog wel heeft? Het liefst in de buurt van Eindhoven!
 
Geen optie om online even te zoeken naar de sleutel met de juiste afmetingen van de sleutelbaard.
En dan bij de schoenmaker te laten slijpen?

Normaal zou ik zeggen koop het lokaal bij de schoenmaker zelf maar als deze je er niet aan kan helpen.
 
Ik had voor m'n 1984 kawasaki ook maar 1 sleutel.
Maar ik kon blanco sleutels bij kawasaki zelf bestellen. Heb er 2 besteld.
Daarna gewoon met een paar sleutelvijltjes in de schuur 1 sleutel gekopieerd, de ander heb ik nog blanco gelaten. 't mooie is dat de nieuwe ook nog 't merk er op hebben staan. De originele is blijkbaar ook al een kopie.
16877699337105952780063660063801.jpg
 
Een jaar of twee geleden een sleutel voor mijn Honda NT650v4 laten bijmaken bij het 'Onderdelenhuis' in Ede.
Past, werkt, wat wil een mens nog meer?
Of ze ook hebben voor een Suzuki uit 1999 ?

Hramony,
Hans.
( op elke sleutel past wel een slot, ... of zo iets )
 
Hallo!

Ik heb laatst een mooie Suzuki Bandit uit 1999 op de kop getikt, maar nu had de garage waar ik hem heb opgehaald maar één sleutel. Daarom wil ik hem graag laten kopiëren. Helaas heb ik in Eindhoven, waar ik woon, geen plek kunnen vinden waar ik deze sleutel kan laten kopiëren. Het 'model' van de sleutel is te oud (combinatie van lengte, breedte, etc.), en mij werd verteld dat niet veel zaken deze sleutel nog hebben liggen. Daarom heb ik de vraag aan jullie: Weet iemand misschien een service point, een ouderwetse schoenenzaak of hobbyist met een sleutelkopieermachine die deze oude sleutels nog wel heeft? Het liefst in de buurt van Eindhoven!
Je kan blanco sleutels bestellen bij de Suzuki dealer, dan kan je die op maat laten slijpen.
 
Ik heb een reservesleutel van AliExpress gekocht en bij de schoenmaker laten slijpen.
Die reserve ga ik waarschijnlijk toch nooit gebruiken maar dan heb ik er een voor het geval.
 
Een echte sleutelmaker zou dat moeten kunnen. Ik heb in Alkmaar bij "Postma en Postma" een paar weken geleden een sleutel bij laten maken voor mijn Guzzi van 1984. Iets wat ze in Den Helder niet konden. Bij Postma stond ik binnen 5 minuten weer buiten, kostte 8 euro. Hij vertelde dat hij de week er voor nog een sleutel had gemaakt voor een Studebaker.

https://www.postmaenpostma.nl/
 
In Haarlem (ik weet het, eindje uit de buurt) laat ik motorsleutels namaken bij Schous. Allemaal van motoren van vóór 1995.
 
Hallo!

Ik heb laatst een mooie Suzuki Bandit uit 1999 op de kop getikt, maar nu had de garage waar ik hem heb opgehaald maar één sleutel. Daarom wil ik hem graag laten kopiëren. Helaas heb ik in Eindhoven, waar ik woon, geen plek kunnen vinden waar ik deze sleutel kan laten kopiëren. Het 'model' van de sleutel is te oud (combinatie van lengte, breedte, etc.), en mij werd verteld dat niet veel zaken deze sleutel nog hebben liggen. Daarom heb ik de vraag aan jullie: Weet iemand misschien een service point, een ouderwetse schoenenzaak of hobbyist met een sleutelkopieermachine die deze oude sleutels nog wel heeft? Het liefst in de buurt van Eindhoven!
Heb je al eens gevraagd bij Volksbelang in Eindhoven? Een kennis werkt daar en ik weet dat ze heel veel autosleutels doen, misschien kunnen zij wat voor je betekenen?
 
Hallo!

Ik heb laatst een mooie Suzuki Bandit uit 1999 op de kop getikt, maar nu had de garage waar ik hem heb opgehaald maar één sleutel. Daarom wil ik hem graag laten kopiëren. Helaas heb ik in Eindhoven, waar ik woon, geen plek kunnen vinden waar ik deze sleutel kan laten kopiëren. Het 'model' van de sleutel is te oud (combinatie van lengte, breedte, etc.), en mij werd verteld dat niet veel zaken deze sleutel nog hebben liggen. Daarom heb ik de vraag aan jullie: Weet iemand misschien een service point, een ouderwetse schoenenzaak of hobbyist met een sleutelkopieermachine die deze oude sleutels nog wel heeft? Het liefst in de buurt van Eindhoven!

Informeer eens bij eurokey in Eindhoven.
Ik ben er lang niet geweest, maar vroeger konden ze vanalles.
 
Het lijkt me niet meer dan logisch, de motor is origineel ook met meer dan 1 sleutel geleverd.

Moet alles tegenwoordig in regels worden vastgelegd? Er bestaat ook nog zoiets als fatsoen en logica.
 
Het lijkt me niet meer dan logisch, de motor is origineel ook met meer dan 1 sleutel geleverd.

Moet alles tegenwoordig in regels worden vastgelegd? Er bestaat ook nog zoiets als fatsoen en logica.

Ho eens, jij begint ermee te zeggen dat een garage iets behoord te doen. Het lijkt erop dat jij met een regel komt, niet ik.
Ik heb diverse voertuigen met maar 1 sleutel, ik zou niet eens weten wat ik met een 2de zou moeten doen. Dus ik zou dat zelf niet gaan eisen bij iemand anders.
 
Ho eens, jij begint ermee te zeggen dat een garage iets behoord te doen. Het lijkt erop dat jij met een regel komt, niet ik.
Ik heb diverse voertuigen met maar 1 sleutel, ik zou niet eens weten wat ik met een 2de zou moeten doen. Dus ik zou dat zelf niet gaan eisen bij iemand anders.
Dat is dan mooi voor jou.... maar als je die ene sleutel dan onverhoopt kwijt raakt heb je toch een probleem.

Er horen bij een motor gewoon minimaal 2 sleutels te zitten. Ik zou me als handelaar de ogen uit de kop schamen als ik een motorfiets af moet leveren met maar 1 sleutel. Ik zorg dat er een 2e sleutel bij gemaakt wordt als ik een motor met maar 1 sleutel inruil of inkoop. En ja, soms is dat erg prijzig.

Zeker met de moderne chipsleutels.
 
Ik heb diverse voertuigen met maar 1 sleutel, ik zou niet eens weten wat ik met een 2de zou moeten doen. Dus ik zou dat zelf niet gaan eisen bij iemand anders.
Tot je die ene sleutel kwijt speelt.
Bij ouwe troep kan het nog mee vallen,maar het gaat je altijd wat werk + meer geld kosten dan gewoon op voorhand een kopie laten maken.
Hoeveel topics zijn hier al niet geopend door mensen die hun enige sleutel kwijt zijn en dan schrikken van de prijs,of verbaasd zijn dat de dealer geen sleutel kan leveren aan de hand van hun framenummer?
Eigenlijk moet ik altijd lachen met zo'n mensen,hoe dom kun je zijn,het is toch gewoon je eigen schuld?
 
Terug
Bovenaan Onderaan