Muvi camera bevestigen op de helm

tyketto

Die hard MF'er
26 apr 2012
693
11
Ede
Ben sinds kort in bezit van een muvi sport camera,
deze: Veho Muvi HD 1080p actie camera met 1,5 inch LCD-scherm.
Zitten allemaal extra's bij en ook voor op de helm vast te maken.

Maar dat zijn allemaal 3m plakkers. blijft dat wel zitten op je helm? En kan ik die er gewoon op plakken? En valt die er niet af bij hoge snelheden (niet dat ik zo hard ga vind ik zelf, alhoewel de "wet" het anders interpreteert! '( )
En ik heb daarbij groot en brede plakkers, kan ik alleen op glad achterkant of zijkant plakken, en ook smalle die boven op de lijn van mijn hjc helm past, voor zonnevizier knop.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden en tips!
ps: Heb al tijd internet en YouTube afgestruind, echter zie alleen maar recensies maar nergens hoe te plakken en of het genoeg is!
 
Hoe bevalt die camera? Ik ga binnenkort een Drift HD kopen alhoewel er meerdere zijn. De meeste camera's hebben last van windgeruis ik vraag me af hoe jouw muvi daarop reageert.
 
Ik heb mijn GoPro en BulletHD's ook met de 3M plakkers vast, ik mag wel graag doorrijden en de stickers falen echt niet!!

Zit echt idioot goed vast.

Gewoon plakken dat ding! Overigens heb ik de Bullet die onder mijn undertail zit wel even gezekerd.

Op mijn helm niet en die zit er al 1.5 jaar muurvast op:)
 
Als jij je zo'n zorgen maakt of dat ding ervan af valt.. maak het even met een visdraadje aan je helm vast? (Als hij ervan af valt blijft hij gewoon hangen)
 
Hoe bevalt die camera? Ik ga binnenkort een Drift HD kopen alhoewel er meerdere zijn. De meeste camera's hebben last van windgeruis ik vraag me af hoe jouw muvi daarop reageert.

Dan moet je gewoon zo'n windbreaker (= zo'n pluk haar/bont) voor de microfoon plakken. Heb ik ook bij m'n Contour Roam gedaan. Werkt best goed.

 
Ik heb de camera vanmiddag voor het eerst op de motor mee gefilmd. nog niet in hoogste resolutie gefilmd, maar de resolutie er net onder. beeld is vrij goed, geluid is pet. :(
je hoort enorm veel de wind geruis, zoals met de meeste camera's. morgen maar de mic afplakken, schijnt nog al veel te helpen. Helaas zit de mic naast de lens. Misschien eens een externe mic aanschaffen?
Of filmen met de onderwater bescherming erop.
Meld me hierover wel weer.
Dat plakken ga ik toch dan ook maar eens proberen.

bedankt alvast voor de reacties. wordt vervolgd.
 
Ik heb vorige week mijn muvi op mijn kuipruit geplakt, (wil niet als een teletuppie op mn fiets zitten)
De sticker is stevig genoeg, echter de trillingen van de motor geven geen goed beeld.
(ook op 720 gefilmd)
Het geluid is prima, maar ik heb wel de onderwaterbehuizing erop zitten



Morgen ga ik eens kijken of het met de bijgeleverde band en klem beter gaat.
 
Laatst bewerkt:
Nou vandaag maar eens geprobeerd met de onderwater behuizing erom heen. geluid is gelijk enorm beter. Hoor me eigen motor zelfs. Heb alleen de beugel aan mijn spiegel vast gezet, en inderdaad dat geeft nog al eens trillingen. ook de foto's á 10 seconden geeft regelmatig nog onscherp beeld.
Toch maar eens kijken waar op de motor ik het kan bevestigen met minder trillingen.

Op de helm plakken met borg draad durf ik eigenlijk nog niet.
 
Die stickers heb ik ook voor mijn GoPro. Zitten vast als een huis. Van tevoren wel even je helm wassen en ontvetten.
Ik heb er 180 km/u mee gereden, maar het gaf geen krimp.

Je krijgt wel last van je nekspieren.
 
Ik heb een Drift HD 1080p, en dat bevalt wel. maar er wordt hier gepraat over de ruis op de film en die is wel heel erg. de beeldkwaliteit is wel goed. iK ben op zoek naar een externe microfoon om het geluid te fixen.

Hier s een van de filmpjes die ik heb gemaakt met mijn camera:

Ow en mijn camera zit op mijn helm geplakt en dat zit echt muurvast.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb meerdere malen 3M op mijn helm geplakt en weer los gemaakt.

Ze blijven goed plakken tot 280 km/u en wanneer je hem los haalt, laat geen sporen achter
 
Ben sinds kort in bezit van een muvi sport camera,
deze: Veho Muvi HD 1080p actie camera met 1,5 inch LCD-scherm.
Zitten allemaal extra's bij en ook voor op de helm vast te maken.

Maar dat zijn allemaal 3m plakkers. blijft dat wel zitten op je helm? En kan ik die er gewoon op plakken? En valt die er niet af bij hoge snelheden (niet dat ik zo hard ga vind ik zelf, alhoewel de "wet" het anders interpreteert! '( )
En ik heb daarbij groot en brede plakkers, kan ik alleen op glad achterkant of zijkant plakken, en ook smalle die boven op de lijn van mijn hjc helm past, voor zonnevizier knop.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden en tips!
ps: Heb al tijd internet en YouTube afgestruind, echter zie alleen maar recensies maar nergens hoe te plakken en of het genoeg is!


EN.. hoe bevalt het nu na een half jaar..?

Ik heb net de Veho Muvi HD NPNG gekocht van iBood afgelopen week, komt hopelijk ergens in Februari aan.. Vroeg me ook al af of het beetje veilig is om de boel vast te plakken op de helm, maar berichten hier stellen me gerust..!

Kwam wel ook berichten tegen voor van die zuignap-dingen.. op Motorcycle Camera Mounts
Staat ook een review onderaan van een Nederlander, in het Engels, met een paar tips voor gebruik zoals goed schoonmaken van oppervlak en oppassen met temperatuurverschillen.. En inderdaad de truc van de visdraad..

En ben benieuwd naar de beeldkwaliteit.. Kunnen we er hier geen Veho (Muvi) topic van maken..? :+
 
Nou als je de camera in de waterdichte behuizing zet dan is het vrij goed beeld. geluid is zonder behuizing niet om aan te horen vanwege de vele rijwind.
Ik durf hem nog steeds niet op mijn helm te zetten, misschien dit voorjaar maar eens gewoon doen. Ik heb hem nu meestal met klem ( aandraaiend) aan mijn spiegel gehangen.
Bij de camera zit heel veel extra's maar hoe die te gebruiken is nog steeds voor mij onduidelijk.
dit voor jaar maar eens opnieuw ermee aan de gang.
Veel plezier ermee
 
Weet trouwens ook dat accessoires van een gopro ook op de muvi passen. De 2 uitsteeksels van de gopro zijn t zelfde als van de muvi. Wij hadden ook n muvi en n vriend van ons n gopro, ff uitgetest en werkt prima. Scheelt veel als je nog extra dingen wilt kopen: muvi is helaas amper te krijgen hier in NLD en met verzendkosten vanuit t buitenland kan t n prijzige aangelegenheid worden :)
 
Als jij je zo'n zorgen maakt of dat ding ervan af valt.. maak het even met een visdraadje aan je helm vast? (Als hij ervan af valt blijft hij gewoon hangen)

of een ketting van consonbandjes! :+


553892_10151009549037191_746127761_n.jpg
 
Laatst bewerkt:
Tie-wraps bedoel je..? :+
En die zitten vast een het touwtje van je camera? Mooie constructie ;)

ja die zitten door het touwtje en door de kin gesp van mijn helm..

en de camera is op een schroefdraad gemonteerd die ik vastgeplakt heb met kneedbaar staal op de mount van een gopro.
 
Ik gebruik zelf een harnas hier voor.
Harnas is te koop via amazon, soms erg lastig te vinden.
Doordat het net onder mijn kuipruitje komt heb ik weinig last van wind
full
 
Ik gebruik zelf een harnas hier voor.
Harnas is te koop via amazon, soms erg lastig te vinden.
Doordat het net onder mijn kuipruitje komt heb ik weinig last van wind[afbeelding]

Wat een rare helm heb jij zeg :+ , heb m'n Gopro gewoon op m'n helm aan de zijkant geplakt en zelfs met 299 op de teller gaat hij geen kant op
 
Cool.. harnas heb ik op dealextreme ook gevonden, staan er echt een miljoen op :+

Veho Muvi HD NPNG pack gisteren binnen gekomen, foto's zien er echt perfect uit, lekker met die fisheye vervorming erin ook :P En filmen, zelfs 's avonds.. ging het prima.. Dan geeft ie wel ruis in beeld, maar dat is logisch, overdag ziet er goed uit.. Met wintersport eind volgende maand uittesten, even wat nutteloze accessoires erbij kopen op dealextreme, zoals een uitschuifarm en een tripod ofzo.. Maar verder zitten er meer dan genoeg accessoires bij..
Wel had ik even niet nagedacht over het feit dat ik een systeemhelm heb, dus hele kin klapt omhoog.. :+ Als je dat stuk plastic slim op je helm plakt, gaat ie er hopelijk net overheen, beetje schuin, midden bovenop zit weer schuifje voor zonne-vizier :+

Zal ook filmpjes plaatsen hier als die klaar zijn..
 
Terug
Bovenaan Onderaan