MP3 o.i.d onder de helm.

mp3 onder de helm

  • ja, maar niet te hard

    Stemmen: 46 70,8%
  • nee, onverantwoord

    Stemmen: 19 29,2%

  • Totaal aantal stemmers
    65
Benieuwd wat Baksteen er van vind. He Baksteen, kan dat eigelijk wel : Motorrijden en muziek luisteren?
Niks tegen Baksteen hoor, maar waarom wil je de mening van Baksteen horen :?
Meningen hier genoeg hoor :Y

Er zal in de wet wel iets staan van 'verantwoordelijk deelnemen aan het verkeer' of zo iets :Y
 
ik heb het geprobeert met oordopjes in mijn helm op te zetten alleen dan vallen of de dopjes uit of mijn oren komen pijnlijk klem te zitten, dus dat was geen succes maar ik ben nu wel naar goede intercom aan het kijken zodat ik lekker muziek kan luisteren. want ik gebruik mijn motor momenteel voor woon werk verkeer en route is minimaal 60 km recht toe recht aan op de snelweg op enkele lange doordraaiers rond eindhoven na. kan je wel vertellen op zo lang recht stuk is het op de motor niet veel aan. dus kom maar op met die muziek :Y
 
ik heb het geprobeert met oordopjes in mijn helm op te zetten alleen dan vallen of de dopjes uit of mijn oren komen pijnlijk klem te zitten, dus dat was geen succes maar ik ben nu wel naar goede intercom aan het kijken zodat ik lekker muziek kan luisteren. want ik gebruik mijn motor momenteel voor woon werk verkeer en route is minimaal 60 km recht toe recht aan op de snelweg op enkele lange doordraaiers rond eindhoven na. kan je wel vertellen op zo lang recht stuk is het op de motor niet veel aan. dus kom maar op met die muziek :Y
binnendoor iz een optie :Y
kan je langer luistersn _O-
 
luisteren naar een radio is toch anders als naar een mp3 speler. die dingen zitten direkt in je oor en sluiten je gehoor gedeeltelijk af van omgevingsgeluid.
heb een aantal jaar geleden bij een onbewaakte spoorwegovergang (wel licht en geluid, maar geen slagbomen) in nootdorp een jongen op een fiets met een walkman op , zo voor m'n ogen onder een trein zien rijden. hij hoorde de bellen van de overgang kennelijk niet.


:N :N :N niet doen...levens gevaarlijk


Als je een goede helmset in je helm inbouwd, dan zitten die dingen echt niet
in je oren. En sluiten ze dus ook niet het omgevingsgeluid af.
 
Heb deze:

MDR-EX51LP-N_1.jpg


Sluiten goed af en zijn dus ook gewoon te gebruiken als oordoppen. Ik rij vaak met muziek op en heb het jaren gedaan. Nooit geen problemen mits je het volume een beetje normaal houdt. Op de snelweg wordt alles snel saai en dan tuf ik met normaal gangetje verder met een leuk muziekje.
 
ach ik hoor mn muziek alleen op zn hardst,.. anders alleen maar wat geruis door mn dempert heen..en das ook niet meer leuk dus :+
 
Op de snelweg gaat de muziek aan. Beetje gothic achtig spul, beetje trance. Heerlijk hoor. Binnen de BBK en secundaire wegen blijft het meestal uit (tenzij je 50km rechtdoor mag op een kaarsrechte 80-weg die last heeft van flitspaalinfecties)

Dat ik dan het andere verkeer niet meer zou horen is geen argument, want da's met 130 achter een bulderende GS-ruit met oordoppen in toch al een probleem.
 
Is toch ook gewoon een motor? Vraag liever wat TS rijdt })



Hint: hij is 13... 8-)
ik rijdt fiets, met mp3 :+ maar zeer zeker niet te hard.. en altijd in m'n rechteroor.. ben ik toch al 3/4 doof mee..heb m'n linkeroor hard genoeg nodig om het verkeer te horen..maar op de motor is het dus gewoon een kwestie van uitproberen..
( naar de reacties van andere mensen)
 
Dan denk ik dat wij de enige twee motor-rijdende Riezebossen zijn in Nederland, niet echt voldoende voor een meeting. Kom je uit de buurt van Genemuiden toevallig? ;)
nee, Bergen op zoom.. geboren in Assen.. zit ook meer van het Riezebosgeslacht dat ik ken ;)
 
Heb deze:

(Afbeelding)

Sluiten goed af en zijn dus ook gewoon te gebruiken als oordoppen. Ik rij vaak met muziek op en heb het jaren gedaan. Nooit geen problemen mits je het volume een beetje normaal houdt. Op de snelweg wordt alles snel saai en dan tuf ik met normaal gangetje verder met een leuk muziekje.

:^

Zelf heb ik ook deze gehad en nu shure meuk. Ik luister graag naar pod-casts (babbels) en dat is nog prima verstaanbaar bij 218 km/h.

Je mist vaak wat bas door het helmgeruis, maar muziek blijft erg fijn op de motor. Allemaal mensen die het veroordelen: onzin. Probeer het eens, het rijdt erg relaxed, zeker voor snelweg stukken.

Als motorrijder ben je je ontzettend bewust van je omgeving en kijk je uit lijfsbehoud goed vooruit. Je aandacht gaat primair naar het verkeer. Ik mis daardoor soms gewoon stukjes van het gesprek wat ik beluister puur omdat het verkeer even alle aandacht nodig had.

We hebben het hier niet over de krant lezen, haar kammen en lippen stiften in de spiegel.

Wat *Wél* serieus gevaarlijk is is bellen op de motor. Daar snap ik niets van. Radio/muziek luisteren is passief, het gevaar van bellen is dat je daar veel meer aandacht aan moet besteden, wat ten koste gaat van de aandacht voor het verkeer. Handsfree bellen is dan ook bijn anet zo gevaarlijk als bellen met je mobieltje aan het oor. Het verbaast mij dat bellen in een auto/motor niet totaal verboden is, afgezien van de belangen, aangezien tests keer op keer bewijzen dat dit erg gevaarlijk is.
 
Luister liever naar het geluid van de motor. Je hoort dan zelf namelijk ook meteen als er een vreemd geluidje bijkomt.

*klinkt als geen vertrouwen in betrouwbaarheid van motorblokken ;) *
 
Heb al oordoppen. En als de achterbank bezet is ook nog intercom (LIDL €9.99 )met een draadje

Weet niet of er nog ruimte is in het orencompartiment voor Muziekdoppies.
[fotosoep aan]
Dit is ook een optie
full

[fotosoep uit]

[edit] typo
 
luisteren naar een radio is toch anders als naar een mp3 speler. die dingen zitten direkt in je oor en sluiten je gehoor gedeeltelijk af van omgevingsgeluid.
heb een aantal jaar geleden bij een onbewaakte spoorwegovergang (wel licht en geluid, maar geen slagbomen) in nootdorp een jongen op een fiets met een walkman op , zo voor m'n ogen onder een trein zien rijden. hij hoorde de bellen van de overgang kennelijk niet.


:N :N :N niet doen...levens gevaarlijk


:^
 
Heb deze:

(Afbeelding)

Sluiten goed af en zijn dus ook gewoon te gebruiken als oordoppen. Ik rij vaak met muziek op en heb het jaren gedaan. Nooit geen problemen mits je het volume een beetje normaal houdt. Op de snelweg wordt alles snel saai en dan tuf ik met normaal gangetje verder met een leuk muziekje.
die gebruik ik ook,zijn erg goede dopjes.
ik luister gewoon naar de mp3 tijdens het rijden,niks gevaarlijks aan hoor.
ik kan ook mensen die die gele oordopjes van de bouwmarkt gebruiken,die horen helemaal niks meer.
maar bellen tijdens het rijden vind ik wat gevaarlijker
 
Luister liever naar het geluid van de motor. Je hoort dan zelf namelijk ook meteen als er een vreemd geluidje bijkomt.

Die geluidjes wil ik juist niet horen!!!!. :9~
Maar ik heb idd ook es geprobeerd een paar oortelefoondopjes (5xo!) in mijn hoofd te friemelen. Maar nadat ik zorgvuldig de draadjes en die dikke Cd-speler (jawel, die bestaat nog) had weggewerkt vielen die $%&#@ dopjes eruit toen ik mijn helm opzette.
Ik rij nu met die dure Alpine dingen. Ik moet zeggen dat het wel lekker snel in mijn oren zit en prima dempt, vergeleken met die gele ik-moet-ze-eerst-even-warm-rollen-instoppen-en-daarna-weer-van-de-grond-rapen-schuimpjes.
 
Heb deze:

(Afbeelding)

Sluiten goed af en zijn dus ook gewoon te gebruiken als oordoppen. Ik rij vaak met muziek op en heb het jaren gedaan. Nooit geen problemen mits je het volume een beetje normaal houdt. Op de snelweg wordt alles snel saai en dan tuf ik met normaal gangetje verder met een leuk muziekje.


Zijn er meer mensen met ervaring met zulk vergelijkbare oordoppen of zelfs exact deze zelfde, ik heb namelijk een set van philips die je ook in je oren steekt, maar als ik mijn helm opzet dan drukt de helm tegen het oordopje naar beneden aan en dan gaat het knellen, en dan wilt hij nogal losjes in mijn oor gaan zitten.

Iemand suggesties/ervaringen met oordoppen?
 
Zijn er meer mensen met ervaring met zulk vergelijkbare oordoppen of zelfs exact deze zelfde, ik heb namelijk een set van philips die je ook in je oren steekt, maar als ik mijn helm opzet dan drukt de helm tegen het oordopje naar beneden aan en dan gaat het knellen, en dan wilt hij nogal losjes in mijn oor gaan zitten.

Iemand suggesties/ervaringen met oordoppen?

Een maat van me had ze ook, was erg comfortabel, alleen zijn linkerdoppie viel wel na een weekje gebruik uit elkaar! En die dingen zijn toch 50eur... :N
 
Terug
Bovenaan Onderaan