MRA opzegging jaar abbonement

juru

Die hard MF'er
9 apr 2013
250
114
In het hoge Noorden
Waar gaat MRA heen door op deze manier een prijsverhoging door te voeren...........
Ik vond het een prachtige routeplanner, maar door deze manier van een prijsverhoging door te voeren haak ik af. Jammer.
Ben ik nu de enige die deze manier van werken tegen de borst stuit ?


1646557488467.png
 
We zien geen prijzen en kunnen dus moeilijk zien waarover je het hebt.:?
Wel dat je 50% korting krijgt,is de nieuwe prijs dan meer dan dubbel zo hoog nu?
 
Ik heb ook MRA Gold Lifetime, maar ik heb zoiets nog nergens gelezen.
Ik ben op de site gaan kijken, maar ook daar niets vreemds te zien.
Heb jij soms een nepmail gekregen ?
Ik zou daar even niet intrappen.
 
Ik heb al jaren de "standaard" gold versie, dus zonder de MRA Navigation versie. Dat is een jaar abonnement van -zo uit mijn hoofd- € 25,=. MRA zegt vanwege een overstap naar een nieuw betalingssysteem eenzijdig mijn abonnement GOLD op. Ik krijg als "aanbieding" het 1ste jaar dezelfde GOLD versie voor "slecht" € 19,50 en de daarop volgende jaren voor € 39,=. M.a.w. een prijswijziging van € 25,= naar €39,=. Nou vind ik dat niet het grootste probleem, de manier waarop wel. Daar kan ik mij absoluut niet in vinden. Ik wacht uiteraard af en onderneem op dit moment geen actie, en ga mij eerdaags maar eens oriënteren op alternatieven.
 
Ja het is inderdaad realiteit. Heb dezelfde mail gekregen en heb ook het jaar abonnement van 25€. Door verandering van betalingssysteem zoals vermeld hierboven. Natuurlijk heb ik het abonnement verlengt omdat het nu maar 19.5 € is. Maar er is nog een ander probleem volgens mij. Eenmaal Uw abonnement verlengt staat Uw bankrekening nummer vast in hun systeem. Je kan dat nummer niet meer verwijderen. Heb een mail gestuurd, en natuurlijk is dat niet hun fout maar het betalingssysteem (STRIPE). Natuurlijk volgens hun zeggen. Je kan dat enkel verwijderen als je je abonnement stopt. Zo ben ik niet akkoord met dit systeem van werken. Volgens mij kunnen ze zo elk moment geld debiteren tegen uw wil om. Ook in geval van hacking van hun site staat uw rekening te grabbel. Ze willen enkel de nummer verwijderen indien ik een lifetime abonnement neem maar dan op NAV. Dus ik ben genoodzaakt mijn abonnement te stoppen. Vind dit absoluut geen manier van werken
 
  • Eens
Waarderingen: juru
Ze moeten mij maar eens uitleggen waarom het overstappen naar een nieuw betaalsysteem een prijsverhoging tot gevolg heeft.

Dat is m.i. de grootst mogelijke onzin.
 
Ik heb lifetime abbonement, daar verandert niets aan, maar die kun je ook niet meer kopen.
Een lifetime abonnement staat inderdaad al lang niet meer in de prijslijst,maar afgelopen jaren zijn die wel nog regelmatig aangeboden met 50% korting.
Dat was toch wel een mooie aanbieding.
 
Een lifetime abonnement staat inderdaad al lang niet meer in de prijslijst,maar afgelopen jaren zijn die wel nog regelmatig aangeboden met 50% korting.
Dat was toch wel een mooie aanbieding.
Ja en nee. De liftetime Gold abo van 99,- eenmalig bestaat al lang niet meer.. (heb zelf nog zo'n abo, ga ik ook niet opgeven of uitbreiden). Het 'lifetime' abonnement dat ze aanboden later was 3 of 5 jaar..
 
Ik heb nochtans enkele vrienden die vorig jaar nog een echte lifetime gekocht hebben met 50% korting,maar zoals gezegd waren dat toen tijdelijke aanbiedingen.
Die aanbieding is er meerdere keren geweest,dus mogelijk komt die nog wel eens.
 
Hier vorig jaar in juni de mededeling binnen gekregen dat mijn doorlopend abonnement (MyRoute-app all-in-one 3 year subscription inclusief altijd geldende 40% korting (zolang jezelf het abonnement niet opzegt)) eenzijdig aan hun kant is opgezegd. Alle lifetime abonnement zijn per 5 juli 2021 komen te vervallen. Nu loopt de mijne alleen nog door t/m 16 augustus 2022 . Was not-amused zeg maar toen dat bericht binnen kwam.

Myroute-app is een mooie en handige web-applicatie maar dit soort grappen kan ik dus niet waarderen en ik ga dus ook niet verlengen tegen de huidig geldende tarieven, daarentegen zal ik switchen naar Kurviger die een 'normaal' tarief heeft : Tourer = €9,99 per jaar t.o.v. Myroute-app voor €39,- per jaar. Het waren 3 mooie jaren zullen we dan maar zeggen.

Ik heb nochtans enkele vrienden die vorig jaar nog een echte lifetime gekocht hebben met 50% korting,maar zoals gezegd waren dat toen tijdelijke aanbiedingen.
Die aanbieding is er meerdere keren geweest,dus mogelijk komt die nog wel eens.
Die lifetime aanbiedingen hebben ze wel vaker, alleen a. de prijzen zijn flink gestegen en b. telkens roepen dat dit de allerlaatste mogelijkheid is om lifetime te kopen. Maar vervolgens een maand of wat later weer terug te komen dat ze weer een lifetime aanbod hebben. Dit is te kansloos voor woorden natuurlijk. Maar ieder z'n ding.

Ben ik nu de enige die deze manier van werken tegen de borst stuit ?
Nee, je staat niet alleen :W

-edit
Onderstaand screenshot nog even toegevoegd met de minder prettige mededeling van MRA die ik in juni 2021 mocht ontvangen.
nGGcDbd.jpg
 
Laatst bewerkt:
  • Eens
Waarderingen: juru
Door mijn probleem aan te kaarten bij MRA heb ik een Lifetime voorstel gekregen van 69 euro op gold. Dit is hun laatste kans, wanneer nu nog problemen heb, zet ik alles stop en stap ik ook over op kurviger.
 
Door mijn probleem aan te kaarten bij MRA heb ik een Lifetime voorstel gekregen van 69 euro op gold. Dit is hun laatste kans, wanneer nu nog problemen heb, zet ik alles stop en stap ik ook over op kurviger.
IK vraag mij -nu even hardop- af: wat betekend LIFETIME bij MRA? (zie een eerdere post)
 
IK vraag mij -nu even hardop- af: wat betekend LIFETIME bij MRA? (zie een eerdere post)

Ik heb ook wat moeite met die lifetime abonnementen, vooral omdat je compleet afhankelijk bent van MRA en hun ontwikkelingen.
Als er blijkt dat er over een paar jaar een beter ander product is zit je toch vast aan MRA. En als MRA zelf een nieuw product onder een andere naam uitbrengt heb je dat dus ook niet.
Ik blijft dus nog maar even bij mijn jaar abbonementje en kijk het nog even aan.
 
Ik heb even teruggekeken in m'n gmail account en de eerste meldingen van mijn aanwezigheid op MRA was in november 2016. Dat zal ook wel zo'n beetje de periode zijn dat ik het lifetime gold lidmaatschap heb genomen, dus ik heb mijn geld er al wel uit. Had ik een jaar abonnementje gehad, was ik vele malen duurder uit geweest.
 
En de "lifetime" abonnement is er weer....

Of het ook daadwerkelijk voor de rest (time) van je leven (life) is vraag ik mij af... (zie Hfdst. 9)

(en lees hfdst. 11 ook even)
 
Via die link zie ik nergens een lifetime mogelijkheid,alleen Gold jaarlijks of maandelijks.
 
En in mijn tekstbalk bovenaan staat alleen " https /www.myrouteapp.com/nl/shop " terwijl er bij juru nog meer achter staat.
Zelfs als ik dat er ook bij zet krijg ik hetzelfde te zien als hebbiedude.
Maar nergens vind ik iets over lifetime.
 
blijft vreemd, ik heb net na de middag een mail ontvangen van MRA en daar stond dit bericht in:
1647267987625.png


Link geopend en daar stond de link in zoals hierboven geplaatst en, bij mij werkt de link wel.
 
Ik ben ook MRA Routeplanner Gold Lifetime member :-( of juist :-)
Enige tijd geleden heb ik de zelfde berichten gekregen.
Als ik een lifetime deal koop wil ik ook lifetime member blijven zonder enige vorm van extra betalen.
Maar goed life time updates bij b.v. TomTom zijn ook niet een mensen leven lang.

Dus contact gezocht met MRA, hier is het spreekwoordelijke kastje-muur verhaal van toepassing.

Ook ontvang ik verschillende laatste kans aanbiedingen, niet op gereageerd en mijn life time is nog up and running.
Mijn account is ontstaan uit Tyre To Travel welke is overgegaan in MRA.

Inmiddels gebruik ik weer het voor mij vertrouwde Tyre om routes te maken.

Tyre To Travel stopt​


Dit weekend viel definitief het doek voor Tyre. Of ja, Tyre To Travel om precies te zijn, het online programma waarmee je makkelijk routes kunt maken en delen. Dat programma komt voor uit Tyre. Dat programma zorgde er in de beginjaren van de massale omarming van navigatiesystemen voor dat TomTom-rijders gemakkelijker routes konden maken. In een bericht aan haar gebruikers laat men dit weten: “Door de concurrentie van cloudbased routeplanners is er voor Tyre helaas geen plek meer op de markt.” De dienst slaat de handen ineen met My Route App (MRA), een van die routeplanners die vanuit de cloud werkt. Gebruikers van Tyre To Travel krijgen daarom nu een kortingscode waarmee ze voor een gereduceerd bedrag gebruik kunnen gaan maken van MRA.
 

Bijlagen

  • MRA Routeplanner.jpg
    MRA Routeplanner.jpg
    38,3 KB · Weergaven: 20
  • gold 99.jpg
    gold 99.jpg
    62,5 KB · Weergaven: 19
  • gold 149.jpg
    gold 149.jpg
    67,8 KB · Weergaven: 17
  • Tyre.jpg
    Tyre.jpg
    14,8 KB · Weergaven: 18
Terug
Bovenaan Onderaan