MV Agusta - bestaat er een mooiere?? Deel 6

ik zou er anders wel genoeg over vertellen moest het echt rommel zijn, was het beu om het met de lepels te doen enz.
Het is in het begin wel wat zoeken maar na de 1ste band ( 30 minuutjes, de boel afstellen, goed kijken hoe het nu juist zit en beginnersfouten ) was de 2de band eraf en erop in iets van 10 minuutjes.


ik vinnet allesinds wel een aanwinst in de garage :)
 
Goedemiddag, vandaag een rondje noord Holland gereden en het viel mij op dat de motor koel vloeistof druppelt als ik een stop maak en de motor even laat staan, herkennen jullie dit? Gaat om een 1090RR uit 2010, qua rijden en sturen ben ik behoorlijk onder de indruk (positief dan).
 
klopt..normaal gezien drupt er geen vloeistof uit een motor bij normaal gebruik toch ?
Inderdaad dat dacht ik ook en vandaag was het niet extreem warm ik heb gewoon rustig gereden dus apart is het zeker dan…dan gaat ie terug naar MotoPort voor controle zit nog garantie op….
 
Inderdaad dat dacht ik ook en vandaag was het niet extreem warm ik heb gewoon rustig gereden dus apart is het zeker dan…dan gaat ie terug naar MotoPort voor controle zit nog garantie op….
Opgelost was veel te veel koelvloeistof in het tankje, behoorlijk wat eruit gehaald en nu geen gedruppel meer gelukkig!
 
Goed om te horen!


Ikzelf heb wat meer pech,merkte onlangs een druppeltje onder de fiets, was rood dus ik dacht aan blokolie ( onlangs ververst dus kon best ) de smaaktest wees anders uit.
Gaatje in de radiator dus 😫

Was zowiezo al van plan om een oversized rad te plaatsen maar blijkbaar zijn die niet zomaar plug and play..
Dus het seizoen zit er vroegtijdig op voor de mv, jammer had net andere remschijven gekocht om te testen enz.
Maar heb nog een hele waslijst todo dus kan er nu al aan beginnen ( metalen quick connectors benzinetank, nieuwe benz pomp, filter, leidingen ..eigenlijk de ganse binnekant benzinetank )
Dan de kleppendeksel eens verwijderen en nieuwe dichtingen steken die zweten ook lichtjes ( als mv / ktm ze ooit kan leveren 😢)
 
neen, denk niet dat MV nog de status heeft van collectable te zijn, je bent beter af om een F4 model eerste gen limited edition te scoren ( ago, veltro, cc, tamburini ) die zullen uiteindelijk wel gezocht worden en stijgen in waarde.
MV schijt de ene na de andere "limited edition" ( latere versies ) eruit, eentje aankopen heeft geen zin als investering.

er zijn best wel fietsen die kunnen stijgen ik denk zo ffe aan een HP2 LE mans editie van BMW, Bimota, Buellxbrr, hp4 race, superlegerra enz
zo'n Ago superveloce zal nooit het status bereiken van vermelde fietsen


Hier eindelijk de boel gedemonteerd, ging ervanuit dat het lek ergens in de radiator zat onmogelijk te vinden, maar na demontage gemerkt dat het gewoon het kabeltje van de ventilator was die een gaatje heeft gemaakt, minuscuul klein dat wel.
1694634643717.png


zoals je kan zien op de foto is dat al flink ingezoomd, de lassers op het werk hadden het materiaal niet voor handen om zoiets " licht " aan te pakken en waren bang om er een gat in te knallen met de tig.
Er was wel een lasser op een uurtje rijden maar graakte er maar niet, dus ffe zelf met de vlam er op, heb geen mig of tig ( kan er geen weg mee maar ben wel gecharmeerd door gas lassen ) had nog een alu toevoeg ffe wat flux, secondje of 2 en klaar

1694634853435.png



Nu ik alles toch gedemonteerd had ffe de boel kuisen alvorens alles terug te monteren

had ook gemerkt dat de vorige eigenaar de bouten van de zijstandaard had verneukt, iedere F4 gebruiker kent het wel, de standaard is gemonteerd op de onderkant van het carter waardoor die pakking extra gevoelig is dus draaien ze alle bouten veel te strak.

Boutjes uitboren zodat ik bij de volgende oliewissel de carterpan kan demonteren en pakking wisselen.

1694635200122.png


Zoals je ziet is het ronduit smerig door het zweten van de pakking

poetsen dan maar
1694635311476.png


en hopelijk dit weekend ffe nieuwe remschijven monteren, had geen ori wielen voor de fiets maar setje online gevonden voor weinig geld !
Zo kunnen we de standaard schijven overzetten op de originele wielen en heb ik een ..euhm " regensetje " ( zo vertel ik het mezelf wetende dat de fiets nooit regen ziet :X)

1694635425099.png
1694635572070.png

1694635768544.png



had ook nog een kopkuip steun gevonden van PIEROBON, de standaard manier van kopkuipbevestiging vinnik nogal magertjes en dacht met die steun dit op te lossen, maar eenmaal in m'n handen bedacht ik me dat dit ter vervanging is van de koplampsteun / houder, dus niet direct geschikt om dit te monteren als ik de fiets nog op straat gebruik, ohja het zal ooit wel eens van pas komen denkik dan en die F4 spullen zijn nogal dungezaaid de laatste tijd
 

Bijlagen

  • 1694635740769.png
    1694635740769.png
    215,8 KB · Weergaven: 3
Laatst bewerkt:
ohja, je ziet vaak van die volledig orignele MV's, heb ik geen bezwaar tegen hoor maar ik vraag me dan af of mijn fiets de enige was die enorm KUT rijdt standaard :? ( te heet, rukkerig gas , tikkeltje te zwaar , gladde voetsteunen, remmen konden beter enz )

Nu met de huidige mods ademt en loopt de fiets een heel pak beter en voelt gewoon wat moderner maar nog steeds analoog ( dat vonnik wat minder op m'n SD1290, knetters leuke en gekke fiets maar.. mjah ..opstappen, mapje kiezen, TC kiezen, EB instellen enz wat een gedoe, voelt er iets niet lekker bij het insteken van de bocht ga je direct naar je settings kijken en denk je dat daar de schuld ligt )


Ffe piccie SD

1695135032703.png


had ook een PANI 959 maar dat was me teveel voor op het circuit, wat een fantastisch ding!

1695135100742.png

en het hoeft niet altijd de zwaarste te zijn, ik vermaak me nog steeds prima op mn 400'tje :]

1695135398157.png
 
Goh, moeilijk om te beschrijven.
Standaard rijdt dat best aangenaam voor stadsgebruik en beginners zullen het leuk vinden in het begin maar snel willen opschuiven naar iets zwaarder met meer oemph in lage regionen want vandaag zijn er zoveel beginners fietsen met een vriendelijker karakter dan de 401,het ding moet je echt wel op toeren houden als je vooruit wil.

Met de nodige aanpassingen is het echt een hele leuke fiets voor reele toepassingen.
Als ik ermee rij voel ik me een complete hooligan, overal het gas helemaal open, zo laat mogelijk remmen, harder in de bocht, sluipend tussen autos in de file.
Ik vinnet echt een wapen voor het hedendaagse wegennet, hier jaag ik niet het snerpende geluid op die er wel is bij de MV als die opjaagt waardoor je al snel 150+ blaft

De aanpassingen die er aan gedaan zijn ietsje te extreem voor straatgebruik maar dat maakt het nog zoveel leuker.

Al bij al vinnik het een zeer leuke fiets en een zeldzame verschijning
 
Zeer zeker een geweldige verschijning zoals je hem erbij hebt staan en zeer zeldzaam op de openbare weg.
Kan me niet herinneren dat ik hem ooit gezien heb. Prachtig hoe je hem uitgedost hebt en lijkt me de perfecte sidekick voor mensen met een grotere en vooral zwaardere motor.

Ik moet het in de gaten houden wanneer je hem een keer weg doet ;)
 
Gisteren een HealTech QuickShifter gemonteerd en mee gereden is echt lekker om zo door te schakelen vandaag nog maar een stukje en jammer genoeg niet naar Assen…
 
leuk om te horen!
Het is wel een investering want goedkoop is het niet als je maar om de 2 jaar bandjes wisselt op 1 motor.
Het gebruikt ervan vereist wel dat je eens een filmpje bekijkt hoe het nu net moet en daarna is het kinderspel.

Toch blij dat het achterwiel zo vlot eruit gaat bij een MV, het enige wat ik nu nog hoef te doen is de wielen eens deftig uitbalanceren.
 
Ik wissel wat vaker van banden, dus dat geld is redelijk snel terugverdiend. Hoef niet meer in de auto te stappen richting een bandenboer en welles/nietes als er een velg beschadigd raakt is ook verleden tijd.
Het voorwiel was de eerste, toen dacht ik aan een miskoop, tot ik de handleiding er maar eens bij pakte... 1 stand voor smalle en 1 voor brede velgen 😅.
 
heb nog geen deftige km's kunnen maken met de fiets.. moet ik die nu met zulke schaamranden wegzetten tot volgend seizoen :')


1698390545513.png


plannen voor deze winter :

proberen de temperatuur wat te bedwingen van de uitlaat, ik lees wel dat je geen heatwrap op titanium mag doen ? ( maar wordt ook gedaan op wat wsbk fietsen enz ) dus eens proberen en zien wat het geeft.

1698390887204.png


als we dan toch de uitlaat in stukken hebben ook eens de carterpan demonteren en nieuwe pakking steken, die zweet ffe en het is een kutklus als je de uitlaat er voor de lol moet afhalen.

de tank nemen we ook eens onderhanden, er zitten nog van die plastieke snelsluit verbindingen op die we zullen vervangen met de metale versies ( jeetje wat zijn die krengen duur ) maar de plastieke hebben de neiging om te breken en benzine op zo'n heet blok lijkt me niet ideaal.
Alsook heb ik geen weet van de benzinepomp filter enz, ik heb wat benzine bestendige leidingen ( in tank benzine bestendig ) en wat filters.

Voorvorkje eens beurtje geven want die inhoud ervan is ook onbekend, vindt de standaard vering best ok, ik laat het eens nazien door Stef van BRS.
Ik zag ook dat startwin trading overgelaten is, kunnen we nu al terug online bestellingen doorvoeren of is de supply chain nog steeds on hold ?
 
Goedenavond, ik heb net een agusta brutale 1090rr uit 2010 en vraag me af hoe ik kan zien of de hub, waar jullie het over hebben, bij mij vervangen is.
Btw mijn naam is Anton ik woon in Heerhugowaard en ben 58 jaren jong

Dat is niet zo relevant voor jou. Dat model heeft de upgrade hub er in. Die gaan bijna niet stuk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan