Motorvakantie vlakbij Nederland

Rob1998

MF'er
1 dec 2021
32
36
Hallo beste rijders!
Sinds enkele maanden mijn motorrijbewijs en wonder boven wonder mijn vriendin zo ver gekregen om mee op motorvakantie te gaan. Yes!! De kogel was op het nippertje door de kerk dus nu last minute een weekje Mullerthal Luxemburg kunnen boeken echt heerlijk die stijle passen met scherpe bochten. Nu heb ik daarna nog een weekje vakantie en mijn skatje wil liever niet al te ver van Nederland weg. Zijn er zo’n 3-4 uur rijden van Nederland af meer soortgelijke stijle bergpassen die jullie aanraden om met de motor heen te gaan? Bedankt:) groetjes een hele blije motormuis
 
Is Zuid-Engeland n optie voor je/jullie? Veel variatie in soorten weg, ook best wel steile. Wat je ook kiest, ga!
 
Sinds wanneer zijn de weggetjes bij het Müllertal steil? Wat ik zelf een mooi gebied vind om te rijden is de Semois. Omgeving Bouilon / Charleville-Mezières. Maar ook de weg erheen langs de Maas omlaag vanaf Namur is schitterend.
Voor iemand die in pas een paar maandjes de Nederlandse wegen heeft mogen verkennen wel haha. Tuurlijk zijn er vele steilere wegen verder van huis. Ik vind iig het gevoel van klimmen en dalen met de motor en de korte scherpe bochten erg leuk dus vroeg me af of er meer soortgelijke wegen zijn in de omgeving.
 
Sinds wanneer zijn de weggetjes bij het Müllertal steil? Wat ik zelf een mooi gebied vind om te rijden is de Semois. Omgeving Bouilon / Charleville-Mezières. Maar ook de weg erheen langs de Maas omlaag vanaf Namur is schitterend.
Ze zijn hoe dan ook niet stijl. Steil is een kwestie van perspectief, daar kun je het nog over hebben, maar daar oordeel ik niet over. Als iemand ze steil vindt, prima. Maar stijl... ieuw.
 
Probeer eens een paar routes uit de promotor of uit het motorboek van de ANWB
 

Bijlagen

  • 20221007_124231.jpg
    20221007_124231.jpg
    170 KB · Weergaven: 23
Het is uiteindelijk een centraal punt in de Eiffel geworden. Vannaf daar iedere dag een flinke ronde op steeds een ander stuk. 970 km erop zitten tot nu en bevalt erg goed. En tja.. steil is idd een perspectief maar mn meisje achterop rijd iig mee in stijl dus dat is iig iets haha. Bedankt voor jullie tips:)
 
Het is uiteindelijk een centraal punt in de Eiffel geworden. Vannaf daar iedere dag een flinke ronde op steeds een ander stuk. 970 km erop zitten tot nu en bevalt erg goed. En tja.. steil is idd een perspectief maar mn meisje achterop rijd iig mee in stijl dus dat is iig iets haha. Bedankt voor jullie tips:)
De kans dat je in de Eifel een controle treft is redelijk aanwezig, dus zorg voor gedempte uitlaat, voldoende profiel, en je snelheid..
Ik zou vogezen opzoeken, colmar , gerarmer, col du grand ballon , maar weet niet hoe het met de brandstofvoorziening is, maar je zit vlak bij Dld dan en ff de grens overwippen is dan ook geen probleem
 
Ik moest even zoeken waar de Rursee is maar ik ben daar deze zomer al wel een keer of zes Duitsland ingereden.
Bij Roetgen de tank vol gooien en een bak koffie pakken. En dan net voorbij Roetgen linksaf de 266 op richting Schleiden is steeds een heel mooi begin van een motortrip.
En nog geen last gehad van controles hoor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan