Motul TT Assen 86th Edition 26 juni 2016

Winnaar MotoGP 86th Dutch TT Assen

  • Valentino Rossi

    Stemmen: 60 65,2%
  • Jorge Lorenzo

    Stemmen: 3 3,3%
  • Marc Marquez

    Stemmen: 18 19,6%
  • Dani Pedrosa

    Stemmen: 1 1,1%
  • Andrea Dovizioso

    Stemmen: 1 1,1%
  • Andrea Iannone

    Stemmen: 1 1,1%
  • Maverick Vinales

    Stemmen: 5 5,4%
  • Pol Espargaro

    Stemmen: 1 1,1%
  • Aleix Espargaro

    Stemmen: 1 1,1%
  • Bradley Smith

    Stemmen: 1 1,1%

  • Totaal aantal stemmers
    92
Afgelopen zaterdag voor het eerst naar de TT geweest, en erg goed bevallen! Weet niet of ik graag op de zondag zou gaan, maar de zaterdag was voor herhaling vatbaar. Zondagmiddag expres stukje via de A28 terug gereden vanuit Zuidlaren naar Zwolle, kids op de achterbank en motoren tellen, eenmaal na de opritten bij Assen lukte dat laatste niet zo goed meer _O- .
Na vijf kwartier eindelijk bij Ruinen, daar toch maar binnendoor verder. Niet verwacht dat er zo weinig binnendoor zouden gaan.

Ik vond de sfeer super, zelfs tot op de snelweg.
 
En dan Jasper Iwema er bij zetten. Als die gast een zin heeft uitgesproken zijn de coureurs al weer een ronde verder. En je kunt sommige namen best verkeerd uitspreken, maar om nou constant OETEL te zeggen...
Ze hebben vast gedacht 'het is de eerste TT op zondag, laten we er iets speciaals van maken' want naast Iwema gaven ook Iwan van der Valk en Ed Meijer (producer, programmamaker en regisseur voor AVRO, Sport7 en RTL7) beiden vanuit de pitstraat, Corné Kleijn, Jarno Jansen, Kevin Valk en Barry Veneman nog commentaar.
..
Ik weet iig dat ik er volgend jaar weer bij ben (het heeft zeker indruk op me gemaakt) maar ik neem dan wel voor de zekerheid een poncho mee ;)
Waren er geen poncho's meer te koop? Zal wel hard gegaan zijn, net als de plu's..gingen als warme broodjes :+
Ik vond het op zich allemaal wel best, dat commentaar - je weet dat ze er wel eens naast zitten, dat het soms klinkt als een begrafenis, etc etc. Ze doen het toch maar en ze vinden het ongetwijfeld tof om te doen. Dus prima.
:^
Waar ik me wel aan ergerde, was dat Marc van der Straten met MarcVDS plots de Nederlandse nationaliteit kreeg, puur door Jack's overwinning. De teameigenaar is super-Belgisch en spreekt niet eens Nederlands volgens mij. Liet het ook bij Franse lofuitingen op het podium.

RW Racing GP staat al jaren bekend als het enige Nederlandse team in de GPs. Rare vergissing om dan te maken.
Nou ja, raar verhaal..

})
Helaas is op de terugweg toen ik even 'achter een boom' stond mijn vriendin gegrepen door een dronken idioot en betast. Ik kon er helaas niet op tijd bijkomen vooraleer hij de benen nam. :(
Gelukkig niets heel ernstigs gebeurd omdat ze keihard begon te schreeuwen en te krijsen, maar ze is flink geschrokken. Volgend jaar waarschijnlijk wel weer TT (natuurlijk wel), maar de mooie wandeling langs de campingstraat in Witten laten we wel achterwege...

En Jack Miller die wint, Nakagami, en Bendsneijder 9e... top races. Soppe is erg jammer.
Hè getver..rare gast! B|
Vervelende ervaring voor je vriendin, heb je haar verteld dat dit niet typical Dutch is..of was het een Deutscher? ;)


Om 22:00 uur was er nog op het nieuws (radio) dat Rijkswaterstaat heeft getracht de file(s) te beperken, of zo, en dat de heer Bos (directeur TT-circuit) had laten weten dat de doorstroom sinds de aanleg van de nieuwe afslag 31a (ja, díe dus!) in 2014 niet is verbeterd.
Werk aan de winkel!
 
Laatst bewerkt:
Zaterdag en het grootste deel van zondag een prachtige TT meegemaakt, alhoewel ik ook het idee heb dat het publiek wat meer richting voetbal hooligans aan het opschuiven is. Zaterdag werd vanaf de GT tribune een gele rook'bom' het circuit opgegooid toen Lorenzo in zijn laatste snelle ronde aanremde voor de GT. Echt bizar gedrag. |(

Helaas is op de terugweg toen ik even 'achter een boom' stond mijn vriendin gegrepen door een dronken idioot en betast. Ik kon er helaas niet op tijd bijkomen vooraleer hij de benen nam. :(
Gelukkig niets heel ernstigs gebeurd omdat ze keihard begon te schreeuwen en te krijsen, maar ze is flink geschrokken. Volgend jaar waarschijnlijk wel weer TT (natuurlijk wel), maar de mooie wandeling langs de campingstraat in Witten laten we wel achterwege...

En Jack Miller die wint, Nakagami, en Bendsneijder 9e... top races. Soppe is erg jammer.

-O- Wat een rot ervaring, Joris. Voornamelijk voor je vriendin ook. Hoe is ze er zelf onder? Zou ze een volgende keer nog mee gaan? En mbt het gooien van de volle blikken bier en stenen: Een wonder dat er nog geen gewonden zijn gevallen of erger... Kwestie van tijd.
 
Iemand die de complete podium ceremonie van de motogp online weet staan of welke zender het uitgezonden heeft?
Wil wel eens video zien van Miller die champagne drinkt uit zijn laars 😀
 
-O- Wat een rot ervaring, Joris. Voornamelijk voor je vriendin ook. Hoe is ze er zelf onder? Zou ze een volgende keer nog mee gaan? En mbt het gooien van de volle blikken bier en stenen: Een wonder dat er nog geen gewonden zijn gevallen of erger... Kwestie van tijd.

Ik hoorde van mijn collega die daar elk jaar staat, dat die groep daar ook elk jaar staat, en elk jaar vervelend is. En omschreef ook precies die bolderkar waar niemand bij mocht staan.. Niet de eerste keer dus.
 
Helaas is op de terugweg toen ik even 'achter een boom' stond mijn vriendin gegrepen door een dronken idioot en betast. Ik kon er helaas niet op tijd bijkomen vooraleer hij de benen nam. :(
Gelukkig niets heel ernstigs gebeurd omdat ze keihard begon te schreeuwen en te krijsen, maar ze is flink geschrokken. Volgend jaar waarschijnlijk wel weer TT (natuurlijk wel), maar de mooie wandeling langs de campingstraat in Witten laten we wel achterwege...

Zoiets soortgelijks hebben wij 3 jaar terug gehad toen we van de ene kant van het circuit (bult tribune) terugliepen naar de hoofdingang zo'n 2 uur na de races.

Een hoop bezopen idioten die hun handen niet thuis kunnen houden en van de vrouw weer eens een dagje weg mogen. Ook zagen we toen doodleuk een groep mensen tegen een politiebus aantrappen terwijl er slechts 1 agent in zat.

We voelden ons toen totaal niet veilig en hebben ook besloten voortaan na de MotoGP race uit de buurt te blijven van de taluten.

Een beetje lol is prima, maar vrouwen gaan betasten en mensen bedreigen gaat gewoon veel te ver.
 
Waren er geen poncho's meer te koop? Zal wel hard gegaan zijn, net als de plu's..gingen als warme broodjes :+
Nee, alles uitverkocht.
In de pauze tussen Moto2 en MotoGP bijna alle standjes gevraagd maar niks meer nee en uiteindelijk maar een paraplu gekocht.
Dat het vijf minuten later stopte met regenen was wel weer een beetje jammer -O-


"Gelukkig" tijdens MotoGP nog wel goed kunnen gebruiken. 25 euro well spent!
 
Toevallig groen? ik zag iemand zaterdag op circuit met een Nakano helm (herkenbaar door de oogjes) O-)
Ja toevallig wel ja :Y

13321696_1006434926114863_1462602361827442819_n.jpg


Maar had 'm bij de motor al in de helmtas gedaan en afgegeven bij de Riders for Health dus denk dan niet dat je mij gezien hebt :)

@Joris: WTF MAN?!?!?! Zoiets heb ik nog nooit gezien of meegemaakt, maar wel vaak dronken idioten gezien die naar vrouwen gaan lopen schreeuwen enzo. Toen al voorgenomen nooit m'n vrouwtje mee te nemen naar racedag. Op de FP1 en FP2 dag heb je daar echt totaaaall geen last van.
Maar heftig man, hopelijk is ze een beetje bekomen met de schrik en jij ook.
 
Moet even de automobilisten complimenteren met de ruimte geven aan motoren tijdens de files. :}
Hoewel er sommige nederlandse en ook buitenlandse motorrijders niet erg netjes daar mee om gingen. Zoals vluchtstrookgedrag en laverend elk gaatje benutten is geen goede reclame. :N

:^

Er was zoveel ruimte dat je twee breed tussen de file door kon :} :}

Maar idd voor sommigen was dat ook niet genoeg.
 
:( water..... als het niet te duur is, komt het wel met bakken uit de hemel. :+


Maar was weer super weekend. *O*
 
Met de auto moet er ook een betere route / parkeerplek zijn. Als je mooi optijd bent en geen file hebt, en je volgt netjes de aangegeven route voor auto's, kom je ergens achter op de hei uit in niemandsland :?
 
Met de auto moet er ook een betere route / parkeerplek zijn. Als je mooi optijd bent en geen file hebt, en je volgt netjes de aangegeven route voor auto's, kom je ergens achter op de hei uit in niemandsland :?

Na een paar jaar naar de diverse races op Assen, leer je wel dat je juist niet (altijd) de aangegeven route moet volgen. Ik reed wel eens op vrijdag naar Camping Oostra, waar de rest dan al 2 dagen stond en keurig voor mij een plekje had afgebakend met lint. Probeer dat de heren en dames verkeersregelaars maar eens duidelijk te maken op de dag van de kwalificaties. Op de rotonde vooraan is die weg dan compleet afgesloten en word je gedirigeerd via de campingroute, die dan uiteindelijk aan de achterkant van de hoofdtribune uitkomt, als je alles netjes braaf opvolgt. Zelfde als je even in het centrum een boodschap doet en terug komt. Dan moet je nog met enige overreding duidelijk maken dat je juist wel die afgesloten weg in moet. Maar als je eenmaal een beetje de weg weet, dan wordt het dus wel makkelijker om te komen waar je wezen moet :)
 
Laatst bewerkt:
20 jaar geleden reden we op de motor naar de TT door het dorpje Witten stonden veel 'mensen' langs de kant, werd m'n vrouwtje bijna van de motor getrokken aan haar rugzak stukje verder met bierblikjes bekogeld,snel omgedraaid en via een andere route naar de hoofttribune. gewoon niet komen daar.

Zoiets soortgelijks hebben wij 3 jaar terug gehad toen we van de ene kant van het circuit (bult tribune) terugliepen naar de hoofdingang zo'n 2 uur na de races.

Een hoop bezopen idioten die hun handen niet thuis kunnen houden en van de vrouw weer eens een dagje weg mogen. Ook zagen we toen doodleuk een groep mensen tegen een politiebus aantrappen terwijl er slechts 1 agent in zat.

We voelden ons toen totaal niet veilig en hebben ook besloten voortaan na de MotoGP race uit de buurt te blijven van de taluten.

Een beetje lol is prima, maar vrouwen gaan betasten en mensen bedreigen gaat gewoon veel te ver.
 
Iemand die de complete podium ceremonie van de motogp online weet staan of welke zender het uitgezonden heeft?
Wil wel eens video zien van Miller die champagne drinkt uit zijn laars 😀

Ik check het bij mijn groep, we zaten er met 14 man recht tegenover. Geniaal moment, net als MM die achterop een miljardair springt :D
 
Ik ben er jaren geweest, maar het beste plekkie is thuis op de bank, voor de TV.. :Y
:N
Het hele jaar kan je op de bank hangen ;)
Ik rijd zelf regelmatig op Assen,echt geloof mij als ik het live aanschouw rijd ik droomdenkend mee :]
Het geluid en snelheid van de wereldtop kan je niet voelen etc: thuis op de bank. ;)

Rossifan of niet het is indrukwekkend wat deze Italiaan los maakt in het GP wereldje,ook dit niet te voelen thuis op de bank.
En ik kom er al vanaf begin jaren tachtig.
 
Ik check het bij mijn groep, we zaten er met 14 man recht tegenover. Geniaal moment, net als MM die achterop een miljardair springt :D


Haha bedoel je op Marc Vanderstraten zelf?
Dat stukje hebben ze nog getoond op BT sport maar dan gingen ze naar beneden met de camera om afsluitend commentaar te geven maar je hoorde wel jolijt.
Heb al 5 versies binnen getrokken van de race maar ze stoppen allemaal voor de champagne.
 
Terug
Bovenaan Onderaan