MV Agusta - bestaat er een mooiere?? Deel 6

Vandaag te warm om te rijden, dus dan maar eens de olie aflaten en filter wisselen.
Olie zat er jaartje in samen met een circuitdagje dus mag wel eens gewisseld worden.
Denk dat ik ook mn oorzaak heb gevonden, kwam bijna 4! Liter uit
Filter vervangen was best een kutwerkje met de corse uitlaat, daar is geen plaats voor.
Kapte er 3 liter bij en kwam al aan de max streep.
Heb me een setje stylema’s aangeschaft, ik vondt het gevoel van de 30mm zuigers in combo met een beringer pomp veel fijner.
Het ziet er ook gewoon dik porno uit 😅
1687622016658.png

Moet enkel nog catch tank doen of terug aansluiten aan de airbox en klaar om te zien of de afstelling een verschil maakt
 
Dames/heren! Ik ga m’n hub schoonmaken en smeren. Waar maken jullie ze mee schoon, en met welk vet smeren jullie ze?
 
@Piet friet Helaas niet leverbaar vanuit hun leverancier, waar blijkbaar meerdere online winkels last van hebben.

Ondertussen weet ik wel welke onderdelen ik nodig heb, namelijk:

8000B9717
8000B3018
8000B2615

Mocht iemand wat weten...
 
De ballagers waren wel aan vervanging toe. Hub word voorzien van een nieuw lager, nieuw vet en een goeie schoonmaak. (In een andere volgorde). Ik vermoed dat dit nog niet eerder gebeurd is, echt soepel kwam het allemaal niet los..

Ik heb naast de originele (84892) hub ook nog een nieuwere, type b2142 op reserve. Weten jullie of dit 1:1 uitwisselbaar is? Hij zat op een 750 brutale, maar is van binnen behoorlijk anders dan het oudere type. ( ik heb maar 1 as)
 

Bijlagen

  • IMG_1737.jpeg
    IMG_1737.jpeg
    254,5 KB · Weergaven: 11
Eea uitgezocht, met het nieuwere type as zou het moeten passen.

Maar ik ga sparen voor de betere hub van of Mitch of die andere. Als het maar past op de originele as.
 
heb met net ook een andere hub aangeschaft, wissel ik 1 dezer dagen uit tijdens de bandenwissel
had geen historie ivm onderhoud achternaaf en aangezien het een gekend probleem is zou het maar een kwestie van tijd zijn vooraleer de naaf stuk loopt, kost wel wat maar is een piece of mind :)
 
heb met net ook een andere hub aangeschaft, wissel ik 1 dezer dagen uit tijdens de bandenwissel
had geen historie ivm onderhoud achternaaf en aangezien het een gekend probleem is zou het maar een kwestie van tijd zijn vooraleer de naaf stuk loopt, kost wel wat maar is een piece of mind :)
Ik heb hetzelfde gedaan. Direct na aanschaf van m'n Brutale ook maar eentje aangeschaft, van Jetprime, uit Italie.
 
jet net als SZRobert zegt, direct een lange termijn oplossing aangezien de standaard ruk is ( vorige eigenaar had ook met een schroevendraaier blijkbaar z'n ketting willen spannen dus had ik er geen gerust gevoel bij )
geen idee welk type er in zat, nog niet opengemaakt, zie het wel bij de bandenwissel die ik ergens deze maand in plan
( het is wel een ORO achterbrug maar ik ga ervanuit dat ze dzelfde hub gebruikt hebben ? )
 
Laatst bewerkt:
Goedenavond, ik heb net een agusta brutale 1090rr uit 2010 en vraag me af hoe ik kan zien of de hub, waar jullie het over hebben, bij mij vervangen is.
Btw mijn naam is Anton ik woon in Heerhugowaard en ben 58 jaren jong
 

Bijlagen

  • 5bd13c1b-3d5e-4780-9e80-2a3e37b7493c.jpeg
    5bd13c1b-3d5e-4780-9e80-2a3e37b7493c.jpeg
    285,4 KB · Weergaven: 5
Laatst bewerkt:
Dan zou je het wel er even uit moeten pakken. (Of de hub eigenlijk)

Ik zou me er niet zo druk om maken. Gewoon lekker rijden en af en toe dat lager vervangen. Lager kost een paar tientjes

Gefeliciteerd met de aankoop! Mooi ding hoor.
 
ik heb allesinds mijnes eens vervangen vandaag

ffe wiel eruit
1693077630866.png


ondertussen ffe bandjes wisselen, nu de wielen er toch uit zijn, banden die erop lagen waren best nog goed maar 10 jaar oud ofzo ( zaten erop bij aanschaf, circuit dagje mee gedaan en dat ging best nog lekker..maarja het blijven 10 jaar ouwe banden ) eens een goedkoop setje dunlop TT kunnen aanschaffen, maar geen zin om naar de bandenboer te gaan ( duur, duurt te lang, schade aan velgen, houden niet van carbon wielen etc ), dus dan maar eens een RABACONDA kit aangekocht.
Ging best goed, de eerste gaat altijd wat trager, heb er niet zoveel foto's van genomen ondertussen, moest nog ergens zijn dus denk in zo'n uurtje of 3 naaf eruit, wielen eruit, kuisen en terug monteren :9
voorwiel was echt een eitje eenmaal je het doorhebt.

1693077904424.png






zo dus naafje eruit en ffe de boel opkuisen

1693078018931.png


Oude eruit, nieuwe erin, oude lagers gingen best nog goed maar zoals je ziet was de hub was vuil en knarste het lager soms.


1693078059511.png

De nieuwe lager moet nog wat ingereden worden want het wiel ging best stroef rond, maar ga ervanuit dat alles toch wel goed gemonteerd was, ffe testritje en nix afgedonderd :)
oh wat wat zijn die DUNLOP TT's een zalige band ( is wel een 200 ipv een 190.. maar eerlijk stuurt die een heel pak beter en zekerder in dan de vorige set)

1693078559308.png
 
Laatst bewerkt:
waar laten jullie je motor afstellen? (Heb die van mij ooit in Enkhuizen op de bank gehad, maar die is weg.)

(Heb er een powercommander 3 in gezet, wil die daar uiteraard ook een goeie map op)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan