Muziek luisteren tijdens het motorrijden

Muziek luisteren tijdens het motorrijden

  • Is helemaal de bom

    Stemmen: 12 6,2%
  • Doe ik ook

    Stemmen: 116 60,1%
  • Pept me op zodat ik nog harder ga rijden

    Stemmen: 6 3,1%
  • Is voor mensen die levensmoe zijn

    Stemmen: 44 22,8%
  • Heeft geen zin omdat ik toch al doof ben

    Stemmen: 8 4,1%
  • Is voor lunatics

    Stemmen: 7 3,6%

  • Totaal aantal stemmers
    193
HS-200
Stereo headset voor bv. een CD/MP3-Speler of een Navigatiesysteem met een 3,5 mm uitgang.
Prijs: € 35,00

ik heb deze... het geluid is aangenaam.. heb ze met en zonder oordopjes tegen het geluid geprobeerd.. zonder is het geluid erg aangenaam en met 120 is de muziek perfect te horen..

maar met oordopjes in hoor je toch al weer flink wat minder.. ook van je navigatie en muziek.. maar dat moet ik nog met 120 proberen.
Yep ik heb ook zoiets, mijn volume moet op maximaal (heb ook otoplastieken in).
 
Oke ik ben benieuwd. laat even weten of het wat is!
ik kan via mijn werk namelijk otoplastieken krijgen. dit zou wel is een oplossing kunnen zijn dus.

ps; op welk volume heb je m dan staan? (bij vol volume gaatie namelijk maar n paar uur mee)

Jup vol volume.. ik heb em nog steeds niet met navigatie geprobeerd.
maar dus wel met ipod.. tsjah die ipod gaat lang mee..

ik heb anwb oordopjes van siliconen tegen het geluid.. ik ga het hiermee proberen.. dus niet helemaal hetzelfde als otoplastieken..
 
hmm ja wellicht gaat hij lang genoeg mee. ben van plan om naar Madrid te rijden omdat ik daar ga werken voor half jaartje, met 2 stops en overnachting moet het te doen zijn. mits ik m oplaad in n hostel ;)
ik ben benieuwd, wellicht schaf ik die set ook aan! bedankt voor de reviews
 
hmm ja wellicht gaat hij lang genoeg mee. ben van plan om naar Madrid te rijden omdat ik daar ga werken voor half jaartje, met 2 stops en overnachting moet het te doen zijn. mits ik m oplaad in n hostel ;)
ik ben benieuwd, wellicht schaf ik die set ook aan! bedankt voor de reviews

Wat moet je opladen ? telefoon ?

eventueel extra batterij kopen en opgeladen meenemen ?>
 
nee mp3 speler. heb niet het nieuwste speeltje dus deze gaat slechts een paar uur mee op vol volume.

ik zit ook nog even te kijken of otoplastieken met radio erin van bijv. Alpine een oplossing is.
 
nee mp3 speler. heb niet het nieuwste speeltje dus deze gaat slechts een paar uur mee op vol volume.

ik zit ook nog even te kijken of otoplastieken met radio erin van bijv. Alpine een oplossing is.
Ik heb een ipod van 4 gig.. de shuffle ook echt mega dun.. halve cm ofzo...

ben bang dat je anders 1 met batterijen moet hebben en deze zult moeten vervangen...ipod gaat lang mee.. dat staat vast.
 
op vol volume?
ik heb een creative zen, zijn opzich ook prima dingen, 30gb 16u spelen.
Alleen denk ik dat dit op vol volume wel gereduceerd wordt..
 
Holy shit. Als jij een batterijduur lang op vol volume naar een iPod zit te luisteren, zou ik me ook geen zorgen maken over oordopjes. Dat probleem lost zich heel snel op, denk ik :) Ik heb in-ear oordoppen van Koss onder mijn helm en met 75% op mijn iPod trillen de vullingen al uit mijn kiezen. Helemaal pijnlijk als je nieuwe MP3's hebt toegevoegd, nog niet alles genormaliseerd is en er ineens eentje veel harder blijkt te zijn dan die daarvoor ;)
 
ja hoor, maar de iPod zet ik niet harder dan 75%, en dat is behoorlijk hard, voldoende tot 140 km/u. Verder gaat de iPod niet zo echt knoerhard, vanwege gehoorbeschadiging.
zal ook wel schelen, mijn Sennheiser in-ears zijn spelen niet echt hard.
in de stad/dorpjes gaat ie snel zachter, zodat ik nog wat verkeer hoor.

geluidskwaliteit is echt prima, net of je thuis zit.
 
ik bedoel otoplastieken met klittenband oordoppen in je helm. dan moettie wel op vol volume anders hoor je geen reet op de snelweg ;)

of otoplastieken met een mp3 doppies dr in, dan hoeft je ipod natuurlijk niet op hoogste stand.
 
dat valt wel mee, hoor.

door de demping hoor je de klittenband speakers ook beter, omdat je geen wind geruis meer hoort.
 
dat valt wel mee, hoor.

door de demping hoor je de klittenband speakers ook beter, omdat je geen wind geruis meer hoort.

:^

dat wel.. in 50gebied hoor ik echter zonder oordopjes alles beter.. bas enzo is lekkerder.. anders klikt dat ook meer gedempt.
 
Ik gebruik de Sennheiser IE7 oordoppen. Die geven bij normaal gebruik een goed geluid. Doordat je de draad over je oor trekt zit het gewoon wat steviger en heb je minder problemen bij het op- en afzetten van je helm. De dopjes zijn stevig geprijsd en de kwaliteit is overkill als je ze alleen op de motor gebruikt. De IE6 is een goedkoper alternatief.
image.php


Mijn iPhone was de eerste muziekspeler op de motor, maar die heeft als nadeel dat die lastig te bedienen is i.v.m. het touchscreen. Aangezien ik alle muziek in iTunes heb, moet het eigenlijk wel een iPod zijn. Voor gebruik op de motor heb ik nu een tweede generatie iPod shuffle aangeschaft. Die is in verschillende kleuren te krijgen, zodat het een beetje past bij je pak. Helaas is alleen de 1GB versie nog goed te krijgen. De knopjes zijn wel wat klein, maar het belangrijkste is dat ik snel de muziek op pauze kan zetten.
ipod-shuffle-five.jpg


De Schubert C3 helm is ideaal voor het luisteren van muziek op de motor. De helm is al vrij stil en je hebt ruimte genoeg bij je oren voor speakers. Mijn helm heeft ingebouwde speakers voor de navigatie en dat gaat prima i.c.m. de Sennheiser dopjes. Voordeel van een systeemhelm is dat ik nog een beetje met mijn vingers bij de dopjes kan komen als het vizier is opgeklapt.
 
Met gehoorbescherming naar muziek luisteren... Ik snap waar het vandaan komt, maar het blijft bijzonder ;)

Nog twee tips mbt in-ear koptelefoons (en alle oordoppen, eigenlijk).

1. Pas op dat je geen krassen in de gehoorgang maakt als je die helm over je oordoppen heen perst. Dat gaat gegarandeerd ontsteken en da's echt erg naar.
2. Hou goed in de gaten welke dop links en welke rechts is en doe ze ook altijd correct in. Elk oor heeft zijn eigen bacteriecultuur en als je resten van de een in aanraking brengt met de ander kan je enorme oorontsteking krijgen.

(En ja, ik was mijn oordopjes iedere keer, maar dit geldt dus ook bij tussenstops e.d. :))
 
Met gehoorbescherming naar muziek luisteren... Ik snap waar het vandaan komt, maar het blijft bijzonder ;)

de reden waarom ik dit overweeg is omdat ik standaard in-ear doppen als gehoorbescherming niet helemaal vertrouw. ik kan nergens zo snel testen vinden dat dit ook daadwerkelijk voldoende bescherming bied tegen gehoorbeschadiging.
mocht dit zo wezen, dan is dit natuurlijk DE oplossing. ook zeer handig in het vliegtuig etc.
 
Nou ja, da's het mooie van oren: je hoort het vanzelf :) Ik had er tot dit topic nooit aan gedacht om met een headset te gaan rijden, maar mijn KOS headset sluit zo bizar goed af dat ik op min of meer hetzelfde uitkom als met mijn Alpine oordoppen. Dat verschilt natuurlijk wel per headset, maar het kan prima zijn.
 
hmm maar is in de store kijken hoe goed die dingen beschermen dan. in-ear plugs zijn stuk goedkoper aangezien je hier ook muziek mee kunt luisteren.

enige; is het niet lastig met zon draad etc als je gewoon een klein ritje maakt?
(ik draag liever te vaak bescherming als te weinig ;) )
 
ik heb de iPod altijd in het gsm-zak in mijn jas, draadje gaat via de nek (achter door het lusje) naar buiten. Als ik de helm afzet, hangen de in-ears over mijn schouders links/rechts.

hierdoor vind je altijd je oordopjes snel terug, en het draadje gaat achterlangs, zo heb je er vrijwel nooit last van.
 
maar hoe rijden jullie dan als je ene keer geen muziek wilt hebben? gewoon met je in -ear pluggies in en dat snoertje nemen jullie voor lief? (aka wegstoppen in je jas oid.)
 
ja maar ik begrijp van velen dat die niet echt top zitten?
€25 is opzich wel een shot waard maar als je bij voorhand al weet dat dit niet lekker is..

zoek een goede oplossing, voor lange afstand (zeg 500-600 km) met de mogelijkheid tot het luisteren van muziek.
 
Met gehoorbescherming naar muziek luisteren... Ik snap waar het vandaan komt, maar het blijft bijzonder ;)

Nog twee tips mbt in-ear koptelefoons (en alle oordoppen, eigenlijk).

1. Pas op dat je geen krassen in de gehoorgang maakt als je die helm over je oordoppen heen perst. Dat gaat gegarandeerd ontsteken en da's echt erg naar.
2. Hou goed in de gaten welke dop links en welke rechts is en doe ze ook altijd correct in. Elk oor heeft zijn eigen bacteriecultuur en als je resten van de een in aanraking brengt met de ander kan je enorme oorontsteking krijgen.

(En ja, ik was mijn oordopjes iedere keer, maar dit geldt dus ook bij tussenstops e.d. :))
Getver.
Iemand ervaring met bovenstaande?
 
ja maar ik begrijp van velen dat die niet echt top zitten?
€25 is opzich wel een shot waard maar als je bij voorhand al weet dat dit niet lekker is..

zoek een goede oplossing, voor lange afstand (zeg 500-600 km) met de mogelijkheid tot het luisteren van muziek.
Ik heb die van 25 euro, maar gebruik ze alleen als reserve. Ze zitten best prima, maar ja, liever muziek luisteren :P

Muziek heb ik eerst geprobeerd met van die inbouw-luidsprekers in de helm. Dat was met of zonder oordopjes gewoon helemaal geen succes. Daarna overgestapt op Sennheiser in-ear hoofdtelefoon, en dat werkt prima. Is de speler leeg? Doe ik de gewone oordoppen in.
 
Terug
Bovenaan Onderaan