Motorvakantie vlakbij Nederland

Omgeving La Roche en ardenne is ook erg mooi en gevarieerd. Kronkelende verbindingswegen, vaak langs de Ourthe en de Lienne, met loodrecht daarop vaak kleine pasjes, zelfs half verharde (zie mijn foto's in het v85tt topic). 3-4 uur van NL.
 
Laatst bewerkt:
Ik moest even zoeken waar de Rursee is maar ik ben daar deze zomer al wel een keer of zes Duitsland ingereden.
Bij Roetgen de tank vol gooien en een bak koffie pakken. En dan net voorbij Roetgen linksaf de 266 op richting Schleiden is steeds een heel mooi begin van een motortrip.
En nog geen last gehad van controles hoor.
Ben dit jaar ook al verschillende ketenen de Eifel geweest. Op de populaire plekken. Rursee, Biker Ranch. Geen controles gezien
 

Bijlagen

  • CDED7DF8-0D8C-40D7-ABFF-11F17522766A.jpeg
    CDED7DF8-0D8C-40D7-ABFF-11F17522766A.jpeg
    355,2 KB · Weergaven: 72
  • 14CA1520-8B50-472E-9541-1E46FC6D7B1B.jpeg
    14CA1520-8B50-472E-9541-1E46FC6D7B1B.jpeg
    299,7 KB · Weergaven: 73
Ben dit jaar ook al verschillende ketenen de Eifel geweest. Op de populaire plekken. Rursee, Biker Ranch. Geen controles gezien
Ik zeg ook niet dat je controle krijgt, maar dat de kans aanwezig is, en de politie daar doet niet moeilijk hoor, motor voldoet niet, dus laat maar staan, en dan kun je iemand met een aanhanger charteren...
Daar staat tegenover dat de boetes daar vaak nog 10tjes werk is..
Voor duitsers zijn ze nog veel strenger, andere rem koppelings handles...mag ik even de goedkeuring zien....nee? motor laten staan
spiegels ..67cm2 anders boete... kentekenplaat schuiner dan 30 graden...boete...en nog veel meer
En een ding kunnen ze daar niet tegen ....in discussie gaan met de politie, en uiteindelijk verlies je het toch

En natuurlijk hoeft dat niet allemaal te gebeuren, maar als het echt fout kan gaan, hebben ze er geen moeite mee om de motor niet meer verder te laten rijden
 
Ik zeg ook niet dat je controle krijgt, maar dat de kans aanwezig is, en de politie daar doet niet moeilijk hoor, motor voldoet niet, dus laat maar staan, en dan kun je iemand met een aanhanger charteren...
Daar staat tegenover dat de boetes daar vaak nog 10tjes werk is..
Voor duitsers zijn ze nog veel strenger, andere rem koppelings handles...mag ik even de goedkeuring zien....nee? motor laten staan
spiegels ..67cm2 anders boete... kentekenplaat schuiner dan 30 graden...boete...en nog veel meer
En een ding kunnen ze daar niet tegen ....in discussie gaan met de politie, en uiteindelijk verlies je het toch

En natuurlijk hoeft dat niet allemaal te gebeuren, maar als het echt fout kan gaan, hebben ze er geen moeite mee om de motor niet meer verder te laten rijden
Dan moet je dus zorgen dat de brommert in orde is. No problemos. Ik ben er een paar keer geweest maar nog nooit controle gehad. Wel is de brommert van mn kameraad gestolen daar. Bij het aangifte doen keken ze ook naar mijn brommer, met een vervanguitlaat (geen keurmerk), maar daar werd niet moeilijk over gedaan.
 
Controle in de Eifel? Gar nichts los!!
Vaak genoeg daar gereden en ook op veel andere plekken in Duitsland. Zelfs gister was ik nog in de Heimat.
Nog nooit aangehouden.

Het zijn vooral huilebalken met een klein pikkie die gaan piepen als ze een keer de grens over willen.
Om ego een beetje op te krikken is nodig om te rijden met een open uitlaat. Zielepoten. :X
Zonder een brulpijp heb je niets te vrezen.
 
Controle in de Eifel? Gar nichts los!!
Vaak genoeg daar gereden en ook op veel andere plekken in Duitsland. Zelfs gister was ik nog in de Heimat.
Nog nooit aangehouden.

Het zijn vooral huilebalken met een klein pikkie die gaan piepen als ze een keer de grens over willen.
Om ego een beetje op te krikken is nodig om te rijden met een open uitlaat. Zielepoten. :X
Zonder een brulpijp heb je niets te vrezen.
Kleine correctie: nog nooit staande gehouden. Verder eens met je verhaal, als je je spullen voor elkaar hebt is er niks aan de hand
 
Kleine correctie: nog nooit staande gehouden. Verder eens met je verhaal, als je je spullen voor elkaar hebt is er niks aan de hand
en is natuurlijk wel ontzettend leuk als je met 200+ een polizei uberholt.... heb je toch altijd zoiets van "zouden ze me achterna komen"
 
Is de Moezel/ Mosel al genoemd..?
Kun je ook geweldig rijden, en het barst er van de kleine hotelletjes en/ of Gasthofs (B&B), bijvoorbeeld Motorhotel Moezel
Erg mooie omgeving :t op 3~4 uurtjes rijden van Utrecht
 
Alleen niet in de super toeristische plaatsjes komen in het seizoen. In Goch kun je je motor buitenbeentje centrum parkeren en vervolgens lopen
 
Is de Moezel/ Mosel al genoemd..?
Kun je ook geweldig rijden, en het barst er van de kleine hotelletjes en/ of Gasthofs (B&B), bijvoorbeeld Motorhotel Moezel
Erg mooie omgeving :t op 3~4 uurtjes rijden van Utrecht
Mooie omgeving inderdaad. Ik vermaak me daar altijd wel prima. Het is officieel gezien nog steeds Eifel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan