Motul TT Assen 86th Edition 26 juni 2016

Winnaar MotoGP 86th Dutch TT Assen

  • Valentino Rossi

    Stemmen: 60 65,2%
  • Jorge Lorenzo

    Stemmen: 3 3,3%
  • Marc Marquez

    Stemmen: 18 19,6%
  • Dani Pedrosa

    Stemmen: 1 1,1%
  • Andrea Dovizioso

    Stemmen: 1 1,1%
  • Andrea Iannone

    Stemmen: 1 1,1%
  • Maverick Vinales

    Stemmen: 5 5,4%
  • Pol Espargaro

    Stemmen: 1 1,1%
  • Aleix Espargaro

    Stemmen: 1 1,1%
  • Bradley Smith

    Stemmen: 1 1,1%

  • Totaal aantal stemmers
    92
Maar dit is toch een motor-forum en geen parkeer-forum voor koekblikken :]
Juist :^ , ik ontmoette zelfs Spanjaarden op het motorparkeerterrein, wat nou een eind rijden :]
En het barstte er van de Engelsen, vanaf huis tussen hele groepen Engelsen gereden die vanaf pontje Hoek van Holland kwamen.
full
 
Laatst bewerkt:
Ik stond onder de overdekte parkeerplaats, en zag er voor sommigen inderdaad niet al te best uit. Ik vond het wel best, helm op de motor gelegd en was nog mooi droog toen ik terugkwam. Dit in tegenstelling tot lui die hun helm op de grond hadden neergelegd in iets wat bij terugkomst een modderpoel bleek te zijn. Mijn motor kan ook wel wat modder hebben dus ik had er geen last van, maar ik vond dit inderdaad niet echt handig. Nou regende het ook wel heel erg hard, dus dat kan je de organisatie niet kwalijk nemen, maar de niet overdekte plaatsen zagen er een stuk beter uit. Drukte op de heenweg geen last van gehad, ik was mooi optijd. Normaal kijk ik het hele programma ook wel uit, maar nu vanwege het weer besloten om direct na de motoGP te vertrekken. Had ik uiteindelijk beter niet kunnen doen want dit deed iedereen, koste ruim een uur om alleen al van het terrein af te komen.

Maar ach, heb wel eens mooiere TT's gehad, maar toch wel vermaakt. Jammer van het weer tijdens de motoGP. En voor volgend jaar, mensen laat die kut paraplu's thuis en haal gewoon zo'n wegwerp poncho. Nu klapt iedereen bij de eerste druppels een paraplu uit en zie je gelijk geen ruk meer als je daar achter staat.
 
Het was onwijs druk ja! Kon wel merken dat er een andere sfeer was als anders. Mensen waren meer gefocust op de race, een hele verbetering. Logistiek kan het wel iets beter in en om de baan. Positief was weer dat die luidsprekers niet zo onwijs hard stonden.
En jammer van die zuiplui bij meeuwenmeer die van bovenaf bier naar beneden gooiden. En dan dat bleef niet alleen met half volle bekertjes maar ook blikjes.

Iemand toevallig de crash op ut klaverblad bij hoogeveen nog geZien? _O-

ik zat daar ook vlakbij, Op een gegeven moment stond er een kerel met een blauw shirt met capuchon beneden die draaide zich om en zat te twijfelen om naar boven te komen. ik dacht dat word hommeles. maar viel mee. Jij ook gezien?
 
niet zo piepen, is al jaren het zelfde, wordt hier op het forum ook jaarlijks voor gewaarschuwd, en toch blijven er 'blinden' het proberen.
Ga lekker met de auto naar emmen, en neem de trein naar assen oid, ben je gewoon optijd.


Emmen is niet zo'n verstandige keus. Station Emmen ligt aan het einde van de lijn van Zwolle naar Emmen. Dus als je in Emmen instapt en naar Assen wilt moet je met het boemeltje via Zwolle reizen. Kun je nog beter in Amersfoort of Apeldoorn kiezen

EgbertO
 
Emmen is niet zo'n verstandige keus. Station Emmen ligt aan het einde van de lijn van Zwolle naar Emmen. Dus als je in Emmen instapt en naar Assen wilt moet je met het boemeltje via Zwolle reizen. Kun je nog beter in Amersfoort of Apeldoorn kiezen

EgbertO

ja, was maar een voorbeeld hoor :) ik heb in ieder geval een heerlijk ritje gehad, 440km snelweg met meissie achterop.
 
Verkeersdrukte doe je uiteindelijk niet veel aan, het ligt niet aan de wegen naar het circuit toe. Hoe breed je die ook maakt, uiteindelijk moet je toch allemaal via hetzelfde paadje naar een parkeerplaats. Dat loopt nou eenmaal moeizaam, wat je ook doet. Ik logeerde in Appelscha, wel een hele afslag verder en heb er twee uur over gedaan. Niet vanwege de A28, maar vanwege alles wat na de afslag gebeurt. Met zoveel verkeer kun je nog zo graag willen, het moet uiteindelijk toch ergens een soort van georganiseerd naar een plekje gedirigeerd worden. Maak je de weg breder, dan is de file weliswaar korter, maar ook breder. Maakt dus geen reet uit. De motor is met zulke drukte echt dé oplossing.
M'n broer was met de trein gekomen, die had ook geen probleem. Duurde wel even, maar een pendelbus later stond hij wél gewoon pal aan de ingang.
 
We hadden bedacht:
~
  • Slecht weer, dus toch maar met de auto
  • 07:30u vertrekken uit Nijmegen
  • Reistijd 90 minuten + 30 minuten wandelen + 30 minuten vertraging. Mocht dat tegenvallen en anderhalfuur vertraging worden zijn we nog steeds op tijd voor de Moto3 van 11:00u.



  • ik kom vanaf een halfuur rijden van het circuit. ik zit echter op de race dag tussen 06.00 uur en 06.30 uur in de auto... Nu heb ik wel een taludplek dus moet je ook eerder weg om een mooie plek te bemachtigen.Ik zat gisteren om 06.20 uur in de auto en zat om 07.30 uur op het talud.

    Maar om 07.30 uur weg uit Nijmegen vind ik dus ook wel rijkelijk laat..

    volgende keer inderdaad logeer adres zien te regelen of zo, of anders echt rond de klok van 05.30 weggaan dat is echt nodig zo blijkt.
 
Verkeersdrukte doe je uiteindelijk niet veel aan, het ligt niet aan de wegen naar het circuit toe. Hoe breed je die ook maakt, uiteindelijk moet je toch allemaal via hetzelfde paadje naar een parkeerplaats. Dat loopt nou eenmaal moeizaam, wat je ook doet. Ik logeerde in Appelscha, wel een hele afslag verder en heb er twee uur over gedaan. Niet vanwege de A28, maar vanwege alles wat na de afslag gebeurt. Met zoveel verkeer kun je nog zo graag willen, het moet uiteindelijk toch ergens een soort van georganiseerd naar een plekje gedirigeerd worden. Maak je de weg breder, dan is de file weliswaar korter, maar ook breder. Maakt dus geen reet uit. De motor is met zulke drukte echt dé oplossing.
M'n broer was met de trein gekomen, die had ook geen probleem. Duurde wel even, maar een pendelbus later stond hij wél gewoon pal aan de ingang.
Jij kaart hierboven t enige probleem aan waar echt wat aan moet gebeuren. Neem nou asfalt op de parkings zodat je de autos 5 keer zo snel weg zet. duidelijke belijningen van richtingen en wegen, kruispunten geinstalleerd voor t tt verkeer en geen pilonnen met debielen aan fluitjes vastgeknoopt. Duidelijk aangeven welke toerit route welke kaarten t beste kunnen nemen. Bruggetjes over wegen ipv voetganger stromen. Als je politie te paard nodig heb om de uitstroom in de gaten te houden snap je zelf ook dat je niet de infrastructuur heb van een evenement van zo een formaat.
Dan de tt world afrit afsluiten en mensen 3 uur laten wachten op een snelweg toont wel aan hoe wanhopig de regelaars waren bij de toestroom al.
 
Ja uiteraard ook onder die dingen, maar omdat het nog allemaal bagger is eromheen en het zo geregend had lagen er overal superdikke plassen en was het een grote modderbende.

Heb 2 mensen voor me onderuit zien glijden. Nu waren die ook wel erg lomp haha, maar toch. Gras was toch fijner en uiteraard stond íe op een betonstrip. Het is niet m'n eerste keer Assen ;)

ja wat verwacht je vlak na dat een bouwproject is afgerond? Ik vind je klagen dan ook niet echt terecht.

Je kunt niet voorkomen dat de ondergrond na een bouwproject als dit direct weer in orde is. dit is ook niet te voorkomen. tja en dat het dan modder word ja logisch met regen. Hier kun je gewoon weinig aan doen.
 
Emmen is niet zo'n verstandige keus. Station Emmen ligt aan het einde van de lijn van Zwolle naar Emmen. Dus als je in Emmen instapt en naar Assen wilt moet je met het boemeltje via Zwolle reizen. Kun je nog beter in Amersfoort of Apeldoorn kiezen

EgbertO


buslijn 21 nemen naar Assen uit Emmen. Maar die rijd op zondag nog niet zo vroeg. _O- _O- WElkom in Drenthe we hebben nog OV maar vraag niet hoe _O- _O- :N :N
 
ja wat verwacht je vlak na dat een bouwproject is afgerond? Ik vind je klagen dan ook niet echt terecht.

Je kunt niet voorkomen dat de ondergrond na een bouwproject als dit direct weer in orde is. dit is ook niet te voorkomen. tja en dat het dan modder word ja logisch met regen. Hier kun je gewoon weinig aan doen.


Precies.

Afgezien dat het voor een Nederland nooit goed is :)


Oplossingen genoeg geboden waarbij je het meer in eigen hand zou hebben gehad.
 
Heerlijk TT weekend gehad samen met mn maatje.

Op zaterdagochtend vertrokken, ik met de motor en hij met de auto. Ideaal: mijn spullen hoppa in de kofferbak.

Auto geparkeerd bij ons hotel in Ruinen, hij z'n motorpak aan en vertrokken naar de baan om de trainingen en kwalificatie te kijken. Wat schetste onze verbazing; niks nakkes nada aan drukte op de weg en ook de toegang tot het circuit was lekker rustig. Top dus.

S'avonds in Ruinen een hapje gegeten, ff opfrissen en met de auto (had ik al gezegd dat zo'n auto best handig is?) naar het TT festival. Ook erg goed geregeld allemaal, geen gezeik en volop feest.

Na een korte nacht en een lekker ontbijt vertrokken naar de baan. Holy Mozes wat een chaos op de snelweg!
Het begon nog hoopvol maar zo'n 15km vóór afrit Assen gewoon klaar, stil. Goddank waren we op de motor.
Maar ook die vreugde was van korte duur, want 1000'en motoren zorgen dus ook gewoon voor een file in de file...
Al met al redelijk soepel het circuit bereikt, motor overdekt geparkeerd, helm ingeleverd (kan je voor €2,50 niet voor tobben) en toen de GT tribune op. Jep. Hemel wat wat dát slecht geregeld zeg met maar 1 hek per trap geopend. Chaos.

Heerlijke races gezien!
Moto3 helemaal top, wat een geluid, wat een bochtensnelheid. Flinke crash gezien in GT, rijder had mazzel met die motor die tegen zijn hoofd vloog... Bendsneyder ook goed gereden, niet agressief maar heel netjes in de punten.
Moto2; wat leuk voor Nakagami!

En toen ging het regenen. En niet zo beetje ook!

MotoGP zou het klapstuk van de dag worden, en nu helemaal!

Rossi voelde zich als een vis in het water tussen de Ducs. Iemand opgevallen dat de top5 uit 4 Ducs bestond btw?!
Lorenzo die nergens te bekennen was. Hernandez die leek af te stormen op z'n eerste winst.
Helaas, maar ook wel terecht de rode vlag. Domper.
Herstart: wederom Rossi er goed bij. Redding ook, en die gekke Australiër Miller dan! Wauw.
Voorbij Marquez alsof hij stil stond, en er bij wegrijden zelfs.
Vreselijk jammer dat Rossi onderuit ging maar al met al een fantastische race gezien met een uitslag die niemand had kunnen voorspellen!

Assen, tot volgend jaar!
 
ja wat verwacht je vlak na dat een bouwproject is afgerond? Ik vind je klagen dan ook niet echt terecht.

Je kunt niet voorkomen dat de ondergrond na een bouwproject als dit direct weer in orde is. dit is ook niet te voorkomen. tja en dat het dan modder word ja logisch met regen. Hier kun je gewoon weinig aan doen.

Precies. En het regende ook wel onwaarschijnlijk hard. Het wordt dan een optelsom: alles wordt vies en nat. De meeste mensen willen zsm na de MotoGP weg, extra drukte, enz. enz.

Ik heb ondanks de regen een mooie dag gehad. Overigens voor het eerst in de 12 jaren die ik naar de TT ga serieuze regen meegemaakt. Eerder wel eens een buitje, maar iets als dit was wel uniek. Heeft ook wel weer iets :+

En wat de reis betreft: vanuit Groningen lekker met de blauwgele rups gekomen. De motor blijft voor de TT mooi in de schuur staan O-) Kan er nog op verantwoorde wijze een pils of twee genuttigd worden ook :9
 
Vroeger was het een sport om de helmen die aan motoren hangen vol te pissen,is mij gelukkig niet overkomen maar ik neem 'm wel altijd mee het circuit op.
Samen met de rugzak een lekker steuntje in de rug op het talud.
 
Circuit Assen schijnt toch wel 1 van de beste ontsluitingen te hebben van alle circuits. 105.000 man dan heb je altijd wel files. Deal with it of ga net zoals ik een dag ervoor neer de camping om de hoek. Lekker een biertje erbij en super sfeer en te voet naar de race. :W
 
ik zat daar ook vlakbij, Op een gegeven moment stond er een kerel met een blauw shirt met capuchon beneden die draaide zich om en zat te twijfelen om naar boven te komen. ik dacht dat word hommeles. maar viel mee. Jij ook gezien?

Ik zag het ook ja. Ik d8 die gaat omhoog klimmen.. Die vent had geluk want hij kreeg bijna dat blikje tegen zn hoofd. Volgens mij ging het om die kar met afval waar niemand bij mocht staan. Van mij mag die gooier door als totale lul vam de maand
 
Met de auto om 05.30 uur vertrokken vanuit Noord-Oost Brabant. Dan ben je echt op tijd in Assen (rond 08.00 uur).

Bij Meeuwenmeer stond ook een 'vrienden'groep die het wel mooi vond dat hun kinderen het plastic in de fik staken (de reden waardoor wij ons plastic bij de ingang in moesten leveren). Stond zelfs een kind bij met een vuilniszak om zich heen, het was echt wachten tot het fout zou gaan.
Toen tijdens de Rookies Cup een oudere man in motorpak het vuur uitstampte en daarna wegliep werd hij zelfs door een van die dronken mensen weer terug in het verbrande plastic geduwd. Wat een tokkievolk.
Komt er vervolgens Security aan die er maar bij staat te lachen.
 
Met de auto om 05.30 uur vertrokken vanuit Noord-Oost Brabant. Dan ben je echt op tijd in Assen (rond 08.00 uur).

Bij Meeuwenmeer stond ook een 'vrienden'groep die het wel mooi vond dat hun kinderen het plastic in de fik staken (de reden waardoor wij ons plastic bij de ingang in moesten leveren). Stond zelfs een kind bij met een vuilniszak om zich heen, het was echt wachten tot het fout zou gaan.
Toen tijdens de Rookies Cup een oudere man in motorpak het vuur uitstampte en daarna wegliep werd hij zelfs door een van die dronken mensen weer terug in het verbrande plastic geduwd. Wat een tokkievolk.
Komt er vervolgens Security aan die er maar bij staat te lachen.
Nog een voordeel van een duur tribunekaartje. Niet dit soort Tokkies om me heen, maar liefhebbers

Inderdaad weining geld, maar met een vuilniszak ging het ook prima, kurk droge helm en hoef niet te wachten bij die balie.

[afbeelding]
Dat doe ik ook
Hang slot vuilnis zak en klaar.
Heb geen zin om dat ding me te zeulen en zo'n kastje op te zoeken.
Tja dat kan. Weet niet wat jij voor helm hebt? Maar ik laat m'n dure Arai daar liever niet achter :X
 
Zit nu op mn gemak de opgenomen uitzending van Eurosport te kijken, maar holy shit wat een mooie gridgirls heeft Assen zeg :9~
 
Terug
Bovenaan Onderaan