MV Agusta - bestaat er een mooiere?? Deel 6

ik heb allesinds mijnes eens vervangen vandaag

ffe wiel eruit
Bekijk bijlage 1918410

ondertussen ffe bandjes wisselen, nu de wielen er toch uit zijn, banden die erop lagen waren best nog goed maar 10 jaar oud ofzo ( zaten erop bij aanschaf, circuit dagje mee gedaan en dat ging best nog lekker..maarja het blijven 10 jaar ouwe banden ) eens een goedkoop setje dunlop TT kunnen aanschaffen, maar geen zin om naar de bandenboer te gaan ( duur, duurt te lang, schade aan velgen, houden niet van carbon wielen etc ), dus dan maar eens een RABACONDA kit aangekocht.
Ging best goed, de eerste gaat altijd wat trager, heb er niet zoveel foto's van genomen ondertussen, moest nog ergens zijn dus denk in zo'n uurtje of 3 naaf eruit, wielen eruit, kuisen en terug monteren :9
voorwiel was echt een eitje eenmaal je het doorhebt.

Bekijk bijlage 1918417





zo dus naafje eruit en ffe de boel opkuisen

Bekijk bijlage 1918421

Oude eruit, nieuwe erin, oude lagers gingen best nog goed maar zoals je ziet was de hub was vuil en knarste het lager soms.


Bekijk bijlage 1918422
De nieuwe lager moet nog wat ingereden worden want het wiel ging best stroef rond, maar ga ervanuit dat alles toch wel goed gemonteerd was, ffe testritje en nix afgedonderd :)
oh wat wat zijn die DUNLOP TT's een zalige band ( is wel een 200 ipv een 190.. maar eerlijk stuurt die een heel pak beter en zekerder in dan de vorige set)

Bekijk bijlage 1918424
Welk hub is dat? Jetprime? Dan moet je ook een andere spacer gebruiken die ook in het nieuwe type hub zit. Die levert Jetprime er niet bij normaal gesproken...
 
Dat klopt helemaal !
toen ik het monteerde zag ik dat er iets niet klopte.
Jammergenoeg waren alle MV agusta onderdelen in die periode niet leverbaar dus heb ik er eentje besteld via BDS ( had beide afmetingen besteld want wist het niet zeker ) maar goed gezien! dat is iets dat ze idd niet verteld wordt op de website van jetprime ( ik vond er niet direct info over ook op het MV forum )
 
Dat klopt helemaal !
toen ik het monteerde zag ik dat er iets niet klopte.
Jammergenoeg waren alle MV agusta onderdelen in die periode niet leverbaar dus heb ik er eentje besteld via BDS ( had beide afmetingen besteld want wist het niet zeker ) maar goed gezien! dat is iets dat ze idd niet verteld wordt op de website van jetprime ( ik vond er niet direct info over ook op het MV forum )
Welke spacer is dat van BDS? Ik heb de jetprime hub als reserve liggen, maar geen spacer erbij. Is het deze:
Scheibe für Hinterradlager (MV Agusta) ?
 
iemand had mij pas een pbtje gestuurd met de vraag of ik mijn balanspot nog over had. Dat pbtje ben ik kwijt. Maar de pot heb ik nog.

Iemand interesse? Moet wel ff een schoonmaakbeurt hebben.
 

Bijlagen

  • IMG_2593.jpeg
    IMG_2593.jpeg
    242,1 KB · Weergaven: 0
  • IMG_2594.jpeg
    IMG_2594.jpeg
    238,8 KB · Weergaven: 0
Eindelijk eens wat tijd gevonden om wat uitgestelde werkjes aan te pakken.

Carter zweette een beetje dus die moest vervangen worden, gelukkig eens een paar pakkingen kunne kopen als reserve.

Best een klote werk aangezien gans de uitlaat moet gedemonteerd worden, in een poging om de temperatuur rond het blok wat te bedwingen ook wat heatwrap aangebracht.
 

Bijlagen

  • IMG_0661.jpeg
    IMG_0661.jpeg
    165,2 KB · Weergaven: 0
stil hier zeg :X, ging de laatste dag van 2023 nog eens een snel ritje doen met de MV, had die niet aan de lader gelegd..maar zo'n MOTOBATT overleeft de winter meestal wel, knopke gedrukt en kleren aan, ffe verse benzine erin en knallen dacht ik, stop om te tanken en kreeg de motor nietmeer gestart.
Had het al een tijdje in de de mot dat als de motor warm is dattie dan heel moeilijk start ( moeilijk rondgaan ) zat eerst met een LIthium batt en dacht dat het daar aan lag ( seat pipes warmte ) maar na overschakeling naar een gel batterij nog steeds hetzelfde probleem.
Dus drukken op de knop zorgde ervoor dat de motor moeilijk rondging en dashboard ging uit / aan , dan maar alle plus kabels van de batt naar start relais & start motor vernieuwd met een dikker exemplaar alsook de massa kabels.
Ding start merkbaar VEEL beter, voorheen ging die NOOIT starten met de eerste druk en dat is nu wel het geval.

Toen ik dan toch maar de tank er weer af had ook maar eens de CRC koppelingen op de tank gemonteerd
1704208185915.png


Wat een kutklus zeg :') ( had me niet voldoende ingelezen en dacht de originele brandstofleiding naar de rail nog te kunnen hergebruiken, ging dit normaal combineren met een opfrissing van de benzinepomp in de tank maar na dit avontuur hou ik die stukken nog even op het schap ) gelukkig op m'n werk nog een 50m benzineslang die in de vuilbak ging meegenomen ( dubbelwandig tot 20 bar ).
goed, alles netjes gemonteerd en afgewerkt, geeft me wat meer gemoedrust dan die orignele plastieke die er op zaten ( op naar de volgende issue )
 
Oh kom thuis en zie een levering van mn weegschalen..ja hoowr ik wil wel eens weten hoeveel mn MV weegt ennuh..zeker niet mis met een volle 21l! Tank ( jah na vorige panne heb ik die letterlijk net volgetank en in het busje terug naar huis )

Niet mis voor een 15 jaar oude fiets, een mooie 1op1 verhouding van pk/ kg
 

Bijlagen

  • IMG_0679.jpeg
    IMG_0679.jpeg
    247,7 KB · Weergaven: 0
Ik heb dat bij mijn Aprilia ook gedaan (Falco/rsv1000r) daar was het echt nodig. Zijn er hier meer die de dikkere massa kabels hebben? Ik lees er eigenlijk niks over op de fora?
 
leuk om te horen, ik dacht dat ik de enige was met het probleem.
Koud starten ging nog goed, maar als de motor goed warm was ging het al heel wat moeilijker ( bij het tanken bv .. meer warmte, weerstand in de bekabeling hoger en durfde die wel eens het dashboard aan / uit doen gaan tijdens het starten )
 
leuk om te horen, ik dacht dat ik de enige was met het probleem.
Koud starten ging nog goed, maar als de motor goed warm was ging het al heel wat moeilijker ( bij het tanken bv .. meer warmte, weerstand in de bekabeling hoger en durfde die wel eens het dashboard aan / uit doen gaan tijdens het starten )
Het probleem met warm starten is mij nieuw eerlijk gezegd. Ik heb wel dat hij wat moeite heeft als hij wat langer stil staat. (Hadden mijn Aprilia’s ook, kabels verhielpen dit behoorlijk)
 
weet 1 van jullie de kleur(codes?)van de brutales? Ik laat m’n tank bijwerken en krijg de vraag..

Ik kan een hoop vinden, maar niet de zwarte code van de tank. (910r)


Edit;
Gevonden!
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    169,2 KB · Weergaven: 0
Laatst bewerkt:
Voor aankomend jaar ben ik aan het kijken om eventueel de overstap van Triumph Street Triple RS naar een Brutale 800 RR te maken. De Triumph is een fijne machine maar mis dat beetje extra wat de italianen wel geven, en wat ik eerder op mijn Tuono wel had. Gewoon het gevoel.

Nu was ik aan het kijken naar de kosten van de Brutale t.o.v. de Street Triple. Volgens het onderhoudsschema moet de olie elke 6.000 km vervangen worden en de klepspeling controle/stellen elke 12.000. Olie is geen probleem, dat kan ik zelf. Maar de klepspeling laat ik liever een specialist controleren en eventueel afstellen. Wat rekent een erkende MV specialist hiervoor? Onderzoek op Google geeft uiteenlopende resultaten op. Daarnaast staat er om elke 36.000 km het vervangen van de distributieketting iemand ervaring met de kosten hiervan? Ik hoor het graag!
 
Goedemorgen,

Schuur opruiming MV F4- 750 delen, je zal het maar net nodig hebben!

  • Rechter vork poot 49mm Showa goed en recht maar stof afdichting moet vervangen worden + nog een rechter fork bottom+ veren.
  • 2 nieuwe rechter voetsteunen.
  • Nieuwe olie druk sensor
  • Nieuw 14 tands voortandwiel
  • richting aanwijzer.
  • Koppeling incompleet, enkel de druk plaat zit er niet bij + extra set platen
  • Stuur aanslag stop zowel het frame deel als op de kroonplaat
Liefst alles in 1 keer weg voor 300.-

bb538724-0f46-4602-96f0-405539b3c5b4.jpeg
cc9f1a3c-2cc7-46ea-bde8-a286d29bdbc8.jpeg
90d3ccb4-f319-4f92-bd58-0bd2225fe6d7 (1).jpeg
c6de57d3-6020-49a0-944d-49bda2b453dc.jpeg
 
Voor aankomend jaar ben ik aan het kijken om eventueel de overstap van Triumph Street Triple RS naar een Brutale 800 RR te maken. De Triumph is een fijne machine maar mis dat beetje extra wat de italianen wel geven, en wat ik eerder op mijn Tuono wel had. Gewoon het gevoel.

Nu was ik aan het kijken naar de kosten van de Brutale t.o.v. de Street Triple. Volgens het onderhoudsschema moet de olie elke 6.000 km vervangen worden en de klepspeling controle/stellen elke 12.000. Olie is geen probleem, dat kan ik zelf. Maar de klepspeling laat ik liever een specialist controleren en eventueel afstellen. Wat rekent een erkende MV specialist hiervoor? Onderzoek op Google geeft uiteenlopende resultaten op. Daarnaast staat er om elke 36.000 km het vervangen van de distributieketting iemand ervaring met de kosten hiervan? Ik hoor het graag!

Voor een 12000 beurt moet je op minimaal 800 euro rekenen. Voor de 36000 beurt ws het dubbele.
 
Heren! Heeft er 1 van jullie wellicht nog een goeie waterpomp liggen voor de f4? (Die ook van eigenaar mag wisselen)

Die van mij heeft de keerring aan de blokzijde kapot en nu wil ik eigenlijk meteen een nettere plaatsen. (Helaas nu geen 500€ over voor een jetprime pomp)

Edit:
Ik heb via eBay een mooie gekocht. (Praktisch nieuw)
 
Laatst bewerkt:
Goedemorgen wie heeft er verstelbare hendels op een B3 675 uit 2012 . Zou graag die van Barracuda aanschaffen maar die zijn volgens internet alleen vanaf bouwjaar 2013 passend op de B3 . Ben dus op zoek naar een merk die de juiste kan leveren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan