mp3 trek accu leeg?

scoob

MF'er
22 mei 2004
121
0
Wijchen
Ik heb mijn Ipod middels mijn autocom-systeem aangesloten. Met een "airclick" heb ik een draadloze afstandsbediening. (Mp3 in de tas) Zowel de Ipod als de airclick hebben een eigen stroomvoorziening. Toen ik gisteren weg wilde rijden startte de motor niet. De ipod was aagsloten en speelde terwijl ik probeerder te starten.

Kan het zijn dat de ipod de accu te zwaar belastte zodat hij niet wilde starten? Het lijkt mij zo onwaarschijnlijk..... Die hebben toch niets met elkaar te maken? De autocom zit wel op de accu..

Bedankt voor jullie tips.
 
idd je hebt ergens lekstroom. een ipod vreet maar een paar mili amperes. vergeleken met de honderd(en) van de startmotor merk je dat dus niet. is al bijna leeg geweest voordat je probeerde te starten...

of bedoel je dat de ipod de hele nacht heeft lopen spelen? (al hoort dat een paar penlites leeg te vreten en niet een hele accu)
 
Ik heb zelf het idee dat ik de motor te lang op contact heb laten staan toen ik de zaak aan het testen was. Ik was benieuwd hoe de combi Ipod en navigatie zou zijn... :X Maar ook dan loopt de accu toch niet zo snel leeg?

Ik wilde even uitsluiten dat de ipod er iets mee te maken had. Accu zit alweer aan de optimate...Wil eigenlijk nog wel rijden dit weekend.
 
Ik heb zelf het idee dat ik de motor te lang op contact heb laten staan toen ik de zaak aan het testen was. Ik was benieuwd hoe de combi Ipod en navigatie zou zijn... :X Maar ook dan loopt de accu toch niet zo snel leeg?

Ik wilde even uitsluiten dat de ipod er iets mee te maken had. Accu zit alweer aan de optimate...Wil eigenlijk nog wel rijden dit weekend.

Gaan je koplamp en achterlicht ook aan bij contact aan? Zo ja, dan ben je na een kwartiertje testen klaar.
 
Als je het contact aan zet dan krijgen er wel meer dingen spanning hoor, o.a je bobines. Lang op contact laten staan zonder te starten is daarom om verschillende redenen niet echt goed.
 
Terug
Bovenaan Onderaan