MV Agusta - bestaat er een mooiere?? Deel 6

Oliefilmpje op je pan..op het papier drukken..klaar :)

Maar raar idd....zo een moderne fiets.

IMG-20210911-WA0028_copy_1517x2027.jpg


Precies!
Had even geen set liggen voor mijn MV uit 1975 dus dan maar 1 knippen.., inmiddels weer wel...

16701479704021262635930822981711.jpg


Kijk bij
I nostri migliori prodotti per te voor jouw type. Dan heb je het part nummer en kun je ebay gaan afstruinen...
 
Laatst bewerkt:
Even terug naar het heden. Inmiddels bijna 4.000km op de Brutale 910S erbij gezet. Slechts 1 probleem gehad, en dat heeft niks met de MV te maken: de kentekenplaathouder (knutselwerk vorige eigenaar) is afgebroken en bungelde aan het draadje van de kentekenplaatverlichting. Jammer genoeg op snelwegsnelheid en hij kwam tussen achterwiel en (carbon) hugger die afbrak en waar ik vervolgens overheen reed. Hugger is snel vervangen en kentekenplaat een stuk steviger opgehangen. Verder verwarmde handvaten geplaatst, bar-end spiegeltjes vervangen en de voetsteunen bewerkt met de dremel. Allemaal noodzakelijke ingrepen om lekker door te kunnen rijden ongeacht de weer- en verkeersomstandigheden. Ook de achterkant een stuk hoger gezet, helpt de wendbaarheid in het verkeer.
Nieuwe banden liggen al klaar. Michelin Road 5 - erg goede ervaringen mee met de vorige woon-werk slet. Volgende op de to-do lijst is om toch de injectie wat geciviliseerder te krijgen want het aan/uit karakter vergt erg veel concentratie en ultieme fijngevoeligheid van de rechterhand. Ik sta open voor tips/ervaringen.
Algemene indruk van de Brutale is verder erg goed! Klinkt super, stuurt super, trekt er lekker aan, remt prima en en voelt gewoon heel goed aan.
Hij wordt alleen soms een klein beetje goor...

20221117_175821.jpg
 
Even terug naar het heden. Inmiddels bijna 4.000km op de Brutale 910S erbij gezet. Slechts 1 probleem gehad, en dat heeft niks met de MV te maken: de kentekenplaathouder (knutselwerk vorige eigenaar) is afgebroken en bungelde aan het draadje van de kentekenplaatverlichting. Jammer genoeg op snelwegsnelheid en hij kwam tussen achterwiel en (carbon) hugger die afbrak en waar ik vervolgens overheen reed. Hugger is snel vervangen en kentekenplaat een stuk steviger opgehangen. Verder verwarmde handvaten geplaatst, bar-end spiegeltjes vervangen en de voetsteunen bewerkt met de dremel. Allemaal noodzakelijke ingrepen om lekker door te kunnen rijden ongeacht de weer- en verkeersomstandigheden. Ook de achterkant een stuk hoger gezet, helpt de wendbaarheid in het verkeer.
Nieuwe banden liggen al klaar. Michelin Road 5 - erg goede ervaringen mee met de vorige woon-werk slet. Volgende op de to-do lijst is om toch de injectie wat geciviliseerder te krijgen want het aan/uit karakter vergt erg veel concentratie en ultieme fijngevoeligheid van de rechterhand. Ik sta open voor tips/ervaringen.
Algemene indruk van de Brutale is verder erg goed! Klinkt super, stuurt super, trekt er lekker aan, remt prima en en voelt gewoon heel goed aan.
Hij wordt alleen soms een klein beetje goor...

Bekijk bijlage 1828345
Jeetje wat ziet die eruit. Wel stoer dat je daarmee woon-werkverkeer doet.
 
Jeetje wat ziet die eruit. Wel stoer dat je daarmee woon-werkverkeer doet.
Ze is inmiddels bepaald niet schoner geworden... en gezien de weerberichten verwacht ik dat het de komende dagen nog een stukje erger gaat worden. Aan de andere kant: als er gepekeld wordt dan spuit ik 'm wel zeer regelmatig af.
 
Ze is inmiddels bepaald niet schoner geworden... en gezien de weerberichten verwacht ik dat het de komende dagen nog een stukje erger gaat worden. Aan de andere kant: als er gepekeld wordt dan spuit ik 'm wel zeer regelmatig af.
Dat vraagt om een fotootje natuurlijk ;)

Ik ben de pakking van de oliepan aan het vervangen (simpel klusje eigenlijk) en zelf maar wat geknipt en geplakt. Kom ik een bedrijf tegen die ze gewoon nieuw levert.

En dan artikelnummer OP804032AFM
Ze zeggen daarbij;
It won't be on the website. It's an internal stock code. You'd need to email your order to Amber, our international sales woman, at awiersch@cometic.com. She can give you an estimate for shipping. Cost of the gasket is $17.79


Mbt het vervangen, ik zag vooral op tegen het demonteren van de uitlaat. Maar dat kan gewoon zonder de radiator te moeten demonteren.
 
Verzenden kost ze 350$.. ik geloof dat de prijzen wat gestegen zijn.. haha

Maar gelukkig hebben ze ook een Nederlands bedrijf als distributeur.

RACE WINNING BRANDS EUROPE
2153 PJ NIEUW-VENNEP. Ik zal die morgen maar ff bellen.
 
Laatst bewerkt:
Dat vraagt om een fotootje natuurlijk ;)

............
Ik heb de afgelopen kou-periode goed door kunnen rijden, behalve twee dagen dat er en dikke laag ijs op de straten in mijn wijkje lag. Voordat er ijs lag was het -6 in de ochtenden. Dan is een Brutale toch best wel naakt 🥶, maar met de handvatverwarming en verwarmde handschoenen is het ruime half uurtje naar werk net te doen. Er was wel uitgebreid gepekeld, maar bleef het kurkdroog, dan is het niet echt een issue. Deze week had de bagger op de weg een bijzonder hoog zoutgehalte en nog steeds wel dus ik spuit 'm dagelijks bij thuiskomst af en poets daarna ook regelmatig wat. De komende dagen ook weer ff tijd om 'm goed schoon te maken. Zo ziet m,n rugzak er nu uit... eergisteren nog goed schoongemaakt. Een verkorte kentekenplaathouder heeft nadelen.
20221223_105232.jpg
 
20221223_110337.jpg


Dit is het resultaat van de enkele reis woon-werk van vanochtend, ik had het gisteravond nog schoongemaakt. Wat niet helpt is dat er op m'n werk op grote schaal grondwerk plaatsvindt en alle wegen op het terrein een soort modderbanen zijn geworden. Zandopbrengst van 1 ochtend:
20221223_110448.jpg
 
Haha inderdaad, gemengde gevoelens. Toch is het ook wel stoer hoor.

Als het weer het toelaat ga ik ook op de motor. Lelystad-Den haag is eigenlijk niet te doen op een doordeweekse dag.
 
Haha inderdaad, gemengde gevoelens. Toch is het ook wel stoer hoor.

Als het weer het toelaat ga ik ook op de motor. Lelystad-Den haag is eigenlijk niet te doen op een doordeweekse dag.
Ach ja, gelukkig hadden we een lang weekend en stond hij gistermiddag weer te blinken zoals het hoort. Helemaal behandeld met ACF-50, hopelijk helpt me dat de winter door zonder roest en bloemkolen. Ik rij Zoetermeer- Pernis v.v. elke dag (78km heen en weer), dat is op de motor aanzienlijk beter te doen dan met de auto. En gewoon veel leuker natuurlijk. Maar Lelystad-Den Haag is wel ff een stuk zeg...
 
20221227_180546.jpg

Ik heb 'm gisteren nog een hele dag schoon kunnen houden, maar vanochtend was het alweer miezerig en nattig op de weg en voor vanmiddag zijn de verwachtingen ook niet optimaal. Dus maar gauw ff fotootje van gisteravond :)
 
Goedenavond,

Ik ben sinds kort de trotse eigenaar van een brutale 920 uit 2012.
Tijdens het uitpluizen ban het boekje kwam ik de sport mode tegen.
kan iemand me uitleggen wat er dan verandert aan de afstelling van de motor?
Heb het nog niet uit kunnen testen

grt Rob
 
Mooi kleurtje is dat grijs.

Ik dacht even dat mijn elektra gefrituurd was… dashboard werkte niet, motor starte wel. Blijkt bij het vervangen van het carterpakking de stekkers bij de standaard verkeerd om aangesloten. Met als gevolg kapotte zekeringen :D. Weer wat geleerd.
 
Op sportmodus werkt je voorwiel niet. })


Verder geen idee eigenlijk. Maar ook dat vraagt om een foto!
 
Goedenavond,

Ik ben sinds kort de trotse eigenaar van een brutale 920 uit 2012.
Tijdens het uitpluizen ban het boekje kwam ik de sport mode tegen.
kan iemand me uitleggen wat er dan verandert aan de afstelling van de motor?
Heb het nog niet uit kunnen testen

grt Rob
Bij een ktm gaan dan de beveiligingen er af,en is hij heel bruut,ik weet niet of dat bij een mv ook is
 
Goedenavond,

Ik ben sinds kort de trotse eigenaar van een brutale 920 uit 2012.
Tijdens het uitpluizen ban het boekje kwam ik de sport mode tegen.
kan iemand me uitleggen wat er dan verandert aan de afstelling van de motor?
Heb het nog niet uit kunnen testen

grt Rob
Dag Rob,
Ik zag dit bericht gisteren....ook ik heb een MV920 Brutale uit 2011, wit. Ik heb er nu 21 000 km mee gereden, zowel op straat als op circuit. Van die sport mode merk ik niet veel...het brandstof verbruik neem toe van 1 op 14,5 naar 1 op 12. Ook van de selecteerbare traction control merk ik niets, of het werkt zo subtiel dat ik denk dat ik een lichte uitbraak zelf goed opving :+.
Het ding was erg giftig op het gas, komende van tweecilinders, en ik schakelde dus altijd kort: heel snel naar de twee. Iets vervelends was dat als je lang afremde met gas dicht en daarna met lage toeren weer wilde accelereren, er een korte aarzeling was (een soort 'keelschrapen') voordat er weer stuwdruk was.
Later heb ik de klep in de uitlaat los gemaakt (veerbelast open) en dan is die aarzeling er niet, maar om de eerste versnelling te kunnen gebruiken heb ik de eindoverbrenging langer gemaakt: 1 tand groter voor (van 15 naar 16) en twee kleiner achter (van 41 naar 39). Het scherpe/nerveuze is er nu vanaf, de eerste versnelling is goed bruikbaar etc. Misschien ben ik wat topsnelheid kwijt, maar met mijn postuur (110kg) op een naked bike haal ik nog 230 (op de snelheidsmeter dan) op Zandvoort
leukopdefoto_1502324-thumb.jpg
.
Ik heb recent een oude R1 aangeschaft voor het circuit, dan kan ik de motor niet meer de schuld geven van een slechte houding. De MV wordt dan ingezet voor de snellere ritjes in binnen en buitenland. Ondanks het verbruik heb ik 300 km al eens gehaald dank zij de grote tank.
 
Hier is die pakking weer te krijgen. Van de andere toko heb ik nog geen bericht.

 
Terug
Bovenaan Onderaan