Dat klopt helemaal!!!Waar leer je rijden? In ieder geval niet in Nederland. Je hebt 2,5 week de tijd dus ga lekker ver weg waar de zon schijnt! Ja je bent een beginneling. So What?
Maar rijden in een mooiere omgeving die lekker zonnig is maakt alles wel aangenamer.
Waar leer je rijden? In ieder geval niet in Nederland.
Waar leer je rijden? In ieder geval niet in Nederland. Je hebt 2,5 week de tijd dus ga lekker ver weg waar de zon schijnt! Ja je bent een beginneling. So What? Maar rijden in een mooiere omgeving die lekker zonnig is maakt alles wel aangenamer.
Een van mijn beste vrienden had nog geen 3 weken zijn rijbewijs en met hem ben ik in 1 dagen tijd via de Ardennen, Vogezen, Jura, Franse Alpen (dagje offroad naar Valtho) (Grand bernard, Cormet de roselend etc..) Zwitserland (Furka), Oostenrijk (Ofenpoass, Fluelapass en Stelvio), Italië (dagje extra Dolomieten), Via Jaufenpasse en Timmelsjoch naar Vorarlberg, Zwart Woud en weer terug naar NL via Luxemburg. En dat tripje duurde 11 dagen en hij kon rijden.
Wees niet bang en ga genieten! Of je nu 300 kilometer van huis in Luxemburg staat, of 800 km van huis in Frankrijk, als er iets gebeurt is de situatie hetzelfde. Overal heb je ANWB en het is echt niet zo dat hoe dichter bij huis je blijft des te makkelijker het is, in tegendeel! Hoe verder je van huis bent des te leuker en mooier zijn de wegen en des te beter letten de medeweggebruikers op motoren. Misschien heb ik een totaal andere mening (op flink wat ervaring gebaseerd weliswaar) dan de mensen die zeggend at je niet te ver van huis moet gaan, maar so be it. Doe wat je leuk lijkt! Niks zo lekker als met een motorfiets (zelfs met mijn 35 jaar oude vespa) over een alpentop te rijden.
Soms raken we een beetje te snel in paniek.................Dit is wel een eyeopenerJe hebt gelijk, overal kan iets gebeuren, het kan dus ook overal goed gaan. Ik heb momenteel een ANWB-abonnement, maar ik heb ooit in Frankrijk met een kapotte distributieriem gestaan en toen konden ze eigenlijk niks betekenen. Tijd om eens te gaan kijken of er betere alternatieven zijn.
Ondertussen lees ik hier alles wat los en vast zit wat me kan helpen om mijn eerste vakantie met de motor tot een succes te maken en met de zon van de afgelopen dagen erbij krijg ik er steeds meer zin in!
Tussen kunnen rijden en opgebouwde ervaring zit natuurlijk een heel verschil. Door 11 dagen op zo'n ding te zitten en 'm in deze omgeving goed te leren kennen leer je mijns inziens veel beter motorrijden dan degenen die 40K per jaar rijden door iedere dag een uurtje woon werk te tuffen door de files heen.
Natuurlijk is Luxemburg / Ardennen leuk rijden (eifel zie je mij niet meer) maar dat is leuk voor een dagje of een weekendje. 's ochtends opstappen 's avonds thuis en een mooie dag gehad in een mooie omgeving.
Kijk eens waar "idioten op de weg" vandaan komt, niemand kan daar rijden.Vriend van me haalde in de winter z'n rijbewijs, reed een middagje in de Eifel en daarna reden we samen naar Mongolië, door Duitsland, Polen, Oekraïne, Rusland (dat was wel heftig), Kazachstan, Kirchizie en daarna Mongolië. En idd, daarna kon die rijden!
Maar verder wel met David_ZZR eens.
Zoals ik vandaag op de radio hoorde................ In regio Arnhem was de stroom uitgevallen en daarom deden de STOPlichten het niet. (ze heten eigenlijk anders maar ik blijf ze zo noemen) Melding was dat er problemen waren voor automobilisten omdat ze nu ZELF moesten gaan nadenken of ze de weg over konden.Steeds hetzelfde stukje herhalen en alleen die situaties kennen.........
Kijk eens waar "idioten op de weg" vandaan komt, niemand kan daar rijden.
Zelfde geldt voor Z.Afrika, dat wordt ook aangeduid als extreem gevaarlijk rijden.Rusland heeft zo'n 150 miljoen inwoners; en jij vindt een flutprogramma van nog geen 50 minuten representatief voor die 150 miljoen?? Kom op zeg!
Maar ergens is die ene reis naar Portugal, voor het eerst in mijn eentje, nog steeds mijn mooiste motorreis ook, vooral omdat ik niet helemaal wist wat ik tegen ging komen.
Een van mijn beste vrienden had nog geen 3 weken zijn rijbewijs en met hem ben ik in 1 dagen tijd via de Ardennen, Vogezen, Jura, Franse Alpen (dagje offroad naar Valtho) (Grand bernard, Cormet de roselend etc..) Zwitserland (Furka), Oostenrijk (Ofenpoass, Fluelapass en Stelvio), Italië (dagje extra Dolomieten), Via Jaufenpasse en Timmelsjoch naar Vorarlberg, Zwart Woud en weer terug naar NL via Luxemburg. En dat tripje duurde 11 dagen en hij kon rijden.
rijden.
De Stelvio is niks anders dan een col in lagere bergen.Haha, de passen sla ik nog even over hoor, dat vind ik wel heel heftig voor het eerste begin.
Stelvio is wel een bucketlist-item, maar eerst even oefenen dus.